*Annet* schreef:wanneer gaan die medicijnen werken? ik wordt er bijna *&^%$# van! Het lijkt eerder averechts te werken. Zegt ie zelf ook. Heb gebeld maar die arts is maandag pas weer aanwezig. Natuurlijk, ik bel bijna nooit alleen als ik het niet meer zie zitten. Heb ik dit weer. Anderzijds, klagen helpt vaak, al lucht het alleen op voor mezelf. Misschien slaat het morgen wel aan?
Annet,
Hoeveel krijgt hij aan Concerta, en wat is zijn leeftijd, lengte en gewicht?
Misschien kan ik er dan iets over zeggen. Alhier bij 32 kg, 1.55 m en 10 jaar helpt 36 mg prima.
18 deed naar ons gevoel weinig tot niets, 2x 18 was ook te weinig, voelde voor hem ook niet lekker. Weer terug naar 1 x 36 en dat is de beste dosering.
Je moet het wel een week of drie aankijken denk ik om te zien of het wel werkt. Ook het kind moet zelf aan zijn veranderende wereld en gevoel wennen.
Bij ons heeft het zo'n 25 minuten nodig om te gaan werken. In die 25 minuten (en ervoor) worden wij horendol. Erna ontspant hij, en wij ook weer
Zo tegen het eind van de middag gaat het allemaal langzaamaan weer moeilijker.
Ik moet zeggen dat wij over de werking behoorlijk tevreden zijn. Het heeft zelfs een gunstig effect op zijn ODD-kant.
De bijwerkingen vinden we minder: iets labieler, slecht eten en daardoor iel worden, groeiachterstand.
Maar: zo is het voor hem leefbaar, en de wereld geen grote oorlog. We kijken uit naar de tijd waarin we langzamerhand kunnen afbouwen.
Annet, geef het wel de tijd.....
En probeer ook de feiten onder ogen te zien: je kind blijft wel dezelfde, met zijn eigen problemen en moeilijkheden, en een hele dikke handleiding. Van jou als ouder wordt een paar jaar topsport verwacht. Het medicijn neemt dat niet weg, het geeft wel een demping, het reguleert, het wordt voor hem leefbaarder. Daarmee ook voor jou als ouder. Verwacht er geen wonderen van. Deze pillen zijn niet genezend.....
Concerta doet iets met de concentratie, een van de vele aspecten van bijvoorbeeld ADHD. Het neemt ADHD als gedragsprobleem niet weg, en alle andere aspecten van ADHD ook niet.
Succes. En volgens mij is het best legaal om als ouders even bij de pakken neer te zitten en vast te stellen dat het zwaar is. Maar daarna dan ook weer de moed zien te vinden om die pakken weer op te nemen en verder te gaan.