Dochters en (bescheiden) make up gebruik

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Dochters en (bescheiden) make up gebruik

Berichtdoor hubert » 03 apr 2012 16:09

Meribel citaat:
uit romeinen 14:
1 Aanvaard mensen met een zwak geloof zonder hun overtuiging te bestrijden. 2 De een gelooft dat hij alles mag eten, maar iemand die een zwak geloof heeft eet alleen groenten. 3 Wie alles eet mag niet neerzien op iemand die dat niet doet, en wie niet alles eet mag geen oordeel vellen over iemand die dat wel doet, want God heeft hem aanvaard.


Helemaal mee eens Meribel. Dacht iedereen maar zo in het christendom. We 'moeten' inderdaad niets. Soms ben ik te ongeduldig en bovendien vind ik het zo zonde van de tijd als je je daar allemaal druk om moet maken in de gemeente. Elkaar de maat nemen op futiliteiten werkt echt niet.
C'est le ton, qui fait la musique!

Gebruikersavatar
BigSmile
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 jun 2006 08:41
Locatie: Gelderland

Re: Dochters en (bescheiden) make up gebruik

Berichtdoor BigSmile » 03 apr 2012 16:17

Nou precies Schelpje. Dat mogen ze van mij dus niet.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Dochters en (bescheiden) make up gebruik

Berichtdoor meribel » 03 apr 2012 16:24

ja begrijpelijk,

de kunst is denk ik alleen ( en ik beheers dat nog niet hoor, mijn oudste is pas 5 , maar mijn moeder kon dat feilloos ) ..

dat ze zulke kleding zelf niet aan willen zonder dat je het verbieden hoeft.

Dus dat er geen strenge 'dit mag je niet 'regels gelden, maar zelf leren een verstandige keuze daarin te maken, een keuze die van hun zelf is.




denk ik tenminste..maar ik heb de wijsheid zeker niet in pacht.

Gebruikersavatar
BigSmile
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 jun 2006 08:41
Locatie: Gelderland

Re: Dochters en (bescheiden) make up gebruik

Berichtdoor BigSmile » 03 apr 2012 17:25

Meribel, helemaal mee eens! Dat is dus een taak in de opvoeding èn voorleven denk ik.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Dochters en (bescheiden) make up gebruik

Berichtdoor Wilsophie » 03 apr 2012 19:24

Zoals gezegd! Opvoeden is voorleven. =D>

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Dochters en (bescheiden) make up gebruik

Berichtdoor ajl » 03 apr 2012 20:01

BigSmile schreef:Leuk om alle reacties te lezen. En tòch ben ik juist benieuwd naar ouders die wel bepaalde grenzen stellen in het gebruik van make up. Of doen jullie dat ook?

Als ik naar mijzelf kijk: mijn dochters mogen later ook echt wel wat make up gebruiken. Op de basisschool niet. Maar ik kies er toch voor om hen bij te brengen bescheiden make up te gebruiken. Gewoon gematigd zeg maar.



Natuurlijk zal ik grenzen stellen over het gebruik van make up, dichtplamuren zal ik niet zo op prijs stellen, omdat ik dat ordinair vind. Ik gebruik zelf ook wel foundation en oogschaduw, mascara, oogpotlood en lipgloss, maar het ziet er vrij naturel uit. Ik denk eerder dat ik haar zal leren hoe zij zich kan opmaken en welke punten zij in haar gezicht met make up kan benadrukken. Ik heb zelf geen moeite met rode nagellak of een andere kleur. Waar ik meer moeit mee heb is afgebladderde nagellak. Zorg dan dat je het netjes gelakt hebt.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Dochters en (bescheiden) make up gebruik

Berichtdoor Wilsophie » 03 apr 2012 20:36

Dus gebruik ik als huis en poetsvrouw geen nagellak, want na 1 dag gaat er al af.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Dochters en (bescheiden) make up gebruik

Berichtdoor hubert » 04 apr 2012 11:18

Ik ook niet, maar ik doe niet zo aan poetsen! Dat is meer iets voor de dames toch?
Een beetje gel in het haar mag toch wel voor een man?

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Dochters en (bescheiden) make up gebruik

Berichtdoor pannenkoek » 04 apr 2012 14:17

Onze dochter gebruikt ook make up. Een poos geleden liep ze met dikke zwarte randen om haar ogen. Vreselijk, echt vreselijk. Haar gezicht werd er bleek van. Gezegd wat ik er van vond, en ze heeft het nooit meer gebruikt.

(even een grapje, er staat diverse keren in de Bijbel 'maak u op....' )
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Re: Dochters en (bescheiden) make up gebruik

Berichtdoor Kate Spade » 25 aug 2012 16:56

ajl schreef:
Natuurlijk zal ik grenzen stellen over het gebruik van make up, dichtplamuren zal ik niet zo op prijs stellen, omdat ik dat ordinair vind. Ik gebruik zelf ook wel foundation en oogschaduw, mascara, oogpotlood en lipgloss, maar het ziet er vrij naturel uit. Ik denk eerder dat ik haar zal leren hoe zij zich kan opmaken en welke punten zij in haar gezicht met make up kan benadrukken. Ik heb zelf geen moeite met rode nagellak of een andere kleur. Waar ik meer moeit mee heb is afgebladderde nagellak. Zorg dan dat je het netjes gelakt hebt.


Hadden mijn ouders maar grenzen gesteld aan mijn make-up gebruik, ik ben wel eens naar school geweest als clown Bassie look-a-like :-$

On topic: make-up moet gewoon kunnen, maar met mate. Je kunt jezelf prima mooi maken met make-up, maar ook met mooi haar, leuke kleren, een lekker luchtje, sieraden en andere accesoires. Leren om dit gedoseerd en smaakvol te doen, lijkt mij zinvoller dan verbieden.

Trouwens, op de refoschool waar ik op zat gebruiken veel meiden stiekem make-up. Gingen ik ergens heen met meiden van school, wilde iedereen eerst bij mij thuis komen. Er werd flink uitgeleefd met make-up en parfums. Voordat iedereen weer naar huis ging, kon ik iedereen voorzien van removers etc om alles er weer af te halen. Na een tijdje had ik er genoeg van; mijn lekkere parfum raakte snel op en als ik op zondag mijn nagelak toch niet zo geschikt vond kon ik het er niet afhalen omdat de remover op was :?
Dus, dat.

Gebruikersavatar
pipgirl
Mineur
Mineur
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:38
Contacteer:

Re: Dochters en (bescheiden) make up gebruik

Berichtdoor pipgirl » 01 sep 2012 16:49

Wij hebben 2 tiener dochters en die maken zich ook wel op hoor, mascara en een lijntje onder de ogen.

Hoe vaak hoor je niet dat als je het verbied ze het toch stiekem gaan doen, maar ik heb er geen moeite me zolang ze het netjes doen en bescheiden.

Toen ik als tiener ooit bij ons in de kerk eens een lijntje onder de ogen had, werd er achter mijn rug gefluisterd
en werd ik toch wel ven belachelijk gemaakt, en dan zit je in de kerk, niet bepaald netjes.
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten