even over al die huilers.. het is verschrikkelijk. Zelf heb ik in een bepaalde periode veel baadt gehad bij de orthopedagoog. In eerste instanties tips voor onszelf hoe we beter konden omgaan met de kleine en later kon ze ook evt nog kijken waarom het kind niet goed reageerde. Zelf vind ik het nog steeds spijtig dat ik die stap niet eerder heb genomen. Ik was erg onzeker over hoe ik met Juul moest omgaan. Ze heeft wel veel gehuild, achteraf ws ook een koemelkintollerantie kindje, want met een maand of 8 ging het opeens beter.
Zelf vind ik de leeftijd van 5-12 maand verschrikkelijk. Ze willen van alles, maar kunnen niks. Straks als je weer even lekker kan fietsen oid dan heb je weer wat anders.
Zou echt vragen of het consultatiebureau niet een orthopedagoog in dienst heeft. Ze geven tips hoe je met je kind om moet gaan op die leeftijd. Ook zien zijn wanneer de tips goed toegepast worden dat het kind niet reageert dat er wat anders is.
Nog even over dat stukje van de kinderpoli. Ik hoorde dat ook van alle kanten. het stuit me enorm tegen de b orst, een gezond kind op laten nemen om rust te krijgen. Dan kan je je kind ook wel even bij een ander brengen, ook al is het maar een dag. Daarbij komt het dat het maar tijdelijk is dat je kind er niet is, en zodra ze er weer zijn dat je er weer volle bak in de realiteit bent, en die ene nacht doorslapen zet dan echt geen zonden aan de dijk. EN echt.. ik spreek uit ervaring. Marijn is toen opgenomen geweest ivm uitdroging. Die avond om zeven uur in bed, geslapen tot de andere dag een gat in de morgen, maar.... de nacht erna was het weer bagger en ik zat direct weer aan de grond...
De huisarts gaf aan, ik heb een heel prettige huisarts dat ze alleen maar opnemen als er direct gevaar is voro het kind... dus dan ben je al een stuk verder dan alleen maar even op laten nemen omdat het veel huilt. Immers, ze hebben vaak de bedden al vol!!
Marij is daar dus nooit geweest vanwege het huilen. EN die heeft echt.. in het extreme gehuild
Evelien: Even een tijdje helemaal thuis zijn... heeft hier goed gewerkt in die periode. ALs hij in de box lag, een cd aanzetten en dan lekker boven gaan zuigen. Even je ding doen en je niet schuldig voelen. Hij heeft immers zijn natje, droogje, en droge luier. Als je geen uren wegblijft en ff tien minuten zuigt...Ben je soms zelf ook een stukje frustratie kwijt!
654321
Wat een moeilijke situatie. De huisarts ziet dus daadwerkelijk geen problemen bij jullie kind. Ik zou echt eens de orthopedagoog raadplegen. Of als je nog niet bij een ostheopaat bent geweest, zo poppetje. TJa... baadt et niet dan schaadt et niet. Een osteopaat zeker niet!
Moet zeggen dat het ook wel een stuk eigen psyge is wat meespeelt. Zodra marijn weer ziek begint te worden en driftig/ jankt.... dan komt meteen weer... ooooh neeee niet weeeer gevoel in mij op. Tja, erg negatief dus.
Wil wel even de tip geven.. kijk uit wat je heir allemaal neerzet. Heb er ook wel eens wat neergekwakt in vorm van: ellendeling oid.. maar een kind doet dit niet om je te plagen!! plus dat alles wat hier staat als het niet weg gehaald wordt, gelezen kan worden door allemaal, ook door je kind later. Even een stukje.. was even een gewaarwording voor mijzelf toen ik op een ander forum hierop gewezen werd. Val niemand hier mee aan hoor! ik weet hoe fijn het is om het er soms uit te gooien. AL was ik zooo bang dat ik mijn kind de volgende dag levenloos in het bedje aan zou treffen... Tja... misschien wel heel kortzichtig van mij, maar had dan zo spijt van al die woorden! Het is wel een schepsel van onze Vader... Hele preek, bedoel het niet zo... maar dat relativeerde mij soms om hem toch maar weer uit zijn bed te halen, voor de zoveelste nacht haast geen slaap had om er toch maar weer voro hem te zijn.