Kate Spade schreef:Als ik ergens heen ga waar op prijs gesteld wordt dat ik een rok/jurk aan heb, dan draag ik geen broek. Maar mensen die iets aan te merken hebben op andermans uiterlijk, vinden toch wel wat. Misschien heb ik wel te veel make up, sieraden of whatever. Zelf vind ik gewoon dat ik respect toon voor anderen en ik hoop dan dat het gewaardeerd wordt.
Thuis zou ik niet zo'n onderscheid maken. Ik ga me niet omkleden als ik toevallig een broek draag en er komt iemand bij mij thuis die rokken "gewend" is. Ik vind het te ver gaan als iemand mij zou vertellen, wat ik moet dragen in mijn eigen huis.
Ach, ik heb ook geen probleem met het dragen van rokken of jurken. Vind het mooi en vrouwelijk staan. Maar ken ook weinig mensen die mij niet accepteren in broek. Snap er weinig van dat mensen er zo'n probleem van kunnen maken, is het echt bijbels om je druk te maken over andermans uiterlijk? Volgens mij kun je die tijd veel beter besteden...
Ben het helemaal met je eens, zou mijn stukje kunnen zijn.
@Schelpje schrijft
Je ziet soms mensen in afgetrapte kloffies lopen, waar ik nog niet eens in zou klussen.Ik denk dat het ook scheelt wat je uitgangspunt is. Hier op de boerderij heb ik 4 soorten kleren.
- zondags
- netjes (verjaardag en vereniging en zo)
- thuis
- buiten werk, waarop het niet erg is als er evt. een olie/smeerlek in komt
Ik zien wel eens mensen in huis aan het werk in kleren waar ik mee naar een verjaardag zou gaan. Ik veeg ongemerkt vaak mijn handen af aan mijn shirt, dus ik moet geen nette kleren aan doen in huis.
Daarom: Wat ben je in huis gewend om te dragen, wat is je uitgangspunt. Mijn zondags kleren zijn bij iemand anders misschien daagse kleren, ook idd wat al eerder geschreven wordt: welke eisen stel je er aan, hoe belangrijk vind je het?