Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor vpk » 11 jan 2012 13:19

lastige situatie ajl. volgende week moet ik met R ook weer naar het bureau, maar ik schat dat zij ongeveer even zwaar is als jouw J :) . rijstebloem oid is pas vanaf 4 maand of niet? daar is hij dan ook nog wel een beetje klein voor... ik weet nog dat ik Em op een gegeven moment van die speciale voeding voor de nacht gaf, van nutrilon, zo'n donkerblauw pak. dat was voor een meer verzadigd gevoel, maar dat is geloof ik ook niet in fv nr. 1....

wat lief, dippie!

654321, ik heb ook zo'n safetsleep liggen, maar nog nooit gebruikt. omdat dochterlief hem toen ook zelf open deed.. nu bij nr.2 misschien maar iets eerder introduceren, tegen de tijd dat ze begint om te draaien ofzo..
dus heb hem wel, maar geen ervaring mee....

omdat de kids naar mijn moeder gaan, breng ik ze daar ook wel als ze een beetje ziekig zijn.. het is voor manlief en mij allebei niet gemakkelijk om op een werkdag thuis te blijven, of het moet echt heel ernstig zijn. ik heb er dan wel wat meer moeite mee om ze weg te brengen en bel ook wel even een keer hoe het gaat, maar het scheelt dat ik weet dat ze in goede handen zijn :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6343
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor ajl » 11 jan 2012 14:03

Het is ook wel lastig, helemaal omdat hij ook heel veel zuigbehoefte heeft nu de bv gestopt is. Rijstebloem zou een optie zijn, maar aangezien hij voeding voor hongerige baby's krijgt is het beter van niet. Daarnaast is het verder zo'n makkelijk mannetje. Hij huilt alleen als hij honger heeft of even wat quality time met zijn moeder wil, even knuffelen en dan is het weer prima. Sinds vorige week ligt hij 's avonds vanaf 18. 30 uur al in zijn bed en gaat gewoon slapen.....erg prettig!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor liefie » 11 jan 2012 14:35

@Ajl Helpt een speentje niet? Ik wilde dat eerst ook niet maar Nina had zoveel zuigbehoefte dat we het na een week toch maar gaan doen zijn wat een rust :oops:
Hij is al lekker gegroeid! En heerlijk dat jullie er zo van kunnen genieten. Vinden H en C het ook leuk?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6343
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor ajl » 11 jan 2012 14:40

Speentje helpt inderdaad, maar ik heb liever dat hij zijn duim gaat vinden. Dat is helemaal een weldaad, maar ik heb de indruk dat hij de speen veel lekkerder vindt. H en C vinden het ook prima. C moest wel even wennen en vroeg na 2 weken wanneer hij weer naar huis ging. Nog 2 weken later zei ze dat hij niet meer naar huis hoefde en was het goed. H heeft alleen de neiging om met hem te willen ravotten en dat gaat uiteraard nog niet.

Aankomende zondag wordt hij trouwens gedoopt. Ik hoop dat hij zijn doopjurk nog past :lol: Dus dat wordt een druk weekend met logees etc. Dan vieren wij gelijk de 2 verjaardag van C zodat de familie maar 1 keer hoeft te komen.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor juffiejuf » 11 jan 2012 15:09

@ liefie; wij wilden ook geen speentje en na een paar dagen had hij hem ook al.... Af en toe even geen gehuil is ook weleens lekker...

@ ajl; misschien van te voren even oefenen of hij in zijn doopjurk kan :lol: Hier is hij al gedoopt met 3 weken dus hij verzoop in de doopjurk ;-)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor MissF » 11 jan 2012 15:54

Wat fijn dat hij zo makkelijk is, ajl. Dat is jullie ook van harte gegund, na 2 keer een lastige start!
Een speentje wilde ik ook niet, maar nu slaapt ze echt niet zonder. Haar duim pakt ze soms, als ze moe wordt, maar ermee slapen echt niet. We hebben ondertussen 3 spenen, 1 voor in bed, 1 voor in mijn tas en 1 voor bij de gastouder. In principe mag ze hem wel echt alleen in bed, om in slaap te komen. Al heb ik afgelopen week toen ze steeds ziek was gezondigd en hem tussendoor ook gegeven.

wat mooi dat hij gedoopt wordt, hopen dat hij de doopjurk nog past :D (ik weet niet in welke maat hij zit, maar als de jurk niet meer past, is het nu volgens mij ook nog lastig om een witte broek en wit shirt te vinden ofzo, het was dat Jurian toen hij gedoopt werd in maat 56 ofzo zat, daar heb je zat wit in, maar groter valt het volgens mij niet zo mee)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Evelien » 11 jan 2012 16:31

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Evelien op 11 jan 2012 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor MissF » 11 jan 2012 16:56

Maar weer eens het goede voorbeeld, een foto van Frederiek, hier precies 6 maanden oud

Afbeelding

Wie volgt? :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Evelien » 11 jan 2012 17:35

Wat kijkt ze lekker wijs... heerlijk. :mrgreen:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor elvira (gast) » 11 jan 2012 20:05

Grappig, wij wilden aanvankelijk ook geen speen, maar L. had altijd na de bv nog zo'n zuigbehoefte (en kon na 4-5 weken nog steeds niet zijn duim vinden) dat we hem maar een speentje hebben gegeven. Hij gebruikte mijn borst min of meer als speen en daar had ik na een tijdje toch echt genoeg van! :oops:
In het begin alleen om tot rust te komen/in slaap te vallen, maar na verloop van tijd werd hij er steeds handiger in en hij had hem ook meer overdag. (na een paar maanden kon hij hem zelf pakken en in zijn mond stoppen)
Inmiddels hoeft hij hem overdag eigenlijk niet meer, alleen om te slapen (zonder lukt ook gewoon niet).
Van mij hoeft hij het ook niet meteen af te leren, dat komt wel. En hee, speentjes zijn vaak makkelijk af te leren dan duimen/vingers (die heeft een kindje altijd bij zich :lol: )

@Femke: wat een lieve foto!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6343
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor ajl » 11 jan 2012 20:12

Mooie foto missf! Wat lijkt ze op Jurrian!

Nog even over de doopjurk. Het zal krap aan zijn, maar anders laat ik de knoopjes van achteren gewoon deels open. Het is gelukkig een grote/lange doopjurk; is nl gemaakt uit de trouwjurk van mijn moeder. En witte kleding heeft hij nog wel. Ik ben de eerste maanden sowieso van wit met blauw of rose, maar ik ben het met je eens dat een compleet wit vlak in maatje 68 niet meer zo makkelijk is. Hij zit nu nog in maat 62, maar dat duurt niet lang meer. Morgen de dozen van H maar weer eens tevoorschijn halen om alle maatjes 68 eruit te vissen.

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor gempa » 11 jan 2012 20:13

nou vooruit abeltje 4+ maand
Afbeelding
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor gempa » 11 jan 2012 20:15

abel paste nog wel de doopjurk aan alleen 5 min voor tijd poepte hij hem helemaal vol #-o
beetje uitgespoeld., en hem zo gedragen dat niemand het zag :oops: de dienst begon gelijk later want de dominee wachte netjes opons

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor AikonGirl » 11 jan 2012 20:45

Leuke foto's! :)

Mijn jongste heeft geen speen en duimt ook niet.. Ideaal. :D
De eerste weken heeft ze wel mij als speen gebruikt... maar goed, dat is voorbij. ;)

Hier dan mijn meis. Helaas niet helemaal scherp.

Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 jan 2012 20:46

wat een leuke foto van frederiek en abel!! :D :D


pff manoël kan op de eetkamerstoelen klimmen.. maar hij weet niet hoe hij er af moet.. gevaarlijk dus.. weet je wat het is.. milan en matteo waren geen durfallen.. dus ik ben dit helemaal niet gewend... die waren zoo zoet.. haalden geen kattekwaad uit enz enz.. en gevaarlijke dingen deden ze al helemaal niet.. dus dit is nieuw voor mij haha

Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten