Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor gempa » 16 nov 2011 13:53

AikonGirl schreef:Druppel BV is dr neus druppelen. Werkte hier heel goed.

Ik wil eigenlijk kappen met BV.
Ben t zat. Elke 3 uur voeden, incl de nacht.
Dat terwijl ze 7 maanden is.

Mis mn nachtrust en ik val nog steeds af.

Maar ja, ze wilt geen andere melk. Zucht...
Iemand ervaring en/of tips?

wil ze geen gewone melk, anders geitenmelk flesvoeding, dat schijnt niet zo chemisch te smaken

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 16 nov 2011 13:57

Heb je al verschillende merken geprobeerd? Friso schijnt het meeste op bv te lijken.

Of idd beginnen met bv en 1 deel fv en dan de fv steeds meer ophogen, zodat de concentratie fv steeds hoger wordt. Dan went ze langzamerhand aan fv.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 nov 2011 14:50

De extra fles 's avonds doet hier geen wonderen hoor... Meneer komt nog steeds een of twee keer snachts. 't is gewoon een ontzettend actief mannetje... Is begonnen met kruipen dus zal nu nog wel meer energie verbruiken...;-)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 nov 2011 15:06

Leuk Jannoek!
Het kruipen dan. ;)

Ik ben niet van plan mijn kinderen koemelk te geven. Drinken we allemaal niet.
Heb net nog een artikel gelezen over koemelk/flesvoeding.
kGa toch maar even door met BV.

En een groot feest geven als het kind is gespeend, lekker bijbels. :biggrin:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 nov 2011 15:47

AikonGirl schreef:Ik ben niet van plan mijn kinderen koemelk te geven. Drinken we allemaal niet.
Heb net nog een artikel gelezen over koemelk/flesvoeding.

ik heb het artikel even vluchtig doorgelezen. Wat ik jammer vind is dat er word gesuggereerd (zo lijkt het) dat alle melk slecht is.
Mijn mening is dat als we ècht willen weten wat gezond voedsel is en wat niet, dan moeten we terug naar de bijbel. God heeft ons geschapen en weet dus ook precies wat het beste voor ons is. Mensen hebben zoveel verpest aan het eten en/of de bewerking ervan, terwijl Hij het zo goed heeft bedacht!
Deut 32:14: boter van koeien en melk van kleinvee (geiten/schapen) er is één vertaling die het verkeerd vertaald heeft weet niet meer welke dat was. Daar staat: melk van koeien en geiten maar dat klopt niet.
En een groot feest geven als het kind is gespeend, lekker bijbels. :biggrin:

Waar staat dat?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 nov 2011 15:58

Genesis 21:8.

Zal me eens in melk van kleinvee verdiepen.
Maar jij geeft je kind dus ook geen koemelk?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 nov 2011 20:42

ik vraag me soms ook af of het wel zo gezond is.... maar eten jullie dan zelf ook geen vla/yoghurt/melkproducten?

Hier vanavond weer een fles gegeven, ik ben leeg en hij had honger... hopelijk slaapt hij nu lekker door vannacht, afgelopen nachten iig niet, maar kan ook door de kou komen. Want echt honger had hij volgens mij niet.

Vind het ergens wel tegenstrijdig hoor, als borstvoedende moeder een flesje geven waar niet eens je eigen melk in zit :roll: :wink: maar hij pikt het gelukkig wel!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 16 nov 2011 22:36

AG, s avonds op jouw verzoek clusteren, zou dat een optie zijn? En komt ze s nachts echt om drinken of omdat ze bij je wil zijn?

Tja, koemelk... Ik drink momenteel geen melk, maar eet wel yoghurt, kaas enzo... Dat t mogelijk niet goed is weet ik wel, maar doe er blijkbaar niet zo veel mee...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 17 nov 2011 09:51

Ik probeer zo min mogelijk melkproducten binnen te krijgen.

Op verzoek clusteren werkt niet. Ze valt in diepe slaap 's avonds rond 19u.
Eerst werd ze dan pas weer om 01u wakker. Maar tegenwoordig ook om 22u.

Sophie, jij vroeg nog wat de kinderarts over de ontlasting had gezegd.
Ze zei dat een maand niet poepen wel heel erg lang was.
Maar haar buikje voelde nog heel goed soepel aan, en ze heeft er geen last van.

Toch wilt ze dat het nu wat op gang komt, met het oog op later.
Dan gaat ze meer vast voedsel eten, en dan kunnen er wel problemen ontstaan.
Dus moest 3 weken lang elke dag een zakje prolax geven.
Inmiddels zijn die weken al bijna voorbij. Dinsdag moet ik er weer heen.

Maar ze heeft er flink van gepoept. En ben er maar mee gestopt,
want het werd wel heel erg waterig. En nu poept ze wel uit zichzelf, gelukkig.
Hopelijk blijft dat zo.

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 17 nov 2011 14:20

NdW schreef:Je kunt het ook proberen door af te kolven en een paar schepjes flesvoeding erbij te doen.
(....) Ik kolf nog steeds alles af en geef haar de fles. Sinds gister Nutriton (johannesbroodpitmeel) erdoorheen en dat gaat heel goed. :)

Hoe werkt dat met BV en schepjes flesvoeding erdoor? Zie je de BV dan als het water waar je de poeder normaal gesproken mee mengt?
En weet je toevallig of dat ook al mag dat bij een baby van 2 maanden? We willen misschien proberen of een 'dikkere' laatste avondvoeding hem de volledige nacht doorbrengt namelijk.

@AG Na 7 mnd nog gebroken nachten? Pfff, hoe houd je dat vol? Dacht dat het met 2-3 maanden voorbij "mocht" zijn.
Hoe weet je of het echt honger is, of dat het meer de vraag om aandacht/gezelligheid is? Dat vind ik zelf namelijk erg lastig te bepalen 's nachts!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 nov 2011 14:23

koeitje je went er aan.. de nachten dat wij hebben doorgeslapen in 6,5 jaar zijn op 2 handen te tellen

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 17 nov 2011 14:31

Koeitje, hier ook met een half jaar nog steeds een nachtvoeding. Hier was het verschil tussen mamahonger en melkhonger vrij duidelijk: als ik haar oppakte sliep ze weer verder en als ik haar aanlegde hapte ze gewoon niet. Nu slaapt ze regelmatig bij ons in bed, dan slaapt ze gewoon door tot ze om een uur of vier wil drinken. Aan gezelligheid zit voor mij echt wel een grens; 's nachts is het slapen of drinken, maar niet spelen. Dus dan ligt ze wakker in bed of naast mij, maar ik doe geen licht aan om lekker met haar te spelen ofzo. Doorslapen hoeft van mij niet, maar een dag-nacht-ritme wil ik wel graag hebben.
Doorslapen MAG met 2 of 3 maanden zeker wel, maar het moet niet (op het CB zullen je ze allicht vertellen dat doorslapen normaal is, maar er zijn heel veel kindjes die echt nog wakker worden hoor).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 17 nov 2011 14:56

parkiet schreef:Koeitje, hier ook met een half jaar nog steeds een nachtvoeding. Hier was het verschil tussen mamahonger en melkhonger vrij duidelijk: als ik haar oppakte sliep ze weer verder en als ik haar aanlegde hapte ze gewoon niet. Nu slaapt ze regelmatig bij ons in bed, dan slaapt ze gewoon door tot ze om een uur of vier wil drinken. Aan gezelligheid zit voor mij echt wel een grens; 's nachts is het slapen of drinken, maar niet spelen. Dus dan ligt ze wakker in bed of naast mij, maar ik doe geen licht aan om lekker met haar te spelen ofzo. Doorslapen hoeft van mij niet, maar een dag-nacht-ritme wil ik wel graag hebben.
Doorslapen MAG met 2 of 3 maanden zeker wel, maar het moet niet (op het CB zullen je ze allicht vertellen dat doorslapen normaal is, maar er zijn heel veel kindjes die echt nog wakker worden hoor).

Onze junior komt 1x, altijd om klokslag 3.00 uur. Hij blijft onrustig, totdat ik hem voed en dan drinkt hij prima. Daarna slaapt hij verder tot ongeveer 6.00 uur. Maar vanochtend kreeg ik het idee dat hij niet van de honger wakker werd, maar meer omdat hij z'n bed wel had gezien. Hij teert dan blijkbaar nog op z'n nachtvoeding.
De laatste voeding krijgt hij om 20.00 uur, omdat ik denk dat ik het niet meer red om elke avond tot 23.00 uur op te blijven en om 06.00 uur weer op te staan. 's Middags slapen lukt me vaak niet, omdat hij soms alleen hazenslaapjes doet, al wordt dat beter. Maar nu willen we het toch weer eens proberen om hem om 23.00 uur voor het laatst te geven in de hoop op doorslapen. Ik ga er zelf ook vroeg in, maar om nu een half jaar/jaar 's avonds niets te (durven) ondernemen vanwege die nachten... :(

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 17 nov 2011 15:21

Tja, hoe houd je het vol.
Ik dacht ook in het begin: een paar weken is leuk, maar dit houdt ik nóóit vol.
Je moet gewoon wel, met een kleuter er bij.
Wordt wat als ik over twee maandjes op het schoolplein moet staan om 08.30 :D
Gaaap!

Je moet niet gewoon schepjes kunstvoeding in de BV gooien hoor.
Eerst gewoon kunstvoeding maken met water, zoals gewoonlijk, en dan pas mengen.
Ik heb het nog nooit geprobeerd.
Ben bang dat ze het niet lust, en dan heb ik voor jan doedel gekolft.

Oja, hoe ik weet dat het honger is, en niets anders?
Mja, heb vanalles geprobeerd, maar ze blijft huilen totdat ik haar drinken geef.
En dan drinkt ze ook veel, en valt dan weer in diepe slaap.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 nov 2011 15:57

AikonGirl schreef:Genesis 21:8.

Zal me eens in melk van kleinvee verdiepen.
Maar jij geeft je kind dus ook geen koemelk?

nee, ze zijn er ook overgevoelig voor maar als dat over is blijf ik geitenmelk geven. We eten heus weleens ijs of slagroom maar geen koemelk als drank.

Koeitje: waarom slaap je na die voeding van 6uur niet even verder dan?

Terug naar “Archief”