RD op zondag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Re: RD op zondag

Berichtdoor mw » 12 jun 2012 01:54

Boer:En voor hen, voor wie iedere dag hetzelfde is.
Jewee: da's saai...
Yael schreef:In sommige beroepen heb je dat, bv. als je in de zorg werkt zoals ik. :wink:

Nou, ook ik werk in de zorg en dus zeer regelmatig :? op zondag.Maar dan nog vind ik de zondag anders als ik werk. Niet alleen praktisch (het ontbijten wat we op het werk dan doen, op zaterdag werk ik voor-voor de zondag zodat ik op zondag andere werkzaamheden heb, reikhalzend uitkijken naar de klok van hafl 4 en het is de enige dag dat ik het voor mijzelf goed kan praten dat ik plankgas richting huis ga :mrgreen: ) maar ook gevoelsmatig.

Overigens, zag ik dat je op rdopzondag.nl niet de fotoseries kan bekijken.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 12 jun 2012 07:10

Mortlach schreef:Er waren toch ook eens opmerkingen gemaakt over mensen in bijvoorbeeld Australië die door het tijdsverschil wel op zondag, maar niet op (hun) maandag op de site konden...

Volgens wikipedia houdt rd.nl op zondag in de tijdzone waarin je zit! (zou jij in Ierland kunnen checken zaterdagavond vanaf 23 uur)
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 jun 2012 09:57

Bertiel schreef:Volgens wikipedia houdt rd.nl op zondag in de tijdzone waarin je zit! (zou jij in Ierland kunnen checken zaterdagavond vanaf 23 uur)

Ja, dat is ingevoerd NADAT erover was geklaagd door expats :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 12 jun 2012 10:17

Faramir schreef:Via goedgelovig.nl kwam ik erachter dat het RD nu ook op zondag te lezen is:

http://www.rdopzondag.nl

Handig voor de liefhebbers.

Waarom zou je überhaupt op de site van het RD willen kijken?
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 12 jun 2012 10:27

mw schreef:Nou, ook ik werk in de zorg en dus zeer regelmatig :? op zondag.Maar dan nog vind ik de zondag anders als ik werk. Niet alleen praktisch (het ontbijten wat we op het werk dan doen, op zaterdag werk ik voor-voor de zondag zodat ik op zondag andere werkzaamheden heb, reikhalzend uitkijken naar de klok van hafl 4 en het is de enige dag dat ik het voor mijzelf goed kan praten dat ik plankgas richting huis ga :mrgreen: ) maar ook gevoelsmatig.

De dagindeling is bij ons gewoon hetzelfde, het is hoogstens wat relaxter (ik werk kleinschalig op een bewonersgroep in de begin fase van dementie.) Enige verschil is denk ik, dat ik de tv, die verder normaal overdag eigelijk niet aanstaat, op ''Nederland zingt'' afstem. De komende tijd heb ik het weekend vooral nachtdienst, ik luister dan 's middags vaak een kerkdienst mee met urk.fm :wink: :mrgreen: (jaja)

Overigens, zag ik dat je op rdopzondag.nl niet de fotoseries kan bekijken.

Let maar op over een paar jaar kun je op zondag ook gewoon het RD lezen met updates. Ze hebben het nu nl. losgelaten dat ze op zondag niet te bezoeken zijn.

mxrtijn
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor mxrtijn » 12 jun 2012 10:37

Ik vind het wel humor, dat als je door de weeks naar die pagina gaat, er staat: "Tot Zondag!" :schaterlach:
Toneelvereniging Orde der Dwazen maakt christelijk toneel voor een breed publiek.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 19 jun 2012 21:04

Let ook op de link: http://rd.pieterwolfert.com/ die dan in beeld staat. Is niet van RD dus.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 01 jul 2012 00:26

jip_86 schreef:Let ook op de link: http://rd.pieterwolfert.com/ die dan in beeld staat. Is niet van RD dus.

en volgens mij rdopzondag.nl ook niet
want het is zondag..maar de link werkt niet. Ik krijg enkel bericht dat rd op zondag niet bereikbaar is.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 01 jul 2012 08:24

de link werkt inderdaad niet (meer).
Ik kan me voorstellen dat de medewerkers van RD vandaag best vrij willen zijn, maar laat dan de zaterdag pagina staan, net als dat we op zondag ook de papieren krant kunnen lezen, daar hoeft niemand van de redactie voor aan de slag, toch?
...iets met christelijke vrijheid , elkaar niets opleggen, verdraagzaamheid en een ieder zij ten volle verzekerd naar EIGEN geweten....
Laatst gewijzigd door boer op 01 jul 2012 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 01 jul 2012 08:25

Spijtig genoeg doet de site het niet meer. RD zal het initiatief wel niet zo op prijs gesteld hebben.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 01 jul 2012 08:32

Faramir schreef:Spijtig genoeg doet de site het niet meer. RD zal het initiatief wel niet zo op prijs gesteld hebben.

Ze zijn wat dit betreft nog ''roomser dan de paus''.

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 01 jul 2012 10:49

boer schreef:Ze zijn wat dit betreft nog ''roomser dan de paus''.

En de media zal zeker meer inzicht hebben in de regels die opgelegd worden ivm. de zondags wet die aanstaande zal worden opgelegd (het beeld is gemaakt maar het spreekt nog niet).

Zelfs de protestanten 'de dochters van Rome' zetten een menselijk gebod om in een goddelijk gebod en menen daarin God een dienst te bewijzen.

De menselijke krachten bundelen zich met de verleider de tegenstander van God om de mensen te misleiden.

De tijd zal het leren!
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 02 jul 2012 08:14

boer schreef:de link werkt inderdaad niet (meer).
Ik kan me voorstellen dat de medewerkers van RD vandaag best vrij willen zijn, maar laat dan de zaterdag pagina staan, net als dat we op zondag ook de papieren krant kunnen lezen, daar hoeft niemand van de redactie voor aan de slag, toch?
...iets met christelijke vrijheid , elkaar niets opleggen, verdraagzaamheid en een ieder zij ten volle verzekerd naar EIGEN geweten....

Jij pleit dus voor het toestaan van een illegale site die de content heeft gekopieerd zonder toestemming van het RD. Dus om het RD zwart te maken, sta jij gewoon activiteiten toe die tegen de wet ingaan. Ik denk dat je de balk eerst uit je eigen oog moet halen voor dat jij splinters met grove bewoordingen van een ander probeert aan te wijzen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 02 jul 2012 19:09

Speedy schreef:Jij pleit dus voor het toestaan van een illegale site die de content heeft gekopieerd zonder toestemming van het RD. Dus om het RD zwart te maken, sta jij gewoon activiteiten toe die tegen de wet ingaan. Ik denk dat je de balk eerst uit je eigen oog moet halen voor dat jij splinters met grove bewoordingen van een ander probeert aan te wijzen.

grove bewoordingen?
Volgens mij raak jij meer overspannen hoor.
Van illegale sites weet ik niks af en copyrights etc.
misschien een ideetje om RD net als ND na betaling pas toegang te geven?
Werk je voor ze?

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 02 jul 2012 20:40

Waarom via rdopzondag.nl of zo?
Vorige wk had mijn man de pc niet uitgezet. Kom ik op zondag morgen in de keuken, stond de pc nog aan. En had net hierover gelezen. Dus ik naar epaper.refdag.nl Ik kon gewoon de krant lezen zien, weet niet meer of ik een bladzijde verder bent gegaan, maar de voorpagina zag ik gewoon. Dus staat niet op slot.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Terug naar “Archief”