eo-jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 25 feb 2004 22:11

Johannes, een uitzending van de jongerendag is geen uitzending vol met dansende jongeren. Dit is slechts een klein gedeelte van de uitzending. Veel aandacht wordt ook geschonken aan hetgeen de hoofdspreker vertelt en aan de nazorg.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 feb 2004 00:45

marnix zegt dat niet christenen op de tv zo zien dat het christenen zijn. dan vraag ik me toch af hoe je dat ziet aan een hossende menigte.

Inderdaad. Je hoort en leest ook wat ze zingen, wat de spreker zegt... en je ziet aan de jongeren dat ze achter wat ze zingen staan!

Op een EO-jongerendag ervaar je wel een POSITIEVE energie!!! Of die nu dogmatisch juist of fout is kan me geen moer schelen. Ik zie wel elk jaar tijdens het kijken op TV naar deze manifestatie dat Jezus' liefde er te voelen valt. Ik zou er zelf niet naar toegaan omdat ik niet hou van dat "hoera" christendom en ik niet behoor tot het bijbelgetrouwe christendom. Maar dat neemt niet weg dat vele duizenden daar iets doen uit de grond van heel hun hart en bestaan. Daar doet Morse zijn pet voor af.

Precies, die postieve energie is Jezus liefde die zichtbaar wordt in mensen. Als Jezus in mensen werkt geeft dat positieve energie!

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 26 feb 2004 19:33

Marnix schreef:Een wijze reaktie, Morse! Oordeel niet te makkelijk over bedoelingen van anderen. Het is heel makkelijk om mensen die het anders doen dan jij dat gewend bent te veroordelen. Dat merk ik zelf ook wel eens hier... soms denk ik: Dit is echt triest.... Maar zo denken is niet goed. Kun je mensen in hun hart kijken? Zo niet, oordeel dan ook niet over hun hart!

Nu spreek je jezelf (alweer) heel erg tegen. Wat doe jij over de kerkgangers? Wie oordeelt hier nou wie? :roll:
Earth has no sorrow that
Heaven cannot heal

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 26 feb 2004 19:38

Aragorn schreef:Als je de menigte bij de Jaarbeurs in deze week ziet, denk je dan gelijk: he dat zijn christenen? En zo ja, is dat dan omdat ze er positief uitspringen of alleen maar omdat ze toevallig een andere kledingstijl hebben?

Ik denk dat je de Wegwijs bedoelt. Nou ik kan je hierin groot gelijk geven, tis puur een commerciele beurs (geworden). Ook dat vind ik discutabel. Tis zo uiterlijk gericht, helaas.

Maar als je voor de ingang gaat zitten dan zie je wel gelijk dat het publiek 'anders' is. Als ik dat bij de EOjd bekijk denk ik daar wel anders over (ook helaas). :roll:
Earth has no sorrow that

Heaven cannot heal

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 26 feb 2004 20:26

Poolrev schreef:Maar als je voor de ingang gaat zitten dan zie je wel gelijk dat het publiek 'anders' is. Als ik dat bij de EOjd bekijk denk ik daar wel anders over (ook helaas). :roll:

Ja hé hé, als ik bij de ingang een punk concert gaat zitten zie ik ook dat het publiek 'anders' is. Gelukkig is dat bij de eo-jd niet zo anders zou men dit publiek wel eens vanuit een bevooroordeeld standpunt kunnen gaan zien, terwijl God nog steeds het hart aanziet.
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 feb 2004 21:34

everlastingman schreef:
Poolrev schreef:Maar als je voor de ingang gaat zitten dan zie je wel gelijk dat het publiek 'anders' is. Als ik dat bij de EOjd bekijk denk ik daar wel anders over (ook helaas). :roll:

Ja hé hé, als ik bij de ingang een punk concert gaat zitten zie ik ook dat het publiek 'anders' is. Gelukkig is dat bij de eo-jd niet zo anders zou men dit publiek wel eens vanuit een bevooroordeeld standpunt kunnen gaan zien, terwijl God nog steeds het hart aanziet.

Zo is dat. Wat wil je nou eigenlijk horen Poolrev? Moet een publiek nu van een afstand er al anders uitzien als het christelijk is, en zo ja waarom?
Inderdaad zie je al redelijk snel dat het Wegwijs-publiek er anders uitziet, maar is dat ook positief? Is dat conform de bijbel en tot stichting van de onchristelijke naaste?

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 27 feb 2004 10:09

Ik heb gisteren kaarten besteld!!! Yohooo!!! 4 Veldkaarten!!! Jippie!!! Afbeelding

Zondagavond worden artiesten en sprekers bekend. Hebben we er al zin in?
..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 feb 2004 13:59

Nu spreek je jezelf (alweer) heel erg tegen. Wat doe jij over de kerkgangers? Wie oordeelt hier nou wie

Ik snap je niet... Ik geef juist aan dat het natuurlijk is om snel met een oordeel klaar te staan maar dat we dat niet moeten doen... niet over kerkgangers... en niet over EO-jongerendaggangers. Ik oordeel niet over kerkgangers hier, ik weet niet waar je dat vandaan haalt?

Maar als je voor de ingang gaat zitten dan zie je wel gelijk dat het publiek 'anders' is. Als ik dat bij de EOjd bekijk denk ik daar wel anders over (ook helaas).

Waarom zou je dat niet zien? Bij de een zie je het aan een hoed, rok of een bijbel. Bij de ander zie je het aan WWJD-bandjes, een t-shirt met I love Jesus er op, een kruisje om de nek etc. Wat is het verschil? Ik kan daar net zo goed aan zien dat ze christelijk zijn als aan een kerkganger.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 27 feb 2004 16:08

Marnix schreef:Waarom zou je dat niet zien? Bij de een zie je het aan een hoed, rok of een bijbel. Bij de ander zie je het aan WWJD-bandjes, een t-shirt met I love Jesus er op, een kruisje om de nek etc. Wat is het verschil? Ik kan daar net zo goed aan zien dat ze christelijk zijn als aan een kerkganger.

Beter, lijkt mij. Daar getuig je tenminste mee, dat kun je van een rok niet zeggen :?
sorry, moest ik even kwijt :mrgreen:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 27 feb 2004 20:50

Het zit hem niet zozeer in het uiterlijk, maar wel in het innerlijk. Dus ook in je gedrag. We kunnen wel een rok dragen, een hoed op hebben, een WWJD-armbandje dragen, maar als we dan toch niet leven tot Gods eer zijn we GEEN getuige. Ook in onze handel én wandel moeten we ons als christenen gedragen. Overal, op de weg, in huis, op het werk, op school, in de kerk, op de straat..... enz!

keuken
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor keuken » 27 feb 2004 20:57

[quote="Evelien"]wat is het verschil tussen de muziek van de wereld en van die christelijk (tussen haakjes) muziek? Eerlijk gezegd zie ik er niet zoveel verschil in tussen de wereld en tussen de wereld van Christus.... (mij denkend aan: die felle (disco) lampen etc.)[/quote] moeten we die lampen negatief of positief zien.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 feb 2004 00:48

Het verschil zit hem in de teksten. Misschien zie je het zo aan de buitenkant niet... als je niet naar de tekst luistert is er niet veel verschil. Net als dat er niet veel verschil te zien is tussen een niet-christen en een wel-christen als ze niet praten :)

en ehm Keuken... er is wel degelijk een groot verschil tussen de wereld en de wereld van Christus. Een verschil van leven en dood. Alleen bepaalt het wel of niet gebruiken van lampen niet welke van de 2 het wordt.

schroefstrik
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor schroefstrik » 28 feb 2004 02:47

evelien schreef:(mij denkend aan: die felle (disco) lampen etc.)

Ik weet een goede bijbelse spreuk tegen discolampen: "Een lamp bedek je toch ook niet" (aangezien discolampen altijd met kleurpapier zijn bedekt)

Zie je wel God verbied het!

groeten,
Schroefstrik (je vriend)

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 28 feb 2004 12:58

schroefstrik schreef:
evelien schreef:(mij denkend aan: die felle (disco) lampen etc.)

Ik weet een goede bijbelse spreuk tegen discolampen: "Een lamp bedek je toch ook niet" (aangezien discolampen altijd met kleurpapier zijn bedekt)

Zie je wel God verbied het!

groeten,
Schroefstrik (je vriend)

DUhhh :roll:

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 28 feb 2004 12:59

Invincible schreef:Ik heb gisteren kaarten besteld!!! Yohooo!!! 4 Veldkaarten!!! Jippie!!! Afbeelding

Zondagavond worden artiesten en sprekers bekend. Hebben we er al zin in?

jaaa, tuurlijk hebben we er zin in. ik ga maandag ff kaarten bestellen. ben wel lid, maar wil toch niet op het veld zitten. ben benieuwd wie er komen!

Terug naar “Archief”