Elke christen gelooft dat de mens een onsterfelijke ziel heeft.
En dat er engelen bestaan die een onsterfelijke geesten zijn.
Is het niet erg voor de hand liggend dat de ziel van een mens een engel is.
Er is onderscheid tussen mensen en ook bij engelen, er zijn bekeerde mensen en onbekeerden en heilige engelen en duivelen.
Als je daar op let in de bijbel staat er best vaak in dat de mens een engel genoemd word.
Johannes de doper bijvoorbeeld die een engel word genoemd door Jezus zelf.
Mat 11,10
Want deze is het, van dewelken geschreven staat: Ziet, Ik zende Mijn engel voor Uw aangezicht, die Uw weg bereiden zal voor U heen.
Jezus noemt Judas een duivel
Joh 6,70
Jezus antwoordde hun: Heb Ik niet u twaalf uitverkoren? En één uit u is een duivel.
in de brieven in openbaringen word de voorganger van de gemeenten een engel genoemd.
Op 2,1
Schrijf aan den engel der Gemeente van Éfeze: Dit zegt Hij, Die de zeven sterren in Zijn rechterhand houdt, Die in het midden der zeven gouden kandelaren wandelt:
Op 2,8
En schrijf aan den engel der Gemeente van die van Smyrna: Dit zegt de Eerste en de Laatste, Die dood geweest is, en weder levend is geworden:
Op 2,18
En schrijf aan den engel der Gemeente te Thyatíre: Dit zegt de Zoon van God, Die Zijn ogen heeft als een vlam vuurs, en Zijn voeten zijn blinkend koper gelijk:
Op 3,1
En schrijf aan den engel der Gemeente, die te Sardis is: Dit zegt, Die de zeven geesten Gods heeft, en de zeven sterren: Ik weet uw werken, dat gij den naam hebt, dat gij leeft, en gij zijt dood.
Op 3,7
En schrijf aan den engel der Gemeente, die in Filadelfia is: Dit zegt de Heilige, de Waarachtige, Die den sleutel Davids heeft; Die opent, en niemand sluit, en Hij sluit, en niemand opent:
Op 3,14
En schrijf aan den engel van de Gemeente der Laodicenzen: Dit zegt de Amen, de trouwe, en waarachtige Getuige, het Begin der schepping Gods:
En deze tekst dat je mensen wiens ziel een engel is kunt herbergen, terwijl het gewoon een mens is als een ander.
Heb 13,2
Vergeet de herbergzaamheid niet; want hierdoor hebben sommigen onwetend engelen geherbergd.