Waarom zou een kind die cognitief al verder is dan geen verdieping mogen doen??? Wat is dan het doel van komend jaar van juul op school, lekker spelen? meer niet? en thuis de giga draak uithangen omdat ze op school niks hoeft? en met huilen de juffen mooi op het verkeerde spoor zet?
Tuurlijk mag mijn kind kind zijn, maar ze is op school om te leren en niet om bezig gehouden te worden. Ik ben zeer kritisch, maar dat ben ik ook als ik zelf leerkracht ben tov mijn kinderen. Ik kan het niet verkroppen als ik een kind niet de uitdaging geef die hij wel moet! op dat gebied!! we hadden aantal jaren terug een leerling die goed kon rekenen in groep 2, hij heeft toen werk gekregen van groep 3 en in groep 3 rekende hij cito niveau groep 5, hij kreeg de basisstof groep 5, plus verdieping!!! Waarom kan dat nu niet dan hier? Dit is al zeker zes jaar geleden, de school waar ik toen was werkte zeer vooruitrevend, zo worden daar de schrijfmethodes afgeschaft en komt er in groep 4 de type cursus voor in de plek, met een schrijfschrift voor het ontwikkelen van een eigen leesbaar handschrift. Omdat schrijven steeds minder wordt gebruikt op de basisschool en op die basisschool werken de kinderen van groep 6 tm acht vrijwel alleen op de laptop!
Wat is het doel dan van school als je alleen maar meehobbelt? niks toch?? mag toch aannemen dat het doel is van elke school om elk kind op zijn niveau verder te helpen. Zwakke kinderen krijgen toch ook een tweede leerlijn? waarom wordt er dan zo krampachtig gedaan met kinderen die op een bepaald gebied verder zijn. Ook betreft dit de zaakvakken..... ed.
Tja.. voor sommige mensen ben ik niet te begrijpen, maar dat komt ook wel omdat ik zelf werkzaam ben en zelf ook zie dat het anders kan!

En ik vind dat ik elk kind verder moet helpen op zijn niveau. Als een kind kan lezen ing roep 2, zal ik mij ook zeker hard maken dat er een eigen leerweg komt op zijn niveau.. en niet maar mee laten hobbelen en aanlaten rommelen wat die kan het toch wel!