Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pluk01

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Pluk01 » 03 jan 2012 12:52

Tjonge wat zielig zeg allemaal!!! Heel veel beterschap!!!

Wij waren de oud en nieuw bij schoonouders, Levi ging om half 11 naar bed (was hij echt doodmoe) en heeft overal doorheen geslapen. Wel onrustig, maar hij was ook verkouden, dus weet niet of het daarvan kwam of van het vuurwerk. Al zei hij 's morgens opeens: was verschrikkelijke herrie mama, stout hè ;-)... Onbewust zal hij het dus toch gehoord hebben. Maar we hadden de babyfoon aan en we zijn nog een paar keer wezen kijken en hij sliep heerlijk. Overdag vond hij het geweldig! Hij ging het zelfs nadoen met zn speelgoed, deed hij net of het vuurpijlen waren :lol: .

Spannend Haai! Ben benieuwd wat ze er allebei van vinden. Hier gaat Levi vanaf volgende week ipv 1, 2 ochtenden naar de psz. Hij heeft er wel zin in.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 1

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jan 2012 13:37

Haai.. Wanneer is timon jarig?? Dacht altijd dat julia ouder was. Maar ik kan het mis hebben.



Hier kan julia pas woensdag omdat ik ma en di moet werken en ik niet met haar na school.kan om te wennen want dat doen ze hier niet.in december.

En de week.erop mag ze.ook alleen het tweede deel van de week omdat ze anders.over de tien wendagdelen komt en dan is de school niet verzekerd als er ongelukken gebeuren op het plein oid. dus... Toch nog gedeeltelijk vervroegd naar school.

Fijn jannoek dat hij lekker heeft geslapen. Hier straks bezoekje bij de huisarts met marijn... Hij heeft flink koorts en giert met ademen... Dus maar ff dubbel check... Vanwege de lange koorts.die.hij onderhand heft...

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Sterretje » 03 jan 2012 16:03

Succes Jannoek!

PPM: wat zal Julia er een zin in hebben! (en jij ook;-))

Hier ook een lady die volgende week 2 ipv 1 ochtend naar de PsZ gaat.
Time flies when you have none!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Haai » 03 jan 2012 19:58

@ppm: Timon is 12 dec. 4 geworden, hij is dus ouder dan Julia.

@AG: gaat Ilona meteen volledig naar school, of alleen ochtenden? Timon gaat meteen hele dagen, ben benieuwd of ie dat een beetje vol kan houden.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jan 2012 20:22

ow, dan ben ik vast in de war met een ander kindje.. sorry!Julia mag ook hele dagen! ben ik erg blij om, want ze is er al zo lang enorm aan toe! en nu hooooop ik zo da thet haar niet vies tegen gaat vallen. En ik ben zohoo benieuwd hoe ze is op school, of ze gelijk is met hoe ze thuis is, en ook laat zien wat ze thuis doet.. of dat ze dichtklapt en niks doet.. of dat ze opeens een ander meisje is.. je weet gewoon niet wat groepsprocessen kunnen doen met je kind

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor AikonGirl » 03 jan 2012 21:39

Ja, hele dagen. Behalve dan op woensdag en in groep 1 zijn ze vrijdags vrij.
Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat. :D

Ze is altijd heel verlegen bij vreemde mensen.
Zal wel even duren voordat ze echt goed hardop wat durft te zeggen.

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Stip » 04 jan 2012 09:20

@Jannoek. Echt sneu zo'n zielig ziek ventje. Hopelijk slaat de ab snel aan en knapt hij weer wat op. Wel fijn dat jullie weer wat slaapuurtjes hebben gehad. Sterkte en beterschap!

Ook beterschap voor alle andere zieke kindjes en succes voor schoolgaande kindjes en psz-kindjes :-)
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Dippie » 04 jan 2012 10:20

Zo...na een aantal onrustige dagen en nachten hebben we nu al 2 heerlijke nachten achter de rug! zondag op maandagnacht was echt een drama, we sliepen pas na 3 uur en V is al die tijd erg onrustig geweest/huilen. Daar wordt je echt moedeloos van! Ik ben nu lekker 2 dagen met dr thuis geweest en het gaat echt beter! Gister heeft ze gewoon heel de dag niet gehuild! Ik denk zelf dat het komt door de drukte afgelopen dagen. Ze was op vistite vaak lekker aant slapen, dus ging van hand tot hand... Niet slim dus! Ook bakeren we ze nu in, waardoor ze echt vaster en langer slaapt! Gisteravond om 22.30 gevoed, om 01.15 werd ze wakker, paar keer speentje gegeven en toen sliep ze weer. Vervolgens kwam ze vanmorgen om 06.50!!!! Dat was erg lekker :) Nu slaapt ze ook gewoon lekker boven in dr wiegje, en krijgt ze wat meer regelmaat. Hoop dus echt dat dat zo blijft! Dan is het écht genieten :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Dippie » 04 jan 2012 10:22

Vanmorgen trouwens eerste consult op het bureau gehad, ze weegt nu 3975 (op onze weegschaal 3980) en is ongeveer 53cm! Ze heeft echt een giga groeispurt gehad!
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor jeepeecee » 04 jan 2012 11:28

Dippie schreef:.. Nu slaapt ze ook gewoon lekker boven in dr wiegje, en krijgt ze wat meer regelmaat. Hoop dus echt dat dat zo blijft! Dan is het écht genieten :)..


Dat had ik met H. ook, als ik de regelmaat er inhield dan ging het een stuk beter. Gewoon in haar eigen wiegje slapen en niet beneden in de wagen, als ze slaapt niet van hand tot hand, en lekker vaste tijden. Werkt vaak bij zo'n kleintje veel beter.
Goed dat ze al zo lekker gegroeid is.
Afbeelding

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor elvira (gast) » 04 jan 2012 12:49

Succes & sterkte voor alle zieke kindjes (en hun ouders)!

@Dippie: wat fijn! Zoiets werkte hier idd ook. (Voor het geval dat je het inbakeren ook weer wilt afbouwen: vraag gerust, daar heb ik met L. ook goede ervaringen mee!)

Ik vind het overigens ook altijd wat merkwaardig dat veel mensen op kraamvisite min of meer verwachten, een (al dan niet slapende) baby maar meteen op schoot te krijgen... :roll: Hoe zien jullie dat? Natuurlijk is het erg geweldig schattig zo'n kleintje lekker op schoot te krijgen en te mogen bewonderen, maar ik laat het heel erg van de ouders en de situatie afhangen. (maar ja, in Duitsland komt de kraamvisite ook pas veel later op gang en zijn mensen erg beleefd, heel erg fijn! (zeker als je geen kraamverzorgster hebt!))

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor liefie » 04 jan 2012 13:06

dubbel
Laatst gewijzigd door liefie op 04 jan 2012 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor liefie » 04 jan 2012 13:07

Over het vasthouden waren wij erg makkelijk alleen de eerste 24 heeft alleen de verpleging en mijn man en ik Nina vastgehouden (dit werd geadviseerd doordat ze met de vacuüm geboren is) Daarna mocht iedereen Nina vasthouden en ze heeft er nooit last van gehad anders hadden we dat natuurlijk niet gedaan.

Als ik op kraamvisite kom vind ik het leuk om de baby vast te houden maar als de ouders het niet vragen is het hun goed recht. En zelf zal ik er nooit om vragen.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor MissF » 04 jan 2012 13:07

Jannoek, hoe is het nu met Floris?
Dippie, fijn dat het beter gaat joh! Kun je zelf ook lekker even bijtanken
Elvira, het lag er bij mij aan hoe hij zelf was, Jurian was zo makkelijk, die kon overal tegen, ook al slapend van hand tot hand gaan. Later is dat minder geworden, en nu nog is hij best een beetje van slag na een drukke dag. En vraag ik ook familie om hem zo veel mogelijk te laten. Niet steeds stoeien, knuffelen, dollen. Even is prima, maar de hele dag, als we bijvoorbeeld een weekendje weg zijn met elkaar, dan is hij helemaal uit zijn doen, een dag erna.

Frederiek is eigenlijk nog makkelijker. Maar toch heb ik haar niet continu uit handen gegeven. Sowieso dronk ze bij mij, dus alle voedingen moest ze wel bij mij zijn, en zij lag op onze kamer in een doorzichtig wiegje, waardoor iedereen, ook kleine kinderen, haar goed konden zien. Toen heb ik niemand gevraagd of ze haar beet wilden houden als ze lag te slapen. Maar als ze wakker was mocht iedereen haar vasthouden van mij. Zij heeft nog steeds nergens last van, kan de hele dag wakker gehouden worden en de dag erna nog net zo vrolijk zijn. Maar zij heeft wel een tijd gehad dat ritme en regelmaat erg belangrijk was. Netjes 3 keer per dag in eigen bed slapen, op gezette tijden fles en bed. Daardoor is zij zo rustig en makkelijk geworden, heb ik het idee.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 jan 2012 13:36

denk niet dat het er aan ligt. Tuurlijk zijn kinderen gebaad bij rust en regelmaat, daar twijfel ik niet aan, maar dat je kindje daarom makkelijker is dat denk ik niet. Het is vaak zo dat kindjes die onrustig zijn toch niet in orde zijn, daar ben ik nu inmiddels wel achter. Weggeven of niet. Het ene kind kan daar beter tegen dan de ander.

Sommige moeders kunnen vijf kinderen aan, maar ik ben er wel van overtuigd dat ze niet alle vijf zijn zoals marijn is!

Ehm.. weet neit goed te omschrijven wat ik nu bedoel .... :oops:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten