Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 jan 2012 20:51

Bumba schreef:Dan begrijp ik het commentaar/opmerkingen niet, of krijg je zo vaak logés?

mensen weten wel dat ik borstvoeding geef, ook al zien ze het niet :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jan 2012 21:03

ppfff maar ook de andere kant hoor. Ik krijg ook scheve gezichten als ik vertel dat onze zoon de fles krijgt. Wordt je ook niet vrolijk van. Ik kreeg soms het idee dat je het toch nooit goed doet. Als je bv of fles geeft. :-k =;

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 jan 2012 21:15

Hier nooit gezeur gehad over borst of fles voeding en wat dan nog... Jij bent de ouder en beslist zelf wat je wilt... Mensen lekker laten kletsen.

Heel veel suc6 borstvoedende vrouwen...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 jan 2012 23:11

Ik begin ook te merken dat mensen het raar gaan vinden, dat ik met 8 maanden 'nog steeds' borstvoeding geef. Tja, soms heb ik er helemaal geen zin meer in, maar de laatste 2 dagen gaat het weer zo goed dat ik er echt van geniet! Hij heeft me niet meer gebeten (au!), drinkt meer, beter en is zooooo veel rustiger! wat een verademing... Blij dat ik nog niet gestopt ben ;-)

Denk dat je helemaal gelijk hebt Evelien, volgens mij doe je 't nooit goed, en iedereen weet het beter. Niet alleen qua voeden, maar ook bijv. qua slapen. Hoe veel tips ik al wel heb moeten aanhoren hoe ik er voor kan zorgen dat mń kind doorslaapt. Pff.. ](*,)

Ach ja, ik volg maar gewoon m'n hart en m'n moedergevoel ;-)

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 23 jan 2012 09:33

Ik wil een zwangere vriendin een cadeaupakketje geven, met als thema borstvoeding. Maar ik kan alleen maar thee bedenken. Hebben jullie nog leuke, low-budget ideeën?

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 23 jan 2012 10:04

*Annet* schreef:Vind je het gek? Het is toch geen alledaags verschijnsel, een peuter aan de borst. Was hier ook es een stel op bezoek. Die moeder trots dat dat kind nog aan de borst was (het liep al) maar wel zeuren dat dat kind steeds kwam proberen om een slokje te halen. Aan haar borsten zat enz.

Wat heeft bv geven te maken met lopen :-&
Mijn jongstse liep al met 11 maanden, dus dan zou ik voor het jaar moeten stoppen met bv geven
omdat het kind loopt??

Dat vind ik GEK ](*,) ](*,)

Moedermelk is het beste wat er is, God heeft het niet voor niets zo gemaakt,
geef je flesvoeding dan is dat gewoon de 2de keus :)
Ieder voor zich, maar ga niet voor anderen beslissen wat ze wel of niet zouden moeten doen :( :?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 jan 2012 10:11

@Cornelia: leuk idee, zo'n cadeaupakketje! Hier ligt bij het consultatiebureau een tijdschrift over borstvoeding, komt 1 keer per jaar uit geloof ik. Ik weet alleen niet meer hoe het heet... Anders een ander leuk tijdschrift, om lekker te lezen tijdens het bv-geven? Verder spuugdoekjes of een slabbetje (evt. met leuke tekst), misschien een mooie sjaal/ dekentje/omslagdoek (vond ik zelf iig erg handig om te gebruiken bij het geven van bv), een tubetje zwitsal mama borstencreme ofzo?

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 23 jan 2012 10:40

Haai, dank je, daar kan ik wel wat mee!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 jan 2012 14:10

Ik heb nog een vreselijk zemel boek liggen over borstvoeding, heb het nooit gelezen maar kreeg het al voor ik ooit van plan was om zwanger te worden.

Wie het hebben wil, roep maar. Misschien wat voor in het kado pakket?

En, ik zeg helemaal niet wat een ander zou moeten doen. Wel mag ik zeggen dat ik het gewoon genant vond om in mijn eigen huis te kijken naar een kind wat aldoor de moeder naar de borsten zat te graaien.
ja, dat is mijn mening dan he.....

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 jan 2012 14:32

J.A. schreef:geef je flesvoeding dan is dat gewoon de 2de keus :)

Helaas voor ons de 1e, bedenk je wel dat sommige mensen niet kunnen kiezen. Maar daar hebben we het hier al een keer over gehad ;)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 jan 2012 15:21

k heb advies nodig: ik voed floris nu ruim 8mnd, en over een paar weken heb ik niet meer de mogelijlheid om onder werktijd te kolven.. Wat is dan de beste oplossing?
Kolven levert erg weing op ook, vandaag 2x half uur, bij elkaar 50cc. Daar heeft de kleine man niet.genoeg.aan.uiteraard ;)

Kan ik het kolven achterwege laten, hem.overdag 1x kv geven en s ochtends, s avonds en s nachts bv? En wat dan te doen op de dagen dat ik niet werk?

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 23 jan 2012 15:57

Jannoek schreef:k heb advies nodig: ik voed floris nu ruim 8mnd, en over een paar weken heb ik niet meer de mogelijlheid om onder werktijd te kolven.. Wat is dan de beste oplossing?
Kolven levert erg weing op ook, vandaag 2x half uur, bij elkaar 50cc. Daar heeft de kleine man niet.genoeg.aan.uiteraard ;)

Kan ik het kolven achterwege laten, hem.overdag 1x kv geven en s ochtends, s avonds en s nachts bv? En wat dan te doen op de dagen dat ik niet werk?

Ik heb een hele tijd alleen nog 's morgens en 's avonds gevoed en 's middags flesvoeding. Ging hier prima! Ik zou het dan op de andere dagen ook zo doen.
Daarna heb ik zelfs nog 2 maanden alleen 's morgens gevoed, ging ook prima.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 jan 2012 22:18

*Annet* schreef:En, ik zeg helemaal niet wat een ander zou moeten doen. Wel mag ik zeggen dat ik het gewoon genant vond om in mijn eigen huis te kijken naar een kind wat aldoor de moeder naar de borsten zat te graaien.

Dat je het gênant vind zegt meer over de gangbare ideeën over bv in relatie tot seksualiteit dan dat het daadwerkelijk gênant is. En helemaal begrijpelijk want zo is het ne eenmaal in onze maatschappij, maar wat in deze tijd normaal gevonden word (stoppen voor het lopen bijv) wil nog niet zeggen dat dat ook het beste is.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 23 jan 2012 22:34

Jannoek, ik zou ervoor kiezen om kv te geven op de momenten dat je werkt, maar op je vrije dagen gewoon volledig bv. Je productie zal als het goed is de komende tijd steeds stabieler worden, maar ik denk dat je zo de minste kans hebt op terugloop. Misschien wel handig om een kolf mee te nemen voor t geval je last hebt van stuwing.

Hier nog zo goed als exclusief bv, omdat de bijvoeding nog niet goed gaat. Ach, ze krijgt vast alles binnen wat ze nodig heeft :).

Evelien, er is inderdaad altijd wel iemand die wat te zeuren heeft. bv of fles is naar mijn idee een heel persoonlijke keuze (voor zover je te kiezen hebt, er zijn zeker situaties waarin bv geen optie (meer) is), BV is een ideale voeding, maar de situatie is gewoon niet altijd ideaal, daar moeten mensen dan ook respect voor kunnen opbrengen, vind ik.

Een kennis van me heeft vanaf het begin gekozen voor KV, en kreeg bij elk CB-bezoek, zeker tot een half jaar toe, de vraag of ze BV gaf, dat is toch ook suf?

Hier gelukkig geen last van vervelende opmerkingen over het voeden en slapen. Degene met wie ik daar het meest over spreek heeft zelf een meiske dat iets ouder is, ook nog bv krijgt en ook bij papa en mama in bed slaapt en niet doorslaapt. Dus wij kunnen elkaar daar lekker in steunen :). Alleen laatst van een andere moeder de opmerking dat ik wel hele goede melk moest hebben dat ze met 8 mnd nog 100% bv krijgt en er zo goed (lees: rond) uitziet :lol:
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 24 jan 2012 11:12

@ jannoek; helemaal groot gelijk dat jij je moedergevoel maar volgt, volgens mij zit je dan bijna nooit fout!!

@ jpc; gaat het nog goed met de BV?? Worden de kloven al minder? Hoop het voor je!

@ parkiet; wat jij schreef over die kennis waar ze steeds vroegen of ze bv gaf; bij ons hebben ze nu al 2x op het cb gevraagd hoe het met de kv gaat terwijl ik van begin af aan bv geef.

Hier gaat het tot nu toe gelukkig nog steeds erg goed met het bv geven. Het uit 1 borst drinken zit er denk ik voorlopig nog niet in want hij wil exht persé twee borsten leegdrinken. Hij drinkt nu ongeveer 6 voedingen op een dag dus heb nu niet meer het idee dat ik alleen maar aan het voeden ben.

Terug naar “Archief”