MissF schreef:En knap van Joelle! Hier wel meteen zonder luier, behalve als we ergens heengingen, maar na een tijdje gewoon zonder. En hij kan het prima ophouden, we lopen regelmatig in een winkel als hij moet plassen, en dan heb ik niet 1-2-3 een toilet binnen handbereik, maar hij houdt het dan keurig op. Pas was ik alweer vergeten dat we een toilet zouden zoeken, zei hij na 10 minuten: mama, ik moet echt heel erg nodig hoor.' en dan nog houdt hij het op tot hij op een wc zit.
Van de week sliep zijn neef bij hem, en die slaapt 's nachts gewoon zonder luier, Jurian nog met. Dus hij wilde ook zonder. Maar om half elf maakte ik ze allebei wakker voor een plas, maar Jurians bed was echt zeiknat. Dat werkt dus nog niet. Maar dat schijnt moeilijk aan te leren te zijn, daar moeten ze aan toe zijn. Dus we wachten maar even af. Het is in ieder geval al lekker bezuinigen op deze manier
Wat je ook zou kunnen proberen, is een luier óver zijn onderbroekje doen. Ze plassen dan minder snel in hun broek (dat voelt niet zo lekker zo'n natte broek), maar als het gebeurt, dan zit het nog wel in hun luier. Ik deed dat overdag ook wel eens als ik weg moest en ze net wel/net niet zindelijk waren.
Hier is het soms nog wel lastig met de oudste. Hij is bijna 7, maar heeft nog regelmatig een natte broek. Niet gigantisch, dat er een zee op de grond ligt zeg maar, maar wel zo dat het stinkt. Nu ben ik bij de huisarts geweest, en die denkt dat het komt omdat hij zo gevoelig is