Wat een ongeloof!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 feb 2004 17:24

Geloof moet groeien, zoals een mosterdzaadje moet groeien tot een grote boom :)

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 20 feb 2004 18:34

Marnix schreef:Geloof moet groeien, zoals een mosterdzaadje moet groeien tot een grote boom :)

nou wijze les hoor, van wie zou je dat nou geleerd hebben :mrgreen:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 feb 2004 19:13

van mijn grote leraar, Jezus :)

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 feb 2004 13:34

las een mooie tekst!

Voorzover wij door het geloof een zijn met Chritus door de geboorte uit God, kunnen wij niet zondigen. Maar omdat wij niet in de dat zuivere geloof (kunnen) blijven, strijkelen wij alleen in velerlei opzicht (jak. 3:2)

joepie

Berichtdoor joepie » 22 feb 2004 14:00

Ik weet niet welke vertaling jij hebt, maar dit staat er in de NBG: De zonden der tong
Laat niet zovelen uwer leraars zijn, mijn broeders; gij weet immers, dat wij er des te strenger om geoordeeld zullen worden. Bedwing uw tong
1 Niet iedereen moet leraar willen zijn, mijn broeders en zusters. Besef dat ons, leraren, een strenger oordeel te wachten staat.
2 Want wij struikelen allen in velerlei opzicht; wie in zijn spreken niet struikelt, is een volmaakt man, in staat zelfs zijn gehele lichaam in toom te houden.

Dat heeft een geheel andere strekking dan dat jij denkt.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 feb 2004 15:49

joepie schreef:Ik weet niet welke vertaling jij hebt, maar dit staat er in de NBG: De zonden der tong
Laat niet zovelen uwer leraars zijn, mijn broeders; gij weet immers, dat wij er des te strenger om geoordeeld zullen worden. Bedwing uw tong
1 Niet iedereen moet leraar willen zijn, mijn broeders en zusters. Besef dat ons, leraren, een strenger oordeel te wachten staat.
2 Want wij struikelen allen in velerlei opzicht; wie in zijn spreken niet struikelt, is een volmaakt man, in staat zelfs zijn gehele lichaam in toom te houden.

Dat heeft een geheel andere strekking dan dat jij denkt.

jha klopt wat je zegt.
en ik ben blij dat je terecht wijst. ik las een boek waar deze zin in stondt. Het het kwam zo op mijn over dat het zo in de bijbel zou staan. Maar alleen het laatse gedeelte staat in de bijbel.

maar toch denk ik dat de zin opzich wel waar is. Dat we soms struikelen omdat we nog niet volkomen vertrouwen op God.

Terug naar “Archief”