Tristan: Hoe kon je nou zo boos worden op God...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Tristan: Hoe kon je nou zo boos worden op God...

Berichtdoor JeeWee » 14 jul 2011 21:51

Riska schreef:Het enige, maar dan ook het enige wat we kunnen doen is zwijgen enerzijds
en bidden, bidden voor Tristans ouders, voor de slachtoffers, van wie er zelfs nog een in het ziekenhuis ligt
en voor de nabestaanden. Dat is het enige christelijke wat van ons gevraagd wordt.
(En als je dan toch deze mensen in gebed bij de Heer brengt, bidt dan ook eens voor al die mensen die
psychisch ziek zijn en voor de zware gang van een gezin waarin iemand op die wijze ziek is).

hier kan ik alleen maar amen op zeggen.
De enige die boze krachten kan is storen is God.
En toch...

Leer mij volgen met mijn vragen...
Vader wat U doet is GOED!!!!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Riska

Berichtdoor Riska » 14 jul 2011 22:13

Natuurlijk blijf je met vragen zitten.
Oók aan God.
Soms denk ik: de kerken moeten uitkijken met wat ze als absoluut dogma verkondigen.
Want in het dagelijks leven klopt het dan van geen kant.
Dat is het enige wat ik van Tristan kan begrijpen.
Die vragen - en ja, die boosheid.
Hij moet onvoorstelbaar psychisch geleden hebben.

Dorah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorah » 15 jul 2011 12:21

Even voor een deel off-topic, omdat m.i. dr. Paul genoeg heeft gezegd over de toestand van Tristan destijds.
Zie onderstaande link. Ik hoop echt dat predikanten steeds meer zullen gaan inzien dat dit vreselijke gevolgen heeft voor veel kinderen en dat ze niet volstaan met doorverwijzing naar een psycholoog. Let wel, ik zeg niet dat psychologische hulp niet nodig is, maar dit is niet het enige antwoord...
Ik word er erg verdrietig van als ik mensen hoor zeggen dat occulte belasting gewoon niet bestaat...

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_576839

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 jul 2011 12:31

Nou zeker wel ! Het begint soms met het zgn onschuldige glaasje draaien, lachuh, maar voor je het weet, zit je in de klauwen van de satan. Ook die vreselijke programma's waarin oplichters (anders kan ik ze niet noemen) mensen "helpen" door met de doden te praten.
Somesing wiz a B or C ??
Of die andere uit Schotland :-& zou verboden moeten worden.
Vorig jaar was er ook een programma op RTL 4 waarin ze kinderen gingen "helpen". Die zouden stemmen horen, geesten zien enz.
Zulke ouders moeten ze meteen uit de ouderlijke macht ontzetten. Wat een domheid !

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 15 jul 2011 12:32

bewijs het en het bestaat, Als je er niet zeker van bent vind ik het onvrantwoordelijk iemand daarvoor te behandelen wie weet wat voor schade je dan aanricht. En wie haaal je er dan bij een priester imaam of voodoopriesteres?
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Dorah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorah » 15 jul 2011 12:57

@ RogierV: ' Als je er niet zeker van bent vind ik het onverantwoordelijk iemand daarvoor te behandelen'. Mee eens!
Uit je reactie maak ik op dat je bewijs wil zien dat puur rationeel, wetenschappelijk verantwoord is en dat zal niet lukken. Lees maar eens literatuur van voor de Verlichting en ontdek dat er meer is dan de puur rationele wetenschap, waar ik overigens niets op tegen heb, het heeft ons veel goeds gebracht maar het heeft alleen iets te radicaal gebroken met geloof in God.
Je vraag wat voor persoon je er dan bij zou moeten halen, geeft m.i. aan dat je niet echt op de hoogte bent van literatuur over occultisme. Een voodoo-priesteres is wel de laatste die je erbij zou moeten roepen, daar word je uiteindelijk alleen maar nog veel zieker van.
Een imam dan? Ik heb gelezen dat exorcisme ook in de Islam voorkomt en dat het soms ook helpt. Jammer is alleen wel dat het maar voor even is en de klachten vaak terug komen. Om deze materie echt te begrijpen (in wezen) moet je m.i. overtuigd christen zijn. In de Bijbel kun je lezen dat demonen ook andere demonen kunnen uitdrijven en dat alleen Jezus Christus de echte Bevrijder is. Zolang je dat niet gelooft, heeft het geen enkele zin om je hiermee bezig te houden. Dan kom je niet verder dan wat godsdienstsociologische, algemeen rationeel aanvaardbare conclusies. Onwetenschappelijke reactie he?

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 15 jul 2011 13:04

Nee hoor helemaal niet, je zou zo zeggen dat wij hier een consencus over hebben.

Het perspectief is alleen wel erg gekleurd vanuit uw kant.
We presenteren een probleem of maken er een uit conjectuur, en bieden dan het enige geneesmiddel aan.

Er zijn geloof ik ook zat goede Voodoo beoefenaars die goede dingen proberen te betrachten. net zoals de meeste hackers ook voor antivirus bedrijven werken. Het heeft alleen een nare bijsmaak in de connotatie van een judeo/christelijke cultuur, alszijnde occult=van de duivel. Net als wolven vroeger van de duivel waren en heksen bestonden etc.

Resultaat is dat in vrijwel geheel west Europa Canis lupus `lupus` is verdwenen. Van een populatie van 20000+

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 15 jul 2011 13:24

Rogier je weet echt niet waar je over praat, Dorah heeft het juist gelijk, de wetenschap op het
gebied van psychologie staat nog maar in de kinderschoenen, er is meer aan de hand dan wat
deze wetenschap kan verklaren.

Ben wel eens samen met iemand op huisbezoek geweest bij een vrouw die allerlei problemen
had, tijdens het gesprek over het geloof, viel ze plotseling van haar stoel begon op haar buik
rare kruipende bewegingen te maken luid sissend als een slang. Degene die bij mij was begon
direct de demonen in haar aan tespreken en dat ze moesten verdwijnen in Jezus naam.
Dat gebeurde ook na een paar minuten. De vrouw zei met grote verschrikte ogen: " wat was dat"
Ze had zichzelf totaal niet meer onder controle. Later bleek (wat wij niet wisten) dat ze zwaar
in het occulte zat, ze had van alles over het occultisme in huis.

Kan je vertellen dat als je zoiets meemaakt van heel dicht bij,...dan praat je wel anders.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 15 jul 2011 13:33

Of zo iemand wil heel graag dat het allemaal waar is. En is in feite gewoon heel geesteziek.

Na dit incident, is desbetreffende vrouw gewoon heel normaal verder gegaan met haar leven?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 15 jul 2011 13:41

quote="RogierV"Of zo iemand wil heel graag dat het allemaal waar is. En is in feite gewoon heel geesteziek.

Na dit incident, is desbetreffende vrouw gewoon heel normaal verder gegaan met haar leven?

Een beetje flauw dat je al wat in zit te vullen.
Nee deze vrouw daar kwam ik door evangelisatie mee in contact, wist niets van de Bijbel
en toonde wel interesse. Wist dus ook niets van het bestaan van demonen af.
Het is niet goed met haar afgelopen, ze heeft op een gegeven moment met alles gekapt,
is aan de drank geraakt, kinderen uit huis geplaatst en zelf ook vertrokken naar een
andere plaats.
Dus jammer genoeg uit het oog verloren.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 jul 2011 13:49

[quote="Dorah"
Je vraag wat voor persoon je er dan bij zou moeten halen, geeft m.i. aan dat je niet echt op de hoogte bent van literatuur over occultisme. Een voodoo-priesteres is wel de laatste die je erbij zou moeten roepen, daar word je uiteindelijk alleen maar nog veel zieker van. [/quote]

Niet als je de voodooliteratuur leest...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 15 jul 2011 20:06

schelpje3 schreef:Nou zeker wel ! Het begint soms met het zgn onschuldige glaasje draaien, lachuh, maar voor je het weet, zit je in de klauwen van de satan. Ook die vreselijke programma's waarin oplichters (anders kan ik ze niet noemen) mensen "helpen" door met de doden te praten.
Somesing wiz a B or C ??
Of die andere uit Schotland :-& zou verboden moeten worden.
Vorig jaar was er ook een programma op RTL 4 waarin ze kinderen gingen "helpen". Die zouden stemmen horen, geesten zien enz.
Zulke ouders moeten ze meteen uit de ouderlijke macht ontzetten. Wat een domheid !
Die van RTL4 ken ik niet, maar idd al die engerds mogen van mij ook van TV af. Char als eerste en rest allemaal aansluiten alstublieft.

Riska

Berichtdoor Riska » 15 jul 2011 20:16

Die andere is Ogylvie. Iets minder charlatan dan Char, hij gist minder.
Dat gissen is prachtig fonetisch verwoord door Schelpje.
Maar het zijn gevaarlijke programma's.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 jul 2011 21:45

schaapje schreef:Ben wel eens samen met iemand op huisbezoek geweest bij een vrouw die allerlei problemen
had, tijdens het gesprek over het geloof, viel ze plotseling van haar stoel begon op haar buik
rare kruipende bewegingen te maken luid sissend als een slang. Degene die bij mij was begon
direct de demonen in haar aan tespreken en dat ze moesten verdwijnen in Jezus naam.
Dat gebeurde ook na een paar minuten. De vrouw zei met grote verschrikte ogen: " wat was dat"
Ze had zichzelf totaal niet meer onder controle. Later bleek (wat wij niet wisten) dat ze zwaar
in het occulte zat, ze had van alles over het occultisme in huis.

Ik vraag mij af waarom zulke dingen alleen christenen schijnt te overkomen...

Dat het een paar minuten duurde voordat alles weer 'normaal' werd, doet mij me afvragen in hoeverre dat met het zogenaamd uitdrijven van de boze geesten te maken had en in hoeverre de vrouw in kwestie na die paar minuten niet 'vanzelf' weer uit haar psychotische episode was gekomen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 jul 2011 21:47

Ogylvie, ja, thanks, kon er ff niet opkomen. Ik zie het wel eens in een flits voorbijkomen. Ik gruw en griezel van dat soort figuren. Mensen helemaal in tranen, als ze menen dat hij in contact komt met opoe of hun kind. Bah, rijk worden over het verdriet van ouders en andere familieleden.
Ik denk zomaar dat het best waar kan zijn. Ik heb eens een aangrijpende roman gelezen van een jongen die per ongeluk in een kring van geestoproepers terechtkwam. Hij raakte in de ban hiervan, bezocht de avonden eerst met scepsis, maar gaandeweg wilde hij ook. Het gekke was, als hij erbij was, lukte het niet !
Uiteindelijk werd hij ontmaskerd, het kwam door hem. omdat hij daar met argwaan zat. Daarom kwamen de geesten niet "over".
Ondanks ik het walgelijk vond, wilde ik toch graag weten hoe het afliep. Nou slecht dus. De jongen verloor zijn moeder, die hij adoreerde, dus hij wilde met haar in contact komen in het hiernamaals, dat lukte steeds net niet. Wel het medium, maar hij niet.
Hij werd daar zo depressief en ontmoedigd van, dat hij zelfmoord pleegde. :-&
Ik heb het boek na lezing weggegooid, misschien vinden jullie dit raar, maar ik wilde niet dat een ander, misschien zwakker hierin, dit zou lezen en ook op een idee zou komen. Het was trouwens een oud (tweedehands) boek.

Terug naar “Archief”