Ik las dat een alliantie van vijf christelijke homo-organisaties opnieuw subsidie krijgt van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap om homoseksualiteit in christelijke kringen bespreekbaar te maken.
De alliantie beschouwt de toekenning van de nieuwe subsidie als een erkenning van de rol die zij vervult in het bespreekbaar maken van homoseksualiteit in christelijke kring. Sinds eind 2008 hebben LKP, CHJC en ContrariO drie projecten uitgevoerd met subsidie van het ministerie van OCW. Voor de nieuwe projecten is de alliantie uitgebreid met twee groepen van gelovige lesbische en biseksuele vrouwen: HolyFemales.nl en Netwerk Mirre.
Op verschillende terreinen zal worden gewerkt aan een veilige en vrije positie voor christelijke homo’s en lesbiennes, zoals op christelijke scholen en in christelijke geloofsgemeenschappen. Speciale aandacht zal worden besteed aan professionele hulpverlening voor gelovige homo’s en lesbiennes. De komende jaren zal een online overzicht worden ontwikkeld van professionele hulpverleners die adequate begeleiding kunnen bieden aan christelijke LHBT’s.
Ik vroeg mij af of het een goed idee is van de overheid om subsidie te geven voor dit doel.
Blijkbaar is er geen sprake van een veilige en vrije positie voor christelijke homo's op christelijke scholen en dito geloofsgemeenschappen. Ik dacht eigenlijk dat je als christen iedere naaste moet liefhebben. Of geldt dat niet ten aanzien van deze doelgroep?