[/quote]
Ik vermoed dat Geesterwijk al eerder op het forum is geweest, onder een andere naam

[/quote]
Nee hoor, ik verbaasde me gewoon over de reacties die ik las en over hoe de bijbel geinterpreteerd wordt door sommigen. Het is inderdaad zo dat iedereen beweert de juiste religie te hebben en allemaal zeggen de bijbel te hanteren, maar als je ziet hoe lijnrecht sommige gebruiken staan ten opzichte van de bijbel dan springen de tranen in je ogen. Celibaat, kinderdoop, homofilie, de paus, oranje WK missen etc. etc. Mensen weten overal een mooie draai aan te geven en nog zogenaamd aan de hand van de bijbel. Daarom irriteer ik me zo als mensen gaan graven in de bijbel op zoek naar een excuus om hun gedrag te rechtvaardigen. Iedereen heeft het recht om te geloven wat hij wil, en meningen zullen ook altijd verschillend blijven. En over zulke onderwerpen zal er altijd discussie blijven.
Homoseksuele geaardheid wordt ook niet veroordeeld JeeWee. Als je zo geboren wordt dan kan ik me voorstellen dat dat enorm moeilijk is voor velen. (Niet bij iedereen aan de bezoekers van de Gay pride te zien, die vinden het prachtig denk ik). Maar het was niet Gods bedoeling om mannen relaties met mannen te laten hebben vrees ik. We worden allemaal geboren met neigingen die enorm worden afgekeurd door God. Het is de bedoeling om ondanks deze aangeboren neigingen hier niet aan toe te geven. Ik schreef m'n vorige reactie ook al over Paulus die schrijft dat mensen met overgeerfde zonde geboren zijn.
Romeinen 7:17-24
Dan ben ik het niet die handelt, maar de zonde die in mij heerst. Immers, ik besef dat in mij, in mijn eigen natuur, het goede niet aanwezig is. Ik wíl het goede wel, maar het goede doen kan ik niet. Wat ik verlang te doen, het goede, laat ik na; wat ik wil vermijden, het kwade, dat doe ik. Maar wanneer mijn daden in strijd zijn met mijn wil, ben ik daar niet zelf de oorzaak van, maar de zonde die in mij heerst. Ik ontdek in mij de wetmatigheid dat het kwade zich aan mij opdringt, ook al wil ik het goede doen. Innerlijk stem ik vol vreugde in met de wet van God, maar in alles wat ik doe zie ik die andere wet. Hij voert strijd tegen de wet waarmee ik met mijn verstand instem en maakt van mij een gevangene van de wet van de zonde, die in mij leeft. Wie zal mij, ongelukkig mens, redden uit dit bestaan dat beheerst wordt door de dood?
Romeinen 5:12
Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd.
Ondanks dat we geboren worden met die zondige neiging is het niet de bedoeling om hieraan toe te geven. We zullen niet voor elkaar krijgen nooit te zondigen maar de zonde beoefenen is wat anders. Iemand die een andere geaardheid heeft kan daar dus niks aan doen. (ik denk persoonlijk wel dat hoe meer je die zondige gedachten voedt dat het van kwaad tot erger kan gaan, kijk maar naar die gay pride. Voorheen was het taboe, en nu staan ze met leren petjes en zweepjes elkaar op een boot af te werken). Maar hij zal tegen deze neiging moeten vechten en er niet aan toe moeten geven. Geef je er echter wel aan toe, dan zal dat uiteindelijk leiden tot de dood. En dan heb ik het over alle vormen van zonden, niet alleen over homofilie. God zal zeker kracht geven bij het weerstaan van die verkeerde gedachten als je daar oprecht om vraagt:
Filipenzen 4:13
Ik ben tegen alles bestand door hem die mij kracht geeft.
Jakobus 1:14,15
Iedereen komt in verleiding door zijn eigen begeerte, die hem lokt en meesleept. Is de begeerte bevrucht, dan baart ze zonde; en is de zonde volgroeid, dan brengt ze de dood voort.
Iemand die bijvoorbeeld geboren is met pedofiele neigingen is verschrikkelijk. Dat komt niet omdat God hun zo gemaakt heeft. Vaak worden deze mensen ook zo door bijvoorbeeld een verschrikkelijke jeugd. Deze mensen zullen niet mogen toegeven aan deze neiging (hadden ze bij de kerk maar naar m'n wijze woorden geluisterd

) want dan gebeuren er dingen die God haat. God keurt mensen dus niet af doordat ze in zonde geboren worden, want hij weet dat ze die zonde geerfd hebben van de eerste mens die ervoor koos om los van God te willen leven. (Daarom heeft hij ons overgegeven aan deze zondige neiging. Niet omdat hij ons zo gemaakt heeft maar omdat de mens nu zichzelf regeert, met deze ontaarde wereld als gevolg.) Maar hij keurt het wel af als mensen hun zondige neiging goed gaan praten en eraan toegeven. Daarom gaf ik vorige keer dat voorbeeld van roken. Iemand wordt niet afgekeurd omdat hij hunkert naar een sigaret. Wel als hij toegeeft aan deze zonde.
Romeinen 1:24
Daarom heeft God hen in hun lage begeerten uitgeleverd aan zedeloosheid, waarmee ze hun lichaam onteren.
Romeinen 6:23
Het loon van de zonde is de dood, maar het geschenk van God is het eeuwige leven in Christus Jezus, onze Heer.
Psalm 32:1
Gelukkig de mens van wie de ontrouw wordt vergeven,
van wie de zonden worden bedekt.
Romeinen 5:21
Zoals de zonde heeft geheerst en tot de dood heeft geleid, zo moest door de vrijspraak de genade heersen en tot het eeuwige leven leiden, dankzij Jezus Christus, onze Heer.
Nogmaals, ieder z'n eigen mening, maar ik denk dat homofiele geaardheid een afwijkende geaardheid is wat niet Gods voornemen was en waartegen gestreden moet worden met behulp van Gods kracht. Klinkt misschien makkelijk gezegd, maar ik denk dat iedereen wel z'n zwakke punten heeft waaraan gewerkt moet worden om goedgekeurd te worden.