1a2b3c schreef:als er gezegd wordt over een ongelovige dat het hem om God te doen moet zijn vóórdat hij tot geloof komt, dan is dat NIET schriftuurlijk. Zeg me maar waar het staat.
Zeg ons even wie dat gezegd heeft...
Moderator: Moderafo's
1a2b3c schreef:als er gezegd wordt over een ongelovige dat het hem om God te doen moet zijn vóórdat hij tot geloof komt, dan is dat NIET schriftuurlijk. Zeg me maar waar het staat.
rins schreef:Zeg ons even wie dat gezegd heeft...
schelpje3 schreef:Nee, ik begrijp mezelf eigenlijk niet dat ik er weer ingesprongen ben. Toch maar weer een poging gewaagd. Maar ik zie geen enkel spoortje van twijfel bij jou. Wat jij van mij 'ziet' is nog geen 10%, dus zo zeker zou ik daar niet over zijn als ik jou was.
Wat ik neerzet daar ben ik van overtuigt anders zei ik het niet, maar dat wil niet zeggen dat bij mij alles altijd gaat zoals het hoort te gaan.
Twijfel is een grote, beschamende zonde die God onteerd, en ik hou er van om daarover te praten, en zeker niet op een manier alsof twijfel een kenmerk van 'echt' zou zijn.
Heel veel arrogantie, jij doet het goed, jij weet het goed,jouw woorden, heb ik nooit gezegd. Als jij me OP GROND VAN DE BIJBEL kan laten zien dat ik fout zit, laat ik me graag corrigeren. de anderen komen met zwakke argumenten, zijn huichelaars en schriftgeleerden. voor de derde en laatste keer: ik had het over DE LEER van 'de mens kan niets en het moet je gegeven worden'.
Het is nooit te laat om te veranderen, ik hoop dat je op tijd inziet hoe je met eigengemaakte theologie bezig bent, die tot het eeuwig verderf leidt. waar brengt jouw theologie je ?
Dit was echt het laatste en jij bent 1 van de oorzaken waarom ik niet zo actief meer ben op RW.
En niet alleen ik....als we het allemaal met elkaar eens waren zaten we ook niet op een forum denk ik, daar discussieëer je nu eenmaal met elkaar.
Atro schreef:Om op een ieder te gaan reageren vind ik wat onhandig, maar ik zou graag een paar dingen willen neerzetten:
1. Het verstand: Het verstand moeten en mogen wij zeker weten niet uitschakelen wat het op geestelijk gebied betreft, maar mogen we er wel helemaal van uitgaan? Geloof is als eerste een vernieuwing van je hart.
*Annet* schreef:
Dat kun je alleen zeggen als je het hebt meegemaakt, beleefd.
Door de Heilige Geest leren we dat het ook voor ons is. Niet alleen bijbelkennis, met het verstand maar verstaan: doorleefd en beleefd met hoofd en hart. (Citaat van afgelopen zondagavond)
quote="Atro"
Geloof is als eerste een vernieuwing van je hart. Het hart wordt dan een hart dat wil leven naar Gods eer.
nette schreef:de wil is verdorven
nette schreef:door de zondeval zijn we allemaal de duivel toegevallen
vanuit ons zelf kunnen we niet God dienen
en ook niet geloven
dat moet God werken
nette schreef:Verduisterd in het verstand, vervreemd zijnde van het leven Gods, door de onwetendheid, die in hen is, door de verharding huns harten;
learsi schreef:"Uw geloof heeft u behouden" zegt Hij, slechts twee keer(zoek het even na) en dat moet ons wel wat zeggen. Dat zegt Hij daar niet voor niets! Het kan wel eens van fundamenteel belang zijn!
h.g. Learsi
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten