Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lenny
Luitenant
Luitenant

Re: slapen dreumessen en peuters

Berichtdoor Lenny » 29 aug 2011 14:26

Heel herkenbaar! Mijn dochter is dan iets ouder (wordt over 3 maandjes twee), maar slaapt van 20.30/21.00 tot 6.30. We leggen haar bewust zo laat op bed s'avonds want als we haar bijv. om 19 uur op bed leggen is ze 5 uur of 5.30 bijv. wakker en daar zitten we niet op te wachten ;).
Tussen de middag slaapt ze meestal een uurtje. Heel af en toe slaat ze dat al over. Ik vind het ook wel es jammer dat ze zo 'weinig' slaapt, maar ja aan de andere kant ze slaapt wel heel goed, we hoeven er zelden uit voor haar 'snachts en het is verder een supervrolijk en lief meisje!
Ik zou niet goed weten of en wat je er aan zou kunnen doen. Het ene kind heeft nu eenmaal wel meer slaap nodig als het andere. Maar ik ben ook wel eens jaloers op mensen die hun kind gewoon lekker van 7-7 op bed hebben liggen hoor. Dan heb je toch meer aan je avond dan als ze zo laat pas gaan!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 aug 2011 14:35

Bij ons is het wisselend hoeveel ze slapen. Ze (3 jaar en 19 mnd) zijn sowieso vroeg wakker. Meestal rond 6.00, ook wel eerder, maar dan mogen ze er nog niet uit. Ik ben ook van het vroege naar bed gaan. Over het algemeen liggen ze rond 19.00 uur in bed. Ze slapen lang niet altijd gelijk, en dat hoeft van mij ook niet. Je kan niet slapen op commando, maar ik heb wel het idee dat ze rustiger worden en uitrusten. Toch wil ik ze niet later naar bed doen, want ik vind persoonlijk 19.00 uur een prima tijd voor een 1-3 jarige. s'Middags slaapt de jongste nog zo'n 2 uur en de oudste begint nu het slaapje af en toe over te slaan. Toch slaapt hij ook nog regelmatig een paar uur 's middags. Als hij 's middags meer dan een uur geslapen heeft, doen wij hem wel wat later naar bed, want anders is hij om 19.00 uur nog echt klaarwakker.

Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat een kind moet leren om te gaan slapen en zich over te geven aan de slaap. Nu zal dat voor het ene kind makkelijker zijn dan voor de andere. Onze dochter heeft het echt moeten leren. Als ik haar een paar dagen uit haar ritme haal, kan zij haar complete dag- en nachtritme omdraaien. Zoonlief heeft hier veel meer moeite mee ( precies zn moeder :D )

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Jannoek » 29 aug 2011 19:04

Leuk MissF! Echt bizar hoe snel dat gaat met die kleintjes :)

Hier ons kleintje op de dag dat hij 3 maanden was.

verwijderd 30 08 11 21.56

We maken elke maand een paar foto's van 'm.

Echt grappig om te zien wat hij nu allemaal leert. Inmiddels wil hij slapen met iets in z'n handen, draait hij van buik op rug en is hij hard aan het proberen om ook van z'n rug naar z'n buik te rollen. Dat lukt bijna, maar nog niet helemaal. Heerlijk gefrustreerd is hij dan. :mrgreen: En vanmorgen vonden we 'm bijna achterstevoren in z'n bedje. :)
Laatst gewijzigd door Jannoek op 30 aug 2011 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 aug 2011 19:12

Ooh wat een mooi wijs droppie Jannoek :D
Gaat idd snel he, al die ontwikkelingen. Ik vind Frederiek ook steeds vaker helemaal bovenin haar bedje. Dan denk ik: huh, dat deed Jurian toch veel later pas? Maar dat is helemaal niet zo, want ze is ook alweer 10 weken, dat vergeet ik soms gewoon ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 aug 2011 19:30

Wat een lief mannetje Jannoek!
Enne .... wat draaien jullie kids al snel :shock: Daar kan ik mij niets bij voorstellen. Ik mag blijzijn als ze tussen de 6-8 mnd bij mij een poging gaan doen :lol:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 aug 2011 19:56

@Jannoek wat een lieve foto! Leuk is dat als ze van alles gaan doen!

Even mijn man gevraagd wat foto's te plaatsen :D

Ons lieve meisje (klikken voor een vergroting):

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 29 aug 2011 20:20

Leuke foto's weer...
hierbij een foto van ons mannetje. Alweer ruim 6 maanden. Hij rolt overigens pas sinds vandaag goed van rug naar buik en is zeer gefrustreerd dat hij niet terug kan....dus niet allemaal hele snelle kids :)
Laatst gewijzigd door Em. op 03 sep 2011 07:21, 1 keer totaal gewijzigd.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 aug 2011 20:23

@Em wat een schatje! Hoe gaat het met de flesvoeding? Hebben jullie gelijk een mooi ritme of niet? Nina helemaal niet haha
Afgelopen zondag draaide Nina van haar buik naar haar rug maar ze ligt niet heel veel in de box en als ze er in ligt leggen we haar op de voedingskussen zodat ze bij haar mobiel kan vind ze veel leuker :lol:

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 29 aug 2011 20:35

ritme wisselt wel wat nog, maar het gaat wel redelijk.
smorgens fles als ontbijt, tussendoor fruithap (zo weg) met een beetje lauwe thee of diksap, smiddags sneetje brood zonder korst (is ook zo weg :)) met flesje opvolgmelk, smiddags tussendoortje (soepstengel oid) met wat drinken (beetje thee/water in een flesje), savonds warme hap met daarbij flesje en dan voor de nacht nog een BV. Dat was het schema van het CB bij ons bij 6 maanden en dat lukt redelijk.
Bovenstaande gaat best wel goed, dus dat ritme van ontbijt, lunch en avondeten met tussendoortjes proberen we vol te houden, al komt het vaak niet helemaal uit, vaak heeftie smiddags nog wel trek omdat hij de soepstengel nog niet helemaal goed wegeet ,dus geef ik hem wel eens een klein flesje tussendoor.;
In het weekend koken we vaak een hele hoeveelheid groentehappen voor hem en vriezen we dan in. Dus dat is wel handig. Potjes olvarit vertikt hij te eten (snap ik best, is ook vies, maar soms wel makkelijk :)).

Grappig dat Nina van buik naar rug draait. Dat deed J. ook een aantal keer, maar hij lijkt nu vergeten te zijn hoe dat moet....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 aug 2011 20:39

Wat een moppie, Liefie!
Zo'n haarbandje heeft Frederiek ook, maar ze heeft denk ik een klein koppie, want al die dingen zijn te groot. Ik ga ze maar eens zelf maken denk ik, en dan op haar maatk, ik vind het zo lief staan

Ritme is hier steeds meer aan het komen, het is al iets minder onregelmatig als met bv. Alleen slapen is nog een probleem. Overdag wil ik haar vaker in haar bedje leggen, als ze gaapt, maar ze huilt dan wel flink. Wel heeft ze nu een speentje, en dat vindt ze heerlijk. Ik heb het lang geprobeerd tegen te houden, omdat ik liever heb dat ze duimt ofzo, die heeft ze tenminste altijd bij zich, maar na die keer dat ze haar vingers vond, doet ze het niet meer, maar heeft wel enorme zuigebehoefte (logisch, ze zoog eerst 3 kwartier per 2 uur, nu 10 minuten per 3 of 4 uur ;) ). Maargoed, ik blijf maar met haar oefenen, en nu slaapt ze soms zomaar een half uur in haar bedje. Ze houdt het sowieso bij hazenslaapjes, maar dat gaat vast over
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 aug 2011 20:54

@Em: ik gaf M volgens mij op die leeftijd ook een fles met de middagsnack, en ook meer eten dan een soepstengel ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 aug 2011 20:59

praat me er niet over... heb even geen tijd.. maar ook geen tips. Onze zoon slaapt vanaf de geboorte al zwaar belabberd. Nu heb ik zelf wel tot half acht omdat ik em s nachts naar beneden breng om daar verder te slapen in een vampingbedje. Leg er wat speelgoed in, zodat hij zich vermaakt.

tienermama328
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor tienermama328 » 29 aug 2011 21:01

misschien hangt het er ook vanaf wat ze overdag doen?
mijn kind gaat half 8 naar bed.(14 maanden) smiddags nog 2 uurtjes. als ze smiddags een poos in de box is geweest kun je merken dat ze om half 8 nog lang niet moe is. als ze veel bezig is geweest dan is ze om half 8 echt moe. smorgens word ze altijd rond 7 uur wakker, maar ze blijft rustig liggen tot iemand haar uit bed haalt, rond 8 uur half 9. heb ook een prentenboekje in haar bed liggen voor als ze heel vroeg wakker is dan kan ze even gaan lezen.
ik ben niet zoals jou, ook niet zoals die ander, want ik ben mezelf

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 aug 2011 21:26

wat een mooie refowebkids :) Prachtig!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 29 aug 2011 21:44

Wat een mooie kindjes zijn er weer geshowd.

Ik zal eens een foto opzoeken van Jennine waar ze ook met haar vingertjes in de mond zit, ze doet precies zo als Frederiek.
Hier zonder vingers in de mond, wel een mooie foto van onze roodharige dame
Afbeelding

Afbeelding
Zoek het kind:
Afbeelding

Terug naar “Archief”