irritatie lenzen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Petra777
Luitenant
Luitenant

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Petra777 » 04 apr 2011 21:07

Ik weet niet hoeveel je ogen achteruit zijn gegaan, maar als je meer dan -10 hebt, kun je geen zachte lenzen.

Nu het wat droger is heb ik ook wat last van mijn harde lenzen. Mensen die mij kennen zeggen dat het bij mij
wel meevalt met dat ogen dichtknijpen. Al heb ik dus met mijn tweede stel lenzen gehad dat ze er inderdaad spontaan uitvielen, kwam door de bolling van mij oog :).
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 06 apr 2011 06:28

Nou minder dan - 10 is het niet. Maar de afgelopen jaar zijn mijn ogen wel met 0.75-1.00 achter uit gegaan. En om nu elk jaar nieuwe lenzen te kopen wordt voor mij een beetje te gek. Daarbij was is echt dol op mijn harde lenzen, maar nu begint het tegen te staan. Ik heb de afgelopen week maar 1 keer mijn lenzen in gehad omdat mijn ogen gewoon irriteren. Volgende week toch maar langs de opticien. Alleen op een of andere manier lijken die grote zachte lenzen gewoon wat 'eng'.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 06 apr 2011 06:48

ja, het is ook jammer van je lenzen als je ze helemaal niet gebruikt.
Over het formaat van die lenzen: dacht je vroeger niet met gewone lenzen dat het ook
eng was om ze in en uit te doen, of sowieso iets op je oog te zetten?

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 07 apr 2011 18:36

geen irritatie deze keer, maar toch iets opmerkelijks. Gister heb ik met een enorme boor de vloer van een vriend uit de gang verwijderd. Hierbij vloog het stof en de stukjes tegel af en toe door de lucht. Ik had geen brilletje op en toch helemaal geen last van mijn lenzen gehad :D

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 07 apr 2011 19:26

Bij mij vliegen ze vandaag om de haverklap eruit.. Maar dat komt omdat mn ogen heel moe zijn.. Eigenwijs als ik ben mn bril niet opgedaan, want wou perse mn zonnebril op kunnen met dit lekkere weer :lol:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 07 apr 2011 19:29

Dan blijven ze tenminste in je zonnebril hangen :lol:. Maar eh, als ze er uit vliegen is er toch
iets niet goed hoor... zelfs als je ogen moe zijn hoort dat toch niet?

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 07 apr 2011 19:34

Petra777 schreef:Dan blijven ze tenminste in je zonnebril hangen :lol:. Maar eh, als ze er uit vliegen is er toch
iets niet goed hoor... zelfs als je ogen moe zijn hoort dat toch niet?

nou ik heb heel weinig traanvocht, waardoor ze er eerder uit kunnen vallen... Als mn ogen niet moe zijn heb ik er niet zoveel last van, of ik moet heel erg in mn ogen wrijven.... En af en toe moetik er op letten dat ik wat vaker met mn ogen knipper dan normaal... En over het algemeen gaat dat dus gewoon super goed :wink:
www.kralenjans.webs.com

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 16 apr 2011 10:01

Alweer geen irritatie, alles gaat goed hier. Ben net langs de opticien geweest voor controle en
het kan niet beter!

little Mary
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor little Mary » 23 apr 2011 14:50

Ik heb ook harde lenzen, bijna 2 jaar alweer. Met deze droogte best veel last van stof enzo, net bij de opticien geweest en oogdruppels gekregen. Nu zijn ze maar tot 05-2011 goed... :?

Ik moet volgende week voor controle, zal wel even vragen of ik niet een nieuw flesje kan krijgen.. geen zin om nu nog 'n keer door de warmte te fietsen eigenlijk.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 apr 2011 17:51

Petra777 schreef:Ik weet niet hoeveel je ogen achteruit zijn gegaan, maar als je meer dan -10 hebt, kun je geen zachte lenzen.

Hoe kom je daar nou bij? Volgens mij klopt dat niet hoor... Ik heb lenzen van -8,5 en -10 en volgens mij bestaan die ook nog sterker. De opticiën heeft ook nooit gezegd dat het niet meer zou kunnen als ik nog verder achteruit ga. Bij zo'n sterkte moet je wel naar een goede opticiën gaan, want bij Pearl of Hans Anders snappen ze dat sowieso niet.

Het is wel duurder bij de opticiën dan via internet, dus ik laat mijn ogen eens in de twee jaar ongeveer meten en koop alleen dan lenzen bij de opticiën. Voor de rest gaat het via internet en komen ze zo in de brievenbus, handig!

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 24 apr 2011 14:51

Dat is mij verzekerd, of het komt door mijn cilinder, maar dat kan toch ook zachte lenzen?
Ik heb -13, misschien dat het daaraan ligt?

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 25 apr 2011 08:34

Nou mensen, ik heb een afspraak staan bij de opticien voor zachte lenzen. Voorlopig nog even mijn bril ophouden en dan weer lekker aan de lenzen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 apr 2011 09:23

Ik heb deze: http://www.lensbase.nl/product.php?xProd=361&xSec=94
en die gaan tot -12... Ik heb geen cilinder.
Heb jij weleens een lensimplantaat overwogen? Het kost wat, maar dan ben je er ook vanaf voor de komende 50 jaar.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 26 apr 2011 20:46

Lalage schreef:Ik heb deze: http://www.lensbase.nl/product.php?xProd=361&xSec=94
en die gaan tot -12... Ik heb geen cilinder.
Heb jij weleens een lensimplantaat overwogen? Het kost wat, maar dan ben je er ook vanaf voor de komende 50 jaar.

Ik heb een behoorlijke cillinder.. misschien is dat het, ik kon in elk geval geen zachte lenzen. Lensimplantaat heb ik wel eens overwogen, maar dan moeten mijn ogen eerst stabiel zijn en dat zijn ze bij lange na niet. Hoewel ze nu voor de verandering beter zijn geworden in plaats van slechter.

Heb je het zelf wel overwogen?

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 26 apr 2011 21:16

Ik heb er wel eens aan zitten denken om mijn ogen te laten lazeren, maar vind het echt super eng, ;)
www.kralenjans.webs.com

Terug naar “Archief”