Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Haai » 18 nov 2011 13:45

Bij Timon is het ook wel gemakzucht hoor, want hij is een tijdje bijna droog geweest. toen kwam hij geregeld 's nachts z'n bed uit omdat hij moest plassen, maar nu vertikt hij dat. #-o

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 nov 2011 14:01

M is af en toe eens een nacht droog. Meer geluk dan wijsheid. Maar hij slaapt ook enorm diep, dus hij zal er niet snel wakker van worden denk ik zo.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 nov 2011 14:04

Wil je tips dat hij droog blijft en gaat plassen(het liefst natuurlijk), of hoe zijn bed droog blijft?

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 18 nov 2011 14:24

@ Laura, ik zou me echt niet druk maken. Ik ken er heel wat (uit mijn 'kindertijd' en kinderen van nu) die al bv 6 of 7 zijn.
Ze slapen zo vast dat ze het gewoon niet merken. Mijn ouders hebben mij ook tot ongeveer mijn 8ste altijd om 0.00 wakker gemaakt en laten plassen. Anders ging het ook niet goed. (En nog steeds, zodra ik wakker ben, moet ik rennen om de toilet te halen;-))
Een keer wakker maken laat op de avond helpt wel. Maar ik zou er niet aan beginnen om het midden in de nacht te doen.
Het komt vanzelf een keer en als je pech hebt duurt dat nog even.... sorry.....
Time flies when you have none!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 nov 2011 14:25

Hier laten we zoonlief een keer plassen als we naar bed gaan en meestal zet mijn man 's nachts de wekker om hem nog een keer te laten plassen. Sinds hij naar school gaat, slaapt hij nog dieper en wordt niet zo snel wakker omdat hij moet plassen. Dan is dit de beste oplossing. Maar wij hebben het geluk, dat hij - hoe diep hij ook slaapt - dan gewoon op commando even plast. Niet dat hij het door heeft, maar hij plast, daar gaat het om.

Wat misschien kan helpen is om een wat strakkere onderbroek over de luier te doen. Dan sluiten de randen wat beter aan en is de kans kleiner, dat het eruit loopt. Dat hielp bij zoonlief meestal wel, toen hij nog in de luiers zat. Toen deden we dat zelfs overdag, want die luiers sloten gewoon niet zo mooi aan en dan liep het ernaast. Wat ook kan helpen is om zijn plasser in de goede richting te doen. Als die naar boven in de luier zit, dan gaat het er ook makkelijker naast. Zomaar wat dingen die je eens zou kunnen proberen.

Trouwens, heel veel kindjes van die leeftijd zijn 's nachts nog niet droog. Van de meeste moeders op het kleuterplein hoor ik, dat de kindjes 's nachts nog een luierbroekje aan hebben, hoor. Dus ik zou me niet zo druk maken!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 nov 2011 15:31

HELP hoe houden wij ons kind in bed/op haar kamer?? Hebben jullie tips aub? 2 dagen goed gegaan en daarna drama. Bed uit komen, kasten leeghalen, zusje wakker maken e.d. Sinds een week slaapt ze int campingbedje na 1 waarschuwing, zwijgend doen we dat. Maar ze vond het leuk in het campingbedje dus nu mag ze nu niet met d'r knuffels en speen in het campingbed, dus gewoon 'kaal'. We vonden het een zware straf dus we dachten dat ze dan wel uit zou kijken om nog eens d'r bed uit te gaan maar ze vind het geen probleem en valt hard zingend en lachend en dansend in slaap. :shock: Belonen, boos worden, een gesprekje aangaan, lief doen. NIKS HELPT.
Vanavond gaan we handvat van de deur omhoog zetten dat ze iig de kamer niet uitkan en de kasten zetten we haakjes op dat ze daar ook geen lol meer van heeft. Maar dan nog vraag ik me af hoe jullie dat hebben gedaan? Of blijven jullie kinderen braaf in bed?

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 18 nov 2011 16:08

Leuke foto's allemaal weer zeg! Wat een knapperds allemaal!
Haha Sterretje, echt lachen! Hier zeiden ze laatst ook op het cb dat hij zo goed praat voor z'n leeftijd. Hij vond sommige dingen die hij moest doen (toren van blokjes bouwen etc.) echt suf geloof ik want hij zei tegen die vrouw: is echt makkelijk zeg. En hij bleef maar doordouwen terwijl het er geloof ik 5 moesten zijn volgens de eis. Toen lag ik ook in een deuk.
Oei Schipje, dat lijkt me lastig. Hier blijft Levi netjes in bed, als hij er soms toch uitkomt zet ik hem meteen terug. Maar is ze wel moe genoeg als ze nog zoveel energie over heeft om dat allemaal te ondernemen? Sinds Levi 's middags wakker blijft, gaat het 's avonds van een leien dakje. Heb niet zo echt tips voor je eigenlijk. Inderdaad haar kamer zo saai mogelijk en zorgen dat ze dr niet uit kan. Verder geen idee, sterkte ermee!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 nov 2011 17:34

O, het maakt me niks uit dat hij nog in luiers zit 's nachts...ik heb alleen schoon genoeg van iedere ochtend een nat bed ondanks de luier! Maar zoals sterretje al zei, ik zal ws wel gewoon pech hebben ;)
@schipje: bij Michael hadden we een traphekje tussen de deurlijsten gezet. Daar kwam hij pas over heen een week voor zn derde dus dat zal jullie dame nog wel even binnen houden. Verder met touwtjes alle kastdeuren aan elkaar geknoopt en iedere avond de kamer helemaal leeggehaald.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 18 nov 2011 17:49

Laura, push-up broekjes nemen minder op dan pampers.
Hier een 9 jarige die nog niet droog is snachts. Hij heeft drynigts aan en dat werkt meestal goed.
snachts wakker maken werkt trouwens alleen goed als ze goed wakker zijn anders wordt het alleen maar erger.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 nov 2011 20:57

Pluk: ze is echt heel moe. Als ze int campingbedje ligt slaapt ze binnen een paar minuten!

Laura: Dat is een goeie tip, de kamer leeghalen. Ze is nu boekjes aant lezen en probeert de kasten open te krijgen hoor ik door de babyfoon maar daar had ik vanmiddag touwtjes om de handvatten gedaan. Ga zo de boekjes maar eens weghalen bij dr en't licht uitdoen. :roll:

Echt een rotweek hier :oops: ook wel gelachen omdat ze zo enorm bijdehand word nu, maar zo'n leuk vrolijk en gezellig meisje dat ze altijd is zo pittig is ze ook! En vooral thuis dus anderen kunnen zich er vaak maar weinig bij voorstellen of zeggen dat het wel meevalt en het cliché DAT HET NOU EENMAAL BIJ DE LEEFTIJD HOORT HÈ. ja dat snap ik. 8-[
De jongste heeft ook steeds regeldagen dus ik verveel me bepaald niet.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 nov 2011 21:10

Schipje schreef:Laura: Dat is een goeie tip, de kamer leeghalen. Ze is nu boekjes aant lezen en probeert de kasten open te krijgen hoor ik door de babyfoon maar daar had ik vanmiddag touwtjes om de handvatten gedaan. Ga zo de boekjes maar eens weghalen bij dr en't licht uitdoen. :roll:

Echt een rotweek hier :oops: ook wel gelachen omdat ze zo enorm bijdehand word nu, maar zo'n leuk vrolijk en gezellig meisje dat ze altijd is zo pittig is ze ook! En vooral thuis dus anderen kunnen zich er vaak maar weinig bij voorstellen of zeggen dat het wel meevalt en het cliché DAT HET NOU EENMAAL BIJ DE LEEFTIJD HOORT HÈ. ja dat snap ik. 8-[
De jongste heeft ook steeds regeldagen dus ik verveel me bepaald niet.

Ik vind/vond dat altijd enorm frustrerend hoor, als mensen zich niet kunnen voorstellen hoe zo'n leuk jochie zich soms zo enorm ondeugend kan gedragen. En dat dan ook tegen je zeggen alsof jij zit te liegen :roll: Nou ja, als je nog eens wat tips nodig hebt dan hoor ik het wel ;) en succes!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 nov 2011 23:33

Idd... Laura is ervaringsdeskundige...

Nell
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Nell » 19 nov 2011 06:30

O O dat bed plassen, wat hebik daar vooral met mijn jongste problemen mee gehad! Weet je wat hielp? ik las ergens dat je ze moest leren niet in hun slaap te plassen , maar wakker te worden! Ja hoe doe je dat? Ik ben begonnen met te vertellen: als je moet plassen moet je wakker worden. Dat werkt niet. Toen ben ik het gaan in passen in de naar bed gaan routine, verhaal, gebed en dan " lekker slapen en alleen wakker worden om te plassen" het werkte in een week of zo!! Ik geloofde het niet voor het echt gebeurde!! en ze was al 11 !! Vraag gerust als je meer wilt weten!!
In Christ , my Saviour

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 nov 2011 08:04

hier hadden de kinderen hun schoentje gezet.. en piet :P heeft hier vannacht precisie gestrooit :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 nov 2011 10:46

haha... leuk!!

hier roept julia tegen elke piet: ga maar terug naar spanje!! :) haha...

hier zetten we dus geen schoen. Griezelig.... dan komt zo peit ook nog bij je binnen!! en alles zit o pslot :shock: :shock:

Terug naar “Archief”