Werken in de zorg... (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor jaccootje85 » 27 jun 2011 19:05

Thanks voor jullie reacties! Leuk :D
Szent az Úr

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 28 jun 2011 20:37

leuk jaccootje, gefeliciteerd!!

ik ga morgen naar een symposium over longca in het umcg, ben benieuwd, het lijkt me erg interessant
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 01 jul 2011 14:11

@VPK hoe was het op het symposium?

Morgen weer werken ik ben erg benieuwd of dat er al een aantal bedden gesloten zijn.
We gaan vanaf het weekend startten met de beddensluiting i.v.m. de zomersluiting.
Maar vaak hebben de cardiologen er een handje van om zich er niet aan te houden,
en willen ze het liefste die 8 bedden ook bezetten.

knor183
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor knor183 » 01 jul 2011 14:24

Ik zou een BBL opleiding willen gaan volgen als verpleegkundige op MBO niveau 4.
Ik weet alleen niet of ik nou bij een ziekenhuis moet gaan solliciteren of bij een school.
Weet iemand van jullie de procedure of is die per ziekenhuis verschillend?

Heeft iemand van jullie die opleiding gevolgd?
Groeten,
Cor
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 01 jul 2011 14:31

knor183 schreef:Ik zou een BBL opleiding willen gaan volgen als verpleegkundige op MBO niveau 4.
Ik weet alleen niet of ik nou bij een ziekenhuis moet gaan solliciteren of bij een school.
Weet iemand van jullie de procedure of is die per ziekenhuis verschillend?

Heeft iemand van jullie die opleiding gevolgd?
Groeten,
Cor

Hoi Cor,

Als je een BBL opleiding wil gaan volgen, moet je altijd solliciteren naar een werk/opleidingsplaats.
Zonder werkplek kan je je niet aanmelden voor een BBL opleiding, als je aangenomen word in een ziekenhuis, dan melden zij jou aan voor de opleiding en betalen ook de opleiding voor je.
Dus je zal moeten solliciteren op een vacature of een open sollicitatie moeten sturen. Wil je per september beginnen?

Ik heb zelf eerst BBL niv 3 gevolgd en daarna verkort in 2 jaar verpleegkunde gedaan ook de BBL variant.

Succes

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 01 jul 2011 14:39

@Christien. Herkenbaar probleem. Artsen: je zou ze soms tellen willen leren :mrgreen:
@Knorr: leuk zeg dat je een opleiding wil volgen! Welk ziekenhuis had je in gedachten?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

knor183
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor knor183 » 01 jul 2011 15:33

Hallo Christien en mw.

Bedankt voor de reacties en tips.

@mw: Ik heb nog geen specifiek ziekenhuis in gedachten. In Rotterdam en regio zijn er een aantal dus ik heb gelukkig keuze ;-)
Naar wat ik hoorde wil niet elk ziekenhuis een 26-jarige aannemen voor BBL maar ik ga het toch gewoon proberen. Ik geef mn vaste baan er voor op en alle zekerheden daarmee maar ik weet gewoon 100% zeker dat mijn hart daar ligt.
Ik heb 2 dagen snuffelstage gedaan bij Ikazia Rotterdam en ik heb bij ASVZ afd Mobile in Dordrecht gewerkt en ik merkte dat ik gewoon in de zorg hoor. Maarja... nu er nog een diploma voor halen...
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 01 jul 2011 15:40

Gaaf om de overstap naar de zorg te maken Cor, maar wel een hele overgang denk ik.
Maar gewoon je hart volgen en doen! Ik zou niet weten waarom ze iemand van 26 niet aan zouden nemen hoor. En mannen hebben altijd een streepje voor :wink:

Belangrijk om een goede pakkende sollicitatie brief te sturen, desnoods gewoon naar meerdere ziekenhuizen een open sollicitatie.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 01 jul 2011 15:45

@ MW, tellen kunnen artsen vaak echt niet! t'Is ook elk jaar een twistpunt, dan geven hun aan nee de week begint op maandag, dus dan kan je zondag avond echt alles nog opnemen. Terwijl we van het weekend al met minder personeel staan en er al gerekend is op 'verloop' en dat de 8 bedden dicht zijn.

We zeggen wel eens gekscherend soms plukken ze alles van de straat :mrgreen:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 02 jul 2011 13:16

leuk knorr, wel spannend om al je zekerheden op te geven voor een opleiding. maar als je zeker weet dat het je ding is zul je er veel plezier van hebben! succes!

@ cristien: het was erg leuk, heel interessant!
en hoe was het vandaag?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 02 jul 2011 16:00

@vpk, leuk dat het symposium interessant is.

Vandaag was erg druk aangezien alles tot het laatste bed gevuld was :-oo

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 02 jul 2011 20:11

Meen je niet Christien! Zul je altijd net zien natuurlijk. Had je ze naar ons moeten sturen :mrgreen: Wij hadden 7 spoedbedden :shock: (arme avonddienst...)

@Knor: ontzettend veel succes toegewenst!! Soms zal het zwaar zijn, maar doorbijten wordt beloond met het mooiste beroep dat bestaat (of zoals iemand het pas noemde: het mooiste rotberoep wat er is :mrgreen: ). En als je een peptalk nodig hebt, een steuntje in de rug of gewoon vragen hebt: wij refowebzusters zijn er dan! (mag vast wel namens de anderen spreken;) )
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 02 jul 2011 21:12

@Mw goed dat ik het weet, dan zal ik morgen aangeven dat jullie nog plek hebben.
Wie weet luisterd de cardioloog eens een keer naar me :wink:

@Knor ik sluit me helemaal bij MW aan, spui al je vragen en er komt zeker een antwoord

Chienn
Mineur
Mineur

Berichtdoor Chienn » 18 jul 2011 16:58

-
Laatst gewijzigd door Chienn op 08 aug 2013 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 18 jul 2011 17:14

Hoi Chienn,

De zorg is breed hoor, dus of dat het nu zorg en/of welzijn is of gewoon omdat je iets wilt vragen, iets wilt posten of om gezellig mee te kletsen, alles is welkom.

Terug naar “Archief”