Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Appel
Verkenner
Verkenner

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Appel » 09 jan 2012 18:49

MissF schreef:En knap van Joelle! Hier wel meteen zonder luier, behalve als we ergens heengingen, maar na een tijdje gewoon zonder. En hij kan het prima ophouden, we lopen regelmatig in een winkel als hij moet plassen, en dan heb ik niet 1-2-3 een toilet binnen handbereik, maar hij houdt het dan keurig op. Pas was ik alweer vergeten dat we een toilet zouden zoeken, zei hij na 10 minuten: mama, ik moet echt heel erg nodig hoor.' en dan nog houdt hij het op tot hij op een wc zit.
Van de week sliep zijn neef bij hem, en die slaapt 's nachts gewoon zonder luier, Jurian nog met. Dus hij wilde ook zonder. Maar om half elf maakte ik ze allebei wakker voor een plas, maar Jurians bed was echt zeiknat. Dat werkt dus nog niet. Maar dat schijnt moeilijk aan te leren te zijn, daar moeten ze aan toe zijn. Dus we wachten maar even af. Het is in ieder geval al lekker bezuinigen op deze manier :D

Wat je ook zou kunnen proberen, is een luier óver zijn onderbroekje doen. Ze plassen dan minder snel in hun broek (dat voelt niet zo lekker zo'n natte broek), maar als het gebeurt, dan zit het nog wel in hun luier. Ik deed dat overdag ook wel eens als ik weg moest en ze net wel/net niet zindelijk waren.

Hier is het soms nog wel lastig met de oudste. Hij is bijna 7, maar heeft nog regelmatig een natte broek. Niet gigantisch, dat er een zee op de grond ligt zeg maar, maar wel zo dat het stinkt. Nu ben ik bij de huisarts geweest, en die denkt dat het komt omdat hij zo gevoelig is #-o Dan zouden er veel prikkels binnenkomen, zodat hij de plasprikkel niet voelt. Nu heeft hij tabletjes gehad, en die helpen echt. Zo raar, dat geloof je toch niet? Ik had er nog nooit van gehoord dat er pilletjes zijn die daartegen helpen, maar dus toch.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jan 2012 19:37

wat goed dat er iets tegen te doen is. want als 7 jarge is het helemaal niet leuk denk ik, als je soms nog een natte broek hebt.
Hij ligt er nu inderdaad in met onderbroek en erover een luier. Ik ben benieuwd :D

Morgen waar weer naar de dokter bellen. Frederiek hoest nog steeds zo vreselijk, en weer steeds koorts. Het was een dag of 3 over (nadat ze 2 keer geen koorts had heb ik het niet meer gemeten), maar nu dus weer koorts. En ondertussen hebben al 3 onafhankelijke mensen gevraagd of ze geen kinkhoest heeft. Zou inderdaad heel goed kunnen, als ik op internet lees wat erbij hoort. Het is al lang niet meer besmettelijk, en duurt al zo ontzetend lang. We houden de weken niet eens meer bij, maar de nachten dat we door hebben geslapen de afgelopen 6 of 7 weken zijn op 1 hand te tellen. Terwijl ze daarvoor allebei prima doorsliepen. Op zich maakt het verder niet uit, maar zo lang koorts vind ik toch niet zo prettig. Dus toch de huisarts maar even bellen morgen, mijn man heeft het me ongeveer verplicht ;) ik voel me al zo snel een zeur, door een dokter te bellen, maar het is misschien toch beter.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 09 jan 2012 19:52

Dat deed ik ook ja, een luier over de onderbroek. Werkt prima!

He, wat naar dat Frederiek nog steeds hoest en niet lekker is. Hopelijk is het geen kinkhoest, dat is zo naar! Spuugt en hoest ze veel slijm op?

Hoe gaat het nu, rosekapje?

Welkom, Appel; leuk dat je mee komt kletsen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jan 2012 20:18

Ja, minimaal 3 keer per dag en vaak 's nachts ook nog een keer, veel slijm ophoesten. Al slikt ze het ook wel eens weer door :-& en dan wordt het alleen maar erger. Vorige week dus ook regelmatig overgeven erna, hele fles eruit, maar dat is nu gelukkig over. Als het kinkhoest is, dan kun je daar nu weinig meer aan doen, maar het is voor haar zo sneu. Jurian zal het dan ook wel hebben, maar in mindere mate denk ik, die krijgt af en toe ook geen lucht door het hoesten, maar daar helpt het wel bij om hem een knuffel te geven en rustig te laten worden, dan is het het snelst weer over. Maarja, Frederiek snapt dat nog niet ;)

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 09 jan 2012 20:23

@ missF; kinkhoest heerst er momenteel in bepaalde regio's he?! In de buurt van mn ouders hebben veel kinderen daar momenteel last van. Kan langdurig verhaal zijn :(

Wij gaan vrijdag weer naar de osteopaat voor de 2e behandeling. De 1e behandeling heeft geholpen maar nu ligt hij weer steeds vaker overstrekt dus hoogtijd voor de 2e x

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 09 jan 2012 20:45

Kinkhoest kan zeker een langdurig verhaal zijn; eng ook voor kleintjes! Onze dochter kreeg het toen ze 3 maanden was. Wat was ik bang dat ze zou stikken in 't slijm!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 jan 2012 08:15

Ik ben zo trots op mijn kleine meisje!!! Gister rond kwart voor 11 bv gegeven, toen slapend weggelegd. Vervolgens kwam ze om 04.00 en sliep om 05.00 weer, zonder te huilen! En kwam vanmorgen weer om 07.00!! Heerlijk zo'n nacht! Heb dr net al lekker gebadderd, gaan vandaag gezellig naar mn ouders, mn paps is jarig :)
Afbeelding

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 10 jan 2012 09:06

Wat een lieve foto Evelien. Hij is toch al een stukje groter dan deze junior.

MissF, wat vervelend van je dochter. Houd je ons op de hoogte wat de dokter heeft gezegd? Hopelijk gaat het snel over, lijkt me heel naar zo'n ukkie zo te horen hoesten.

Pluk01 schreef:En als Levi 's morgens voor half 8/8 uur wakker is gaat hij gewoon weer terug naar bed of bij ons in bed. Ik ga echt niet om 7 uur op zitten, daar wordt ik heel chagrijnig van :mrgreen: . Maar je moet gewoon lekker doen wat je zelf prettig vindt, daar wordt het hele gezin het gelukkigst van.

Nou, terugleggen is iets waar ik me dan schuldig over voel. Hij is wakker dus moet ik dan niet aan de bak? Ik leg de lat voor mezelf veel (te) hoog en ren mezelf vaak voorbij. Daarom kom ik hier van dit soort ervaringstips vragen om relaxer te worden :? Ik moet nog echt m'n draai vinden. Ik kom er vast ook wel, alleen wat later :roll:

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 10 jan 2012 09:07

Dippie schreef:Ik ben zo trots op mijn kleine meisje!!!

Je klinkt ook erg trots, leuk om te lezen! Fijne dag!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jan 2012 09:43

Koeitje hoe groot/zwaar is die van jouw dan? Mijn zoon was al bijna 7 pond bij de geboorte en is nu 8,2 kg en 64 cm.

Hier probeert er 1 z'n twee vuistje tegelijk in z'n mond te steken, maar dat wil niet en boos dat hij dan wordt. :lol:
Overigens heeft S.imon enorm veel last van de hik. Echt heel vervelend, vindt hij zelf ook.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 10 jan 2012 09:48

Fijn dat het zo goed gaat Dippie! Geniet ervan!

Zo, hier het eerste school - en pszdagje achter de rug. Timon wilde vanmorgen -in pyjama- alweer graag naar school, dus dat zit wel goed ;) Sylke vond het op de psz toch wel erg spannend, het was ook eigenlijk nog een beetje teveel voor haar. Ik dacht dat ze wel weer beter was, maar toen we gistermiddag thuiskwamen kroop ze direct op de bank, viel in slaap en werd even later wakker met een temp van 39.5 :o Straks gaan we dus toch maar even langs de huisarts om haar oren te laten controleren, ben bang dat het toch oorontsteking is.

@MissF: Beterschap voor je dochter!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jan 2012 10:07

MissF, wat vervelend zeg. Ben je al bij de HA geweest? Beterschap.

Haai, is het voor je dochter extra opletten met koorts? of is dat helemaal niet meer (ze heeft toch iets met haar hart?). Wel leuk dat Timon zo'n zin had in school. Heeft Sylke het leuk gehad op de psz?

Dippie, wat heerlijk zeg. Dat zijn heerlijke nachten zeg. Heerlijk hoor. En lekker genieten vandaag.

Juffiejuf, wat vervelend dat hij nog zo overstrekt hopelijk dat de behandeling mag gaan slagen.

Hier een mopper kontje, die ga ik maar eens in bed leggen.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 jan 2012 10:13

Even showen hoor :8>

Foto verwijderd

Kheb best een goeie camera op mn telefoon merk ik nu :P
Laatst gewijzigd door Dippie op 24 jan 2012 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 10 jan 2012 11:11

Heerlijk, die onderkin :D Mooi kindje, dippie!

@Evelien: in principe hoeven we bij Sylke niet extra op te letten. Ze heeft - zoals veel mensen met een hartafwijking - een licht verhoogd risico op ontsteking van het hart, maar die kans is maar heel klein (gelukkig!). Ik ben nu alleen even extra alert op koorts omdat ze maandag weer nieuwe buisjes krijgt, en als ze dan koorts heeft gaat dat niet door.
Sylke vond het leuk op de psz, maar ook wel erg spannend. Toen ik haar kwam halen zat ze lekker bij de juf op schoot ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jan 2012 11:12

Wat een droppie, Dippie! En dat armbandje, geweldig :D Fijn dat het zo goed gaat
Evelien, prima toch als hij zo goed groeit? Maar 7 pond bij de geboorte is toch precies gemiddeld? Frederiek was 7,5 pond bij de geboorte, en weegt nu nog geen eens 7 kilo. Nouja, ondertussen vast wel net, maar vorige keer op het CB niet eens.
Vanmorgen de dokter gebeld, mijn eigen huisarts is op vakantie, maar ze vond het toch wel nodig dat een vervanger haar zou zien. Morgenochtend een afspraak. Dus ben benieuwd :) Als ze ondertussen maar geen longontsteking heeft ofzo, dat vind ik maar niks. Ze heeft nu wel weer koorts. Steeds niet heel enorm hoog, maar tusen de 38.0 en 39.0

Haai, wat goed dat Timon het zo naar zijn in had! Dan laat je hem denk ik met een gerust hart achter.

Terug naar “Archief”