Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor juffiejuf » 28 feb 2012 19:46

@ ajl; herken dat ontheemd gevoel wel ja, maar vervelen doe ik me niet als hij s avonds weleens een keer slaapt. Lastig joh dat J. weer spookt s nachts. Dat je het jammer vindt dat J. niet duimt herken ik helemaal. Tig keer speentje in zn mond stoppen is mega irritant, al heeft M. hem ook alleen in om in slaap te vallen en spuugt hij hem daarna uit. Overdag is M. wisselend. Soms dagen dat hij veel huilt, soms gaat het een tijd goed.

@ Evelien; wat zeggen ze op het CB als jij je verhaal doet?
Denk dat parkiet goed advies gaf door te zeggen om verplichtingen af te zeggen (buiten de leuke om) En af en toe kunnen spuien is ook goed. Als ik af en toe gek werd/word van het gekrijs dan sms ik soms ook weleens ff naar mn moeder of bel een vriendin. Sterkte!

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 28 feb 2012 19:49

Ben het helemaal eens met de liefdevolle reactie van Parkiet.

Sturen ze een 2jarige al wel door naar een psycholoog/ pedagoog ofzo?
Ik heb namelijk wel eens voorzichtig aangekaart nok de HA (eigenlijk wil ik daar niet mee naar buiten komen... ;-)) of hij niet denkt aan iets in het autistische spuctrum (is heel breed). Maar voordat hij 4 jaar was gingen ze daar nog niet over nadenken zei de huisarts...

Maar hoe ik er dan nu mee om moet gaan en hoe wij dit vol moeten houden...?????

Ik wil hem sowieso heel veel liefde en veiligheid geven., ik denk dat dat de belangrijkste basis is, wat hij ook heeft....

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 feb 2012 19:59

even over al die huilers.. het is verschrikkelijk. Zelf heb ik in een bepaalde periode veel baadt gehad bij de orthopedagoog. In eerste instanties tips voor onszelf hoe we beter konden omgaan met de kleine en later kon ze ook evt nog kijken waarom het kind niet goed reageerde. Zelf vind ik het nog steeds spijtig dat ik die stap niet eerder heb genomen. Ik was erg onzeker over hoe ik met Juul moest omgaan. Ze heeft wel veel gehuild, achteraf ws ook een koemelkintollerantie kindje, want met een maand of 8 ging het opeens beter.
Zelf vind ik de leeftijd van 5-12 maand verschrikkelijk. Ze willen van alles, maar kunnen niks. Straks als je weer even lekker kan fietsen oid dan heb je weer wat anders.
Zou echt vragen of het consultatiebureau niet een orthopedagoog in dienst heeft. Ze geven tips hoe je met je kind om moet gaan op die leeftijd. Ook zien zijn wanneer de tips goed toegepast worden dat het kind niet reageert dat er wat anders is.

Nog even over dat stukje van de kinderpoli. Ik hoorde dat ook van alle kanten. het stuit me enorm tegen de b orst, een gezond kind op laten nemen om rust te krijgen. Dan kan je je kind ook wel even bij een ander brengen, ook al is het maar een dag. Daarbij komt het dat het maar tijdelijk is dat je kind er niet is, en zodra ze er weer zijn dat je er weer volle bak in de realiteit bent, en die ene nacht doorslapen zet dan echt geen zonden aan de dijk. EN echt.. ik spreek uit ervaring. Marijn is toen opgenomen geweest ivm uitdroging. Die avond om zeven uur in bed, geslapen tot de andere dag een gat in de morgen, maar.... de nacht erna was het weer bagger en ik zat direct weer aan de grond...
De huisarts gaf aan, ik heb een heel prettige huisarts dat ze alleen maar opnemen als er direct gevaar is voro het kind... dus dan ben je al een stuk verder dan alleen maar even op laten nemen omdat het veel huilt. Immers, ze hebben vaak de bedden al vol!!
Marij is daar dus nooit geweest vanwege het huilen. EN die heeft echt.. in het extreme gehuild :oops:

Evelien: Even een tijdje helemaal thuis zijn... heeft hier goed gewerkt in die periode. ALs hij in de box lag, een cd aanzetten en dan lekker boven gaan zuigen. Even je ding doen en je niet schuldig voelen. Hij heeft immers zijn natje, droogje, en droge luier. Als je geen uren wegblijft en ff tien minuten zuigt...Ben je soms zelf ook een stukje frustratie kwijt!

654321
Wat een moeilijke situatie. De huisarts ziet dus daadwerkelijk geen problemen bij jullie kind. Ik zou echt eens de orthopedagoog raadplegen. Of als je nog niet bij een ostheopaat bent geweest, zo poppetje. TJa... baadt et niet dan schaadt et niet. Een osteopaat zeker niet!

Moet zeggen dat het ook wel een stuk eigen psyge is wat meespeelt. Zodra marijn weer ziek begint te worden en driftig/ jankt.... dan komt meteen weer... ooooh neeee niet weeeer gevoel in mij op. Tja, erg negatief dus.

Wil wel even de tip geven.. kijk uit wat je heir allemaal neerzet. Heb er ook wel eens wat neergekwakt in vorm van: ellendeling oid.. maar een kind doet dit niet om je te plagen!! plus dat alles wat hier staat als het niet weg gehaald wordt, gelezen kan worden door allemaal, ook door je kind later. Even een stukje.. was even een gewaarwording voor mijzelf toen ik op een ander forum hierop gewezen werd. Val niemand hier mee aan hoor! ik weet hoe fijn het is om het er soms uit te gooien. AL was ik zooo bang dat ik mijn kind de volgende dag levenloos in het bedje aan zou treffen... Tja... misschien wel heel kortzichtig van mij, maar had dan zo spijt van al die woorden! Het is wel een schepsel van onze Vader... Hele preek, bedoel het niet zo... maar dat relativeerde mij soms om hem toch maar weer uit zijn bed te halen, voor de zoveelste nacht haast geen slaap had om er toch maar weer voro hem te zijn.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 feb 2012 20:02

Je kunt ook pedagogisch advies krijgen zonder dat je meteen met een diagnose aan de slag gaat. Dat doet zo'n pedagoog van een CB bijvoorbeeld (hoewel ik dat eerlijk gezegd zelf niet zo gauw zou kiezen: mijn voorkeur (ik ben zelf orthopedagoog) gaat uit naar eerst observeren, zodat je ziet hoe ouder en kind met elkaar om gaan en hoe ze zijn en op basis daarvan tips geven). Ik zou denken dat zoiets als triple P vrij algemeen is, als je kindje echt iets als ass ofzo heeft, dan past het misschien wel helemaal niet.
Je mag evt best een pb sturen, als je eens wil dat ik met je meedenk.

ppm nog even een dikke knuffel voor jou. Ik lees nog heel wat onverwerkt verdriet bij jou, naar mijn idee (herkenbaar hoor, die deja vu's als er eentje begin te huilen).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 feb 2012 20:06

654321
We liepen met marijn bij de ka vanwege de koemelkallergie en groeiproblemen. Daar aangegeven dat zijn gedrag problematisch was, toen eigenlijk het verhaal van koemelkallergie over was. Hij gaf aan dat hij mij wel wilde blijven zien, omdat hij veel van zulke kinderen had die bij hem kwamen. Ik heb in eerste instatie geweigerd, maar toen er weer een drama periode kwam, aan de bel getrokken. Mijn verhaal gedaan. Hij vroeg wat dingen aan, observeerde marijn en concludeerde net wat ik al had gedaan dat hij bijzonder ondernemend was, en voor zo even snel zien, ook veel meer deed dan gemiddeld kinderen deden op deze leeftijd.

Hij vroeg bepaalde situaties en ik reageerde daarop. Hij gaf aan toen dat het nu wel oke was. Maar als ik het gevoel haddat er meer met marijn was, dan wilde hij ons wel weer zien. Maar, hij gaf ook direct aan dat een indicatie oid nooit voor een 5e of 6e levensjaar gegeven kan worden, dan is hij meer een klankbuis.

Denk zelf dat je wel veel bij een orhopedagoog gaat kunnen vinden. Ze ondersteunt je in de opvoeding in het bieden van structuur en duidelijkheid. Soms doe je op een gegeven moment aan tunnelvisie omdat het altijd zo ging of werkte altijd prima, maar soms moet je net iets anders. Zou het echt eens proberen!

De buren hier hebben video interactie begeleiding gedaan. Veel van opgestoken. Ze vonden het erg spannend, maar merken nu ook dat ze veel beter contact hebben met hun zoon. Daarbij komt nu ook de conclusie dat hij ws ook een autisme heeft. Maar ze kunnen nu wel omgaan met hem, zodat het nu ook leuk blijft in huis.

Echt.. vond het zelf een hele stap, een soort van afgang dat ik het alleen niet kon, maar zelf nog steeds blij dat ik ben geweest!

ps.. ws heeft jullie cb wel een orthopedagoog in dienst. En als je eerlijk altijd vertelt hebt hoe het gaat, kan je nu ook wel gewoonv ragen of je die niet even mag gebruiken! hier was het gratis!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 feb 2012 20:09

parkiet schreef:
ppm nog even een dikke knuffel voor jou. Ik lees nog heel wat onverwerkt verdriet bij jou, naar mijn idee (herkenbaar hoor, die deja vu's als er eentje begin te huilen).

nog steeds breekt het zweet mij aan alle kanten uit als ik een baby hoor huilen. Zei laatst al eens tegen iemand. Als ik ooit zwanger zou zijn van een derde, mag ik wel meteen in therapie... dat gaat em anders noooit goed komen! :oops: :oops:
Plus.. had het er vandaag over met een vriendin. Ik zie mijn ouderschap met zeer kleine kinderen als een kwelling.. hoe het hier is geweest.. en nog wel aan toe gaat moet ik zeggen.

Ow.. iemand vroeg hoe het ging met mijn man. daar gaat het goed mee, maar zo merk je dat een man ook best nog wel wat doet in de huishouding. Ik sta er nu komende zes weken, maar nog langer er helemaal in mijn eentje voor, ondanks dat hij wel in huis is. Hij mag niet zwaarder tillen als een kilo.. dus een fles water van 1,5, liter is al te zwaar! Tja... erg heftig.. en veel! hopelijk brengen de buisjes 9 maart, weer rust in de tent! ik heb nog nooit zo uitgekeken naar een operatie... als deze!! :oops:

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 feb 2012 20:13

Ik help je hopen dat het gaat helpen... Moeilijk zo voor je!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 feb 2012 20:20

@ppm sterkte! Ik kan mij voorstellen dat je af en toe aan het einde van je latijn bent!

Het gevoel dat huilende kinderen oproepen ken ik helaas wel, al moet ik zeggen dat ik dat na deze zwangerschap en babyperiode wel ben kwijtgeraakt. En ik zag echt als een boom tegen de eerste maanden op :oops: Ik weet nu dat het ook anders kan en niet aan mij ligt. Natuurlijk huilt J wel eens, maar hij is troostbaar en ik weet wat er dan met hem aan de hand is. Ook het gerommel 's nachts kan ik daardoor veel beter handelen.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 28 feb 2012 20:26

Wat een nare verhalen lees ik hier! Sterkte voor alle ouders die met huilbaby's/kindjes te maken hebben!
Wat ik ergens las is echt zo: een gezonde baby/kindje dat goed in zijn vel zit huilt niet veel!

@123456: ik zou als ik jou was echt via het CB een verwijzing vragen naar een (ortho)pedagoog. Met vroeghulp (VTO) is hier echt wel wat mee te doen! En anders kun je ook van je h.a. verwachten dat je een verwijzing naar zo'n vroeghulpteam krijgt hoor! Sterkte ermee!

Lot123
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lot123 » 28 feb 2012 20:27

Ik lees hier al een hele tijd mee en wordt soms wel een beetje teleurgesteld van de berichten die ik hier lees.

Eerst lees ik berichten van mensen die graag kinderen willen, maar het lukt allemaal niet en daar worden ze heel verdrietig van. Vervolgens raken ze zwanger en zijn ze ontzettend blij. En als de kinderen er dan een poosje zijn dan is er vanalles mee aan de hand dat ze het ook weer niet leuk vinden en er opmerkingen over de kinderen worden gemaakt die echt niet kunnen vind ik!
Ik weet best dat het soms zwaar is om kinderen op te voeden en dat er mindere perioden zijn, maar denk ook eens terug aan de tijd dat je zo blij was dat je een kind kreeg!

Sorry dit moest ik even kwijt

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 28 feb 2012 20:31

@lot123: dit is wel een beetje een ongenuanceerde reactie... Als je goed gelezen hebt, lees je ook dat die moeders nog steeds heel blij zijn met hun kindje(s) en er heel veel van houden en er voor gaan, maar dat het op sommige momenten gewoon heel zwaar is en dat het ook fijn is daarover te praten/delen, tips en ervaringen uit te wisselen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2012 20:34

Pardon Lot? Ik ben super de super blij met mijn zoon.... maar dat huilen?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 feb 2012 20:34

@ lot Hoho...dat iemand er gewoon wel eens doorheen zit, betekent niet de de blijdschap over het gekregen kind er niet meer is. Niemand is continue even blij en gelukkig met zijn/haar kinderen, maar dat betekent niet dat je niet van het kind houdt.
Het opvoeden is gewoon een hele klus en daar komt meer bij kijken dan je je van te voren realiseert en het gehuil en de daarbij behorende moeheid kunnen absoluut parten spelen, juist bij een moeder die alles goed wil doen.

En weet je het huilen is vaak het punt nog niet, maar het ontroostbare gaat je door merg en been. Niet weten wat er aan de hand is en een kind dat maar blijft huilen dat is echt vreselijk. Brrr, ik ben zo dankbaar dat het bij ons deze keer anders is gelopen en dan mag ik achteraf nog niet klagen. Beide keren was het binnen 3 mnd gewoon over en huilden ze de rest van het jaar niet, maar ik griezel nog als ik daaraan terugdenk. Daarom heb ik wel bewondering voor moeders die dit maanden volhouden.
Laatst gewijzigd door ajl op 28 feb 2012 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 28 feb 2012 20:43

gewijzigd
Laatst gewijzigd door juffiejuf op 01 mar 2012 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 feb 2012 20:52

654321 schreef:
Maar is het normaal dat een kind van 2 jaar niet even weggebracht kan worden naar een vertrouwde oppas?
Is dat niet zorgelijk als een kindje dat niet aankan?

Ja dat kan zorgelijk zijn.
Want er kunnen allerlei dingen aan ten grondslag liggen, maar het kan ook gewoon een hypersensitief kind zijn.
We gaan er maar van uit dat je vanaf het begin het kindje kan kneden naar jouw model, maar je komt er al snel achter dat het een eigen karakter heeft. Er valt niets te vormen, je zult rekening moeten houden met alle aspecten van dit kindje.
En dan gaat het als vanzelf met het ene kind, zonder moeite, maar met het andere kind zal er meer moeite, tijd en aandacht in moeten worden gestoken.

Terug naar “Archief”