Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor MissF » 04 jan 2012 13:45

Oh maar zo bedoelde ik het echt niet, ppm!
Maar Frederiek huilde regelmatig, in de eerste plaats door reflux natuurlijk, door pijn, maar daarnaast was het bij haar echt wel de regelmaat. Want sinds ze medicijnen kreeg en ik heel erg op haar ritme lette en regelmaat bracht in haar dagen, huilde ze zo goed als niet meer.
Dus ik geef het vaak wel als advies als moeders om tips vragen. Maar niet dat het altijd helpt, oh nee, maar wel dat het bij ons wel heeft geholpen. En het is heel simpel om uit te proberen, dus kwaad kan het niet :)
Maar ik wil helemaal niks afdoen aan kinderen die zich niet goed voelen hoor, want ik kan me voorstellen dat het voor een kindje zelf ontzettend naar is, en voor de ouders misschien nog erger
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2012 14:26

Sterkte hoor ppm! Ben je nog met M bij de dokter geweest?

Ik was vanmorgen met zoonlief bij de kinderarts. Hij begint weer wat ondeugender te worden, en dat doet me goed ;-)
Met z'n lengte en gewicht is in elk geval niets mis: 75 cm en 9.4 kilo :O.
Terwijl hij 6 weken geleden nog maar 71,5 cm en 8.6 was. Hard gegaan. ;-)

Kinderarts heeft hem helemaal onderzocht en denkt eerder aan nierbekkenontsteking dan blaasontsteking. We moesten ook bloedprikken vanmorgen. Wat zielig is dat zeg. Ik zat bijna mee te janken. 8-[ hij krijste het uit... en toen schoot de naald er nog uit ook omdat hij te veel bewoog. andere hand ging wel goed, alleen prikten ze door z'n adertje en heeft hij nu een blauwe plek.
Krijgen we vrijdag bericht van, ook van de kweek van de urine.
Ze gaan het nu niet verder onderzoeken, maar als hij opnieuw koorts krijgt moet hij verder onderzocht worden en naar het ziekenhuis om 'live' plas op te vangen zodat er geen andere bacterien bij kunnen komen en het 'schone' urine is. Dan gaan ze ook kijken of er in aanleg iets niet helemaal klopt. Blijft even afwachten dus allemaal.. nu maar hopen dat hij snel opknapt en dat het niet weer voorkomt!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor juffiejuf » 04 jan 2012 14:40

@ jannoek; spannend joh!! Hopelijk blijft de koorts nu weg. Kan me voorstellen dat je blij bent dat hij weer ondeugend is :-)

@ elvira; misschien vraag ik in toekomst je advies nog wel voor het afbouwen met inbakeren. Volgens mij is M. er nu al verslaafd aan.... Bakerde jij hem overdag met slapen ook in?? Hier gaat hij anders echt niet normaal slapen of hij slaapt dan maar kort en maait zichzelf dan weer wakker met zijn armen. Vannacht heeft hij 1 armpje weer uit de doeken gemurmeld. Echt schattig gezichtje en ik vind het erg knap want volgens mij moet hij daar veel kracht voor zetten.

@ dippie; V. groeit goed zo!! ::)) Als ze het zo doet als afgelopen nachten dan slaapt ze vast snel door ;-)

Hier laten wij bezoek, familie etc. M. niet meer vasthouden als hij slaapt. Eerst was ik niet zo assertief maar ik vond het gewoon zielig als hij dan weer wakker werd enzo. Nu is het gewoon zo; slaapt hij, dan kunnen ze naar hem kijken maar we laten hem slapen.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor elvira (gast) » 04 jan 2012 15:18

@juffiejuf: ik heb L. niet zo lang ingebakerd en ook niet helemaal zoals de officiele inbakermethode het voorschrijft... :oops: Even een lang verhaal ter uitleg: Maar toen L. 2-3 weken oud was zaten we gewoon in dikke stress wegens de epileptische aanvallen van mijn man en die onrust en onze stress kwam toen ook bij L. terecht. Hij maaide maar met zijn armpjes, kwam niet meer tot rust, viel alleen nog maar op de arm of aan de borst in slaap (voor een halfuurtje), dat gaf ons nog meer stress, nog meer onrust, etc.
Toen heb ik onze Hebamme gevraagd hoe ik hem kon inbakeren en heb L. toen in een babydekentje (zeg maar, tamelijk provesorisch) ingebakerd. Na 5 min was er rust! :D Eindelijk sliep hij een paar uur achter elkaar, totdat hij weer honger had! Zo kwamen wij ook weer tot rust, daarvan werd L. natuurlijk ook weer wat rustiger, etc.
Dit inbakeren heb ik toen een paar dagen gedaan en ben toen ertoe overgegaan steeds iets meer ruimte te geven. (dit omdat ik niet standaard wilde inbakeren) Eerst 1 armpje eruit, later 2 armpjes los, en nog weer later weer normaal in een slaapzak. Binnen een week was hij weer afgekickt (en bleef toch rustig slapen :D )
Heb je hier wat aan?

Over kraamvisite/op de arm geven: Ja, we hebben L. ook wel graag aan bezoek gegeven, maar alleen als hij wakker was. Ook hebben we de eerste weken bezoek geweigerd (behalve de nieuwbakken opa's en oma's natuurlijk), omdat we eerst tot rust wilden komen. (zie verhaal boven), maar dat vindt men in Duitsland ook heel normaal. Hier komt het kraambezoek over het algemeen sowieso pas na de eerste weken. Heel leuk: vrienden kwamen gewoon pannen met eten etc. brengen, zonder de verwachting ons lang te spreken of het babytje te zien. (natuurlijk vonden ze het geweldig als we ze dat aanboden, maar men wil hier de jonge familie niet tot last zijn en zoveel mogelijk ondersteunen, echt heel gaaf. =D> )

Liefs, elvira

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor cornelia77 » 04 jan 2012 16:30

paprikameisje2 schreef:
Sommige moeders kunnen vijf kinderen aan, maar ik ben er wel van overtuigd dat ze niet alle vijf zijn zoals marijn is!

Ehm.. weet neit goed te omschrijven wat ik nu bedoel .... :oops:


Dat kun je volgens mij nooit zo zeggen. Je kunt niet bij een ander achter de voordeur kijken. Wij hebben zelf vier kinderen, maar wel de nodige medische en opvoedkundige zorgen...Gelukkig gaat het allemaal goed, zolang we maar beseffen dat we het niet zelf kunnen en hoeven te doen, maar hulp van God vragen en verwachten.
Wat ik wil zeggen: op afstand lijkt het bij anderen soms allemaal perfect voor mekaar, maar daar kan je je wel erg in vergissen. En sommige mensen kunnen gewoon heel veel als het gaat om gezin/huishouding/opvoeding. Anderen hebben mogelijkheden en kwaliteiten op andere terreinen.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 jan 2012 18:10

Misschien niet zoals jij het opvat. Ik sprak vandaag een moeder, uitgeteld van de vierde, oudste moet nog vier worden. Ze gaf aan met de drie kinderen nog maar 1 keer bij de huisarts te zijng eweest, vanwege een gebroken arm. Dan kan ik wel zeggen.... dat als ik dat zou hebben, ik wel anders tegenover een derde zou staan.

Misschien kun jij als moeder dan meer aan. Moet zeggen dat mijn rugzak tot de nok toe vol is. Ik weet dat er achter elke voordeur wat is, ook omtrent kinderen. Maar ik zie wel dat de achterliggende periode met marijn toch behoorlijk heftig en zwaar is. Dat ik dit in elk geval niet nog eens mee kan gaan maken.

Ehm.. idd tja.. sommige mensen kunnen idd veel in de huishouding ed. Hun huis is altijd spik en span, ligt nooit speelgoed op de grond.... hoe ze dat voor elkaar krijgen met een gezin met vier kinderen... het is mij in elk geval een raadsel... Het lukt mij niet met twee kinderen. OP welk moment van de dag als de kinderen op zijn, ligt hier altijd speelgoed, of de tafel ligt vol met knutselspullen...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor MissF » 04 jan 2012 18:34

Nou, hier ook niet altijd perfect netjes hoor, dat zou ik eerder raar vinden, met kinderen. Overdag mag er gewoon zooi gemaakt worden, tussendoor ruimt hij vaak wel een keer zelf op, 's avonds maak ik alles nog even glad. Ik heb wel moeten wennen, aan niet continu alles netjes. superschoon hoeft van mij niet, maar opgeruimd hou ik wel erg van, maar ik maakte het voor hem steeds minder aantrekkelijk om te spelen, door steeds achter zijn gat alles op te ruimen. Dus heb ik geleerd dat niet meer te doen, en ik merk dat ik veel relaxter ben geworden, en hij veel beter speelt :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Sterretje » 04 jan 2012 20:25

paprikameisje2 schreef:Misschien niet zoals jij het opvat. Ik sprak vandaag een moeder, uitgeteld van de vierde, oudste moet nog vier worden. Ze gaf aan met de drie kinderen nog maar 1 keer bij de huisarts te zijng eweest, vanwege een gebroken arm. Dan kan ik wel zeggen.... dat als ik dat zou hebben, ik wel anders tegenover een derde zou staan.


Ik begrijp wat je bedoeld. Hier een meisje die nooit wat heeft (1 keer bij de dokter voor spruw...) En al is ze soms echt wel een peuterpuber en erg bijdehandt, toch is ze heel makkelijk. Daar kan ik er wel 6 van hebben denk ik altijd.
Maar stel dat ons volgende kindje veel aandacht vraagt, gehandicapt wordt o.i.d. dan ga ik misschien wel heel anders denken. - vrienden hebben een meervoudig gehandicapt kind, en dat vraagt meer aandacht dan 3 kids, dus denk je anders over een groot gezien-
Al blijf ik genieten van een huis vol kids.
Time flies when you have none!

Koeitje
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 aug 2008 09:00

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Koeitje » 04 jan 2012 20:44

Even een vraag tussendoor, terugkomend op het slaap-ritme... Houden jullie voor een baby van 3-4 maanden al vaste slaapjes aan dan? Er zit hier 's ochtends en 's avonds aardig regel in, maar 's middags leg ik hem alleen te bed als hij begint te jengelen (dat hij moe is).

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor schelpje3 » 04 jan 2012 20:47

paprikameisje2 schreef:Misschien niet zoals jij het opvat. Ik sprak vandaag een moeder, uitgeteld van de vierde, oudste moet nog vier worden. Ze gaf aan met de drie kinderen nog maar 1 keer bij de huisarts te zijng eweest, vanwege een gebroken arm. Dan kan ik wel zeggen.... dat als ik dat zou hebben, ik wel anders tegenover een derde zou staan.

Misschien kun jij als moeder dan meer aan. Moet zeggen dat mijn rugzak tot de nok toe vol is. Ik weet dat er achter elke voordeur wat is, ook omtrent kinderen. Maar ik zie wel dat de achterliggende periode met marijn toch behoorlijk heftig en zwaar is. Dat ik dit in elk geval niet nog eens mee kan gaan maken.

Ehm.. idd tja.. sommige mensen kunnen idd veel in de huishouding ed. Hun huis is altijd spik en span, ligt nooit speelgoed op de grond.... hoe ze dat voor elkaar krijgen met een gezin met vier kinderen... het is mij in elk geval een raadsel... Het lukt mij niet met twee kinderen. OP welk moment van de dag als de kinderen op zijn, ligt hier altijd speelgoed, of de tafel ligt vol met knutselspullen...

Leuk toch paprikameisje, in jouw huis wordt tenminste geleefd !
Geen kind dat later terugkijkt op een moeder die zo fijn opruimde, maar naar een moeder die blij en opgewekt was en waar dat allemaal kon !

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Evelien » 04 jan 2012 20:58

Koeitje schreef:Even een vraag tussendoor, terugkomend op het slaap-ritme... Houden jullie voor een baby van 3-4 maanden al vaste slaapjes aan dan? Er zit hier 's ochtends en 's avonds aardig regel in, maar 's middags leg ik hem alleen te bed als hij begint te jengelen (dat hij moe is).


Hier meestal wel 's avonds tussen 19:00-19:30 in bed.

Overdag kijk ik meestal naar z'n gedrag (dus als hij moe is).

Zo rond 22:00-22:30 krijgt hij z'n laatste voeding en slaapt dan meestal tot ongeveer half 7-7 uur. Dan krijgt hij z'n 1e voeding en leg ik hem weer in bed en slaapt dan meestal tot een uurtje of 9/10.
En vanaf die tijd kijk ik meestal. Maar 's middags slaapt hij soms nog wel een half uurtje tot een uurtje.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor vpk » 04 jan 2012 21:33

Ha koeitje, ben je er weer? :wink:
hoe gaat het met jou en je kleine man? (is geloof ik ongeveer even oud als eveliens zoon en mijn dochter) geef je nog steeds bv?

wat lekker op tijd 's avonds evelien! dat hoef ik hier echt niet te doen.. ze wil er 's avonds lekker bijzitten in haar stoeltje 8) . nu ook, ze vindt het reuze gezellig, zit de hele tijd te lachen en te kraaien. heb wel eens geprobeerd haar eerder weg te leggen maar dan ligt ze de hele tijd te brullen...
meestal gaat ze er rond 11 uur in en dan tot een uur of 8/9 's morgens. en dan overdag is het meestal een voeding, even kroelen op schoot, even in het stoeltje of de box tot ze moe wordt en dan weer slapen, meestal tot de volgende voeding. maar echt vaste tijden heb ik niet.. ligt er ook aan of ik de hele dag thuis ben of niet..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Schipje » 04 jan 2012 21:39

Koeitje schreef:Even een vraag tussendoor, terugkomend op het slaap-ritme... Houden jullie voor een baby van 3-4 maanden al vaste slaapjes aan dan? Er zit hier 's ochtends en 's avonds aardig regel in, maar 's middags leg ik hem alleen te bed als hij begint te jengelen (dat hij moe is).

Ik ben van mening dat een baby het allerbeste in zijn vel zit als zijn eigen regelmaatje gevolgt word. Dus als hij moe is, al is het na een kwartier al, naar bed. En als hij lief aan het spelen is, al is het twee uur lang, dan lekker laten spelen. Echt op vaste tijden laten slapen kwam hier pas na een jaar. Als ze jonger zijn is hun ritmetje steeds weer anders.

@vpk, zo doe ik het ook, 's avonds wil ze nog wel een extra slokje voor ze gaat slapen anders is het ook brullen. Wat jij schrijft over er gezellig bij zijn, dat herken ik wel bij de jongste, ik heb soms het idee dat dat voor haar even haar kwaliteitsmomentje met papa en mama is zonder praatgrage zus om haar heen. :wink:

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor vpk » 04 jan 2012 22:53

haha, dat zei ik ook al tegen mijn man, ze weet precies wanneer het haar tijd is om aandacht te vragen :wink:
grappig dat jij dit ook herkent
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Koeitje
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 aug 2008 09:00

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Koeitje » 05 jan 2012 09:08

Evelien schreef:Hier meestal wel 's avonds tussen 19:00-19:30 in bed.
Overdag kijk ik meestal naar z'n gedrag (dus als hij moe is).
Zo rond 22:00-22:30 krijgt hij z'n laatste voeding en slaapt dan meestal tot ongeveer half 7-7 uur. Dan krijgt hij z'n 1e voeding en leg ik hem weer in bed en slaapt dan meestal tot een uurtje of 9/10.
En vanaf die tijd kijk ik meestal. Maar 's middags slaapt hij soms nog wel een half uurtje tot een uurtje.


Ja, zo doe ik het nu ook... al is hij om 7.00 uur meestal echt wakker. Vanaf 9.00 uur slaapt hij meestal weer ronde.
Maar ik dacht al, sturen jullie de slaapjes nu al? Maar dat had ik dus even verkeerd begrepen.

vpk schreef:Ha koeitje, ben je er weer? :wink:
hoe gaat het met jou en je kleine man? (is geloof ik ongeveer even oud als eveliens zoon en mijn dochter) geef je nog steeds bv?
meestal gaat ze er rond 11 uur in en dan tot een uur of 8/9 's morgens. en dan overdag is het meestal een voeding, even kroelen op schoot, even in het stoeltje of de box tot ze moe wordt en dan weer slapen, meestal tot de volgende voeding. maar echt vaste tijden heb ik niet.. ligt er ook aan of ik de hele dag thuis ben of niet..


Hai, ik ben niet zo'n computermens/forummer dus ik ben idd even uit beeld geweest :mrgreen: Maar het gaat goed, dank je! Pfff... 23.00 uur? Dan lig ik er vaak al in! Ik slaap niet altijd even goed 's nachts -vooral niet als ik eruit moet 's nachts- en sta om 6.30 uur op. Overdag kan ik ook niet bijslapen of lekker liggen, ik word er loom van. Dus om 22.00 uur duik ik vaak fijn in m'n bedje. Heb het idee dat de BV me ook veel energie kost. Ach, dat is maar even zo. Ben blij dat ik het nog goed verloopt en houd maar voor ogen dat het alleen maar beter gaat worden :wink:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten