Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Haai » 17 feb 2012 23:24

Wat leuk dat Frederiek kan zwaaien!

Oei Laura, dat ziet er niet best uit.. Maarre, Michael kleedt zichzelf dus aan (als hij z'n bril niet onderhanden neemt..)? Dat krijg ik bij Timon echt niet voor elkaar! Ben nu hard met hem aan het oefenen om zelf zijn jas aan te trekken omdat het anders voor de juf zo lastig is, maar het kost heeeel veel moeite om hem zo ver te krijgen dat hij het probeert.

Dippie, fijn dat Vianne gedoopt is!

@ppm, lijkt me heel lastig, als je kind op een school zit waar je je eigenlijk niet lekker bij voelt. Hier hebben we dat gelukkig niet, we zijn (totnogtoe) erg blij met de school waar we voor gekozen hebben, en Timon heeft twee erg lieve juffen.

Nu lekker vakantie, weer heerlijk uitslapen en geen heen en weer gerace naar school;)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 feb 2012 23:52

leuk missf! echt genieten he?

ai laura..dat wordt een duur grapje?

E heeft van mijn collega geleerd om zelf haar jas aan te doen. haar kinderen hadden het op deze manier op het kdv geleerd: de jas op de grond leggen, dan het kind aan de bovenkant van de jas laten staan, handen in de mouwen en dan hups over het hoofd. vind het altijd een heel grappig gezicht en het werkt! (ze kan alleen de rits dan nog niet zelf).

zijn er meer mensen hier die hun kids op een andere school hebben dan de school waar de (meeste) buurkinderen op zitten?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 feb 2012 00:04

Hier gaan de meeste kinderen in de buurt naar 1 van de twee scholen hier in de wijk. Zoonlief gaat naar een school een eind verderop, 15 min. met de auto of 20 min. op de fiets (ik kies meestal de eerste optie ;))

Die methode van jas aantrekken ken ik. Is alleen op school niet zo handig denk ik, het is in de gang altijd erg druk en vol, en als hij dan zijn jas op de grond moet leggen... Nou ja, hij zal het vast wel een keer leren, ooit :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 feb 2012 09:11

Jurian gaat naar een school waar niemand uit de buurt heengaat. Maargoed, wij wonen ook niet in een buurt met christelijke kinderen. De kinderen in de directe buurt zitten op de protestantse school, waar wij nog wel over hebben gedacht, maar toch echt amper christelijk meer te noemen is (de kindjes in de buurt zijn zelf ook niet christelijk ofzo). Maar in een 'stad' heb je dat toch al snel, er is zoveel keus, dus ouders kiezen altijd wat hun het beste lijkt. En dan niet gewoon christelijk of niet christelijk, maar christelijk, reformatorisch, beetje christelijk, katholiek, montessorischool, jenaplan etc etc etc. Alleen bij de protestantse school waar ze dus bij ons in de buurt heengaan, heb je 2 locaties, en moet je kind naar de locatie die in deze helft van de stad is zeg maar, daar heb je geen keus in.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 18 feb 2012 09:35

Onze kinderen gaan naar een school 6 km verderop.
De dichtsbijzijnde scholen sluiten niet aan bij onze opvoeding en levensovertuiging. Nu wonen er in onze buurt weinig kinderen (buitengebied), maar toch hebben ze vriendjes en vriendinnetjes genoeg. We moeten ze alleen wat meer halen en brengen, maar goed, daar hebben we zelf voor gekozen :D

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 feb 2012 13:02

vpk schreef:ai laura..dat wordt een duur grapje?

Gelukkig kost het me niks. Dit is overigens de derde bril sinds augustus die kapot is (eerste twee per ongeluk). Wat dat betreft is het Engelse systeem goed, dat je voor kinderen nooit hoeft te betalen, of het nou om brillen, tandheelkunde of medicijnen gaat. Maar er zitten natuurlijk wel fouten in het systeem ;) Maar hij weet natuurlijk niet dat het gratis is, dus ik heb hem wel verteld dat papa en mama niet bezig kunnen blijven met nieuwe brillen omdat het centjes kost. Ik denk dat het kwam omdat we op donderdag even naar de brillenwinkel waren geweest om de bril recht te laten zetten omdat hij iedere keer van zijn neus af gleed. Heb het idee dat hij dat dus aan het 'naspelen' was.
@Haai: ja, sinds kort moet hij zich zelf aankleden van me. Ik help met riem en knoopjes, hij doet de rest. Dat duurt soms een half uur, maar hij moet het echt zelf gaan doen ivm school in september. Zelfde als met billen afvegen. Even doorbijten ;) Hij kleedt zich het beste zelf aan als hij op mijn bed zit en we dan een 'wedstrijd' doen. Dat gaat voor mij wat makkelijker want ik heb er maar 1 ;)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 feb 2012 16:11

Fijn dat het jullie in elk geval niets kost laura! Maar dan nog... vervelend is het zeker!

Iets anders: heeft iemand ervaring met de maxi cosi axiss? Wij zijn ons aan het orienteren op een autostoel, en omdat ik best wel last van m'n bekken heb, lijkt ons dit ideaal, omdat de stoel naar je toe kan draaien.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 feb 2012 16:22

Haai, maar hoe doet hij het dan met gym? Het aan-, en uitkleden?

Hier is alleen de maillot vaak wat lastig.. dan helpt de juf wel.
De jas kan ze wel, maar die is met knopen, dat scheelt.

Jannoek, geen ervaring mee.

Laura, balen van de bril!
Maar ik hoor jullie zeggen: Ik heb dan moeite om niet boos te worden.
Euhmm... ik zóu gewoon boos worden als ze bewust iets kapot zit te maken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 feb 2012 16:53

Jannoek, we hebben er geen ervaring mee, maar als ik het geld ervoor over had, of zoals jij last van je bekken enzo hebt, dan had ik er zeker voor gekozen. maar ik vond het toen te duur, en omdat wij verder prima in orde zijn zeg maar, was het niet nodig, vonden wij. Maar het lijkt me heel handig. Wij hebben de Maxicosi priori 2 keer. Gelukkig is Jurian volgens onze weegschaal nu net 15 kilo, en hoeven we alleen voor hem 2 nieuwe stoelen te kopen als Frederiek te groot is voor de gewone maxci cosi. Anders hadden we tijdelijk 4 dezelfde stoelen gehad, dat vind ik zo zonde. Maar het komt gelukkig goed :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 feb 2012 20:12

Ik geloof dat ik bij een bril die kapot zou gaan ( expres dan) gewoon boos zou worden en mij niet eens zou afvragen of dit pedagogisch zou zijn. Hebben jullie nooit dat je gewoon uit je slof schiet? Ik wel hoor, misschien niet altijd goed, maar ik ben ook maar een mens. :oops:

Zoonlief kleedt zichzelf al wel een half jaar helemaal zelf aan. Ook jasritsen doet hij zelf. Hij heeft alleen nog wat moeite met bepaalde knoopjes van blousen. Hij moet ook wel, want ik moet er 's morgens nog 2 aankleden. Hij kan het ook nog wel snel, maar soms duurt het eindeloos en dan moet ik mijzelf echt verbijten om niet te gaan helpen, want dat heeft hij nog het liefst. Wat wel helpt als het lang duurt, is 'dreigen' dat ik alvast naar beneden ga, want dat vindt hij vreselijk.

De school van onze keuze is ook wel 20 minuten fietsen bij ons vandaan. Het ligt in een naburig dorp. Op zich niet zo handig, want tegenover ons huis zitten ook 2 scholen (openbaar en kantholiek), maar daar willen wij onze kinderen niet heen doen. Hemelsbreed 500 m bij ons vandaag zit ook nog een christelijke school, maar die is vooral in naam chr en ze hebben 8 kleuterklassen, ook iets te veel van het goede.
Laatst gewijzigd door ajl op 18 feb 2012 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 18 feb 2012 20:18

Onze kids gaan straks naar een school ongeveer 5 a 10 minuten fietsen.
Ze zijn de enige hier uit de buurt. 50 Meter lopen en er zijn 2 scholen, daar gaan de buurtkinderen naar toe.
Een PC en een openbare. Wij kiezen voor reformatorisch.
Time flies when you have none!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 feb 2012 20:54

AikonGirl schreef:Haai, maar hoe doet hij het dan met gym? Het aan-, en uitkleden?

Volgens mij hoeven ze alleen de broek uit en gymschoenen aan. Broek aan/uit gaat nog wel (dat doet ie alleen zelf als ik er niet bij ben ;)) en z'n schoenen zijn met klittenband. Verder zit ie in een combinatieklas 1/2, dus groep 2 - kinderen moeten de kleintjes helpen. Hij zou makkelijk meer kunnen, maar hij is gewoon lui :-oo

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 feb 2012 21:27

ajl schreef:Ik geloof dat ik bij een bril die kapot zou gaan ( expres dan) gewoon boos zou worden en mij niet eens zou afvragen of dit pedagogisch zou zijn. Hebben jullie nooit dat je gewoon uit je slof schiet? Ik wel hoor, misschien niet altijd goed, maar ik ben ook maar een mens. :oops:

:oops: Ik schiet vaak genoeg uit mijn slof hoor, zeker nu manlief meer weg dan thuis is, en ik gewoon te moe ben om echt pedagogisch bezig te zijn. Scheelt wel dat dit 's ochtends vroeg was dus dan kan ik wat meer hebben ;)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 18 feb 2012 23:23

haha, ik kan 's ochtends juist het minst hebben, ahum ochtendhumeur. Echt erg en de middelste heeft het ook al. Maar hier helaas ook niet altijd pedagogisch.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 19 feb 2012 15:04

Vandaag zijn de lijdensweken weer begonnen en nu willen we daar met de meiden door middel van knutsels enzo bewust bij stilstaan. Heeft iemand ideeën voor (christelijke) knutsels en werkjes in de lijdensweken? Op internet is er veel over advent te vinden mar niet zo veel over Pasen en de lijdensweken. We lezen nu wel elke avond het boekje Op w eg naar Pasen, eenvoudig en duidelijk. Staan ook wel knutselideeen in, maar zou er graag meer willen weten.

We gaan iig wel een kruis maken met daarachter een opgaande zon. Die plakken we op de kelderdeur. In het kruis komt dan de tekst te staan waar op goede vrijdag over gepreekt wordt en in de zon de tekst van paaszondag. Daaromheen plakken we dan zeven voetstappen met daarin de tekst van de week zondag geschreven. Voetstappen naar goede vrijdag en Pasen zeg maar. Iemand nog meer ideeën?

Terug naar “Archief”