Adoptie deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Adoptie deel 3

Berichtdoor Galateia » 12 nov 2011 08:17

Ah, zie je nou, ik wist dat 900 euro ergens vandaan moest komen. Dan is dat dus die 600 + 300 euro. Wat een bedrag he, alleen maar voor je kindje om het land in te komen en te blijven. En dan heb je nog geen eens een NL'se procedure opgestart...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 14 nov 2011 22:17

Als je het echt graag wilt, met goede redenen. En je kunt aantoonbaar bijna niet sparen. Dan is er toch een diaconie? Die kunnen toch ook bijspringen? Misschien denk ik te makkelijk?
Time flies when you have none!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 14 nov 2011 23:12

Sterretje schreef:Als je het echt graag wilt, met goede redenen. En je kunt aantoonbaar bijna niet sparen. Dan is er toch een diaconie? Die kunnen toch ook bijspringen? Misschien denk ik te makkelijk?

Als ik hier de bedragen lees, heb ik nog meer respect voor alle ouders die sparen -daarvoor hun eigen wensen aan de kant zetten- om hun droom, een kind een beter leven te geven waar te kunnen maken.

In die zin lijkt het me bijna onmogelijk dat een diaconie mee betaald, gezien de grote bedragen.
Of denk ik nu verkeerd...?

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 15 nov 2011 09:04

Hoi Christien,
Een kind een beter leven geven, dat klopt.
Maar vaak komt er ook een stukje eigenbelang bij hoor. Vervulling van je kinderwens.
Natuurlijk zijn er die bewust geen biologische kinderen willen, maar een adoptiekindje. Maar vaker gaat men adopteren omdat men zelf geen kinderen kan krijgen en toch graag een gezin wil.
Van beide soorten zijn er hier actief op RW :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 nov 2011 11:38

Inderdaad, hier eentje die bewust geen kinderen baart, maar ze adopteert 8)
Maar het ene is niet beter dan het andere. Als je kinderwens niet wordt vervuld en je richt je dan op adoptie, dan nog steeds kun je je kinderwens willen vervullen door middel van het opvangen van een kind, dat niemand meer heeft. Dat is een heel ander verhaal dan wanneer het kindje een kind moet vervangen, het kind dat je niet kon krijgen, ofzo. Ongewenste kinderloosheid en adoptie kunnen heel mooi samen gaan. Alleen het eerste uitgangspunt, de manier waarop je bij adopteren komt, dat verschilt dan misschien.

Sterretje schreef:Als je het echt graag wilt, met goede redenen. En je kunt aantoonbaar bijna niet sparen. Dan is er toch een diaconie? Die kunnen toch ook bijspringen? Misschien denk ik te makkelijk?

Maar als je zelf iets wilt, dan moet je er gewoon zelf voor werken en sparen. Vind ik. Maar goed. Stel dat een diaconie bij zou springen. Wat zijn 'goede redenen' om adoptie te willen? Is het dan alleen goed, wanneer je geen kinderen kunt krijgen? Of is het alleen goed, als... vul maar in. Dat lijkt me haast ondoenlijk om te bepalen. Wie bepaalt nou, of je redenen goed zijn of niet?

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 15 nov 2011 11:43

Anne 80 schreef:Hoi Christien,
Een kind een beter leven geven, dat klopt.
Maar vaak komt er ook een stukje eigenbelang bij hoor. Vervulling van je kinderwens.
Natuurlijk zijn er die bewust geen biologische kinderen willen, maar een adoptiekindje. Maar vaker gaat men adopteren omdat men zelf geen kinderen kan krijgen en toch graag een gezin wil.
Van beide soorten zijn er hier actief op RW :wink:

Bedankt voor je aanvulling, er zijn natuurlijk diverse redenen waarom iemand kiest voor adoptie.
Of om toch vader en moeder te kunnen worden en of omdat zij bewust een ander kind een beter leven willen geven.

Het is mijn inziens bijna onmogelijk dat een diaconie helpt om een kinderwens te realiseren, dan kom je in een discussie terecht die geen einde kent, want waar ligt dan de grens? Het is denk ik ook niet de taak van de diaconie / kerkelijke gemeente om te helpen bij het realiseren van die kinderwens al is dat met medische hulp of het adopteren van een kind.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 19 apr 2012 20:42

Lang niet gepost hier, hoe is het met iedereen???

Galateia nog geen nieuws wanneer jullie af kunnen reizen?

En Laura, nog geen nieuws?

Verder nog iemand met nieuws????

Wij hebben sinds 2 maanden een pleegkindje in huis: een heel schattig donker peutertje met kroeshaartjes. Daarom ook eigenlijk nauwelijks online geweest hier op het forum. Maar zachtjesaan begint alles wel een beetje in de plooi te vallen nu.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 apr 2012 20:45

mamavansophie schreef:Lang niet gepost hier, hoe is het met iedereen???

Wij hebben sinds 2 maanden een pleegkindje in huis: een heel schattig donker peutertje met kroeshaartjes. Daarom ook eigenlijk nauwelijks online geweest hier op het forum. Maar zachtjesaan begint alles wel een beetje in de plooi te vallen nu.

Je bent idd heeeeeeel lang niet meer geweest. Galateia is opnieuw een trotse moeder geworden. :D

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 19 apr 2012 21:25

ik wist idd alleen dat Galateia zat te wachten op haar dochter. Maar ze is dus al afgereisd en weer terug, begrijp ik dat goed uit je berichtje schelpje???
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 apr 2012 22:08

mamavansophie schreef:ik wist idd alleen dat Galateia zat te wachten op haar dochter. Maar ze is dus al afgereisd en weer terug, begrijp ik dat goed uit je berichtje schelpje???

Lees maar in het kidstopic

22 maart: Wat gebeurt er nu toch voor geks. Er spelen zomaar twee mooie bruine kindjes in de woonkamer!
:D Leuk he?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 apr 2012 11:09

mamavansophie schreef:Lang niet gepost hier, hoe is het met iedereen???

Gefeliciteerd mvs! Wennen met 2 kindjes of valt het mee?
Manlief en ik hebben vorige week het 80 pagina's tellende rapport gelezen dat meteen is opgestuurd naar het adoptiepanel. DV 2 mei moeten we in de 'verdediging' en hopen we goedgekeurd te worden voor een 2e adoptie. En dan gaat het lange wachten beginnen want voordat ze gaan matchen moet manlief eerst 3 maanden naar Afghanistan, tot september. Kleine stapjes hier dus, maar het gaat vooruit. M schijnt te denken dat hij een broertje en een zusje krijgt en stiekem hopen wij dat ook ;) 8-[

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 20 apr 2012 20:19

Spannend voor jullie Laura! succes met alles!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 22 apr 2012 09:23

Van de week is nogmaals duidelijk geworden dat er grote misstanden zijn bij adoptie. Zie link.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 apr 2012 11:16

Misstanden bij adopties vanuit Colombia, niet in het algemeen. Bovendien moet je je ook realiseren, dat veel adopties vanuit Colombia tot stand komen doordat de kinderrechter aldaar besluit, dat de ouders uit de ouderlijke macht gezet worden. Dus de rechter heeft daar besloten, op advies van de kinderbescherming, dat ouders niet meer voor de kinderen mogen zorgen. Vaak gaat het in Colombia om drugs- en of drankmisbruik, verwaarlozing, etc. Er zijn misschien wel veel meer kinderen in Nederland, die zonder toestemming van de biologische ouders geadopteerd zijn. Omdat de rechter de kinderen bij de ouders heeft weg gehaald. Zo werkt de wet in Colombia. Als de kinderen in Colombia waren gebleven, dan zouden ze dus ook nooit meer bij hun biologische ouders mogen wonen, maar opgroeien in een tehuis. Dat is nu eenmaal hoe het werkt in Colombia. Je kunt je vraagtekens zetten bij deze wetten en regelgeving. Maar van een directe misstand is dan - wettelijk gezien in elk geval - niet direct sprake: de rechter heeft zo besloten.

Let wel: ik wil hiermee misstanden in de adoptiewereld helemaal niet bagatelliseren of wegwuiven, maar de berichtgeving in de media is vaak maar heel eenzijdig of heel beperkt. Het is vaak zoveel ingewikkelder dan het aan de oppervlakte lijkt.
Laatst gewijzigd door Galateia op 22 apr 2012 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 apr 2012 11:18

mamavansophie schreef:ik wist idd alleen dat Galateia zat te wachten op haar dochter. Maar ze is dus al afgereisd en weer terug, begrijp ik dat goed uit je berichtje schelpje???

Jaja, we zijn weer veilig thuis na 9 weken in Afrika te zijn geweest! En we zijn de trotse ouders en grote broer van het mooiste meisje van de hele wereld!

Maar wat gaaf, een mooi donker pleegkindje! Hoe gaat het met het kindje? Kan hij/zij wennen? Is het zwaar, heftige reacties, nachtmerries (wij zitten er nu middenin!)?

Terug naar “Archief”