Moeders voor Moeders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Moeders voor Moeders

Berichtdoor meribel » 25 aug 2012 13:44

bedoel je dat het antwoord niet klopt?

( ik lees op de site van mvm wel hetzelfde verhaal )

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Moeders voor Moeders

Berichtdoor schelpje3 » 25 aug 2012 13:50

meribel schreef:nee , hcg hormoon ( waar het om gaat ) wordt ook gebruikt voor afslankmedicatie.
dat was waar het gedoe om was.

@Evelien, hoe sta jij tegenover het antwoord in de vragenrubriek dan?

O ja, dat was het!
Je kon er in korte tijd giga mee afvallen.
Ik gun elke vrouw een kind, echt waar, maar tot hoe ver ga je? M.i. soms veel te ver.
Gezien in dat programma van Carolien Tensen.
Het liep daar wel eens helemaal verkeerd af :-& maar goed, dat is een ander topic.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Moeders voor Moeders

Berichtdoor Evelien » 25 aug 2012 15:21

meribel schreef:bedoel je dat het antwoord niet klopt?

( ik lees op de site van mvm wel hetzelfde verhaal )


Wat bedoel je?

Ik zeg dat ik niet eens ben met zijn antwoord, of nou niet eens.
Ik zelf zou geen bezwaren hebben als ze het hormoon zouden gebruiken voor IVF.
Persoonlijk zou ik zou ik niet de medische molen in gaan om zwanger te raken.
Dat is voor ieder gewoon persoonlijk.

Daarom zou ik gewoon blijven mee doen mocht het voor komen dat ik zwanger ben.

Dat het voor een afslankmedicatie gebruik wordt is niet waar. Wat in het verleden wel eens is gebeurd, dat er in de afslankklinieken het HCG hormoon werd toegepast voor afslankmedicatie. Maar daar doet Moeder voor Moeders niet aan mee.

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Re: Moeders voor Moeders

Berichtdoor Kate Spade » 25 aug 2012 16:32

Ook ik heb mee gedaan aan moeder voor moeders, heb er niet heel veel over nagedacht. Ik vond het vooral heel mooi dat ik op een simpele manier andere vrouwen gelukkig kon maken.

Een tweede keer zou ik zo weer mee doen. De blauwe kannen stonden in de 2e badkamer die we amper gebruiken, vond het wel een raar idee als andere dat zouden zien bij mij thuis. Maar verder geen problemen met de luchtjes ofzo.

Wat ik van ivf/isci moet denken weet ik niet zo heel erg goed. In feite heb je maar één vruchtje nodig, maar meestal worden meer eitjes bevrucht en dat vind ik het moeilijke punt. Ik weet ook niet of ik zelf een ivf behandeling zou willen als ik niet zwanger was geweest... Ongewenst kinderloos zijn lijkt me verschrikkelijk, vind het echt verdrietig dat er goede en lieve mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen. Aan de andere kant denk ik: waarom moet alles maar kunnen? In het tvprogramma draagmoeder gezocht, vind ik de kandidaten zo ver gaan. De levens van de kandidaten worden zo beheerst door een kinderwens, dan denk ik: wat egoïstisch...

Maar on topic: ik heb geen probleem met het weggeven van hcg-hormonen. Eicellen zou ik niet doneren, dat vind ik weer anders.
Dus, dat.

bloesem
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2012 19:12

Re: Moeders voor Moeders

Berichtdoor bloesem » 27 aug 2012 18:37

HCG wordt gebruikt om het medicijn Pregnyl te maken. Dit medicijn stimuleert volgens moeders voor moeders de eisprong. Dit medicijn wordt o.a. ingezet bij IVF. Je kunt stellen dat je indirect meewerkt aan IVF, het blijft een lastige kwestie.

Maar dit medicijn kan natuurlijk ook gebruikt worden door ongetrouwde stellen die graag een kind willen enz. In hoeverre moet je daar rekening mee houden? Ik ben benieuwd wat anderen daarvan vinden.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Moeders voor Moeders

Berichtdoor MissF » 27 aug 2012 18:55

Ik denk dat je zoiets neit echt kunt beoordelen als je er zelf niet mee te maken hebt. Natuurlijk kun je een overtuiging hebben, en dat is nooit fout, maar sinds wij, gelukkig, zelf kinderen hebben gekregen, kan ik voor ons zeggen dat dat het allermooiste in ons leven is. Daar kan geen bruiloft o.i.d. tegenop. en die wens is ook zo sterk geweest, ik weet nu gewoon echt niet wat ik zou doen als we niet via de natuurlijke weg kinderen hadden kunnen krijgen, of zelfs wanneer ik geen partner zou hebben.
En voor wij trouwden was ik helemaal niet zo overtuigd van het krijgen van kinderen, zeker niet de eerste jaren, maar als zo'n gevoel komt, dan kan dat zo overweldigend zijn dat het soms heel moeilijk kan zijn om dat 'zomaar' van je af te zetten, en dan is het denk ik mogelijk dat je van je standpunt af kunt gaan wijken.

Ik heb wel meegedaan met MvM bij de tweede. Ik heb nooit echt heel erg geloofd in wat de mensen van MvM zeggen, natuurlijk zullen ze niet zeggen dat ze het voor IVF doeleinden gebruiken of dat er een deel naar afslank of cosmetica branches gaan. dan doet de meerderheid niet meer mee natuurlijk. Maar om die vrouwen die er wel mee geholpen zijn te helpen, heb ik het toch gedaan.

geen idee of ik nog een keer mee zou doen als we eens een derde zouden verwachten, ik vond het een gedoe, vooral het onthouden dat die flessen aan de weg moesten enzo, mijn geheugen is al zo'n zeef sinds de zwangerschappen, tijdens helemaal. En dan was ik het weer vergeten en moesten ze er nog een week staan. Ach, als het echt eens zover komt zien we wel weer :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Moeders voor Moeders

Berichtdoor meribel » 27 aug 2012 21:11

bloesem schreef:HCG wordt gebruikt om het medicijn Pregnyl te maken. Dit medicijn stimuleert volgens moeders voor moeders de eisprong. Dit medicijn wordt o.a. ingezet bij IVF. Je kunt stellen dat je indirect meewerkt aan IVF, het blijft een lastige kwestie.

Maar dit medicijn kan natuurlijk ook gebruikt worden door ongetrouwde stellen die graag een kind willen enz. In hoeverre moet je daar rekening mee houden? Ik ben benieuwd wat anderen daarvan vinden.


ja dat is wellicht hetzelfde. Als je een ethisch probleem heb met het gebruik voor ivf, dan wsl ook voor dat volgende voorbeeld wat je noemt.

En ja..misschien een rare vergelijking, maar als je in een beddenwinkel werkt dan zal je als christen toch ook niet vragen hoe het bed gebruikt gaat worden? ( of daar bezwaar tegen hebben.. )

dus eigenlijk, ik heb met terugwerkende kracht geen spijt dat ik heb meegedaan. Want je doet het met de beste intenties dus.

Mens
Verkenner
Verkenner
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 aug 2012 15:45

Re: Moeders voor Moeders

Berichtdoor Mens » 28 aug 2012 22:01

meribel schreef:In de vragenrubriek lees ik zojuist een antwoord op de vraag of meedoen met moeders voor moeders ethisch verantwoord is.
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/193 ... or-moeders
Het antwoord verbaasd me..
(...)
Hoe staan jullie er tegenover? Ooit naar het ethische aspect gekeken?


Ik had de vraag ook gelezen, en het antwoord verbaasde mij ook.
Het lijkt mij dat er niets op tegen is om een vrouw een grotere kans te laten hebben op een zwangerschap.
Een naaste helpen is voor mij ethisch zeer verantwoord.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten