Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Evelien » 16 feb 2012 21:04

Wat een mooie kinderen. Geweldig hoe AS zo RJ vast houdt. :8>

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 feb 2012 21:07

Volgens mij heeft dat niets met 'de wereld' te maken, maar is dat ook echt een tendens van deze tijd. In kerkelijke kringen zie ik nl ook vaak dat men 2 kinderen heeft. Natuurlijk is dat ook niet altijd een bewuste keuze, maar regelmatig wel. Wat ik wel grappig vind, is dat veel collega's van mij 3 of 4 kids hebben en vaak ook nog met weinig leeftijdsverschil ertussen.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik de overgang van 2 kinderen naar 3 kinderen eigenlijk wel vlekkenloos vind gaan. De overgang naar 2 kinderen vond ik beduidend groter.

@ sterretje Mooie foto's! Wat lijken ze op elkaar!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 feb 2012 21:19

Ooh wat mooi Sterrtje, vooral die foto waarop ze zo lacht :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 16 feb 2012 21:24

Mooie foto's Sterretje, wat houdt AS haar broertje lief vast.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 16 feb 2012 21:31

Ik zie hier juist de kinderen die versnelt doorstromen elke keer huilen op het schoolplein.
C, mocht in principe op basis van scores door, maar wij hebben de boot bewust afgehouden. (Ook omdat zijn vriendjes allemaal naar groep 2 gingen) Ik denk ook echt dat we de juiste keuze gemaakt hebben. Hij is op zijn plek in de klas en begint steeds meer zin in groep 3 te krijgen en dat had hij vorig jaar nog niet.
Als het daardoor lijkt dat hij is blijven zitten, dan moet school dat maar oplossen ivm foutieve voorlichting.
Nogmaals ik heb liever dat mijn kind 12 jaar is als het naar het voortgezet onderwijs gaat dan 11.
C is absoluut niet laks. Hij kent alle letters, van de week kwamen we er achter dat hij boekjes avi 1 kan
lezen. Ook is hij goed met cijfers. Daarnaast is hij ook nog erg speels dus laat hem nog maar lekker
spelen met de andere kleuters, volgend schooljaar in het bankje is wat mij betreft vroeg genoeg.

Sterretje, wat een prachtige foto's! Het is wel een flinke jongen of niet? Kan ook zijn dat de foto vertekend. En wat is AS trots zeg!
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 feb 2012 21:57

Lief, lief, lief! En RJ lijkt idd wel een klein beertje ;) Kan wel zien dat hij het goed doet op je bv :)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 feb 2012 22:03

Sterretje schreef:In het ziekenhuis dacht de gynacoloog dat wij nu ook wel klaar zouden zijn. 'een jongen en een meisje, een koningskoppel'

Kennen ze jou zeker niet ;) :mrgreen:
Haha, wat is dat hele basisschool gebeuren hier dan anders :shock: Je gaat naar school dat september nadat je 4 bent geworden, met 31 augustus dan als hakpunt. Dus M komt in de klas met kinderen die bij wijze van spreken net een dag 4 zijn en met kindjes die 2 dagen na school begint, 5 worden. Hij zit er met eind januari een beetje middenin. Zittenblijven doen ze niet aan in dit land, dus ik weet dat M gegarandeerd 1 jaar kleutert en dan groep 1 (zoals ze dat hier noemen) gaat doen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 feb 2012 22:06

ik hang dus aan de andere kant. AL haar buurkinderen waar ze altijd mee speelt gaan door sowieso naar 2, en juul is de enige van de negen waar ze altijd mee is die dan moet blijven. Plus dat ikzelf een heel jonge leerling ben geweest altijd!! manlief de oudste. Hij heeft daar veel problemen aan ondervonden, ik juist niet, afgezien van het feit dat ze mij niet hebben uitgedaagd en ik pas later heb leren leren. Ik kijk dus enorm uit naar de ouderavond!

Zelf heb ik altijd moeite met oudesr die aandragen dat hun kind graag speelt, beweegelijk is. Maar sommige lichamelijke onrust is ook gewoon het kind! dat haal je er niet uit met vier jaar kleuteren. Kan niet verder vertellen aan de hand van voorbeelden omdat het mijn werk betreft en kinderen uit mijn groep. Als julia is, zoals ik haar zie buiten op het plein en die momenten dat ik haar zie op school, dan denk ik.. die rooit het wel in twee.
Hier op school hebben we ook de eerste lading doorgedaan, die kinderen oktober t/m december en ze presteren allemaal precies wat ze lieten zien na aanleiding van de cito.
Ehm.. het is een gevoel wat ik heb bij groep 2/groep 3 Tja... en ik was ook 11 op het voorgezet onderwijs, en als alle scholen hier in de omgeving wel de grens aanhouden en jou school is de enige die niet, dan is jou kind ook opeens een jaar ouder! tja.. wil je dat??

Nogmaals, elk kind is anders, denk zelf dat het voor julia beter is om door te gaan. Ik hoop ten eerste dat ze haar en mij een objectieve mening kunnen geven over hoe en wat julia nu is op school. Tja.. in een klas van 33. er gaan er gelukkig nu 9 uit en komen nog maar twee bij. Dan denk ik ook.. hoe dom kan je zijn, zover had je het toch niet hoeven te laten komen als school. Komen ze met excuus: we wisten neit dat er zoveel kwamen.. Duhhh dat kan je zien in je aanmelding!! pffff..... SOms wenste ik wel eens dat ik niet zoveel wist van beleidsvorming van deze school, ik ga en erger mij er al gigantisch aan!

Lang verhaal :)

Sterretje: Prachtig wat een mooie foto;s, en jullie grote meid! Wow.. wat een prachtig meisje! Zie haar zo nog liggen in die doek op de verjaardag van W.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 feb 2012 23:31

ajl schreef:En ik moet eerlijk zeggen dat ik mij er toch wel altijd zorgen maak of ze niet te dik zijn. In mijn familie zijn toch wel een aantal mensen met overgewicht en dat is gewoon niet gezond en zorgt toch voor problemen. Er is recent een onderzoek geweest waaruit naar voren is gekomen dat kinderen die als baby al overgewicht hebben een veel grotere kans hebben om als volwassene ook overgewicht te krijgen/houden. Vetcellen bouw je toch in je jeugd op.

Laat ik gelijk een misverstand uit de weg helpen, als ik zo brutaal mag zijn ajl ;)
Dit geld niet voor baby's die dik zijn en bv krijgen. Niet omdat bv heilig is maar omdat het een lichaamseigen stof is met lichaamseigen eiwitten. In kv gemaakt van koemelk zitten eiwitten die een mens dik kunnen maken omdat een kalfje veel meer eiwitten nodig heeft want een kalf groeit verhoudingsgewijs veel sneller als een mensenbaby.

Ik kan me overigens je zorg wel een beetje voorstellen, maar je andere kinderen... trok dat niet bij toen ze groter werden? Dat hoor je meestal toch wel...
Laatst gewijzigd door Schipje op 16 feb 2012 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 feb 2012 23:41

vpk schreef:dank je :wink: . ze is morgen 22 weken en ze is precies een week na de uitgerekende datum geboren.

Volgens hun berekeningen is ze dan in haar ontwikkeling 23 weken. In het oei-ik-groei-boek staat dat met 22.5 wkn tot 26.5 wkn een sprongetje is. De donderwolk staat bij week 26. Dat is dus precies genomen voor jou dochter met 25 wkn omdat ze een week te laat geboren is. Donderwolk betekend dat rond die tijd ze het huilerigst zijn, afhankelijk van het temperamentje.

Bij de oudste was dit boek een grote zegen. Alles klopte en als ze een sprongetje had wist ik me soms geen raad. En nu bij de jongste begrijp ik dat er mensen zijn die er niet in geloven.... haha! Ik merk ze wel, misschien ook omdat ik erop let, ze is dan een paar avondjes wat wakkerder en overdag wil ze niet slapen maar ze krijst niet de boel bij elkaar ;)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 feb 2012 09:09

Schipje schreef:[Laat ik gelijk een misverstand uit de weg helpen, als ik zo brutaal mag zijn ajl ;)
Dit geld niet voor baby's die dik zijn en bv krijgen. Niet omdat bv heilig is maar omdat het een lichaamseigen stof is met lichaamseigen eiwitten. In kv gemaakt van koemelk zitten eiwitten die een mens dik kunnen maken omdat een kalfje veel meer eiwitten nodig heeft want een kalf groeit verhoudingsgewijs veel sneller als een mensenbaby.

Ik kan me overigens je zorg wel een beetje voorstellen, maar je andere kinderen... trok dat niet bij toen ze groter werden? Dat hoor je meestal toch wel...

Ik zag het item op het journaal en een kinderarts die het onderzoek geleid had en deze zei expliciet dat het niet uitmaakt of het bv of kv was. Dik was dik. Dikke kinderen in het eerste jaar, hadden gewoon een grotere kans om later ook dikker te blijven. En dan hadden ze het niet over mollige baby's, maar echt over baby's met ruim overgewicht.

De andere kids waren met 6 mnd 8,5 kg en rond een jaar 9-10 kg. J ligt nu al ruim voor op schema ( ongeveer 1,5 kg), maar ik zie ook dat zijn bouw wat breder is, dus dat maakt ook verschil. Dat neemt niet weg dat ik het wel in de gaten wil houden, omdat ik in mijn omgeving ook de negatieve aspecten van dikker zijn als kind en later als volwassene heb gezien. Mocht hij inderdaad aanleg hebben, dan zal ik hem zeker stimuleren om veel te sporten. Snoep krijgen ze sowieso weinig en ik ben er huiverig voor om bij kinderen te aandacht op de lijn te leggen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 feb 2012 10:13

Het gaat dan toch om lengte én gewicht ajl? Gisteren zeiden ze op het cb expliciet dat floris niet dik is met z'n 10,3 kilo. Maar dat komt omdat hij lang is. Hij zit met z'n lengte hoger op de lijn dan met zijn gewicht, dus dat is top.
Ik ben ook bang voor een dik kind, en ik weet helaas uit ervaring hoe averechts het kan werken als je constant op je gewicht wordt geattendeerd.
Hoop maar dat zoonlief mijn bouw niet meekrijgt, maar die van manlief. :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 feb 2012 10:23

Het gaat inderdaad om de verhouding van lengte en gewicht. J is net zo lang als H op deze leeftijd, maar ruim een kg zwaarder. Nu zaten J en C qua verhouding met de lengte ruim boven de lijn en qua gewicht op de lijn. En continue erop attenderen wil ik ook niet gaan doen, dan bevorder je stiekem eten en dat wil ik zeker voorkomen. Daarom krijgen ze ook weinig snoep en gezonde tussendoortjes. Daarnaast zullen wij ook eerder veel bewegen gaan stimuleren. H heeft al aangegeven dat hij wel op hockey wilde, dus qua bwegen komt het dan wel goed, hij stuitert sowieso de hele dag. Qua bouw hoop ik ik ook dat ze de bouw van manlief krijgen. Zelf ben ik niet dik, maar moet wel altijd opletten.

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 17 feb 2012 10:45

@ppm: mag ik vragen waarom je voor deze school gekozen hebt, terwijl je het eigenlijk niet eens bent met hun werkwijze? Sterkte trouwens met/voor je man!

De school waar Levi naartoe heeft ook de grens op 1 januari liggen. Verder hebben ze van alle klassen 2 kleine groepen en geen combinatieklassen. 6 Weken voor het kind naar school gaat krijg je een intakegesprek met de juf, we moeten dan 2 soorten tekeningen inleveren van het kind (mens en nog iets) en een vragenlijst invullen. Aan de hand daarvan bepalen ze het niveau van het kind en op dat niveau krijgt het ook stof aangeboden (ze werken in de klassen met 3 niveau's, in geval een kind niet binnen deze 3 niveau's mee kan komen of het te makkelijk is, wordt het buiten de klas in een andere groep of door een aparte leerkracht ondersteund). Als het kind 6 weken op school zit, heb je weer een gesprek met de leerkracht en worden de vorderingen tot dan toe besproken en bekijken ze met de ouders of het kind nog op het juiste niveau zit of dat hij is gaan onderpresteren oid. Aan de hand daarvan kijken ze wat ze extra kunnen aanbieden. Ze zijn niet zo voor een klas overslaan, maar als een kind daar echt aan toe is doen ze het wel. Verder proberen ze in de klas verrijking etc. aan te bieden. Andersom geldt dit overigens ook, ze zijn ook niet voor zitten blijven en bieden ook in het geval een kind niet mee kan komen extra ondersteuning zoveel mogelijk binnen de eigen groep. De directeur gaf bij het intake-gesprek aan dat het echt een gemiste kans is om 'slimme' kinderen niet de uitdaging te geven die ze verdienen en hij gaf ook aan dat kinderen die niet goed mee kunnen komen ook meteen vanaf groep 1 die extra aandacht verdienen. Ze kennen op deze school ook geen groep 0 oid. Kinderen gaan meteen naar groep 1. Misschien leg ik het niet helemaal goed uit, maar ik ben ook niet zo thuis in schoolsystemen, maar dit is ongeveer wat ik ervan begrepen heb ;-). We gaan de praktijk volgend jaar zien als Levi echt naar school gaat!

@Sterretje: wat een mooie foto's zeg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 feb 2012 12:38

Pluk: er is hier geen keus voor scholen> Of reformatorisch, of hervormd of vrijgemaakt en dan openbaar. Reformatorisch past absoluut niet hier, dus valt af. Vrijgemaakt kan ik niet achterstaan en openbaar ook niet, dus blijft hervormd over. Er zijn wel drie scholen, maar als je in een bepaald wijk woont, moet je kind daar naar school. Kortom, weinig keus!

Terug naar “Archief”