Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

654321
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor 654321 » 23 mei 2012 21:07

Hoe lang hebben jullie kinderen rompers aan dan?
Bij mij hoort dat echt bij de babytijd, ben al bijna een jaar uit de rompers.
Dan krijgen ze een hempje/onderbroek aan, ook makkelijk bij plassen/poepen op het potje.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 mei 2012 21:28

huh, zo snel al, neeh, hier nog steeds in romper, en ws ook wel tot volgend jaar zomer, vooral in de winter met een koude rug.....brrr...

vind zelf een romper heel handig, hup shirt uit en lekkeri n de romper lopen!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 23 mei 2012 21:33

mijn oudste wordt volgende maand 3 en draagt nog steeds rompers 8-[ .. ik heb haar beloofd dat wanneer ze goed op het potje/toilet gaat, ze dan leuke hemdjes en onderbroekjes uit mag zoeken.. helaas heeft ze daar weinig boodschap aan. ze kan het prima, en bij een ander moet ze altijd naar het toilet op haar manier en dan is de pamper ook nog wel eens droog. maar thuis interesseert het haar gewoon niet lijkt wel... als de tuin klaar is maar lekker buiten oefenen..
lijkt me dat een hemdje zo snel bij de broek/rok uitgaat.. of valt dat mee?

R. wil haast niets anders drinken dan bv of opvolgmelk.. en dat zou toch wel lekker zijn met dit weer, dat ze een beetje bij drinkt. als ik haar water/thee/ranja geef dan proeft ze het en slaat ze het weg.. geef ik haar melk dan proeft ze eerst heel voorzichtig en als ze proeft dat het melk is gaat het met grote teugen.. maar ja, kan haar toch ook niet de hele dag door melk geven? (krijgt sinds kort overigens alleen nog 's ochtends (iets) bv en de rest fv).
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 mei 2012 21:54

Ik heb voor Floris rompers maar ook 3 setjes met een hemdje & een boxer, zo schattig! ;-)
Dat had hij vandaag aan, meer niet (op een luier na natuurlijk ;-)).

Hij werd vanmorgen ook al na 3kwartier wakker, drijfnat. Toen heb ik z'n hemd ook maar uitgedaan en heeft hij in luier & boxershort rondgebanjerd. Vanmiddag moest ik weg, maar ook in de auto heb ik alleen in zn ondergoed gezet.

Floris is meestal ook iets aan het doen wat hij niet mag als hij stil is. ;-) maar t gaat eigenlijk heel goed, als ik 'm maar steeds in de gaten houdt... :-)
Hij 's verder heel druk met het leren van woordjes. Hij is enorm aan 't papegaaien. Zo grappig! Vanmiddag zat ik in de auto, hij lag te slapen. Ik moest even bellen, en ik hing op met 'doei, tot zo'. Hoorde ik ineens een echo achter me 'doei doei'. Zooo cute! :-) Zeker omdat ik niet in de gaten had dat hij al weer wakker was.

Wat vakantiebestemmingen betreft; wij vonden het dit jaar heel lastig om een bestemming te kiezen. Gaan nu in het huis van m'n ouders als zij op vakantie zijn. Verder met 14 vrienden een weekje naar de ardennenMisschien in 't najaar nog wat verder weg, maar dat zien we dan wel.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 mei 2012 07:18

Hier ook rompers totdat ze zindelijk zijn. Voor mijn kinderen toch echt wel een extra stimulans om zindelijk te worden. Dan gaan wij nl samen onderbroeken kopen. Potje gebruik ik sowieso niet, gewoon gelijk op de wc. Volgende maand wil ik een poging wagen met dochterlief om zindelijk te worden. Ze doet het regelmatig al op de wc en begint het zelf aan te geven.

@ vpk hier hetzelfde qua drinken. J wil ook alleen maar melk. Ik probeer het elke middag meerdere keren en als hij dorst heeft, gaat hij heus wel een keer drinken,

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 24 mei 2012 08:22

Zo, dat is lekker snel ajl! Hier weet meneer wel waar het potje staat, hij gaat er ook op zitten en zegt dat hij klaar is en vraagt daarna om een luier.

En over vakantie: Toen zoonlief bijna een half jaar was, zijn we naar Ameland gegaan. Door de overtocht (die overigens best prijzig is als je een auto mee wilt nemen) heb je het idee dat je in het buitenland zit, terwijl je toch in Nederland bent.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 24 mei 2012 08:55

heb eens zitten kijken naar die tarieven, in ons geval is dat ongeveer 100 euro :shock: volgens mij is dat nog enkele reis ook. Je kan nog beter met een vracht auto gaan dat is goedkoper. Voor het zelfde geld zit je incl benzine in dordogne in Frankrijk. ( waar wij heen gaan :P )
Afbeelding

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 24 mei 2012 09:36

ja, duur he!! Voor een weekendje weg kun je Ameland wel vergeten. Of je moet er voor kiezen om je auto te parkeren op het parkeerterrein voor de boot en proberen alles mee te nemen. Voetgangers betalen volgens mij iets van 10 euro en dan staat er aan de overkant een bus te wachten die je bijna overal heen brengt. Het tarief met de auto is dacht ik wel retour.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mei 2012 09:56

vpk schreef:R. wil haast niets anders drinken dan bv of opvolgmelk.. en dat zou toch wel lekker zijn met dit weer, dat ze een beetje bij drinkt. als ik haar water/thee/ranja geef dan proeft ze het en slaat ze het weg.. geef ik haar melk dan proeft ze eerst heel voorzichtig en als ze proeft dat het melk is gaat het met grote teugen.. maar ja, kan haar toch ook niet de hele dag door melk geven? (krijgt sinds kort overigens alleen nog 's ochtends (iets) bv en de rest fv).

Fruit ook niet? Ik pers het fruit en maak er soort van sap van en geef het dan in een fles. Dan drinkt hij het wel.

Hier geven wij alleen melk en thee/water.

@Bumba, hangt volgens mij ook nog af hoe groot je auto is of niet? Ameland is wel prachtig hoor.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 24 mei 2012 12:23

Onze jongens lopen vandaag de laatste etappe van de avondvierdaagse. Ik zit de denken wat ik ze nu kan geven. Iets van bloemen is met dit warme weer ook niets. Iemand een idee?

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 24 mei 2012 12:50

lekkere bak ijs :mrgreen:
Afbeelding

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 24 mei 2012 13:39

Een waterpistool(tje)? Heb je al vanaf een paar euro, tot wel 30 euro toe.
Gewoon wat schepsnoep in een zakje is hier ook altijd een topper.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 24 mei 2012 14:41

Ik heb met hemd en boxer nog nooit een blote rug gezien. Hemd kun je lekker in de onderbroek stoppen. Ik vind rompers ondingen, je moet gelijk altijd alles uitdoen.

Cornelia; inderdaad waterpistool(tje), waterballonnen, een mooie pet, ik heb wel eens een mok gekregen met tekst maar dat lukt nu niet meer.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 mei 2012 19:31

Ik ben ook altijd blij als ze gewoon ondergoed aan kunnen, en geen rompers meer hoeven. Altijd dat gedoe met die drukkertjes enzo. Ik koop vooral de hemden vaak een maatje groter, dan kun je ze wat beter in de onderbroek stoppen.

Hier is het de gewoonte om de kinderen helemaal met snoep te overladen als ze de avondvierdaagse hebben gelopen. Ik vind dat toch zo'n onzin, ik heb alleen al daarom geen zin om met die avondvierdaagse mee te doen.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 24 mei 2012 21:12

Hier worden vaak bloemen gegeven. Maar daar is het nu wel te warm voor. Ik heb maar een zakje met wat snoepjes en kauwgom gegeven. Daar zijn ze niet erg mee verwend, dus waren ze er blij mee. Ik moet zulke dingen ook wat eerder bedenken. Maar meestal komt dat op het nippertje...

Terug naar “Archief”