Vrijgezellen deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

nette
Sergeant
Sergeant

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor nette » 04 jun 2012 13:00

jenn schreef:Ik kom niet zo vaak hier, maar toch zou ik graag de mening van anderen willen horen over het volgende vrijgezellige probleempje:
Gisteren heeft de jongen, die ik al meer dan een half jaar leuk vindt, mij afgewezen. Ik dacht dat het wederzijds was omdat hij continue oogcontact zocht als ik in zijn buurt was en er waren wel meer tekenen dat hij me interessant vond. Ik heb hem in al mijn dapperheid (want ik moest behoorlijk wat moed verzamelen na eerdere minder leuke ervaringen) verteld dat ik het jammer vindt dat ik hem zo oppervlakkig ken. Helaas kon hij zich daar niet in vinden. Er is nog iemand die hij niet kan vergeten en daarom wil hij het contact niet verdiepen. Voor mij erg spijtig natuurlijk, maar het is niet anders! Ik kan me d'r bij neerleggen gelukkig.
Maar mijn vraag is nu: moet ik ook sorry tegen hem zeggen dat ik zijn signalen dus verkeerd heb begrepen of geïnterpreteerd? Ben wel vaker afgewezen maar nog nooit op deze manier. De signalen waren er zo duidelijk maar toch wil het contact niet dieper. Iemand tips?

(En ergens ben ik heel klein beetje blij dat hij het wel best vindt zo, vrijgezellig zijn heeft namelijk ook best veel voordelen!)

ik zou het niet doen

ik heb een beetje zelfde meegemaakt alleen gelukkkig nooit gezegd
ik ben 1,5 verliefd geweest op een jongen en ik dacht dat hij mij ook leuk vind, ook om oogcontact en ik dacht te zien dat hij me leuk vind. ik dacht alleen dat hij verlegen was, maar durfde zelf ook niet te ondernemen :oops: (gelukkig :D ) maar ja toen kreeg hij met iemand anders verkering, dus zo verlegen was hij niet :oops:
achteraf hoorde ik van zijn schoonzus dat ik het teveel had laten merken. (dus dat daar pas ik nu wel voor op :wink: )

ik denk nu maar als jongens niet meer contact willen, dan vinden ze je ook niet leuk.

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 04 jun 2012 13:02

jenn schreef:Dank voor je reactie mw!
Het voelt alsof ik hem (en mezelf) met een nieuw probleem opgezadeld heb (ik voel me al snel schuldig naar andere mensen, dat zal er wel mee te maken hebben denk ik). 'k Blijf het een beetje vaag vinden dat ik van alles zie van zijn kant en dat ik gewoon een echt blauwtje loop.. Maarja niets aan te doen!

jongens zijn gwoon vaag, ik snap er ook nog steeds niets van :?
ik denk dat ze gewoon leuk vinden om te flirten maar vaak verder niets willen

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 04 jun 2012 13:06

nette schreef:jongens zijn gwoon vaag, ik snap er ook nog steeds niets van :?

Niet perse, het kan ook gewoon zijn dat ze een vrouw als een goede vriend zien, terwijl er niet eens de bedoeling van flirten is. Ik vrees dat ik ook eens met een heel goede vriendin risicos genomen heb. Waar het voor mij ging om een vrouw, met wie het leuk was om naar concerten te gaan (we deelden de kosten, dus ik zag het niet als een date) met wie ik goed kon praten en kletsen enz. Later besefte ik dat zij wel eens wat anders kon verwachten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 04 jun 2012 13:12

dat kan ik denk dat het er ook aan ligt hoe je met elkaar omgaat. aan iemand gedrag kan je toch wel heel wat zien.

maar als een jongen de hele tijd oogcontact zoek, af en toe een knipoogje geeft enzo
is het dan gek dat ik denk dat hij me leuk vind?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 04 jun 2012 14:02

nette schreef:jongens zijn gwoon vaag, ik snap er ook nog steeds niets van :?

Sorry dat ik het zeg, maar dit vind ik een meer een puberale opmerking die alle jongens over 1 kam scheert :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 04 jun 2012 14:08

misschien ben ik ook nog wel een puber :P op dit gebied dan :wink:

maar je hebt wel gelijk niet alle jongens zijn zo.

maar een bepaalde categorie is wel zo.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 04 jun 2012 16:57

nette schreef:dat kan ik denk dat het er ook aan ligt hoe je met elkaar omgaat. aan iemand gedrag kan je toch wel heel wat zien.

maar als een jongen de hele tijd oogcontact zoek, af en toe een knipoogje geeft enzo
is het dan gek dat ik denk dat hij me leuk vind?

Je hebt gelijk. Het begint nu eenmaal met oogcontact. Ik weet niet over welke leeftijd het gaat. Sommige jongens hebben bindingsangst. Wat ik ervan weet is dat als je werkelijk verliefd op iemand bent je deze persoon zeker beter wilt leren kennen en daar ook nog eens alle moeite voor doet.

jenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jenn » 04 jun 2012 17:11

Dank voor jullie reacties! Het gaat om leeftijd van 23 en 26 jaar dus toch wel redelijk volwassen dacht ik zo. ;-) Tja achteraf was ik altijd diegene die het initiatief nam om toch maar 's een praatje te maken maar hij liet zelf ook wel tekenen zien. Ik dacht dat hij verlegen was en niets durfde, daar is hij wel een type voor.
Juist de laatste weken begon hij ineens te groeten als ik ergens in een groepje stond (hij groette alleen mij, de rest van het groepje; die hij ook wel kent niet) dus dan denk ik dat hij me leuk vindt! Of je wílt dat zelf zien, dat kan ook nog natuurlijk. Er was nog iemand anders zegtie, maar dan denk ik: dan moet je me geen valse hoop gaan geven! Ik snap jongens niet vaak op dit gebied..
Maarja achteraf ben ik wel blij dat ik het gezegd heb anders was ik er nog een jaar achteraan blijven lopen, mezelf kennende. Maar echt verliefd was ik niet, dat heb ik inmiddels wel afgeleerd..

jenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jenn » 04 jun 2012 17:13

nette schreef:
ik denk nu maar als jongens niet meer contact willen, dan vinden ze je ook niet leuk.

Tja achteraf gezien moest ik altijd het eerste contact leggen, met uitzondering van de laatste weken, maar op dat moment zie je dat niet zo. Weer een wijze les geleerd! ;-)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 06 jun 2012 18:50

Lastig altijd he?
Soms verwacht de één meer dan de ander.
Soms zien ze het alleen als geflirt...

Ik ben stiekem denk ik weer verliefd aant worden.
HELP;-)
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Kapitein
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kapitein » 07 jun 2012 08:48

De enige twee ervaringen die ik heb aangaande dit onderwerp:

1) Dat ik iemand wel heel erg leuk vond. Ik deed mee aan een kampweekend en kwam er midden dat weekend achter. Er verwarrend als je dan nog een paar dagen op elkaars lip zit. Ik heb toen gemerkt dat dit iets is waar je geen grip op kan krijgen. Hij heeft nooit iets laten blijken

2) Pas geleden heb ik iemand moeten afwijzen. Hij dacht dat het wel wat kon worden tussen ons, misschien. Ik dacht van niet. Daar baalde ik echt van, want ik mocht hem eignelijk wel. Kennen jullie dat gevoel?
--
Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben. (Joh8:12b)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 07 jun 2012 09:35

Kapitein schreef:De enige twee ervaringen die ik heb aangaande dit onderwerp:

1) Dat ik iemand wel heel erg leuk vond. Ik deed mee aan een kampweekend en kwam er midden dat weekend achter. Er verwarrend als je dan nog een paar dagen op elkaars lip zit. Ik heb toen gemerkt dat dit iets is waar je geen grip op kan krijgen. Hij heeft nooit iets laten blijken

2) Pas geleden heb ik iemand moeten afwijzen. Hij dacht dat het wel wat kon worden tussen ons, misschien. Ik dacht van niet. Daar baalde ik echt van, want ik mocht hem eignelijk wel. Kennen jullie dat gevoel?

Hoi Kapitein.

Nummer 1 is inderdaad zeer vervelend. Vooral omdat het misschien helemaal niet gewenst was omdat het niet makkelijker maakte. Je werd waarschijnlijk wel naar hem toegetrokken door steeds te kijken enzo, maar omdat je geen respons kreeg was het best complex! Super lastig. Ik heb ook wel eens van die beginnende kriebels gehad in zulke sitauties dat het je eigenlijk helemaal niet uitkomt. Maar je krijgt er idd geen grip op. Vaak gaat het zonder voeding wel over!

2. Ja dat heb ik ook wel eens gehad. Al baalde ik er niet altijd van. Ik heb 1x de liefde van mijn leven laten lopen door hem af te wijzen omdat ik er nog niet echt aan toe was. Heb mij daarna wel voor mijn kop kunnen slaan, en nu nog wel eens! Maar dan heb je meer tijd nodig. Wat heb je met hem afgesproken dan en waarom dacht je dat het niet kon?!

@Nette...Ik herken je gevoel hoor dat je denkt dat iemand je wel leuk vind als hij steeds naar je kijkt. Maar ik heb ook een poos een vreindin gehad die dat al gauw dacht. Ze keek steeds naar hem en dat voelde hij dus keek hij terug. En zij maar elke keer zeggen: hij vind me vast leuk want hij kijkt.
Maar knipogen is wel anders vind ik. Al kan het ook zijn dat ie zin heeft in een avondje flirten en meer niet...
Liefde blijf ik toch bijzonder vinden!

@Jenn... Ik vind niet dat jij je excuses hoeft aan te bieden. Ik weet niet hoe het in het afgelopen jaar verlopen is, maar jij hebt toch helemaal niets verkeerd gedaan?! Je hebt gewoon gezegd dat je hem beter wilde leren kennen. Soms moet je daarom vragen, soms leer je iemand vanzelf beter leren kennen. Balen meid dat je een 'blauwtje' hebt gelopen. Maar probeer het naast je neer te leggen en hopelijk ontmoet je nog weer een keer een interessante jongen. Ik zou eerder zeggen als de signalen idd zo duidelijk waren van zijn kant dat hij eerder zijn excuus mag aanbieden. Hahah je bent volgens mij een heerlijek optimist. Ik roep ook wel eens keihard dat het zo zijn voordelen heeft na een stukgelopen iets van mijn of zijn kant:-)

Ik had net een soort van besloten dat ik er echt nog niet klaar voor was om een relatie te starten en dat ik maar altijd vrijgezel blijf, en dan krijg je opeens de kriebels van iemand waar je het nooit van verwacht. Leven is gek! Maar ik geniet maar gewoon even van de spanning en ik zie het wel:-)
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 07 jun 2012 11:24

Ik had net een soort van besloten dat ik er echt nog niet klaar voor was om een relatie te starten en dat ik maar altijd vrijgezel blijf, en dan krijg je opeens de kriebels van iemand waar je het nooit van verwacht. Leven is gek! Maar ik geniet maar gewoon even van de spanning en ik zie het wel:-)

En God bedacht dat het niet goed was als de mens alleen zou blijven en schonk de mens een tegenover!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 jun 2012 21:25

jenn schreef:Gisteren heeft de jongen, die ik al meer dan een half jaar leuk vindt, mij afgewezen. Ik dacht dat het wederzijds was omdat hij continue oogcontact zocht als ik in zijn buurt was en er waren wel meer tekenen dat hij me interessant vond. Ik heb hem in al mijn dapperheid (want ik moest behoorlijk wat moed verzamelen na eerdere minder leuke ervaringen) verteld dat ik het jammer vindt dat ik hem zo oppervlakkig ken. Helaas kon hij zich daar niet in vinden.

Wat dapper van je dat je op die jongen bent afgestapt en overigens heb je het erg mooi gezegd! Zo verfijnd kan niet iedereen zich uitdrukken en spijtig dat hij zich er niet in kon vinden. Op die momenten hoop je natuurlijk dat je lef beloond wordt.
Dat hij zich er niet in herkent betekent niet noodzakelijk dat de signalen er niet waren, het kan ook zomaar zijn dat hij zijn gevoel niet durft te volgen. Sowieso hoef je je nergens voor te schamen en laat je ook niet demotiveren door een minder leuke ervaring.

jenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jenn » 08 jun 2012 21:44

Dank voor jullie reacties! Fijn om even te weten wat anderen ervan vinden.

Inmiddels is er al een week voorbij en vindt ik het wel prima zo, heel erg verliefd was ik niet maar hij was net iets te leuk om er zomaar aan voorbij te gaan. Soms heb je dat en moet je de kans maar grijpen.

@ Funlover: Het leven is inderdaad soms heel gek! Single zijn heeft heel veel voordelen! Maar soms lijkt het me ook heerlijk om eens met iemand een gesprek te voeren; van die gesprekken die je diep van binnen met je zelf voert, maar waarbij je toch wel eens zou willen weten wat een ander die dicht bij je staat er van zou vinden. Van die levensvragen zeg maar. Genieten van de spanning en wel zien, haha das heerlijk optimistisch!

@ Kapitein: Lijkt me vervelend voor jezelf dat je iemand moet afwijzen die je eigenlijk wel mag. Had je niet zoiets van, we kunnen eens kijken waar het op uit loopt of was je dat stadium al voorbij? :-)

@ mohamed: Dank! Tja ik wilde hem niet meteen een verplicht gevoel geven en al helemaal niet meteen mijn gevoelens laten zien. Het moest een beetje oppervlakkig blijven maar wel zo, dat hij er conclusies uit kon trekken. Ik heb wel meer dan 2 weken nagedacht over wat ik zou gaan zeggen :-)

Terug naar “Archief”