tieneractiviteiten gezocht voor club van de kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

klaasje
Verkenner
Verkenner

tieneractiviteiten gezocht voor club van de kerk

Berichtdoor klaasje » 11 okt 2011 20:52

Voor het nieuwe seizoen zoek ik nog leuke (originele) activiteiten/ ideeen om te doen met tieners van 11-14 jaar.

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant

Re: tieneractiviteiten gezocht voor club van de kerk

Berichtdoor Janvanverweg » 12 okt 2011 04:30

wat dacht je om een evangangelistatie programma in te studeren (zang, bijbel lezing, getuigenis, uitbeelding van een gelijkenis?) en die dan met kerst in verschllende plekken (bejaarden tehuizen, scholen? open lucht?) te presenteren. als het aan slaat heb je een deel twee voor pasen :)

door het evangelie uit te moeten leggen, komt de eigen beleving zelf ook om de hoek kijken, "wat betekent het eigenlijk voor mij"
een verdieping van het geloof van de tieners is niet onwaarschijnlijk.

ook voegt het een aantal goede waarden samen: samen werking, doelgerichte aktiviteit, gericht op 'anderen', geestelijke doordenking, praktische invulling, en ook ontspannend en gezellig.
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 12 okt 2011 10:25

Goed idee, maar is afhanhelijk hoe oud de tieners zijn, ik vind 11/14 wel erg jong.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 12 okt 2011 10:27

Bij ons in de gemeente zijn ze wel eens met prikstok en vuilniszak de woonwijk rond gegaan
om alle troep op te ruimen, op deze manier kwamen ze in ook in gesprek met de bewoners
op een ongedwongen manier.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Janvanverweg » 12 okt 2011 12:47

aan het eind van de basis school hebben veel scholen een musical oid dat door grop 8 gepresenteerd wordt.
dit noem ik om aan te geven dat je op deze leeftijd al best iets goeds kunt presenteren.

en ik denk dat je nooit te jong bent om te getuigen :)

een goede voorbereiding is nodig, o.a. waar er gepresenteerd gaat worden. een bejaarden tehuis is ideaal vanwege het publiek. die zijn al vertederd vanwege de jonge leeftijd en gaan graag een praatje aan. dit is dan meer een 'bemoedigings presentatie'dan dat het evangelisatie is, mar ook daar is niets mis mee.

als je meer op evangelisatie wilt insteken, denk dan aan of er een gemeenschappelijke kerst (nacht / openlucht) dienst is waar de tieners een bijdrage aan kunnen leveren. of misschien zijn er daklozen centra (leger des heils etc) of een instelling voor meervoudig gehandicapten)die je kan benaderen.

met een doelgroep voor ogen kan je dan met de tieners tot een programma komen.
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

klaasje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor klaasje » 12 okt 2011 13:16

Bij onze club doen we eerst een bijbelstudie, en dan is er tijd voor een quiz of een spel ofzo.

Terug naar “Archief”