Met beperkte technieken van toen roeide men met de riemen die men heeft. Met DNA tegenwoordig is het allemaal al wat makkelijker.
Heb al eerder gezegd dat DNA-technieken al veel eerder bekent waren.
Hoe ging dat spreekwoord ook alweer met die pot en die ketel?
Een persoonlijke aanval (=drogreden). Je gaat heel weinig in op mijn stellingen. Er staat heel duidelijk dat Creationwiki geheel de lijst van Talk of Origins weerlegd, waarin Talk of Origins de creationistische claims onder de loep neemt.
Joh, dat is verfrissend. Meestal lijken creationisten het niet zo nauw te nemen met dat gebod Gij zult geen valse getuigenis afleggen.
Weer een persoonlijke aanval (=drogreden), en ook nog een overhaaste generalisatie (=drogreden). Geen idee waar dit op slaat. Graag wat argumenten bij geven. Houdt nu eens op met persoonlijke aanvallen doen op creationisten. En voor je het van plan was. De volgende punten, die je vaak in anti-creationistische lectuur tegenkomt, hoef je bij mij niet mee aan te komen:
1. Het iedere keer benadrukken dat Creationisme pseudo-wetenschap is;
2. Creationisten contrasteren met wetenschappers;
3. Een sociologische of psychologische verklaring geven voor het verschijnsel 'creationisme';
4. Het verwijzen naar creationisme als niets meer dan een onsignificante splintergroepering;
5. Zeggen dat het geloof in een schepping ouderwets is;
6. Zeggen dat creationisme een 'recent' iets is;
7. Dat het is overgewaaid uit Amerika;
8. Beschuldigen dat ze hun theorie in het onderwijs te willen wurmen, en zo via de achterdeur hun religie op scholen te laten onderwijzen;
9. Afschilderen als dogmatici;
10. Een link leggen naar de kruistochten en Galileo;
11. Heel vaak hebben over creationISME;
Dus je zegt wat we van apen afstammen? Nu begrijp ik het niet meer.
Ik zei dat we volgens de evolutietheorie van apen afstammen.
PS: kun je even kijken hoe je citaten kunt gebruiken, nu is het wat onoverzichtelijk welke reactie waarbij hoort.
quote en /quote tussen [ ] en dan komt dat helemaal goed.
Gedaan

thnx
Dat oefen je juist door meer engels te lezen

Gooi een baby in het water en kijk of hij leert zwemmen
Inderdaad. Dat kan niet, en de mensen die zich er schuldig aan maken en maakte worden door de gemeenschap ook uitgekotst. Het zelfreinigende mechanisme WERKT.Ben je oud genoeg om je te herinneren dat een Koreaanse wetenschapper claimde een mens te hebben gekloond?
Fijn, nu nog helemaal en dan ben ik blij
Maar goed, ik neem aan dat je dezelfde verontwaardiging hanteert als creationisten iets vervalsen. Voetsporen van dino's naast die van mensen bijvoorbeeld, of het zogenaamde dijbeenbot van een reus.
Als dat waar is, dan heb ben ik het zeker met je eens.
P.s. waarom sla je mijn 'appel-valt-uit-de-boom-analogie' over?
Mortlach schreef:Dank je wel voor de moeite, Bassie.
En het blijkt weer dat de man iets heel anders bedoelt dan degene die hem citeert wil laten lijken. Wat... een... verrassing! Een creationist die jokkebrokt voor de HEERE, dat heb ik nou nog nooit eerder meegemaakt... of nee, wacht... Als je in een encyclopedie het woord 'creationist' opzoekt, wordt je doorgelinkt naar het artikel over quote mining. Zijn die mensen er uberhaupt toe in staat een citaat juist over te nemen? VOlgens mij niet, maar het is voor de HEERE, dus dan is het goed...
Hij zei: "
“Een groot aantal goed opgeleide wetenschappers in gebieden buiten biologie en paleontologie hebben jammergenoeg het idee gekregen dat het fossielenbestand veel meer Darwinistisch is dan het in werkelijkheid is." Hij geeft dus toe dat creationisten een punt hebben.
Verder zei hij:
"In de jaren na Darwin hoopten zijn advocaten de voorspelde vooruitgaande ontwikkelingen te vinden. Kort gezegd, deze zijn niet gevonden – maar het optimisme is moeilijk tegen te gaan, waardoor pure fantasie de tekstboeken is binnengeslopen.” Hij geeft dus ook toe dat het aantal 'overgangsvormen' een stuk lager liggen dan doorgaans wordt gesuggereerd.
Het zijn (met een uitzondering daargelaten) geen opzettelijke vervalsingen. Met de technieken toendertijd dacht men echt een geweldige vondst te hebben gedaan. Alleen blijkt later dat het niet klopt en dan komt er ook netjes een artikel dat de eerdere interpretatie niet goed was.
Zelfs wikipedia geeft toe dat het een opzettelijke vervalsing was. Voor de rest heb ik mortlach al een reactie erover gegeven.
Trouwens: Als er een aantal foute aapmensen gevonden worden betekent dit dan volgens jou het einde van de evolutietheorie? Wat mij betreft niet, hooguit dat men de conclusies die men misschien te snel aan aapmensen verbindt moet herzien.
Dan ga je voorbij aan mijn punt. Het punt staat in mijn eerste reactie.
@Jozo, kan je alsjeblieft nederlandse sites sturen? Ik ben nog niet van de middelbare school af, dus mijn engelse vocabulair- en grammaticakennis is nog niet groot genoeg.
Als je je ook maar een beetje in de evolutietheorie wilt verdiepen kom je met nederlands niet echt ver. Alle bevindingen in de wetenschap worden gepubliceerd in het engels (uitzonderingen daargelaten).
Daaromevolutie.net; evolutie.nl; bioplek.org. Maar een paar voorbeelden die toch tamelijk veel informatie hebben over evolutie hoor.
Ik zou zeggen, worstel je er eens doorheen, want ik heb dit overzicht niet in het Nederlands kunnen vinden.
Hierover heb ik al gereageerd tegen Mortlach.
Aangezien dit aardig off-topic begint te raken ga ik hierna in op de argumenten tegen evolutie.