Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 26 mei 2011 15:12

JeeWee schreef:
DE hetero bestaat niet, DE homo bestaat niet, DE refowebber bestaat niet...
Er zijn gevoelige homo's. En zodra er een gevoelige hetero is, wodrt hij vaak afgeschilderd als een mietje.
Veeel mannen hebben een 'vrouwelijke kant', dus ook hetero''s. maar daar hebben we dan weer een oplossing voor: we noemen hen 'metroseksuelen'.

Hetero mannen zijn vaak bang om voor homo te worden uitgemaakt als ze hun gevoel tonen.
Ik ken super mannelijke homo's en super vrouwelijke hetero's.

Maar dat alles maakt in deze discussie niet zoveel uit toch?

Tis ook niet zo snel goed bij je :wink:
Ik heb het toch ook niet veralgemeniseert ? Ik stelde jou een vraag. En een mietje ben je volgens mij pas, als je je echt als een slappe aanstellerige dweil gedraagt.
Ja over die metromannen heb ik onlangs ook iets gelezen, dat zou David Beckham zijn. Nu is die helemaal gemodelleerd volgens zijn vrouw denk ik.
En wie zegt dat D.B. geen homo is ? In de voetbalwereld is het not done, dus..... wie weet, als hij gestopt is :-oo
En ik denk niet dat er veel mensen zijn die een huilende man meteen een homo noemen. Tegenwoordig is men juist dol op mannen die hun gevoel tonen, durven te huilen. Niemand kijkt raar op van een man die de was ophangt of ramen zeemt. Daarmee is het niet meteen een huishoudster.
Ik denk dat het ook een kwestie is van cultuur. De Nederlandse man in zijn algemeenheid is van kop in de wind, niet zeuren, denk ik.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 26 mei 2011 21:04

Het is toch helemaal niet nodig om mensen in hokjes te stoppen?
Homo's in onze kringen doen er toch al alles aan om niet op te vallen.
Anders liggen ze er in de kerkelijke gemeenschap toch al snel uit...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Geesterwijk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Geesterwijk » 29 mei 2011 23:24

[/quote]
Ik vermoed dat Geesterwijk al eerder op het forum is geweest, onder een andere naam :-oo :wink:[/quote]

Nee hoor, ik verbaasde me gewoon over de reacties die ik las en over hoe de bijbel geinterpreteerd wordt door sommigen. Het is inderdaad zo dat iedereen beweert de juiste religie te hebben en allemaal zeggen de bijbel te hanteren, maar als je ziet hoe lijnrecht sommige gebruiken staan ten opzichte van de bijbel dan springen de tranen in je ogen. Celibaat, kinderdoop, homofilie, de paus, oranje WK missen etc. etc. Mensen weten overal een mooie draai aan te geven en nog zogenaamd aan de hand van de bijbel. Daarom irriteer ik me zo als mensen gaan graven in de bijbel op zoek naar een excuus om hun gedrag te rechtvaardigen. Iedereen heeft het recht om te geloven wat hij wil, en meningen zullen ook altijd verschillend blijven. En over zulke onderwerpen zal er altijd discussie blijven.

Homoseksuele geaardheid wordt ook niet veroordeeld JeeWee. Als je zo geboren wordt dan kan ik me voorstellen dat dat enorm moeilijk is voor velen. (Niet bij iedereen aan de bezoekers van de Gay pride te zien, die vinden het prachtig denk ik). Maar het was niet Gods bedoeling om mannen relaties met mannen te laten hebben vrees ik. We worden allemaal geboren met neigingen die enorm worden afgekeurd door God. Het is de bedoeling om ondanks deze aangeboren neigingen hier niet aan toe te geven. Ik schreef m'n vorige reactie ook al over Paulus die schrijft dat mensen met overgeerfde zonde geboren zijn.

Romeinen 7:17-24
Dan ben ik het niet die handelt, maar de zonde die in mij heerst. Immers, ik besef dat in mij, in mijn eigen natuur, het goede niet aanwezig is. Ik wíl het goede wel, maar het goede doen kan ik niet. Wat ik verlang te doen, het goede, laat ik na; wat ik wil vermijden, het kwade, dat doe ik. Maar wanneer mijn daden in strijd zijn met mijn wil, ben ik daar niet zelf de oorzaak van, maar de zonde die in mij heerst. Ik ontdek in mij de wetmatigheid dat het kwade zich aan mij opdringt, ook al wil ik het goede doen. Innerlijk stem ik vol vreugde in met de wet van God, maar in alles wat ik doe zie ik die andere wet. Hij voert strijd tegen de wet waarmee ik met mijn verstand instem en maakt van mij een gevangene van de wet van de zonde, die in mij leeft. Wie zal mij, ongelukkig mens, redden uit dit bestaan dat beheerst wordt door de dood?

Romeinen 5:12
Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd.

Ondanks dat we geboren worden met die zondige neiging is het niet de bedoeling om hieraan toe te geven. We zullen niet voor elkaar krijgen nooit te zondigen maar de zonde beoefenen is wat anders. Iemand die een andere geaardheid heeft kan daar dus niks aan doen. (ik denk persoonlijk wel dat hoe meer je die zondige gedachten voedt dat het van kwaad tot erger kan gaan, kijk maar naar die gay pride. Voorheen was het taboe, en nu staan ze met leren petjes en zweepjes elkaar op een boot af te werken). Maar hij zal tegen deze neiging moeten vechten en er niet aan toe moeten geven. Geef je er echter wel aan toe, dan zal dat uiteindelijk leiden tot de dood. En dan heb ik het over alle vormen van zonden, niet alleen over homofilie. God zal zeker kracht geven bij het weerstaan van die verkeerde gedachten als je daar oprecht om vraagt:

Filipenzen 4:13
Ik ben tegen alles bestand door hem die mij kracht geeft.

Jakobus 1:14,15
Iedereen komt in verleiding door zijn eigen begeerte, die hem lokt en meesleept. Is de begeerte bevrucht, dan baart ze zonde; en is de zonde volgroeid, dan brengt ze de dood voort.

Iemand die bijvoorbeeld geboren is met pedofiele neigingen is verschrikkelijk. Dat komt niet omdat God hun zo gemaakt heeft. Vaak worden deze mensen ook zo door bijvoorbeeld een verschrikkelijke jeugd. Deze mensen zullen niet mogen toegeven aan deze neiging (hadden ze bij de kerk maar naar m'n wijze woorden geluisterd :wink: ) want dan gebeuren er dingen die God haat. God keurt mensen dus niet af doordat ze in zonde geboren worden, want hij weet dat ze die zonde geerfd hebben van de eerste mens die ervoor koos om los van God te willen leven. (Daarom heeft hij ons overgegeven aan deze zondige neiging. Niet omdat hij ons zo gemaakt heeft maar omdat de mens nu zichzelf regeert, met deze ontaarde wereld als gevolg.) Maar hij keurt het wel af als mensen hun zondige neiging goed gaan praten en eraan toegeven. Daarom gaf ik vorige keer dat voorbeeld van roken. Iemand wordt niet afgekeurd omdat hij hunkert naar een sigaret. Wel als hij toegeeft aan deze zonde.

Romeinen 1:24
Daarom heeft God hen in hun lage begeerten uitgeleverd aan zedeloosheid, waarmee ze hun lichaam onteren.

Romeinen 6:23
Het loon van de zonde is de dood, maar het geschenk van God is het eeuwige leven in Christus Jezus, onze Heer.

Psalm 32:1
Gelukkig de mens van wie de ontrouw wordt vergeven,
van wie de zonden worden bedekt.

Romeinen 5:21
Zoals de zonde heeft geheerst en tot de dood heeft geleid, zo moest door de vrijspraak de genade heersen en tot het eeuwige leven leiden, dankzij Jezus Christus, onze Heer.

Nogmaals, ieder z'n eigen mening, maar ik denk dat homofiele geaardheid een afwijkende geaardheid is wat niet Gods voornemen was en waartegen gestreden moet worden met behulp van Gods kracht. Klinkt misschien makkelijk gezegd, maar ik denk dat iedereen wel z'n zwakke punten heeft waaraan gewerkt moet worden om goedgekeurd te worden.

Bernardo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bernardo » 03 aug 2011 11:07

Ik ga even niet door met de discussie van de laatste pagina's.

Heb jullie advies/steun/meeleven/gebed hard nodig.

Toen ik 12/13/14 jaar was kwam ik er achter dat ik homo ben.
Nu, ongeveer 10 jaar later heb ik voor mezelf geaccepteerd dat ik op mannen val en dat dat niet meer zal gaan veranderen.
Ik dit nog nooit aan iemand verteld.
ik vraag me af of het verstandig is om dat te doen. Nu ben ik nog gewoon een jongen die nog nooit verkering met een meisje heeft gehad omdat hij nog nooit iemand is tegengekomen waar hij verliefd op is geworden. Als ik alles vertel, ben ik opeens 'de homo'. Zijn er hier mensen die met het zelfde probleem zitten/gezeten hebben en hoe hebben jullie dat aangepakt?
Verder weet ik dat een relatie er voor mij niet in zit. Ik denk dat een liefdesrelatie bedoeld is voor man en vrouw. Maar dat is puur verstandelijk geredeneerd. Ik wil zelf ook graag iemand met wie ik alles kan delen. Zeker nu de meeste van mijn vrienden gaan trouwen. Het besef dat ik mijn hele leven alleen blijf maakt mij ontzettend somber.

Als ik het vertel weet ik ook nog niet aan wie ik het als eerste ga vertellen. Mijn ouders zullen er zó verdietig om zijn. Ik wil hen dat eigenlijk niet aandoen. Ze hebben al een heleboel meegemaakt.
In de kerk kan ik mijn verhaal op zich wel kwijt. Ik heb alleen met de predikant en de meeste ouderlingen/diakenen niet echt een band. Dat houd me tegen om het tegen een van hen te vertellen.
Zodoende ben ik nog steeds de enige die op de hoogte is van mijn geaardheid. En alleen kom ik er niet echt uit. Ik blijf maar piekeren over hoe, aan wie en of ik het wel zal vertellen.

Ik hoop dat er meer zijn die in hetzelfde schuitje zitten/hebben gezeten of iemand kennen die hetzelfde meemaakt. Wat hebben jullie gedaan?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 aug 2011 13:42

Lastige situatie, maar ook lastig om al zo lang met een geheim rond te lopen. Het is ook jammer dat mensen je niet kennen zoals je werkelijk bent. Nu is de 'rol' van hetero die het juiste meisje nog niet is tegengekomen misschien nog vol te houden, maar de volgende 10 jaar ook? Het zal er toch een keer van moeten komen.

Je ouders verdriet doen, tja, daar ontkom je vrees ik, al kun je je afvragen of het ze niet méér verdriet doet als je het onverhoopt op een gegeven moment niet meer kunt vertellen.

Ken je het regenboogforum.nl? Dat is een gezellig forum voor christelijke homo's. Daar zul je allicht meer mensen vinden die in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 03 aug 2011 14:46

Oei Bernardo, moeilijke vraag.
Ik kan je alleen maar adviseren: als je een dominee of ouderling hebt die je vertrouwt, ga dan met hem praten.
Dit gata je niet alleen lukken.
En ik hoop dat je stukje bij beetje zo ver komt dat je het ook thuis kunt vertellen.
Door het niet te vertellen onthoud je mensen om je heen ook de mogelijkheid tot gebed.
Inmiddels heb ik heel vaak met dit bijltje gehakt. Natuurlijk zal het een schok zijn voor je ouders. Maar dat gaat over. Maar zeg hen ook dat je hen hierin nodig hebt.
Dan hoop ik dat je ouders reageren zoals die van mij ooit: "jongen, waarom heb je dat niet eerder verteld, heb je dat al die tijd alleen gedragen?"

En verder:
Je hebt de keuze gemaakt om alleen te blijven en geen relatie aan te gaan. Ik denk eerlijk gezegd dat dat verstandig is. Anders loop je jezelf voorbij en zou het tussen God en jou in kunnen komen te staan.
Ieder moet daar zelf met de Heere zien uit te komen.

Lees HIER het verhaal kan Kees eens op CIP.nl
Wat een indrukwekkend getuigenis van een jonge vent die open is over zijn geaardheid, en toch Gods weg voor hem wil volgen.

De oproep om eens op regenboogforum.nl te kijken kan ik alleen maar steunen.
Er zitten daar heel veel jonge celibataire christenhomo's met wie je je verhaal kunt delen.

Enne... sterkte! Vergeet nooit dat God van je af weet en ik geloof zeker dat Hij ook met jouw leven een bedoeling heeft. Ook al is dat misschien niet zoals jij je dat had voorgesteld.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 aug 2011 15:42

JeeWee schreef:En verder:
Je hebt de keuze gemaakt om alleen te blijven en geen relatie aan te gaan. Ik denk eerlijk gezegd dat dat verstandig is. Anders loop je jezelf voorbij en zou het tussen God en jou in kunnen komen te staan.
Ieder moet daar zelf met de Heere zien uit te komen.

Niet om het nog lastiger te maken, maar het alleen-blijven kan natuurlijk OOK tussen iemand en God in komen staan. (de somberheid en eenzaamheid) Dat weet je alleen pas als het gebeurt en je kunt daar geen garanties over geven. Daar moet eenieder inderdaad met God zien uit te komen.

Bernardo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bernardo » 03 aug 2011 15:52

Lastige situatie, maar ook lastig om al zo lang met een geheim rond te lopen. Het is ook jammer dat mensen je niet kennen zoals je werkelijk bent. Nu is de 'rol' van hetero die het juiste meisje nog niet is tegengekomen misschien nog vol te houden, maar de volgende 10 jaar ook? Het zal er toch een keer van moeten komen.

Ik ben het ook eigenlijk erg zat om bepaalde vragen ontwijkend of met een halve waarheid te moeten beantwoorden.
ik merk ook dat ik mijn toekomst al een tijdje inricht op het alleen blijven. Ben aan het rondkijken voor een klein appartementje. Ik krijg van vrienden en familie dan steevast de vraag: en als je nou binnenkort verkering krijgt? Tja, dan mompel je maar weer iets: dat we dat dan wel weer zien.. :?

Oei Bernardo, moeilijke vraag.
Ik kan je alleen maar adviseren: als je een dominee of ouderling hebt die je vertrouwt, ga dan met hem praten.
Dit gata je niet alleen lukken.
En ik hoop dat je stukje bij beetje zo ver komt dat je het ook thuis kunt vertellen.
Door het niet te vertellen onthoud je mensen om je heen ook de mogelijkheid tot gebed.
Inmiddels heb ik heel vaak met dit bijltje gehakt. Natuurlijk zal het een schok zijn voor je ouders. Maar dat gaat over. Maar zeg hen ook dat je hen hierin nodig hebt.
Dan hoop ik dat je ouders reageren zoals die van mij ooit: "jongen, waarom heb je dat niet eerder verteld, heb je dat al die tijd alleen gedragen?"

Ik ben niet bang voor de reactie van mijn ouders. Ze zullen me er zeker niet uitschoppen. (ik woon trouwens niet eens meer thuis..) Ik denk dat ze inderdaad wel tijd nodig hebben om het te verwerken. Maar uiteraard blijf ik gewoon hun zoon zoals ze die al kennen. :)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 aug 2011 18:03

Bernardo schreef:Ik ben het ook eigenlijk erg zat om bepaalde vragen ontwijkend of met een halve waarheid te moeten beantwoorden.
ik merk ook dat ik mijn toekomst al een tijdje inricht op het alleen blijven. Ben aan het rondkijken voor een klein appartementje. Ik krijg van vrienden en familie dan steevast de vraag: en als je nou binnenkort verkering krijgt? Tja, dan mompel je maar weer iets: dat we dat dan wel weer zien.. :?

Ja, dat deden ze bij mij ook, al ben ik alleen om andere redenen. Nu gelukkig niet meer, want het is toch wel vervelend. Maar goed, één keer duidelijk zijn en je bent van al die ellende af. Je krijgt dan wel nieuwe ellende, maar zo is het leven... :-({|=

Ik vraag me dat trouwens altijd wel af. Moet je dan direct een vierkamer-woning nemen - in je eentje - omdat je misschien ooit nog wel eens die ruimte nodig zult hebben. Dat is toch ook belachelijk? Je koopt toch ook niet 'alvast' een kinderzitje omdat je misschien nog wel eens ooit kinderen zult krijgen. (bij wijze van spreken dan he).

Ik ben niet bang voor de reactie van mijn ouders. Ze zullen me er zeker niet uitschoppen. (ik woon trouwens niet eens meer thuis..) Ik denk dat ze inderdaad wel tijd nodig hebben om het te verwerken. Maar uiteraard blijf ik gewoon hun zoon zoals ze die al kennen. :)

En wie weet zeggen ze ' joh, dat wisten we toch allang!' of zit dat er niet in?

Bernardo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bernardo » 03 aug 2011 20:31

Het gaat niet alleen over de ruimte. Stel je voor, je hebt net een leuk huisje gekocht en ingericht en de volgende week heb je een relatie met iemand die aan de andere kant van het land woont. Je besluit daar te gaan wonen. dan heb je dat hele huis 'voor niks' gekocht.

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ze het wel ooit vermoed hebben. Dus misschien komt het niet helemaal als een verassing. Maar dan nog. Het uitspreken maakt het opeens wel heel erg definitief. En dat is iets waar ik zelf nog wel tegen op zie. Het is zo makkelijk nu, af en toe een paar lastige vragen ontwijken maar verder wordt je met rust gelaten.

Edit 22:15: Heb inmiddels regenboogforum ontdekt

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 aug 2011 21:17

Bernardo schreef:Het gaat niet alleen over de ruimte. Stel je voor, je hebt net een leuk huisje gekocht en ingericht en de volgende week heb je een relatie met iemand die aan de andere kant van het land woont. Je besluit daar te gaan wonen. dan heb je dat hele huis 'voor niks' gekocht.

Ja, maar als je zo redeneert, kun je wel op je handen gaan zitten en nooit meer iets doen... Je moet toch doen wat op dat moment bij de situatie past? Dat schijnen mensen maar niet te begrijpen. Alsof je doordat je een te groot huis koopt je ook meer kans krijgt op een relatie... ](*,)

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ze het wel ooit vermoed hebben. Dus misschien komt het niet helemaal als een verassing. Maar dan nog. Het uitspreken maakt het opeens wel heel erg definitief. En dat is iets waar ik zelf nog wel tegen op zie. Het is zo makkelijk nu, af en toe een paar lastige vragen ontwijken maar verder wordt je met rust gelaten.

Natuurlijk. Er wordt een hoop anders. Maar aan de andere kant heb je nu schijnrust. Door duidelijkheid krijg je misschien 'echte' rust - al zal het zeker niet alleen maar makkelijk zijn.

Bernardo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bernardo » 03 aug 2011 21:47

Mortlach schreef:Ja, maar als je zo redeneert, kun je wel op je handen gaan zitten en nooit meer iets doen... Je moet toch doen wat op dat moment bij de situatie past? Dat schijnen mensen maar niet te begrijpen. Alsof je doordat je een te groot huis koopt je ook meer kans krijgt op een relatie... ](*,)

Ja het is sowieso al een kromme redenatie. Maar met dat vriendinnetjesverhaal erbij een heel gebruikelijk argument in refo land om fijn bij moeder te blijven wonen.

Natuurlijk. Er wordt een hoop anders. Maar aan de andere kant heb je nu schijnrust. Door duidelijkheid krijg je misschien 'echte' rust - al zal het zeker niet alleen maar makkelijk zijn.

Ja, dat hoop ik. Nu word ik ook gek van mezelf. ik ben de hele dag aan het denken over of ik het ga vertellen aan wie ik het ga vertellen en hoe ik het dan ga aanpakken.
Ben er tot nu toe nog niet uit.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 03 aug 2011 22:26

Toch even eerlijk: dat 'vriendinnetjesverhaal' is ook een leugen.
En elke leugen, elke zonde is fout.

Wandel in het licht met Jezus. Ga eens blind op Zijn weg met jou.
Met of zonder vriend: God opent en sluit deuren.
"Niet mijn wil maar Uw wil geschiedde..."

verwonderde vrouw
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor verwonderde vrouw » 05 aug 2011 11:40

Ook bij mij roepen mijn opa en oma nog steeds af en toe dat het tijd wordt voor een vriendje. Mijn antwoord is dan altijd: ga daar maar niet vanuit. De eerste keren sputterde ze nog flink tegen, nu lijken ze mij als 'eeuwige vrijgezel' wel te accepteren (al hoorde ik laatst dat er mensen in de familie waren die het toch wel 'zielig en leeg' voor mij vonden zo helemaal alleen in mijn eigen huis.

Tja, ze weten niet de reden dat ik alleen ben. Alleen mijn ouder (en broertjes/zusjes) weten het in familiekring, daarbuiten waren er een paar vriendinnen tegen wie ik het 'half' verteld heb, en die zelf de laatste linkjes gelegd hebben. Tegen mijn ouders wilde ik niet langer liegen, ik wilde eerlijk zijn over de vrienden die ik heb leren kennen en die 'niet allemaal' hetero zijn.

En ja, het is wel eens eenzaam, maar zolang ik het niet in overeenstemming met God en de Bijbel kan vinden voor mij om een relatie met iemand van hetzelfde geslacht aan te gaan, zal ik waarschijnlijk nog wel even single blijven. (hoewel ik als 'bisexueel' nog makkelijker hierover kan praten dan een lesbi of homo).

De eenzame strijd en vooral het onbegrip en wantrouwen vanuit de hetero-wereld heeft mij wel ernstig geschokt. Plots kijken de mensen die het weten mij soms aan of ik direct duivelsoortjes op mijn hoofd heb staan :S. Ik zie 'vrienden' die na het uit de kast komen van een vriend niet meer naast hem durven te gaan zitten, 'stel je nou voor dat hij....'. Hallo! Elke hetero 'hopt' ook niet op elke man/vrouw die beschikbaar is/komt!

Maar eerlijkheid naar mijzelf bleek onontbeerlijk om gezond in het leven te blijven staan. Dat wens ik dan natuurlijk iedereen in zo'n situatie toe!

VV
I amar prestar aen, han mathon ne nen, han mathon ne chae a han noston ned 'wilith
foto's
weblog

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 05 aug 2011 12:20

Hallo verwonderde vrouw,

Sterkte !
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

Terug naar “Archief”