Wij lezen toch uitsluitend kwaliteitsbladen? Ik ten minste wel (inclusief RD en ND).
Gaan we nog schrijven over het onderwerp of is alles al gezegd?
Moderator: Moderafo's
esli schreef:Nou Telegraaf en Algemeen Dagblad lijken me nou niet de meest serieuze kranten die we hebben in Nederland. Zelf lees ik de Volkskrant en daar wordt gewoon het echte nieuws gebracht. Ik ben ook echt niet zo negatief als pipigirl ea.
Mortlach schreef:Ik moest net hetzelfde denken. Trouw, NRC, Parool, Volkskrant, allemaal hele nette kranten hoor...
pipgirl schreef:Communicatie is zeker heel belangrijk in een huwelijk, als dat er niet is wat stelt een huwelijk dan voor.
Maar seksualiteit is tegenwoordig zo'n ding, het draait alleen maar om sex, mooie vrouwen etc.
Schuine moppen, iedereen weet wat ik bedoel....walgelijk gewoon.
elbert schreef:Heel concreet: in Nederland hoef je maar naar de voorpagina van de Telegraaf of het AD te kijken (al raad ik het niet aan) om daar berichten die alles met seks, overspel, naakt enz. te maken hebben te zien.
schelpje3 schreef:Als een huwelijk op louter "goede seks" (wat dat dan ook moge zijn) is gebaseerd, is het maar een treurige zaak.
Lock&Stock schreef:
Uiteraard! Een huwelijk of lange relatie is natuurlijk niet alleen op goede seks gebaseerd, maar ik denk dat het voor veel mensen wel een redelijk groot deel uitmaakt van het totale "huwelijks"-pakket. Dat zal in veel gevallen steeds minder worden naarmate men ouder wordt, maar je kan het volgens mij niet helemaal wegcijferen.
Ik zie het zelf ook als een soort graadmeter, het laat zien wat je over hebt voor de ander. En daar bedoel ik absoluut niet mee "dingen doen die je eigenlijk niet wilt", dat keur ik echt wat sex betreft in alle gevallen af, maar meer hoe je kan genieten van het genot van de ander.
Misschien is dat ook wel de reden van frustratie als één de twee er bijna helemaal geen zin meer in heeft. Niet zozeer het gebrek aan bevrediging van de "lust", maar meer het gevoel dat iemand geen plezier meer haalt uit het kunnen verwennen van de ander.
Ik vraag me trouwens af, wat zegt de Bijbel over sex (binnen het huwelijk) in het algemeen? Is het echt alleen bedoelt voor reproductie? Of is "recreatieve" sex toegestaan/zelfs aangemoedigd?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten