Ik had net een kleine discussie met mijn vriendin over het geloof.
Wij zijn Nederlands hervormd ( PKN ),mijn vriendin zit bij de gemeente des Heeren,dus heel anders.
Als ik met haar over het geloof praat,of iets over onze kerk zeg,zoals dat onze kinderen naar de club gaan of of over het startweeken van een paar weken geleden zegt ze er niks op.
Ik had al vaker het gevoel dat zij ons geloof maar niks vinden,en dat heb net gezegd tegen haar.
Het komt er op neer,dat zij 'het' ervaren hebben en wij niet.Ze vinden de kinderdoop ook maar raar,een kind kan toch nog niet kiezen,heb toen uitgelegd dat wij belijdenis doen op latere leeftijd en dus op die manier de keuze maken.
Wij zijn met kerst een keer meegeweest naar hun bijeenkomst, ze noemt het zelf 'de zaal 'en het was een vreemde gewaarwording maar dat geeft niks.
Maar als ik dan vraag, kom ook eens bij ons kijken,dan willen ze dat niet want zo zeggen ze " als je het toch hebt gevonden wil je toch niet ergens anders heen "
Ze vinden het maar raar hoe het bij ons gaat,collecte en bij ons bereid een dominee de preek voor en bij hun hoeft dat niet,bij hun gaat het allemaal uit het hoofd.
Wie herkent dit?