Moderator: Moderafo's
marnix zegt dat niet christenen op de tv zo zien dat het christenen zijn. dan vraag ik me toch af hoe je dat ziet aan een hossende menigte.
Op een EO-jongerendag ervaar je wel een POSITIEVE energie!!! Of die nu dogmatisch juist of fout is kan me geen moer schelen. Ik zie wel elk jaar tijdens het kijken op TV naar deze manifestatie dat Jezus' liefde er te voelen valt. Ik zou er zelf niet naar toegaan omdat ik niet hou van dat "hoera" christendom en ik niet behoor tot het bijbelgetrouwe christendom. Maar dat neemt niet weg dat vele duizenden daar iets doen uit de grond van heel hun hart en bestaan. Daar doet Morse zijn pet voor af.
Marnix schreef:Een wijze reaktie, Morse! Oordeel niet te makkelijk over bedoelingen van anderen. Het is heel makkelijk om mensen die het anders doen dan jij dat gewend bent te veroordelen. Dat merk ik zelf ook wel eens hier... soms denk ik: Dit is echt triest.... Maar zo denken is niet goed. Kun je mensen in hun hart kijken? Zo niet, oordeel dan ook niet over hun hart!
Aragorn schreef:Als je de menigte bij de Jaarbeurs in deze week ziet, denk je dan gelijk: he dat zijn christenen? En zo ja, is dat dan omdat ze er positief uitspringen of alleen maar omdat ze toevallig een andere kledingstijl hebben?
Poolrev schreef:Maar als je voor de ingang gaat zitten dan zie je wel gelijk dat het publiek 'anders' is. Als ik dat bij de EOjd bekijk denk ik daar wel anders over (ook helaas).
everlastingman schreef:Poolrev schreef:Maar als je voor de ingang gaat zitten dan zie je wel gelijk dat het publiek 'anders' is. Als ik dat bij de EOjd bekijk denk ik daar wel anders over (ook helaas).
Ja hé hé, als ik bij de ingang een punk concert gaat zitten zie ik ook dat het publiek 'anders' is. Gelukkig is dat bij de eo-jd niet zo anders zou men dit publiek wel eens vanuit een bevooroordeeld standpunt kunnen gaan zien, terwijl God nog steeds het hart aanziet.
Nu spreek je jezelf (alweer) heel erg tegen. Wat doe jij over de kerkgangers? Wie oordeelt hier nou wie
Maar als je voor de ingang gaat zitten dan zie je wel gelijk dat het publiek 'anders' is. Als ik dat bij de EOjd bekijk denk ik daar wel anders over (ook helaas).
Marnix schreef:Waarom zou je dat niet zien? Bij de een zie je het aan een hoed, rok of een bijbel. Bij de ander zie je het aan WWJD-bandjes, een t-shirt met I love Jesus er op, een kruisje om de nek etc. Wat is het verschil? Ik kan daar net zo goed aan zien dat ze christelijk zijn als aan een kerkganger.
Invincible schreef:Ik heb gisteren kaarten besteld!!! Yohooo!!! 4 Veldkaarten!!! Jippie!!!
Zondagavond worden artiesten en sprekers bekend. Hebben we er al zin in?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten