Verbod op ritueel slachten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

haring
Kapitein
Kapitein

Re: Verbod op ritueel slachten

Berichtdoor haring » 29 jun 2011 19:57

Noir schreef:Daar heb je helemaal gelijk in! Ik snap sommige mensen hier echt niet! Tegenwoordig staan beesten boven de mensen. #-o Abortuswet doet niemand moeilijk over. Heeft iemand weleens een abortus filmpje gezien? Dat is pas verschrikkelijk!!

Een foetus van onder de 24 weken voelt nog geen pijn. Dus die vergelijking gaat niet op.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 30 jun 2011 07:15

Jij hebt zeker nooit een abortusfilmpje gezien hè? Dat is echt verschrikkelijk! Ook al voelt een foetus van 24 weken geen pijn, het leeft! Het is een mensje! Geen klompje cellen meer zoals menigeen in het begin van een zwangerschap zal zeggen. En wat gebeurd er met abortus? Ze vermoorden een MENS!!! :-& En dan bij dieren geen rituele slacht.. Hoe diep kan men gezonken zijn! #-o ](*,)
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 jun 2011 10:05

In diverse landen worden mensen vermoord middels de kogel, de gifspuit, de galg of andere nare middelen. Ik neem aan dat je daar ook op tegen bent?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 30 jun 2011 10:25

Optimatus schreef:In diverse landen worden mensen vermoord middels de kogel, de gifspuit, de galg of andere nare middelen. Ik neem aan dat je daar ook op tegen bent?

Met wat voor reden worden die mensen gedood?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 jun 2011 10:28

Optimatus schreef:In diverse landen worden mensen vermoord middels de kogel, de gifspuit, de galg of andere nare middelen. Ik neem aan dat je daar ook op tegen bent?

Noir schreef:Met wat voor reden worden die mensen gedood?

Maakt dat uit? Een embryo is toch niet minder schuldig dan een verkrachter of moordenaar?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 30 jun 2011 10:29

kijk, daar denk ik anders over! Een moordenaar heeft straf verdient. Maar wat heeft een embryo verkeerd gedaan?

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 30 jun 2011 10:30

Maakt dat uit? Een embryo is toch niet minder schuldig dan een verkrachter of moordenaar?

Hoe kom je daarbij? :?
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Speedlion
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Speedlion » 30 jun 2011 10:44

Vanuit menselijk oogpunt (dus volgens menselijke wetten), zit je ernaast... maar vanuit christelijk oogpunt heb je gelijk... iedereen is even zondig... het "mens zijn" zelf is al een zonde, dus een embryo is even zondig als een moordenaar... 't is maar hoe je het wilt bekijken... denk ik...
If there's no pain and suffering in the world, what would be the difference between heaven and earth?

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 30 jun 2011 11:07

Het lijkt mij niet onze taak om voor God te spelen.

En al zou je dat willen dan kun je nog discussiëren over of de mens zondig geboren wordt of met een zondige aard (groot verschil).

Daarbij ben je in dit leven verantwoordelijk voor je daden. Een embryo heeft geen enkele verantwoordelijkheid en heeft de straf ook niet over zichzelf afgeroepen zoals een moordenaar dat wel doet.

Speedlion
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Speedlion » 30 jun 2011 11:18

Jozo schreef:Het lijkt mij niet onze taak om voor God te spelen.

Daar heb je wel gelijk in... 8-[

Jozo schreef:En al zou je dat willen dan kun je nog discussiëren over of de mens zondig geboren wordt of met een zondige aard (groot verschil).

Hmm... Ik denk dat we daarvoor een nieuwe topic moeten maken... we dwalen überhaupt al af van het echte onderwerp, denk ik...
If there's no pain and suffering in the world, what would be the difference between heaven and earth?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 jun 2011 11:42

Noir schreef:kijk, daar denk ik anders over! Een moordenaar heeft straf verdient. Maar wat heeft een embryo verkeerd gedaan?

Erfzonde, toch?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 30 jun 2011 11:54

En wordt die erfzonde dan gestraft door God of door de mens?

En daarbij ga ik al aan dat er ook verschillend onder christenen gedacht wordt over de erfzonde waarin ik 2 richtingen in weet:
- De mens wordt geboren met zonde (erfzonde)
- De mens wordt geboren met een zondige aard (dwz heeft de zekerheid in zich dat het zal gaan zondigen).

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 30 jun 2011 12:13

Erfzonde, toch?[/quote]

Mag jij voor God spelen omdat het nog geen dadelijke zonde heeft gedaan? In de Bijbel werden mensen die iemand vermoord hadden gedood. Maar dat was met de reden dat ze de hand aan andermans leven geslagen hebben. Wat heeft een klein kindje, die nog hulpeloos en afhankelijk is, gedaan?

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 30 jun 2011 12:26

Er is een degelijk verschil tussen een foetus van 700 micrometer, en een klein kindje. er is op dat punt biologisch gezien niet zo heel veel onderscheid tussen het lichaam van mamma en de foetus.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 30 jun 2011 13:19

RogierV schreef:Er is een degelijk verschil tussen een foetus van 700 micrometer
Foetussen van 700 micrometer (0,7 mm) bestaan niet. De minimumgrootte waarbij men over een foetus gaat spreken is 2,5 centimeter.

Dat zeggen wetenschappers die een volslagen ridicule en subjectieve onderbouwing ervoor geven. Maar goed dat is offtopic, dus ga ik er maar niet verder op door.

Overigens zou je op basis van deze onderbouwing kunnen beargumenteren dat het onverdoofd slachten van dieren geen enkel probleem is. Want die hebben toch geen "voldoende psychologische ontwikkeling" doorgemaakt om "de pijn subjectief te ervaren".
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”