Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8841
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor elbert » 14 aug 2012 21:00

Overigens is de oorlog met Iran al een paar jaren aan de gang. Er zijn diverse Iraanse kernwetenschappers op mysterieuze wijze om het leven gekomen en bovendien zijn Iraanse instellingen getroffen door een aantal internetvirussen zoals Stuxnet, Flame en Duqu die het atoomprogramma vertraging hebben doen oplopen.
Bovendien lijkt Iran Israel te willen treffen door bomaanslagen op burgers, zoals in Bulgarije afgelopen maand.
Tot nog toe gebeurt er dus al een hoop achter de schermen, zonder dat iemand openlijk de verantwoordelijkheid opeist.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 14 aug 2012 21:03

Eigenlijk een heel griezelige situatie.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1889
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Katlheen » 14 aug 2012 21:09

Ok ok, ik mag graag even stoken... :mrgreen:

Maar even serieus, ik denk dat wanneer Iran een kernwapen weet te fabriceren, we (het westen en Israël) toch preventief moeten ingrijpen. Wellicht nog niet eens zozeer omdat ze een kernwapen hebben, maar omdat er daar een aantal mensen zit, die gek genoeg zijn om ook nog op de knop te drukken. (daarna wordt Iran de grootste parkeerplaats van het Midden-Oosten). Machthebbers met een ideologie die zelfmoord voor de goede zaak verheerlijkt, zijn niet het soort machthebbers zoals ten tijde van de Koude Oorlog. Wederzijdse vernietiging was eigenlijk geen optie. Maar met Iran? Ik ben er niet gerust op.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 14 aug 2012 21:29

Ik ben bang dat ik het in dit geval met Kathleen eens moet zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor dalethvav » 15 aug 2012 07:18

Optimatus schreef:Ik ben bang dat ik het in dit geval met Kathleen eens moet zijn.

Ik ook, maar wat is nu wijsheid in dezen?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8841
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor elbert » 15 aug 2012 07:53

Uiteindelijk is de Israëlische strategie om de VS te bewegen om deze klus op te knappen. Daarom wordt de druk ook flink op de VS opgevoerd momenteel. Al het gepraat in de media over een aanval heeft maar 1 adres: het Witte Huis.
De Israëlische regering weet dat als Obama eenmaal herkozen is, hij veel minder geneigd zal zijn zich in een militair avontuur te storten en zeker niet voor iemand als Netanjahoe, waarmee hij geen goede relatie heeft. Daarom wordt er nu tijdens verkiezingstijd flink over een Israëlische aanval gespeculeerd, met als doel om de Amerikanen te bewegen het zelf te doen, of als Israël zelf de oorlog te beginnen en de Amerikanen erin mee te trekken. Dat klinkt wat cynisch en het komt neer op een vorm van chantage, maar er zit wel logica achter.
Militair gezien lijkt het namelijk niet mogelijk voor Israël om het Iraanse kernprogramma geheel stil te leggen. Daarvoor zijn de Israëlische middelen eenvoudigweg te beperkt.
Eind september staat er een ontmoeting tussen Obama en Netanjahoe gepland. Dat is voor Netanjahoe waarschijnlijk de enige gelegenheid waarbij hij van Obama een toezegging kan krijgen om iets aan het Iraanse kernprogramma te doen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor jip_86 » 17 aug 2012 18:12

Katlheen schreef:Ok ok, ik mag graag even stoken... :mrgreen:

Maar even serieus, ik denk dat wanneer Iran een kernwapen weet te fabriceren, we (het westen en Israël) toch preventief moeten ingrijpen. Wellicht nog niet eens zozeer omdat ze een kernwapen hebben, maar omdat er daar een aantal mensen zit, die gek genoeg zijn om ook nog op de knop te drukken. (daarna wordt Iran de grootste parkeerplaats van het Midden-Oosten). Machthebbers met een ideologie die zelfmoord voor de goede zaak verheerlijkt, zijn niet het soort machthebbers zoals ten tijde van de Koude Oorlog. Wederzijdse vernietiging was eigenlijk geen optie. Maar met Iran? Ik ben er niet gerust op.

Ik denk dat Israël dat ook wel zal doen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8841
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor elbert » 20 sep 2012 08:08

Ondertussen gaat de geheime oorlog door: elektriciteitskabels naar Iraanse nucleaire installaties zijn opgeblazen.
Bron: de New York Times
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Lichtzwaard » 20 sep 2012 11:22

Er is weinig vertrouwen hier op het forum ten aanzien van de staat Israel.Israel zal de oplossing zijn voor heel het gedoe in het Midden Oosten en Iran.Voor dat de rest van de wereld het weet zal Israel hen een vernietigende slag toe brengen die ze nooit meer te boven komen en Israel heeft daar volkomen gelijk in .Hen die goed op de hoogte zijn weten ook dat het groot Israel aanstaande is en dat Israel Jezus Christus de Verrezen Heer aan zullen nemen als hun Verlosser en Zaligmaker.
VERITAS VOS LIBERABIT.

mohamed

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mohamed » 21 sep 2012 06:46

Lichtzwaard schreef:die goed op de hoogte zijn weten ook dat het groot Israel aanstaande is en dat Israel Jezus Christus de Verrezen Heer aan zullen nemen als hun Verlosser en Zaligmaker.

:-oo

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Vijandig jodendom.

Berichtdoor Lichtzwaard » 22 sep 2012 11:48

Zorgen over vernieling christelijke eigendommen in Israël
22-09-2012 11:50
Zorgen over vernieling christelijke eigendommen in Israël - De anti-christelijke grafitti op een klooster in Latrun, even buiten Jeruzalem. ,,Jezus was een aap", staat er.

De anti-christelijke grafitti op een klooster in Latrun, even buiten Jeruzalem. ,,Jezus was een aap", staat er.

JERUZALEM – Christenen in Israël maken zich zorgen over de vernieling van christelijke kerken en kloosters in Israël. Pierbattista Pizzaballa, een rooms-katholieke hooggeplaatste in Israël, ziet dat de relatie tussen joden en christenen onder druk komt te staan.

Link naar artikel in refdag
VERITAS VOS LIBERABIT.

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor salty » 27 sep 2012 01:22

lichtzwaard---- dit is maar een enkel incident door een paar radicalen- ------in de omringende landen worden veel oude kerken in brand gestoken en gesloopt -

Bid voor de vrede van Jeruzalem-- Bid dat vele harten zullen worden aangeraakt door Zijn Geest dat zij tot levend geloof in de Vredevorst zullen worden geroepen en Hem willen volgen !
voor christenen joden en muslims in het gebied van het midden oosten war het steeds onrustiger is.

Ik zal mijn grootheid en heiligheid tonen en mijn naam eer aandoen en alle volken ter wereld zullen
horen wat Ik heb gedaan en weten dat Ik de HERE ben.
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8841
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor elbert » 27 sep 2012 20:27

Afbeelding
Dit zegt het wel zo'n beetje vandaag.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor boer » 27 sep 2012 21:24

De profetieeen over Damascus (wat zal worden tot een totale bouwval) zijn iig bezig om uit te komen, ''as we speak''.
Er staan er ook nog een paar open voor arabische gebieden, waar nog slechts roerdompen zullen wonen en geen mensen meer.Ook een nucleaire aanval lijkt waarschijnlijk, gebaseerd op het water wat bitter zal worden en de mensen die het drinken zullen ervan sterven.
Ook Jeruzalem (als eeuwige hoofdstad van israel?) is als een steen die alle naties zullen moeten heffen. Zij die dat doen zullen zich zeer verwonden.

Faramir

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Faramir » 27 sep 2012 21:28

elbert schreef:Afbeelding
Dit zegt het wel zo'n beetje vandaag.

Bij de 90% zet Israel een pre-emptive strike in?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 73 gasten