Spons schreef:Enkele moeders brachten hun kinderen bij Jezus. Zij wilden graag dat Hij ze zou aanraken, maar de discipelen traden daartegen op.
Jezus zag het en nam hun dat kwalijk. "Laat die kinderen toch bij Mij komen", zei Hij. "Houd ze niet tegen, want juist voor kinderen is het Koninkrijk van God. Het is zelfs zo dat wie niet als een kind in het Koninkrijk van God gelooft, er nooit kan komen." Hij nam de kinderen in Zijn armen, legde Zijn handen op hun hoofd en zegende hen.
Markus 10:13-16
Binnengaan in het koninkrijk van God
13 De mensen probeerden kinderen bij hem te brengen om ze door hem te laten aanraken, maar de leerlingen berispten hen. 14 Toen Jezus dat zag, wond hij zich erover op en zei tegen hen: ‘Laat de kinderen bij me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. 15 Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan.’ 16 Hij nam de kinderen in zijn armen en zegende hen door hun de handen op te leggen.
Bedoel je hiermee te suggereren dat ouders die hun kinderen niet laten dopen hen verhinderen om tot Jezus te komen? Alleen door geloof kun je tot Jezus komen, niet door de doop. (Al geloof ik op grond van andere Bijbelgedeeltes dat kinderen die nog niet tot hun verstand zijn gekomen er zeker bij horen)
- Er zijn ouders die hun kinderen laten 'dopen' en dan denken dat het automatisch goed met hen is, zij doen niets om hen tot Jezus te brengen. Er zijn er ook die hun kinderen opvoeden met het Christelijk geloof.
- Er zijn ouders die hun kinderen niet laten dopen, en ze evengoed met het Christelijk geloof opvoeden. En er zijn ouders die hun kinderen niet laten dopen omdat ze niets met het Christelijk geloof te maken willlen hebben, of ze kennen het evangelie niet.
Gelovigen die de geloofsdoop voorstaan zullen hun kinderen echt niet willen verhinderen om tot Jezus te gaan, integendeel!
Er staat in de Bijbel dat Gods beloften voor iedereen zijn tot wie die komen (want u komt de belofte toe, en uw kinderen, en alle die daar verre zijn. Zoveel als de Heere onze God ertoe roepen zal) Voor een 'gedoopt' kind is dat echt niet 'meer' waar dan voor een kind dat (nog) niet gedoopt is.
Voor beide geldt dat alleen het persoonlijke geloof in Jezus redt.