vriendinnen gezocht!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: vriendinnen gezocht!!

Berichtdoor Jannoek » 04 okt 2011 19:30

Is er in de kerk geen mogelijkheid om vriendschappen op te doen? Weet niet of je in één van Rijssens mega kerken zit, dan wordt het wellicht wat lastig ;-)

Bij ons in de gemeente is het echt wel mogelijk om vriendschappen op te bouwen, omdat er ook veel activiteiten naast de diensten zijn.

sientje
Mineur
Mineur
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 jun 2008 12:53

Re: vriendinnen gezocht!!

Berichtdoor sientje » 06 okt 2011 13:47

Jannoek schreef:Is er in de kerk geen mogelijkheid om vriendschappen op te doen? Weet niet of je in één van Rijssens mega kerken zit, dan wordt het wellicht wat lastig ;-)

Bij ons in de gemeente is het echt wel mogelijk om vriendschappen op te bouwen, omdat er ook veel activiteiten naast de diensten zijn.


Bij ons zijn er naast de vrouwenvereniging en zang geen activiteiten.
En ja ik hoor bij één van de megakerken(ger.gem) :D met allemaal heel degelijke mensen waarvan de meesten het niet kunnen waarderen als anders dan refo gekleed gaat....

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: vriendinnen gezocht!!

Berichtdoor Sterretje » 06 okt 2011 20:52

sientje schreef:
Bij ons zijn er naast de vrouwenvereniging en zang geen activiteiten.
En ja ik hoor bij één van de megakerken(ger.gem) :D met allemaal heel degelijke mensen waarvan de meesten het niet kunnen waarderen als anders dan refo gekleed gaat....


Dan is het een van de 2 mega kerken... tenminste..in de ene mag je nog wel iets 'anders' gekleed zijn.
Maar toch... (even of topic) ik mis dat uiterlijke gedoe van Rijssen niet echt. Ik vind het heerlijk dat je hier gewoon bijbelstudie mag doen zonder dat je aan het avondmaal wordt geweigerd e.d.

Maar.. er zijn wel bijbelstudiegroepen hoor Sientje. Als je adressen/namen wilt moet je maar mailen. (zijn wel illegaal) en er is een volwassenvereniging. Dat kun je best keer proberen!! Het valt mee hoor ik van vrienden.
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: vriendinnen gezocht!!

Berichtdoor mw » 06 okt 2011 23:56

Even heel erg offtopic. Maar begrijp ik nou goed dat er een kerk is waar je aan het avondmaal wordt geweigerd als je aan bijbelstudie doet?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: vriendinnen gezocht!!

Berichtdoor Stip » 12 okt 2011 12:58

En een illegale bijbelstudiegroep #-o
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: vriendinnen gezocht!!

Berichtdoor LeChat » 12 okt 2011 13:54

Wat ik ervan begrepen heb, is dat zo'n bijbelstudiegroep 'eigenmachtig' wordt opgericht, niet onder toezicht van de kerkenraad staat (en daarom in de volksmond wel illegaal wordt genoemd). De kerkenraad van zo'n gemeente ziet een gevaar in dergelijke groepen, omdat je bij bijbelstudie zonder goede leiding je eigen gevoel erin legt, verkeerd interpreteert en het gevaar is dat men elkaar gaat 'ophemelen'. Let wel: zo heb ik het begrepen, niet rechtstreeks gehoord, en het is ook zeker niet míjn mening.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: vriendinnen gezocht!!

Berichtdoor Dippie » 24 okt 2011 11:37

Is het écht zo dat dus iig één van die megakerken buiten zang en vrouwenvereniging niets hebben?? geen jeugdverenigingen? Ik dacht juist dat die kerken er tig hadden? :-)
Afbeelding

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: vriendinnen gezocht!!

Berichtdoor meribel » 24 okt 2011 12:26

mw schreef:Even heel erg offtopic. Maar begrijp ik nou goed dat er een kerk is waar je aan het avondmaal wordt geweigerd als je aan bijbelstudie doet?


:shock: :shock: :shock: ](*,)

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: vriendinnen gezocht!!

Berichtdoor Sterretje » 24 okt 2011 18:47

Dippie schreef:Is het écht zo dat dus iig één van die megakerken buiten zang en vrouwenvereniging niets hebben?? geen jeugdverenigingen? Ik dacht juist dat die kerken er tig hadden? :-)


Ze hebben wel jeugdverenigingen hoor. Vanaf 8 jaar tot 12 jaar per jaar, dan -16/+16/+18 en volwassenvereniging,vrouwen- en mannenvereniging. Dus wat dat betreft genoeg. Maar bijbelstudies e.d. zijn toch anders.

In de kerk waar ik kerk zijn er kinder/jeugd/volwassen-verenigingen en mannen- vrouwenverenigingen.
Daarnaast studiekringen rondom Calvijn enz. En nog bijbelstudiekringen.
Ik ben wel iemand van het verenigingsleven, maar er zijn er ook genoeg die er niet om geven.

@LeChat: dat is precies wat er wordt gezegd ja.
Maar het jammere is, dat wanneer je de kerkenraad uitnodigd om er bij te zijn ze het niet willen, dus ik heb me altijd afgevraagd hoe ze dingen konden zeggen die ze 'concludeerden'.
Time flies when you have none!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 114 gasten