Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Re: Buik/darmproblemen

Berichtdoor cornelia77 » 26 aug 2011 18:19

Onze zoon is allergisch voor vanalles, maar gelukkig niet voor gluten. Maar je verhaal doet me wel denken aan iemand uit onze familie. Die was ook altijd aan het tobben met haar gezondheid. Altijd buikpijn, moe, migraine. Veel gedokterd, maar er kwam nooit iets uit.
Toen is ze bij een natuurarts/dietiste geweest en is toen een dieet gaan volgen zonder gluten en lactose. Daar is ze echt heel erg van opgeknapt! En als ze nu per ongeluk sporen van gluten binnenkrijgt, merkt ze het gelijk!

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 01 sep 2011 13:56

Ik snap wel dat het lastig is om aan te kaarten Annette, maar zou het zeker ook eens doen bij de huisarts! Mocht je toch een allergie hebben kan je dat maar beter weten. Hopelijk ga je je wel beter voelen in ieder geval, want dit is ook niks!
Hier gaat het qua buik/darmen de laatste tijd wel goed. Heb nu vooral het idee dat het cyclus en stressgebonden is, want tijdens menstruatie komt het ineens wel weer terug. Maar mag niet klagen vergeleken met 1 en 2 jaar geleden! Zolang het duurt geniet ik er maar van ;-)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 sep 2011 21:50

intolerantie is niet in het bloed aan te tonen, dan moet je elimineren en provoceren...

Riska

Berichtdoor Riska » 07 sep 2011 23:14

Liesien schreef:Hier gaat het qua buik/darmen de laatste tijd wel goed. Heb nu vooral het idee dat het cyclus en stressgebonden is, want tijdens menstruatie komt het ineens wel weer terug. Maar mag niet klagen vergeleken met 1 en 2 jaar geleden! Zolang het duurt geniet ik er maar van ;-)
Dat herken ik van mijn dochter Liesien. Zij heeft de ziekte van Crohn en het gaat allemaal erg goed (lang leve de remicade!), maar als ze ongesteld wordt is het mis. Buikpijn, diarree etc.
Overigens, ik had dat ook tot mijn baarmoeder eruit ging en dus niet meer ongesteld werd: dat ik prompt darmklachten kreeg tijdens de menstruatieperiode.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 08 sep 2011 13:01

paprikameisje2 schreef:intolerantie is niet in het bloed aan te tonen, dan moet je elimineren en provoceren...

Daar zijn wel tests voor, buiten het reguliere circuit...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 sep 2011 13:19

Dat zou ik dus als patiënt wantrouwen, aangezien er geen enkele wetenschappelijke waarde aan gehecht kan worden.

Riska

Berichtdoor Riska » 08 sep 2011 13:54

Precies en zeker bij darmproblemen moet je de zaak wel serieus nemen!

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 14 sep 2011 13:04

Riska schreef:Dat herken ik van mijn dochter Liesien. Zij heeft de ziekte van Crohn en het gaat allemaal erg goed (lang leve de remicade!), maar als ze ongesteld wordt is het mis. Buikpijn, diarree etc.
Overigens, ik had dat ook tot mijn baarmoeder eruit ging en dus niet meer ongesteld werd: dat ik prompt darmklachten kreeg tijdens de menstruatieperiode.

Ben dus duidelijk niet de enige. Zo apart dat dat allemaal samen kan hangen. Het is vervelend, maar niet veel aan te doen verder.
Gelukkig dat het verder goed gaat met je dochter! :)

Hier is het deze week weer even helemaal mis, maar dat komt omdat ik na mijn amandeloperatie echt heel weinig kan eten, 1 of max 2 broodjes per dag en verder niets. Darmen werken altijd veel te hard(en helemaal omdat ik wel superveel moet drinken), dus nu er zo weinig binnenkomt uit zich dat elke keer in diarree en heel veel buikpijn. Heel vervelend en pijnlijk, maar hopelijk gaat het snel weer beter als ik weer normaal kan eten.

=)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 sep 2011 13:26

Het dochtertje van mijn vriendin heeft heftige buikpijnaanvallen, ze komt dan ook in 1 keer onder de rode vlekken te zitten. Ze voelt zich van het ene op het andere moment hondsberoerd.
Pas als alles eruit is, knapt ze langzaam op.
Ze is nu bij een kinderallergoloog onder behandeling, voorlopig moet mijn vriendin een heel dagboek bijhouden, en moet ze haar dochtertje filmen tijdens zo'n aanval :?
Dat is heel moeilijk, want je wilt je kind natuurlijk troosten, en niet afstandelijk filmen. Maar de arts wil precies weten wat er gebeurt tijdens zo'n aanval. Het wordt heel serieus genomen !
Ze heeft al wat medicatie voorgeschreven gekregen, de aanvallen zijn wel minder frequent maar nog wel net zo heftig. Ik hoop dat ze snel vinden waardoor het komt.
Herkent 1 van jullie dit, die rode vlekken over haar hele lichaam ? Netelroos of zo ?

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 24 okt 2011 11:45

Is er al wat meer bekend over de oorzaak schelpje?
Mij komt het niet bekend voor..

=)

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 24 okt 2011 13:52

@ schelpje3; is het geen allergische reactie op iets?? Wel apart dat arts medicijnen voorschrijft voor iets wat ze niet weten wat het is!

@ jacootje; hoe is het met je man? Is het onder controle te houden met medicijnen?
Hier ook weer aan het wisselen geweest met medicijnen en hopelijk genoeg effect zodat het voorlopig weer rustig blijft.

Nell
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Nell » 27 okt 2011 05:58

[
Misschien toch nog maar eens een praatje maken met de huisarts en me hierop laten testen :-k? Al ben ik iemand die het gruwelijk moeilijk vind om zoiets zelf aan te geven,
ben dan altijd bang dat, in dit geval de huisarts, het er niet mee eens is en zoiets heeft van hoe kom je hierbij :oops:.

Had niet één van jou kinderen gluten allergie/intolerantie? Hoe zijn jullie hier achter gekomen?[/quote]

Annete, probeer eens je eten zachter te maken, met een beetje suiker. Het gaat maar om een halve theelepel per bord!! Het is echt het proberen waard!! Succes.
In Christ , my Saviour

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 01 nov 2011 15:26

juffiejuf schreef:@ schelpje3; is het geen allergische reactie op iets?? Wel apart dat arts medicijnen voorschrijft voor iets wat ze niet weten wat het is!

zo heel apart is het niet, waarschijnlijk krijgt ze iets van medicatie tegen de allergische reactie, dat gebeurt heel vaak.
Dat zegt niets over de oorzaak van de reactie, en daarom is het zo belangrijk dat daar goed naar gekeken wordt.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 02 nov 2011 05:15

juffiejuf schreef:@ schelpje3; is het geen allergische reactie op iets?? Wel apart dat arts medicijnen voorschrijft voor iets wat ze niet weten wat het is!

@ jacootje; hoe is het met je man? Is het onder controle te houden met medicijnen?
Hier ook weer aan het wisselen geweest met medicijnen en hopelijk genoeg effect zodat het voorlopig weer rustig blijft.

Hoi, hier ben k weer eens :wink: tIs lang geleden dat ik wat gepost heb, maar nu heb k weer es ff tijd. Afgelopen donderdag is Steven weer voor Remicade-infuus geweest. Gelijk de arts gesproken. Die begint nu te twijfelen of hij moet stoppen of doorgaan met die Remicade. Het gaat namelijk zooo goed, hij heeft nergens last van. Maar ja, als je eenmaal stopt met de Remicade, kun je er niet weer aan beginnen, dus tis een beetje dilemma, zeg maar. Steven is weer volop aan t sporten, heeft t prima naar zn zin bij de brandweer en kan t allemaal goed handelen. En wanneer hij een keer moe is (wat tot nu toe 1x voorgekomen is door veel druk op zn werk) neemt hij gewoon de rust die hij nodig heeft. En dat gaat prima samen met zn werk. Er wordt in elk geval rekening mee gehouden. De arts vindt het alleen nog steeds vreemd dat hij niet doodziek op bed ligt... Maar ja, de mens wikt...
Szent az Úr

Riska

Berichtdoor Riska » 02 nov 2011 08:07

Daar begrijp ik helemaal niks van.
Mijn dochter is jaren beroerd en ziek geweest, heeft sinds mei vorig jaar remicade en de ziekte is volmaakt rustig. Ze heeft perioden van obstipatie of - tegenovergesteld - diarree, maar zonder de beruchte pijn en zonder bloed en slijm.
Wel is ze vaak heel moe, maar dat heeft te maken met een operatie bij de kaakchirurg, iedere dag in de file zitten (ze werd ontslagen wegens reorganisatie van werk vlakbij haar huis en heeft nu een vergelijkbare baan in Rotterdam). Maar stoppen met remicade? Absoluut niet. Toen ze een keer naar 8 weken ging (om alles rond kaakchirurg goed te laten gaan), was ze extreem moe.
Stoppen is volgens mij terugvallen in de ellende, dus het wordt absoluut niet door de MDL overwogen.

Terug naar “Archief”