Heeft God mij lief?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant

Re: Heeft God mij lief?

Berichtdoor Janvanverweg » 15 jul 2011 07:01

Ik heb ook altijd geleerd dat God niet van alle mensen houdt en dus ook pas van mij houdt als ik een ellendige periode heb gehad waarin ik bijna bezweek onder mijn zonden en daarna verlost werden door Gods grote genade omdat Hij hen had uitverkoren...

En dat zit erin...

Als zou heel refoweb zeggen (en dus dit hele topic volstaan) dat God van me hield...dan wist ik het nog niet zeker...
Dat heb ik ook geleerd. Het is iets wat héél hardnekkig blijft hangen.
Ik denk dat het enige wat je kan helpen, is het gebed. Blijf God zoeken, blijf tot Hem bidden. Hij zal antwoorden. Daar ben ik zeker van.

een leugen die zo ingeprent is wordt meer dan een leugen. het wordt een geestelijke gebondenheid waarvoor bevrijding nodig is. de valse geest moet eruit en de Heilige Geest moet erin.
De belofte van 'vernieuwing van ons denken' is voor een ieder die in Christus is.
Laatst gewijzigd door Janvanverweg op 15 jul 2011 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 15 jul 2011 07:16

Even voor de duidelijkheid: ik heb dat rode stuk tekst niet geschreven. Mijn reactie is het stuk tekst wat blauw is gelaten.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 04 sep 2011 14:40

Mooi om na lange tijd hier terug te zijn. Mooi om weer eens een vraag te lezen die ik 6 jaar geleden stelde! 13 jaar was ik toen,een vreemd idee! Moeilijk om te beseffen dat ik na al die jaren nog steeds worstel met dezelfde vraag. Moeilijk ook om te zien hoe mensen elkaar hierom in de haren vliegen. Wat ik zoveel zie is dat als mensen spreken over het Gods onvoorwaardelijke liefde ze meteen worden geassocieerd met mensen die een wereldse (rijk interpeteerbaar) levenswandel hebben. Jammer! Helaas zijn er mensen die vertrekken uit de rechtse kerken omdat de regels ze tegenstaan. Maar daarom gaan nog niet alle mensen die "naar links vertrekken" op zaterdagavond naar de disco! Pas op met vooroordelen.

Wel prachtig om bijbelteksten te lezen, de bijbel is zo rijk!
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 04 sep 2011 19:43

Hallo Dreamster,

Ik heb dit topic een tijdje terug weer nieuw leven in geblazen, omdat ik de antwoorden zo mooi
vond, en het viel me op dat de toon naar elkaar zo anders was dan nu vaak het geval is.
Maar het was 2005...
Jammer om te lezen dat je nog met dezelfde vraag bezig bent en nog steeds geen zekerheid hebt
dat God jou lief heeft.

m.v.g.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 04 sep 2011 20:26

Ondanks de meer dan 100 keer dat de bijbel zegt dat we ons moeten bekeren, geven we nog de voorkeur aan leerregels, die zeggen dat we dat maar niet moeten proberen zelfs, omdat we dat niet kunnen, niet willen en dat het goede werken zouden zijn.
En ook nog eens volhouden dat deze leerregels de Schrift naspreken.
Daar kan ik niet bij, sorry.
Niemand kan tot Mij komen dan dat de Vader hem trekke, wel een ieder die gelooft, word getrokken door de Vader, en mag dus tot Hem komen.Want het geloof is toch een gave Gods?

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 05 sep 2011 13:33

Dreamster schreef:Mooi om na lange tijd hier terug te zijn. Mooi om weer eens een vraag te lezen die ik 6 jaar geleden stelde! 13 jaar was ik toen,een vreemd idee! Moeilijk om te beseffen dat ik na al die jaren nog steeds worstel met dezelfde vraag. Moeilijk ook om te zien hoe mensen elkaar hierom in de haren vliegen. Wat ik zoveel zie is dat als mensen spreken over het Gods onvoorwaardelijke liefde ze meteen worden geassocieerd met mensen die een wereldse (rijk interpeteerbaar) levenswandel hebben. Jammer! Helaas zijn er mensen die vertrekken uit de rechtse kerken omdat de regels ze tegenstaan. Maar daarom gaan nog niet alle mensen die "naar links vertrekken" op zaterdagavond naar de disco! Pas op met vooroordelen.

Wel prachtig om bijbelteksten te lezen, de bijbel is zo rijk!
Eej! Welkom terug! Vertel eens: Wat zijn voor jou de redenen waaraan jij ontleent dat God jou NIET liefheeft? Je mag me ook een pb sturen als je dat liever doet.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 08 nov 2011 21:10

Haha dankjewel!

@schaapje
Ik begrijp wat je bedoelt met de omgang met elkaar. Er waren toen ook wel eens pittige discussies, maar aan de andere kant waren we ook een hechte club, met veel meetings e.d.
Ik denk dat dit veel scheelt!

@Race406
Moeilijk jouw vraag. Ik zie Gods grootheid, maar ik ben zo vaak bezig met iets anders dan Hem. Hij geeft mij zoveel, en ik geef Hem amper dank hiervoor. Ik ben bang om te zeggen dat Hij mij liefheeft. Bang dat ik mezelf bedrieg..
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 nov 2011 08:28

q
uote="Dreamster"

@schaapje
Ik begrijp wat je bedoelt met de omgang met elkaar. Er waren toen ook wel eens pittige discussies, maar aan de andere kant waren we ook een hechte club, met veel meetings e.d.
Ik denk dat dit veel scheelt!

@Race406
Moeilijk jouw vraag. Ik zie Gods grootheid, maar ik ben zo vaak bezig met iets anders dan Hem. Hij geeft mij zoveel, en ik geef Hem amper dank hiervoor. Ik ben bang om te zeggen dat Hij mij liefheeft. Bang dat ik mezelf bedrieg..

Ik vind het wel apart hoor wat je schrijft, je zegt ik zie Gods grootheid, en Hij geeft mij zoveel,
maar ik ben bang om te zeggen dat Hij mij liefheeft.....
Ga de Here God nou eens gewoon danken voor wat je hebt, en voor wie Hij is, lijkt mij logisch dit te gaan doen,.. als je zelf zegt dat je Hem "amper" daavoor dankt.

God is goed ook voor jou

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 09 nov 2011 09:03

Maar toch...God is goed voor iedereen, hij laat de zon opgaan en de regen komen op iedereen, ook op de goddelozen.

De kerk van de eerste 3 eeuwen had het helemaal niet goed, alle apostelen werden gemarteld en vermoord, op Johannes na.
pas toen de kerk de wereld binnenliet en besmet werd met het heidendom , niet meer vervolgd werd, maar zelf ging vervolgen, werd het beter.
de mosterdzaad struik is inderdaad een enorme boom geworden, met vele takken waarin gevogelte nestelt.
De profetische gemeente van Loadicea uit Op 3 heeft ogenzalf nodig, en louterend goud.
Slechts een enkeling doet de poort open waarop Hij klopt.
de rest acht zichzelf rijk en verrijkt, maar is blind en naakt.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 09 nov 2011 12:27

Dreamster schreef:Race406: Moeilijk jouw vraag. Ik zie Gods grootheid, maar ik ben zo vaak bezig met iets anders dan Hem. Hij geeft mij zoveel, en ik geef Hem amper dank hiervoor. Ik ben bang om te zeggen dat Hij mij liefheeft. Bang dat ik mezelf bedrieg..
God heeft de wereld zo lief gehad dat Hij Zijn enige Zoon gaf! Waarom gaf Hij Zijn Zoon? Omdat Hij niet wil dat enigen verloren gaan, maar dat zij ALLEN tot bekering komen! Niet allen komen tot bekering, maar de Here wil dat wel! Dus heeft God OOK jou lief!
Wij mensen gaan zo vaak op in het leven van alle dag, wij zitten ook vaak zo vast aan/in het leven. Maar dat mag je ook bij Hem brengen met gebed om vergeving en om leiding om meer en meer Zijn wil te doen, en om meer en meer Hem te volgen.
Je moet af van het idee dat als je iets verkeerd doet, dat God je dan meteen zeer toornig aanziet, en dat de vlammen van de hel al naar je grijpen.
Dat heb ik te vaak gehoord, maar dat is een pertinente leugen.
God haat de zonde, maar heeft de zondaar lief.
En als die zondaar nu met berouw bij Hem komt (hoe gebrekkig ook!) dan wil Hij niets liever dan die zonden vergeven. En dat ZAL Hij dan ook doen, op grond van het werk van Zijn Zoon Jezus!
En dat alles geldt ook voor jou!
Ga maar naar Hem toe, Hij zal je nooit afwijzen!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 30 jul 2012 19:58

Bij twijfel of God je liefheeft: Wat zegt Hij Zelf in Zijn Woord?
Alzo lief heeft God de wereld gehad...
Ben je onderdeel van de wereld? Ja. Zijn we eruit. Zo loste ik het altijd op als er twijfel kwam of ik me te slecht voelde of weer had gezondigd.
Geloof komt door het horen. Als je maar vaak genoeg hoort dat God van je houdt, ga je dat geloven. Als je altijd het tegenovergestelde hebt gehoord, moet je vaak teksten lezen zoals deze en uitspreken.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Atro

Berichtdoor Atro » 30 jul 2012 21:22

coby schreef:Bij twijfel of God je liefheeft: Wat zegt Hij Zelf in Zijn Woord?
Alzo lief heeft God de wereld gehad...
Ben je onderdeel van de wereld? Ja. Zijn we eruit. Zo loste ik het altijd op als er twijfel kwam of ik me te slecht voelde of weer had gezondigd.
Geloof komt door het horen. Als je maar vaak genoeg hoort dat God van je houdt, ga je dat geloven. Als je altijd het tegenovergestelde hebt gehoord, moet je vaak teksten lezen zoals deze en uitspreken.

Beste Coby,

Ik kan je 'redenatie' volgen. Maar toch ga ik een vraag stellen:
Is geloven 'echt' zo makkelijk?

H.gr,

Atro

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 31 jul 2012 11:57

@Atro.

Ik lees niet dat coby schrijft dat het geloven zo gemakkelijk is, hier kan een hele strijd aan voorafgaan, maar het eerste gebod, daar gaat het om,....heb je Hem lief boven alles? En dat zal wel eens moeilijk zijn, het gevolg zal zijn dat je Zijn Liefde persoonlijk leert kennen.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 31 jul 2012 15:00

Atro schreef:
Beste Coby,

Ik kan je 'redenatie' volgen. Maar toch ga ik een vraag stellen:
Is geloven 'echt' zo makkelijk?

H.gr,

Atro

Hoi Atro,
Het heeft wel enige tijd geduurd (jaren denk ik) voordat ik het echt geloofde. Ik voelde me vroeger heel vaak aangeklaagd. God hield van iedereen, behalve van mij. Mijn voorganger zei dat altijd van die tekst. Ben het gewoon elke keer gaan doen als ik me te zondig voelde en me niet kon voorstellen dat God van me hield. Ik heb nu niet meer dat ik van zoiets in de put kan zitten. Zo'n gedachte komt best nog wel eens op, maar dan weerleg ik ' m automatisch tegenwoordig. Je moet altijd kijken wat God zegt en niet wat je zelf voelt of denkt of wat iemand anders je vertelt.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 31 jul 2012 15:23

coby schreef:Hoi Atro,
Het heeft wel enige tijd geduurd (jaren denk ik) voordat ik het echt geloofde. Ik voelde me vroeger heel vaak aangeklaagd. God hield van iedereen, behalve van mij. Mijn voorganger zei dat altijd van die tekst. Ben het gewoon elke keer gaan doen als ik me te zondig voelde en me niet kon voorstellen dat God van me hield. Ik heb nu niet meer dat ik van zoiets in de put kan zitten. Zo'n gedachte komt best nog wel eens op, maar dan weerleg ik ' m automatisch tegenwoordig. Je moet altijd kijken wat God zegt en niet wat je zelf voelt of denkt of wat iemand anders je vertelt.

Coby: en wat vind je dan van de stelling: Geloof is een gave?
En houdt God wel van iedereen?

Terug naar “Archief”