Werken in de zorg... (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Gerdien B. » 25 jul 2011 19:46

gewoon lekker doorwerken is het beste. :wink:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor mw » 25 jul 2011 19:54

Zeker, blijven we tenminste gewend aan ons loopversnelling 8)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Evelien » 25 jul 2011 20:07

hahaha... gelukkig bestaat er iets als: internet. :mrgreen:

Succes/sterkte dames. Zal vast aanpoten zijn nu in de vakantie periode? (voor sommigen dan).

Gebruikersavatar
linde
Kapitein
Kapitein
Berichten: 756
Lid geworden op: 24 dec 2002 14:59
Locatie: Amersfoort

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor linde » 03 aug 2011 21:11

Net even in maarssen wezen kijken bij de brand in de merenhoef
Lijkt mee te vallen
PaSaP Hoogh!!

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor christien » 03 aug 2011 21:19

Ik krijg altijd kippenvel als ik hoor dat er ergens in een zorgcentra brand is. Ik hoop dat het meevalt en er geen slachtoffers vallen.

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor saartje » 04 aug 2011 05:37

Nou idd, dat is echt heftig! Tijd geleden dat ik hier 'meegekletst" heb... Heb nu nachtdienst en ff tijd om op RW te kijken... Een poosje geleden was er bij ons een brandoefening, en al had de oefening werkelijkheid geweest hadden er 8 doden gevallen onder de patienten. Dat vond ik echt schokkend! Gewoon door onzorgvuldigheid, paniek etc.
Hoe is dat bij jullie? Regelmatig brandoefening o.i.d.? En iedereen BHV'er?
Psalm 25:2 (ber.)

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor vpk » 04 aug 2011 11:58

ik geloof dat er bij ons 1x per jaar brand-/ontruimingsoefening is.
bij ons op de afd. is voor zover ik weet niemand bhv'er... op de afd. tegenover ons zijn er wel 2 en die wordt automatisch ook gealarmeerd als er bij ons brand zou zijn.
lijkt me wel heel heftig als er werkelijk een keer iets zou gebeuren!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor saartje » 04 aug 2011 15:03

lijkt me idd heel heftig! Ik ben nu een poos geleden BHV'er geworden samen met 3 andere collega's en dan merk je pas wat er allemaal mis is in dat opzicht... Soms is er geen BHV'er in huis ('s nachts bijv.) of ben je de enige... We proberen alles nu op een leuke manier te actualiseren en te informeren, maar best lastig!
Psalm 25:2 (ber.)

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor mw » 04 aug 2011 15:44

Gelukking dat het meeviel in de Merenhoef!

Lijkt me een lastige klus Saartje! Succes ermee!


Bij ons is het zo ónt-zet-tend slecht geregeld :oops: :oops: Ze waren van mening dat de seniroverpleegkundige(n) de BHVer moest zijn (terwijl die er bijna nooit 's avonds en 's nachts zijn). Vorig jaar is onze enige seniorvpk weggegaan. Dus: geen enkele BHV'er. De enige afdeling waar het goed is geregeld, is de IC. Daar is ieder personeelslid BHV'er.

Daarnaast is het bijscholen/up to date houden van noodplannen e.d. erg slecht geregeld. Ik moet er niet aandenken dat er bij ons wat gebeurd...!

Bij ons is veiligheid best een hot item momenteel. 1x per 14 dagen komen ze een steekproef houden of wij wel onze personeelspas zichtbaar dragen, de patiënten wel een polsbandje dragen, ze wel het patiëntenveiligheidsboekje krijgen bij opname, patiëntengegevens niet onbeheerd achterlaten, ik als vpk wel weet waar ik de noodplannen staat (dat het plannen uit 1999 zijn wordt niet bekeken...), we alles wel MIPpen wat gemipt moet worden, enz enz.
Het zijn dingen die er zeker toe doen, maar dingen die er echt toe doen dat valt net buiten het zichtveld van de oogkleppen :cry:

Zo, 't is duidelijk dat het een frustratie is :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor vpk » 04 aug 2011 20:13

ja dat is wel herkenbaar. bij ons doen ze zo'n steekproef eens in de maand. er zijn op zich best wel wat goede dingen uitgekomen, maar je moet bij sommige dingen ook afdelingsspecifiek kijken en daar komen ze nu na een paar maanden steeds dezelfde aandachtspunten eindelijk achter :wink:
en inderdaad, als je maar weet waar je het plan kan vinden. maar dan vraag ik me af, als er brand uitbreekt lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat je eerst zo'n noodplan op gaat zoeken en lezen om te kijken wat je moet doen.. volgens mij volg je dan je adrenaline en ga je eerst zorgen dat iedereen zo veel mogelijk in veiligheid komt. maargoed, gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt.

en hoe kan het dan dat zoiets op een ic wel goed geregeld is hè... daar iedereen bhv'er en op andere afdelingen geen... :-k
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Gerdien B. » 24 aug 2011 20:50

Afgelopen dagen kennis gemaakt met een andere tak van de zorg: het ziekenhuis. Vanmorgen mocht een familielid naar huis. Dit werd om 11 uur verteld. Waarop er gevraagd werd of de chemo vrijdag wel door kon gaan of dat dit dinsdag werd. Dit gingen ze navragen. Arts is bespreking! Om 15 uur weer eens gevraagd of het antwoord er al was zodat we weg konden. Eerder mochten we niet weg gaan. Even later was de dienstwissel. Daarna direct een volgende zuster aan haar jasje getrokken. Zij nam actie en 15 minuten later was het antwoord: dat bekijken we vrijdag. Dus voor niets van 11 tot 16:15 uur zitten wachten. ](*,)
Zeer frustrerend!!! hadden we dan niet gewoon naar huis kunne gaan om 11 uur en dat we later gebeld zouden worden???

zo... mijn frustratie van vandaag en dat nog wel in mijn vakantie :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor mw » 24 aug 2011 20:54

Grmbl... snap echt niet dat je op een antwoord moet wachten. Daar is een telefoon voor!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Gerdien B. » 24 aug 2011 21:01

Dat heb ik ook gezegd! Maar toch maar even. op een gegeven moment was dat de reden dat er nog neit naar huis gegaan mocht worden
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor mw » 24 aug 2011 21:07

Erg vreemd!!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor christien » 24 aug 2011 22:25

Erg vervelend Gerdien, zeker op je vrije dag voor jou maar ook voor het familielid wat gewoon naar huis wil.
Helemaal eens met MW, dit hadden ze makkelijk na kunnen bellen.

Idee om een 'klachtenbrief' te schrijven als een stukje bewustwording voor het team?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten