Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pluk01

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Pluk01 » 02 mar 2012 16:24

Bedankt voor jullie tips. Heb nu een Recept gemaakt uit het boekje 'koken zonder e-nummers, erg lekker recept. En heb gisteren meel gehaald bij een molen in de buurt, ook lekker!

Hier zijn we voor alles verzekerd bij Interpolis, behalve de zorgverzekering die hebben we bij DVZ.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 02 mar 2012 16:37

Uhhh... kinderbijslag uit België? Alleen omdat je man daar werkt? En krijg je dan ook gewoon kinderbijslag in NL?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 mar 2012 16:39

Wij hebben al vele jaren een zgn. nachtmeter, dus met goedkope stroom, tussen 23 uur en 07 uur en in het weekeinde. Het loont, dacht ik, want de nachtmeter loopt hoger op dan de dagmeter.
Maar nu horen wij hardnekkige geruchten dat het helemaal niet zo is, want je standaardtarief is hoger (weten we) en als je het uit gaat rekenen zou het maar hooguit 10/20 euro per jaar schelen :?
Wat is daar nu van waar?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 02 mar 2012 16:58

Wij hebben ook dag en nachtstroom. Hier rekent de energieleverancier, volgens hun, het tarief wat voor ons het goedkoopst is. Dus of we betalen dag/nachtstroom of het standaardtarief.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 mar 2012 17:00

Memmem schreef:Wij hebben ook dag en nachtstroom. Hier rekent de energieleverancier, volgens hun, het tarief wat voor ons het goedkoopst is. Dus of we betalen dag/nachtstroom of het standaardtarief.

Maar als je eenmaal een nachtmeter hebt, gaat dat toch automatisch? :-k

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 mar 2012 17:05

@Haai Ik heb geen idee waar het onder valt maar we hebben het gewoon opgegeven en gekeken wat er zou gebeuren :oops: Ja mijn man kan gewoon naar de HA/ziekenhuis/tandarts enz in Nederland daar betaal je dan een klein bedrag extra voor en dan wordt dat allemaal geregeld. Stel ik zou huismoeder zijn en geen baan hebben dan moest ik ook in Belgie verzekerd zijn maar omdat ik werk moet ik in Nederland verzekerd blijven.

@Mw Ja ook krijgen we kinderbijslag uit Nederland vanuit Belgie wordt dat aangevuld tot het bedrag wat ze per maand krijgen in België (geen idee waarom maar het is gewoon zo geregeld)

Wij hebben ook een dubbel tarief meter of het scheelt geen idee maar wij zijn 98 euro per maand kwijt aan gas,water,licht wonen in een huis van 102jaar oud en het is een 2 onder 1 kap.
Vinden wij niet veel geld. Je kan een dubbeltarief meter wel ''opzeggen'' maar dat kost geld volgens mij rond de 100 euro (4 jaar terug nagevraagd)

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor *Annette* » 03 mar 2012 15:17

Onlangs wat besteld via kruidvat.nl, maar was niet meer op voorraad. Kreeg ik donderdag een mail dat het pakketje verzonden was en binnen 2 dagen thuis afgeleverd zou worden.
Gister geen pakketservice gezien, vandaag ook niet. Kijk ik op tracktrace.nl staat er dat het pakketje gister middag om 13.12 is afgeleverd, maar ik heb niets ontvangen :roll:. De hele dag
is iemand thuis geweest... Ookal zou het bij de buren afgeleverd zijn dan komen ze het wel brengen.

Iemand ervaring hiermee?
Wat de toekomst brengen moge........

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 03 mar 2012 23:34

Vervelend Anette, misschien kun je contact opnemen met de postbezorger?

Ik heb een vraagje over broodbakken in het kookenbak - topic neergezet...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 mar 2012 09:01

@Annette, ja, heb ik pas ook een keer gehad. Toen stond ook dat het was afgeleverd, was ik ook de hele dag thuis geweest. In m'n brievenbus geen briefje, nagevraagd bij het postkantoor; daar bleek het te zijn binnen gekomen.

Wat verzekering betreft: Wij zijn sinds januari dit jaar verzekert bij FBTO (zorgverzekering). Bevalt ons tot nu toe erg goed! Je kan per maand modules aan/uit zetten. Standaard hebben wij alleen basis + therapieen (voor mijn fysiotherapie) aanstaan. Scheelt ons 55 euro per maand!
Deze maand naar de tandarts, dan zet ik voor 12 euries een maand m'n tandarts module aan.
En m'n man moest een nieuwe bril; één maand de module aanzetten, bril kopen en declareren, volgende maand uitzetten.

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn vind ik, maar het kan echt.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 05 mar 2012 17:20

Wij hebben ook een dubbel tarief meter of het scheelt geen idee maar wij zijn 98 euro per maand kwijt aan gas,water,licht wonen in een huis van 102jaar oud en het is een 2 onder 1 kap.
Vinden wij niet veel geld. Je kan een dubbeltarief meter wel ''opzeggen'' maar dat kost geld volgens mij rond de 100 euro (4 jaar terug nagevraagd)

Wij hebben de dubbeltariefmeter opgezegd, en dat kost dus niets. Je moet wel de standen doorgeven aan de energieboer, en vanaf dat moment gaat alles tegen 1 tarief. Dan kijken ze gewoon wat het verbruik is geweest. Dan zijn onder en boven gewoon gelijk. Kostte ons 1 telefoontje, meer niet.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 05 mar 2012 17:23

Het pakketje is terecht :)! Bleek op een andere straat te zijn bezorgd, wel op hetzelfde huisnummer. Vanmorgen kwam
de persoon het brengen, wel beetje slordig van de pakketservice... Het adres stond er gewoon goed op vermeld.
Wat de toekomst brengen moge........

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 06 mar 2012 12:10

Fijn dat het pakketje weer terecht is Annette

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 mar 2012 13:56

*Annette* schreef:Het pakketje is terecht :)! Bleek op een andere straat te zijn bezorgd, wel op hetzelfde huisnummer. Vanmorgen kwam
de persoon het brengen, wel beetje slordig van de pakketservice... Het adres stond er gewoon goed op vermeld.

Dat gebeurde vroeger nooit, toen er vaste bezorgers waren!
Nu met al die parttimers gaat het steeds mis. Ze kennen de straten en wijken niet goed, ze lopen eens in de paar weken de route, ik zie elke dag een ander. Vorige week kregen we smiddags om 4 uur pas de post!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 08 mar 2012 09:02

Jannoek schreef:@Annette, ja, heb ik pas ook een keer gehad. Toen stond ook dat het was afgeleverd, was ik ook de hele dag thuis geweest. In m'n brievenbus geen briefje, nagevraagd bij het postkantoor; daar bleek het te zijn binnen gekomen.

Wat verzekering betreft: Wij zijn sinds januari dit jaar verzekert bij FBTO (zorgverzekering). Bevalt ons tot nu toe erg goed! Je kan per maand modules aan/uit zetten. Standaard hebben wij alleen basis + therapieen (voor mijn fysiotherapie) aanstaan. Scheelt ons 55 euro per maand!
Deze maand naar de tandarts, dan zet ik voor 12 euries een maand m'n tandarts module aan.
En m'n man moest een nieuwe bril; één maand de module aanzetten, bril kopen en declareren, volgende maand uitzetten.

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn vind ik, maar het kan echt.

Dat klinkt echt bijna te mooi om waar te zijn!! Heb even op hun site gekeken maar het is echt zo inderdaad. Had ik dat geweten heb net een bril moeten bestellen, krijg helemaal niets vergoed van onze huidige verzekering. En de tandartskosten lopen hier ook wel eens de pan uit. Per 1 jan. denk ik maar overstappen naar FBTO ;)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 08 mar 2012 13:10

Lenny schreef:Dat klinkt echt bijna te mooi om waar te zijn!! Heb even op hun site gekeken maar het is echt zo inderdaad. Had ik dat geweten heb net een bril moeten bestellen, krijg helemaal niets vergoed van onze huidige verzekering. En de tandartskosten lopen hier ook wel eens de pan uit. Per 1 jan. denk ik maar overstappen naar FBTO ;)
Er geldt toch de regel dat je een bepaalde module 6 maanden van tevoren moet aanzetten? Anders draaien ze verlies..
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Terug naar “Archief”