Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor juffiejuf » 03 apr 2012 20:12

@ MissF; groep 0 en gelijk 4 dagdelen is best intensief!! Er worden aan de groep 0-ers nog niet veel eisen gesteld. Vriendin van me doet ook groep 0 en 1 en zij zegt altijd; dat de eisen aan groep 0-ers heel erg laag zijn. Ze hoeven nog niks.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 apr 2012 20:44

galiatiea: geslaagd hoor als moeder!! van twee kids en dan nog een op tijd op school! KEURIG! Geniet van je heerlijke kroost! Nu niet 1, maar 2 heerlijke wondertjes om je heen te scharrelen!

Zo, eerste praatavond zit erop! tja.. wat moet ik nu van onze juul denken... moeilijk moeilijk moeilijk! gelukkig heeft de juf wel door dat ik een korte lijn wil...... Lastig... k vind zulke kinderen zelf atlijd al heel moeilijk als leerkracht!

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 03 apr 2012 21:36

Hier ook een jongetje in groep 0, hij gaat 5 dagdelen. Hij vindt het best intensief, maar doet heel leuk mee.
En hij mag gewoon met groep 1 meedoen, maar er moet niks :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 apr 2012 22:02

er moet niks.. maar er moet wel geluisterd worden! :)....! k ga morgen weer instroom draaien! maar kinderen moeten meer dan zat! en die dagdelen is gewoon per kind verschillend. Hier mogen ze op dit moment bepaalde peuters vanaf drie vijf ochtenden en peuters van 2 twee ochtenden psz. Ivm terugloop van groepen. TJa, en er zijn ook kinderen in groep 2 die wekelijks nog een middag extra bij moeten slapen, dus dat is echt afhankelijk van het kind.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 04 apr 2012 08:54

Wij houden de hele dag kinderverjaardag maar mensen blijven hooguit anderhalf uur, hoor.
Maar wij hebben samen al 26 broers/zwagers en (schoon)zussen...!
Wij houden de kinderverjaardagen tot 4 jaar, daarna stoppen we ermee. Dan is het een kleine verjaardag en de verjaardag met kindjes van school.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 04 apr 2012 09:27

Bij ons blijft iedereen ook niet de hele dag hoor :wink: ; net als bij 654321 ook ong. 1,5 uur. Tja, een grote club heb je idd al snel als je een grote familie hebt, en zeker als je daarbij ook nog een paar goede vriendinnen met kids vraagt. We zijn hier van 'hoe meer zielen hoe meer vreugd' :wink: !

Op deze manier vieren we verjaardagen tot aan het eind van de basisschool. Erna alleen nog met opa's en oma's, een enkele tante/oom (vaak alleen degenen die in de buurt wonen of waar de jarige het meeste contact mee heeft) en de vrienden/vriendinnen van de jarige. Vaak begint het feest dan om een uur of 4, 5 's middags t/m 's avonds. In onze omgeving is het heel gebruikelijk om kinderverjaardagen zo te vieren; ik lees hier eigenlijk voor het eerst dat mensen er voor kiezen om het maar een klein gedeelte van de dag te vieren ...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 apr 2012 09:53

Hier is het met de kinderverjaardagen ook altijd de hele dag feest en is iedereen de hele dag welkom. Niet alle familie komt bij kinderverjaardagen; we hebben veel neefjes en nichtjes en wonen niet allemaal bij elkaar in de buurt dus dan wordt het lastig om bij te houden. De kids kunnen er hier gelukkig goed tegen om als het gezellig is laat naar bed te gaan, dus we houden ons dan niet zo aan de vaste slaaptijden.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 apr 2012 10:38

Eindelijk heeft Michael ze ook: waterpokken =D> En hij vind het tot nu toe allemaal enorm gezellig :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 apr 2012 11:04

Nog een variant van KidsClin kunnen vinden?

@ liefje Hoe is het met jouw meiden en de waterpokken?

Hier is het ook ziekenboeg. Dochterlief heeft 40C koorts en is snipverkouden en onze jongste telg heeft vanmorgen zijn vaccinaties gehad. Hij heeft daar altijd enorm veel last van en slaapt al de hele morgen. Daarnaast is hij snipverkouden en het snot komt zelfs uit zijn ogen. De oudste heb ik net onder luid protest eveneens in bed gestopt voor een middagdutje.
Lekker het rijk alleen, kan ik ongestoord de kamer even doen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 apr 2012 12:12

@Laura Beterschap voor Michael krijgt hij er niet al te veel last van...

Sinds vandaag heeft Nina 8 tandjes! De laatste 2 zijn deze week door gekomen... Hopelijk kunnen we nu gaan genieten van een tijdje geen gezeur door hoektanden/kiezen... (of komen die al snel nadat ze tandjes hebben?)

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 04 apr 2012 14:16

Hier kwamen eerst de kiesjes door. Nieke heeft 7 tanden en 4 kiezen.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 apr 2012 14:20

@Stip Echt bij iedereen gaat het anders.. Maar zouden er al kiezen/hoektanden voor het jaar komen? Ik heb echt geen flauw idee.

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 04 apr 2012 14:26

liefie schreef:Sinds vandaag heeft Nina 8 tandjes! De laatste 2 zijn deze week door gekomen... Hopelijk kunnen we nu gaan genieten van een tijdje geen gezeur door hoektanden/kiezen... (of komen die al snel nadat ze tandjes hebben?)

Wow! Onze dochter van 10 maanden heeft er nog steeds maar twee. Wat een verschil he! Staat altijd we enorm lief, twee van die kleine ondertandjes in zo'n leeg mondje...

Wel weer wat ander nieuws: sinds zondag gaat ze staan! (ja, hier zijn ze nooit zo snel...) Echt leuk, ze doet het heel voorzichtig, en gaat ook heel voorzichtig weer zitten. =D> Als we dan daar heel enthousiast op reageren, kijkt ze je echt zo blij aan... :8>

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 04 apr 2012 14:29

Inderdaad, volgens mij is er niks zo wisselend als het tijdstip en de volgorde van de kiezen en tanden. Nieke had 1 kies toen ze 1 was en 5 tanden volgens mij, 3 boven en 2 onder. Nu moet ik weer eens op inspectie...want er is wel weer wat bijgekomen.

@Appel, worden ze ineens groot he, als ze de benen eronder krijgen. Leuk!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 apr 2012 15:19

@ajl: nee, dat niet, maar aan andere moeders gevraagd wat zij gebruiken en daar een fles van gekocht maar tot nu toe heeft hij helemaal geen last ergens van. Hij is wat warmer dan normaal en heeft een stuk of 15 pokjes tot nu toe, maar dat zal nog wel erger worden neem ik aan?

Terug naar “Archief”