Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor liefie » 16 mei 2012 12:29

Appel Fijn dat ze zo goed gegroeid is! Prikken zijn nooit leuk :( Nina zet het dan ook echt op een krijsen :lol: Volgens mij vroeg jij nog of ik de bevalling enz verwerkt heb... Ja hoor zou een volgende bevalling zo weer doen alleen hoop ik niet op deze manier (en als het wel zo is komt dat ook wel goed)

@AG Wat een mooie foto! En dat staartje SUPER schattig... Nina der haar is ook flink gegroeid maar dat wordt binnenkort eerst een keer goed kort geknipt en dan laten we het groeien ben zo benieuwd hoe dat staat bij Nina :oops:

@AJL Ik vind het CB ook altijd leuk even kijken of ze goed gegroeid zijn en even een gezellig praatje... Ik heb het idee dat Nina weinig in kilo's aankomt maar wel flink de lengte in schiet.
Jammer dat de jongste nog steeds een beetje aan het spoken is 's nachts drinkt hij 's nachts ook nog of is dat niet meer nodig?

@Jannoek Ja jou bevalling ging ineens heel vlug weet nog goed dat ik ineens zag staan ik ben bevallen... Terwijl je net daarvoor nog een bericht geplaatst had :D Was jou bevalling nou wel gewoon begonnen met weeën? Heeft Floris gewoon zijn slaapjes gedaan op zijn verjaardag of had hij geen zin? Is hij die nacht erna een beetje rustig geweest?

Nina eet volledig met de pot mee alleen vlees vind ik zo lastig dat krijgt ze vaak niet weg... Als we iets van pasta of zo eten met gehakt eet ze het wel op maar eten we een keer aardappels,groente,vlees moet ze gehakt gewoon niet hebben. En ze eet alles gewoon apart (dus geen prakjes of fijngemalen)
Geregeld geef ik 2 plakjes kipfilet (broodbeleg) als vlees maar voor de rest houd mijn inspiratie eigenlijk op... Iemand nog tips?

Vanmiddag ga ik Nina's verjaardags taart en cupcakes ophalen ze zijn gemaakt met als thema haar geboortekaartje ben zo benieuwd hoe het eruit ziet!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 mei 2012 18:15

Hier met 3.5 jaar van een ledikantje naar een gewoon stapelbed gegaan.
Ik wil straks ook die meiden op één kamer. Maar dan wil ik dat de jongste wat ouder is.

Dat ik tenminste dingen kan uitleggen, als in: Niet klieren! Stil zijn! Blijf in je bed! ed. 8)
Nu zal ze er nog niets van snappen. Misschien over een jaartje.

Liefie, zijn de taart en cupcakes goed gelukt?!
Hoezo ga je Nina's haar nog een keer goed kort knippen?
Fijne dag morgen!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 mei 2012 19:17

@liefie leuk, fijnedag alvast voor morgen! Floris heeft gewoon geslapen, best veel zelfs: ochtend 1,5 uur, smiddags nog een klein uurtje. S avonds lag hij om acht uur op bed. Hij was toen wel iets on rustiger dan we de laatste tijd gewend zijn, zal wel van alle indrukken komen...

Mijn bevalling begon 's ochtends met bloedverlies, toen (hoe stom...) geen actie ondernomen, 's avonds toch maar t ziekenhuis gebeld, direct langskomen, blijven tot het door zou zetten ,maar toen werd het bloeden zo heftig dat Floris direct gehaald moest worden. Volgens de ctg had ik harde buiken, maar ik heb er niks van gevoeld ;-) bloedverlies hoort schijnbaar bij mij... :-(

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 16 mei 2012 22:00

We hebben een stapelbed gekocht toen onze oudste 2 jaar was en hier ging hij in toen hij bijna 2,5 jaar oud was. hij is er een paar keer uitgekomen maar bleef snel liggen.
nu staat het ledikant voor N bij de oudste op de kamer omdat hij vaak savonds nog uit bed komt (bijna 2,5) en hij smiddags nog slaapt. en dat wil ik als kan graag nog ff zo houden vooral als de kleine er zo is. wij vonden het makkelijk en praktisch een stapelbed en leuk dat ze samen kunnen slapen.
(al maken ze er wel eens een grote keet boel van, met name savonds)

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 17 mei 2012 10:06

Echt leuk, onze oudste twee liggen ook samen op een kamer, en voor mijn gevoel zijn wij daarin de enigen. Maar er zijn er dus meer! Leuk. Wij begonnen ermee omdat het ons leuk leek, en omdat de oudste best bang was in het donker. Ze waren toen bijna 3 en 4.5 jaar oud. De jongste lag toen nog in het ledikantje. Het ging bijna gelijk perfect. Nu is het heeeeeel af en toe spoken 's avonds, maar dat is echt maar 3 keer in een jaar ofzo. Als we vragen of ze niet liever een eigen kamer willen, dan zijn ze allebei heel resoluut: echt niet! Ze vinden andere kinderen die alleen slapen zelfs zielig... :lol: En voor het bang zijn, helpt het trouwens echt!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 mei 2012 14:35

Bij ons waren ze bijna 3 en 1,5 toen ze bij elkaar gelegd werden en het gaat nu eigenlijk super goed. Ze maken elkaar nooit wakker. Soms is het groot feest, maar over het algeem is het nog even praten en daarna gewoon lekker slapen.

@ liefie Nee, hij spookt nog behoorlijk. Elke morgen is hij rond 4 uur wakker en is ht geklets en soms gejengel. Ik ga er vaak niet meer heen. Gisternacht was het alleen maar gejengel en toen heb ik wel op het gebromd. Het vreemde was dat hij het goed door had, want daarna was hij stil.
Hij krijgt eigenlijk nooit een fles. Na 3 mnd ben ik daar mee gestopt. Ik wil daar gewoon niet meer aan beginnen, want voor je het weet, wil hij elke nacht weer een voeding.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 mei 2012 19:54

liefie gefeliciteerd met nina!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 17 mei 2012 21:58

Nina, gefeliciteerd met je verjaardag!

Ag, leuke foto van je meisje!

AikonGirl schreef:Leuk dat er zoveel kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd zijn.
Kunnen misschien een keertje een meeting houden in een indoor speeltuin? 8)

Leuk idee!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 mei 2012 22:06

ook hier nogmaals gefeliciteerd met nina liefie! Hoe was haar eerste verjaardag? Heeft nina genoten? En jullie? :-)

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 18 mei 2012 08:42

idd leuk een meeting !!

Floris en papa en mama nog gefeliciteerd
NIna en papa en mama gefeliciteerd en een fijne dag!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 mei 2012 09:32

trijntjejohanna schreef:liefie gefeliciteerd met nina!

leuke dag gehad? hoe vond ze het zelf?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 mei 2012 09:41

Dankjewel allemaal!

Gisteren een erg leuke maar drukke dag gehad! Van 10.30 tot 23.00 mensen over de vloer gehad maar er zeker geen spijt van... Nina vond het allemaal super leuk ze heeft overdag wel 3 keer 1,5uur geslapen en vannacht ook 13 uur achter elkaar (wij hadden verwacht dat ze een onrustige nacht zou veroorzaken haha)

Gelukkig is nu alles weer opgeruimd en schoon en Nina kan heerlijk spelen met haar nieuwe speelgoed :D

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 mei 2012 10:01

Leuk! Nog gefeliciteerd Nina en Floris!! gaat snel hoor, weet nog dat jullie hoogzwanger waren en ik telkens even kwam kijken of er al wat geboren was :lol:

Hier slapen de meiden ook al een jaar en een dag (vanaf dat de jongste een maand of 8/9 is volgens mij) bij elkaar op de kamer. Nog nooit gezeur gehad. Soms liggen ze smorgens bij elkaar in bed als ze wakker zijn, maar dat is geen gezeur :wink:
1 Nadeel wel, als de oudste een 'bui' en de tweede wil slapen hebben we een extra botsing. Maargoed, die buien lijken tegenwoordig sneller over te waaien.

Hier op het cb geweest met 9,5 maanden, 10,5 kilo en 73/74 cm lang. Ben echt wel blij met dit gewicht op vrijwel alleen moedermelk. Want fruit vind hij wel lekker maar groente.... meestal 5 hapjes en klaar is tie weer. Blijkbaar heeft hij het nog niet echt hard nodig, want hij groeit voldoende :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 mei 2012 10:23

Fijn dat het zo'n leuke dag was Liefie! Wat heeft ze allemaal gekregen?

heeft iemand van jullie enig idee waar ik kniekousen voor Frederiek kan krijgen? Ik zat me pas al af te vragen hoe dat nu moet, als het volgende week eindelijk echt warm gaat worden. Want ik vind een legging heel leuk onder een rokje, maar zonder sokken vind ik weer zo kaal, als we gaan fietsen ofzo. Schoenen laat ze toch niet aan. Alleen sokjes vind ik zo kaal (behalve die met kant bovenaan, zo lief :D ). Nu liep mijn nichtje pas met kniekousen, en dat vind ik gaaf :D Maar waar krijg ik die zo klein? via internet kan ik het wel vinden, maar ik zie de kleur liever in een winkel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 18 mei 2012 10:25

Hema! Ik heb altijd kniekousen, nooit sokken onder een broekje aan bij F, dat blijft namelijk veel beter zitten. Maar dat zijn eigenlijk gewoon verlengde sokken, niet van die chique witte met strikjes slobberkousen. Dus ik weet niet of je dat bedoelt?

Terug naar “Archief”