Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 jan 2012 11:14

Lenny schreef:Heel veel sterkte JPC! Respect dat je het zo volgehouden hebt joh!
Hopelijk geneest het nu snel, moet enorm pijnlijk zijn voor je! 8>)

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 27 jan 2012 13:15

dank voor alle 8>) Tja hoe het gekomen is weet ik niet, E. hapt gewoon goed, d'r tongetje is ook niet te kort en doet ook gewoon zijn werk. Ze lag ook goed aan aldus mensen in het ziekenhuis en kraamverzorgster. Dus misschien zijn mijn tepels niet bestand tegen zo'n zuigkracht? En daarna denk ik gewoon dat ik te lang heb door gebikkeld.
Er zijn zo veel mensen met kloven waar het uiteindelijk toch wel lukt dacht ik, dus dat moest ik ook kunnen :(
Nou ja, hopelijk gaat het snel beter.
Afbeelding

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 27 jan 2012 13:40

juffiejuf schreef:@ koeitje; waarom wil je af gaan bouwen? Erg lastig als kids geen kv willen. Succes!

Stevige griep, (te)veel afgevallen, (te) weinig weerstand, etc. M'n lichaam krijgt geen kans erbovenop te komen, zo lijkt het. Maar ik vrees dat het een paar weken zoveel mogelijk rusten wordt, want meneer hoeft geen KV. En dat gedoe met elke voeding kolven en mengen met KV kost me nu even teveel energie. Erg lastig allemaal, maar stiekem natuurlijk ook wel een compliment dat 'ie zo dol is op puur natuur ;)

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 27 jan 2012 13:43

jeepeecee schreef:dank voor alle 8>) Tja hoe het gekomen is weet ik niet, E. hapt gewoon goed, d'r tongetje is ook niet te kort en doet ook gewoon zijn werk. Ze lag ook goed aan aldus mensen in het ziekenhuis en kraamverzorgster. Dus misschien zijn mijn tepels niet bestand tegen zo'n zuigkracht? En daarna denk ik gewoon dat ik te lang heb door gebikkeld.
Er zijn zo veel mensen met kloven waar het uiteindelijk toch wel lukt dacht ik, dus dat moest ik ook kunnen :(
Nou ja, hopelijk gaat het snel beter.

Laat jezelf verwennen en verwen jezelf maar zoveel mogelijk, want dat heb je wel verdiend! (En niet meer naar anderen kijken hoor, elke situatie is zo verschillend. Nu gewoon vooral goed voor jezelf en je gezinnetje zorgen). Zet 'um op!

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 27 jan 2012 15:06

Oeh JPC, wat akelig! Krijg al spontaan pijn als ik er alleen maar aan denk wat jij moet voelen! Hoop voor je dat het snel geneest en je lekker kunt gaan opknappen!

Ik vind al die opvolgzooi ook onzin. Pure commercie! Niet dat wij nooit kinderkoekjes etc. kopen... Hij vindt het zo leuk om die te eten, puur om het plaatje wat erop staat :lol: . Maar onder de 1 kreeg hij borstvoeding, groente, fruit en af en toe diksap. Na 1 jaar tot 2 jaar borstvoeding, diksap, gewone zuivelproducten, groente, fruit en af en toe koekje/soepstengel etc. Nu is hij bijna 3 en eet en drinkt hij gewoon alles wat wij ook eten en drinken. Al zijn we wel matig met snoep en sap etc.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 jan 2012 20:16

Sterkte jpc! Lukt het wel met afbouwen? Lijkt me dat kolven in jouw situatie ook een drama is...

Hier een mannetje wat ook niet dol is op kv. Van de week een pak gekocht, maar hij wil maar heel weinig en laat het daarna gewoon uit zn mond lopen. tja...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 28 jan 2012 20:25

Lijkt me echt een drama als ze geen kv willen of niet uit een fles willen drinken. Heb die ellende op mn werk meegemaakt, dus ben al gelijk begonnen om het ook in flesjes te geven. Nu zowiezo meestal 4 voedingen op een dag uit de fles, gaat super. Ook geef ik af en toen een flesje kv, zodat ze dat ook gewoon drinkt in geval van nood. En ze vind het allemaal prima, merk geen verschil :wink:
Afbeelding

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 28 jan 2012 21:08

Het is idd lastig om af te bouwen. Ik kolf nu, en dan op de aller zachtste stand (elektrische kolf) ik mag ook in een keer stoppen en de stuwing dan even voor lief nemen. Door de antibiotica heb ik geen kans op borstontsteking. Maarja dat is ook geen lekker gevoel.

Fijn dat v dat allemaal zo makkelijk doet. Scheelt idd een hoop ellende later.
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 jan 2012 23:47

Dippie schreef:Lijkt me echt een drama als ze geen kv willen of niet uit een fles willen drinken. Heb die ellende op mn werk meegemaakt, dus ben al gelijk begonnen om het ook in flesjes te geven. Nu zowiezo meestal 4 voedingen op een dag uit de fles, gaat super. Ook geef ik af en toen een flesje kv, zodat ze dat ook gewoon drinkt in geval van nood. En ze vind het allemaal prima, merk geen verschil :wink:

De oudste nooit problemen gehad met de fles. De jongste zijn we na een week of drie ook begonnen met de fles, ongeveer 2x per week maar na een paar maanden ging ze opeens heel moeilijk doen met de fles. Wekenlang heeft ze het geweigerd. Nu gaat het wel weer. Snap nog steeds niet wat het nou was/is.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 29 jan 2012 10:15

@schipje: hmm....das ook wel lastig dan! Hoop maar dat V dat niet gaat doen dan :-)
Afbeelding

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 01 feb 2012 19:36

Gelukkig, ander soort KV pakt hij wel. Nu afbouwen, wel erg dubbel gevoel erbij.

Vraagje; junior (4 mnd) begint de voedingen wat op te schuiven en er valt er nu een tussenuit. Zit nu op 5 voedingen. Het is al een paar keer gebeurd dat hij na de voeding van 20-21 uur niet meer kwam en doorgeslapen heeft tot 6 uur. We hebben hem dan gewoon eens laten gaan, om te zien wat hij zou doen. Nu zul je misschien denken 'heerlijk, geniet ervan', maar omdat ik hier nog vaak lees over een (pap)fles die rond 22-23 uur gegeven wordt, weet ik niet of dit goed is of dat ik hem toch nog moet wakker maken voor een laatste voeding. Vaak pak ik hem er toch nog uit voor een voeding, omdat ik niet weet of het nu al "kan/mag" zo'n lange nacht... het is zo onwerkelijk na al dat vele voeden ;)

Als ik straks helemaal op de fles overga, moet hij natuurlijk een bepaald aantal cc binnenkrijgen, toch? Dus als hij die dag dan niet genoeg opheeft, moet je hem 's avonds nog wel geven zodat hij aan het aantal komt?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 feb 2012 19:48

Ik ben dan nu geen bv mama meer, maar wij volgden en volgen gewoon wat ze zelf aangeven. Jurian was heel jong (sowieso onder de 4 maanden) dat hij van half 7 's avonds tot 9 uur 's morgens doorsliep. Frederiek daarentegen krijgt elke avond voor wij zelf gaan slapen nog een fles pap, omdat ze anders midden in de nacht wakker wordt. Het ligt maar net aan je kind denk ik. 4 maanden is volgens mij echt al wel oud genoeg om minimaal 12 uur door te gaan 's nachts. Maar ik weet niet hoe het zit met bv, of dat je dat beter nog wel 6 keer per dag kan geven i.v.m. productie
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 01 feb 2012 20:00

Dank voor je snelle reactie! Mijn man bromde ook al 'lekker toch', maar het voelt zo apart gemakkelijk ;) Over m'n productie heb ik me ook nooit zorgen hoeven maken. En ik ga nu dus over op FV dus we zien wel hoe hij het daarop doet.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 feb 2012 20:05

lekker laten slapen :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 feb 2012 20:50

trijntjejohanna schreef:lekker laten slapen :wink:

Hier wordt in principe vanaf dat ze doorslapen geen fles pap gegeven. Volgens mij sliep M met 3 maanden ofzo door (op FV) en die heeft nooit een papfles gehad.

Terug naar “Archief”