Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor liefje » 21 aug 2012 18:09

Oooh wat is ze groot, leuk meisje!!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 aug 2012 18:26

Legging mag hier op school idd ook niet, maar die doe ik toch zelf echt wel aan onder een rokje. Ik heb niet eens langere rokken, en korte rokjes zonder legging vind ik geen gezicht bij mezelf, of het moet 30 graden zijn zoals vant weekend.

Jurian had vandaag een banaan mee, en krijgt morgen meloen. Ik denk dat hij gewoon elke dag fruit krijgt, zolang hij nog niet om iets anders vraagt. En sowieso roosvicee of aanmaaklimonade in een beker, pakjes vind ik ook niet zo gezond. Hopen dat we niet die drama's krijgen met lek bekers enzo, dat weet ik nog van vroeger, om de haverklap was je tas dan doorweekt.

Erg leuk Liefie!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 aug 2012 19:03

MissF, ik heb in de jaren dat mijn kids naar school/psz gaan nog nooit een natte tas gehad. Volgens mij is het gewoon een kwestie van een goede beker. Ik heb bekers van Mepal geloof ik. Hoor alleen wel is de klacht van de jongens dat ook de juf hun beker niet open kon krijgen (maw mama draait de dop te strak) :oops: .
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 aug 2012 19:21

Leuk liefie!
Man lief is met F naar het cb geweest vanmiddag, ons reusje is gewoon al 85 cm! Stond er zelf van te kijken, haha. Zit nu op p98, dus is aan de lange kant ;-)
Weegt 12,4 kilo, en dat is bij zijn lengte top...
Helemaal goedgekeurd dus! Zal binnenkort ook weer eens een foto opzoeken.

Qua eten hebben we echt wel geluk, hij lust nog alles, en houdt enorm van appel, banaan en komkommer. Drinkt alleen water, dus lekker makkelijk :-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 aug 2012 19:37

Dan is hij zwaarder dan C. Zij woog vanmorgen 12,2 kg :D

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 21 aug 2012 19:44

rosekapje schreef:MissF, ik heb in de jaren dat mijn kids naar school/psz gaan nog nooit een natte tas gehad. Volgens mij is het gewoon een kwestie van een goede beker. Ik heb bekers van Mepal geloof ik. Hoor alleen wel is de klacht van de jongens dat ook de juf hun beker niet open kon krijgen (maw mama draait de dop te strak) :oops: .

Hier een mepal beker met zn indrukknopje aan de zijkant waarbij het tuitje omhoog schiet. Ideaal; lekt niet, hoeven geen doppen opengedraaid te worden (waarbij het drinken er over heen klotst) en de kinderen kunnen dit prima zelf. Hij drinkt fijn, ze hebben hem zo leeg.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 aug 2012 19:47

Ja, die is ideaal!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 aug 2012 19:57

Die zag ik ook in de winkel, maar ik vond dat knopje zo zwaar gaan, dat ik denk dat hij daar moeite mee zou gaan krijgen. Misschien is dat dus overdreven :D Nu maar een gewone van Mepal, en vandaag was het goed gegaan :)

Wat een grote vent Jannoek! Ze schelen volgens mij 1 maand maar. In welke maat zit hij dan nu?

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 21 aug 2012 20:05

MissF schreef:Die zag ik ook in de winkel, maar ik vond dat knopje zo zwaar gaan, dat ik denk dat hij daar moeite mee zou gaan krijgen. Misschien is dat dus overdreven :D Nu maar een gewone van Mepal, en vandaag was het goed gegaan :)

Dat kan hij vast wel, onze zoon van 2 heeft er zelfs geen moeite mee. Even weten hoe het werkt en ze doen het zo.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 aug 2012 20:14

Mepal trouwens ook niet doordraaien, klik is dicht!!! Kwa eten, zijn hier twee vaste fruitdagen, maar we hebben fruiteters, dus van alls gaat mee, druiven, stukjes perzik, soms lekker appeltje met kaneel en suiker met rozijntjes oid! Anders eens google... Leuke tip is geroosterd brood uitsteken, met at boter... kan je leuke figuurtjes in de trommel van je kids doen. Ow.. ook nog een tip, een half volle mepalbeker is meer dan zat.. teminste, vergelijkbaar met een gewone beker drinken is dat iets meer dan een halve beker. Soms kun je de dop amper opendraaien en gutst er al een boel uit zo tjok vol als de beker zit!
Trakteren vind ik grote onzin. een kleinigheidje is goed genoeg, op een ander forum is een topic hoeveel geld er uitgegeven wordt aan een traktatie.. nou.. ik ben soms in shock.. om maar te zwijgen van alle prullaria rommel wat er dan bijkomt van de action! totaal overbodig. OP kdv staat in de gids dat niet gezonde traktaties retour naar huis gaan.... aangezien vaak gevraagd wordt wannee er getrakteerd kan worden geven ze dat vaak als melding....

Kate Spade: De iber kent mij persoonlijk, daarom kon ik niet doordrukken.... helaas... ik was bang voor onze goede relatie. Zeker aangegeven dat ik op de stoep sta als julia twee nijntjes moet kleuren oid. Ze is daar al lang niet meer mee bezig. Ze gaat in de plusgroep van groep 1, maar daar heeft ze afgelopen half jaar ook al een tijd in gezeten, van maart tot de zomervakantie, dus ik ben benieuwd wat ze haar nu dan als plus dingeng aan geven, ze wilden pertinent geen groep 2 dingen naar groep 1 halen, dus ik ben benieuwd wat ze dan wel gaan doen in groep 1.
Iemand zei nog andere school, maar helaas is het in de wijde omgeving zoals hier.... Jammer jammer jammer..... Gelukkig kan ik mijn ei kwijt op mijn school en staan ze er open voor!! En het resultaat is er ook na!!!:):):):)!

MissF: moest je niks ondertekenen dat je je ging houden aan de schoolregels?? vaak wordt dat toch gedaan als je anders in bepaalde dingen staat?

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 21 aug 2012 20:32

@paprikameisje2 Zeker aangegeven dat ik op de stoep sta als julia twee nijntjes moet kleuren oid. [quote]

Hoezo dan? Ook al is ze daar al lang niet meer mee bezig, dat geeft toch niet? Kleuter zijn hoeft toch niet persé prestatiegericht zijn? 'Gewone gezelligheid' is toch ook prima? Ik vind het ook nog leuk hoor om 2 nijntjes in te kleuren!;-)

[quote="paprikameisje2"] ze wilden pertinent geen groep 2 dingen naar groep 1 halen, dus ik ben benieuwd wat ze dan wel gaan doen in groep 1.[quote]

Anders krijg je toch ook in groep 2 weer hetzelfde probleem?

Ik snap het niet helemaal. Ik kon ook allang (goed) lezen toen ik naar groep 3 ging. Maar daarom moest ik ook gewoon nog letters leren, woordjes spellen enz. Geeft toch niet?
Een kind mag ook gewoon lekker kind zijn? Het moet niet persé wat toch?

Is er ook sprake van gedragsproblemen? Anders hobbelt ze misschien wel gewoon mee ook al kan ze het allemaal allang?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 aug 2012 20:45

Waarom zou een kind die cognitief al verder is dan geen verdieping mogen doen??? Wat is dan het doel van komend jaar van juul op school, lekker spelen? meer niet? en thuis de giga draak uithangen omdat ze op school niks hoeft? en met huilen de juffen mooi op het verkeerde spoor zet?

Tuurlijk mag mijn kind kind zijn, maar ze is op school om te leren en niet om bezig gehouden te worden. Ik ben zeer kritisch, maar dat ben ik ook als ik zelf leerkracht ben tov mijn kinderen. Ik kan het niet verkroppen als ik een kind niet de uitdaging geef die hij wel moet! op dat gebied!! we hadden aantal jaren terug een leerling die goed kon rekenen in groep 2, hij heeft toen werk gekregen van groep 3 en in groep 3 rekende hij cito niveau groep 5, hij kreeg de basisstof groep 5, plus verdieping!!! Waarom kan dat nu niet dan hier? Dit is al zeker zes jaar geleden, de school waar ik toen was werkte zeer vooruitrevend, zo worden daar de schrijfmethodes afgeschaft en komt er in groep 4 de type cursus voor in de plek, met een schrijfschrift voor het ontwikkelen van een eigen leesbaar handschrift. Omdat schrijven steeds minder wordt gebruikt op de basisschool en op die basisschool werken de kinderen van groep 6 tm acht vrijwel alleen op de laptop!

Wat is het doel dan van school als je alleen maar meehobbelt? niks toch?? mag toch aannemen dat het doel is van elke school om elk kind op zijn niveau verder te helpen. Zwakke kinderen krijgen toch ook een tweede leerlijn? waarom wordt er dan zo krampachtig gedaan met kinderen die op een bepaald gebied verder zijn. Ook betreft dit de zaakvakken..... ed.

Tja.. voor sommige mensen ben ik niet te begrijpen, maar dat komt ook wel omdat ik zelf werkzaam ben en zelf ook zie dat het anders kan! :oops: En ik vind dat ik elk kind verder moet helpen op zijn niveau. Als een kind kan lezen ing roep 2, zal ik mij ook zeker hard maken dat er een eigen leerweg komt op zijn niveau.. en niet maar mee laten hobbelen en aanlaten rommelen wat die kan het toch wel!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 aug 2012 21:02

Ik vraag me af of je het op school zijn dan niet onderschat. Iets heel anders misschien, maar de jongeren op mijn werk leven wekenlang op een groep, ze zijn veel met elkaar. En het is zo ongelooflijk hoeveel ze daarvan leren. en natuurlijk staat er een berg mensen om hen heen die hen stimuleren, uitleggen etc, maar alleen van het samen zijn op bepaalde momenten leren ze zoveel. Dan gaat het wel om jongeren met een psychiatrische achtergrond, maar ik denk dat een kind juist veel leert van het op school zijn, het spelen met andere kinderen, sowieso al het spelen op zich. Ik vind het eerlijk gezegd juist heel knap van een leerkracht als hij of zij een kind dat qua lezen/schrijven etc voorligt, uit gaat dagen d.m.v. aanwezig materiaal in die klas zelf.

Ik schaamde me ook bijna toen Jurian na de wenmiddag op school zei dat hij nou nóg geen letters had geleerd. Dat heb ik een keer verteld, dat hij dat op school leert. Maar nu hebben we uitgelegd dat hij naar school gaat om lekker te spelen, vriendjes te leren maken, netjes in de kring zitten, assertief zijn, niet gaan huilen als hij iets wil, maar het op een goede manier vragen (die laatste dingen natuurlijk niet letterlijk tegen hem gezegd, maar wel in ons eigen hoofd benoemd ;) ).
Ik vind assertief zijn, vrienden kunnen maken (en vrienden houden), benoemen wat je wilt en niet wilt op een goede manier echt belangrijker dan letters en cijfers leren.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 aug 2012 21:08

Ik geef vaak ook fruit mee. Soms ook van die fruitrepen (lijkt gezond maar is het totaal niet) dus dat wil ik liever niet.
Heb nu de knijpfruit van zonnatura in huis, vinden ze geweldig. Is wel vrij duur maar vind het zelf nogal handig en gezond, zit echt alleen fruit in. Tja en zelf zo'n fruitding maken vinden ze natuurlijk niet leuk/lekker genoeg :roll:
Pakjes mogen ze van mij wel mee, maar dan wel 100% sap, zonder toegevoegde suikers en andere 'troep'. Of in een beker drinken wat ze hier thuis krijgen.
Snoep vind ik niet nodig, soms een koekje vind ik prima, maar liefst gewoon gezond.

Vind het overigens best lekker dat ik er nu maar 1 thuis heb, wat een rust :shock: :lol:

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 21 aug 2012 21:22

H. is vandaag voor het eerst naar de psz geweest. Ze vond het geweldig, ze zag er ook al helemaal naar uit. Elke ochtend was het al van: 'mag ik nu naar school?' Ze kwam binnen, had haar tas nog niet eens opgehangen toen ze al naar de juf stapte dat ze de kip-puzzel wilde maken (had ze op het filmpje van psz gezien)
Ik mocht er een uurtje bij blijven omdat het de eerste keer was, maar ik zat er echt voor 'spek en bonen' bij :P

Ze was wel doodop, stik chagrijnig en niet willen slapen 's middags :( En vanavond ook niet. Kwam weer naar beneden. Ging toen uit haar zelf naar boven. 3 kwartier niets meer gehoord, en we dachten dat ze sliep. Knalt ineens de voordeur hard dicht, komt ze lekker binnen stappen..... had ze al die tijd bij overburen gezeten. Die hebben een kanariepietje, en ze had foto's zitten kijken en een koekje gegeten :shock: In d'r nachtponnetje :shock: Dat je dan als buur ook niet even komt vragen om half negen of het wel goed is ?????
Voortaan het slot maar op de deur. We hadden het echt niet gehoord.
Afbeelding

Terug naar “Archief”