Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor liefie » 21 apr 2011 12:45

Wij zijn niet anders gewend bij familie/vrienden dat je het kindje vast mag houden als je wilt. En over onrustige kindjes heb ik ze ook nooit gehoord eerlijk gezegd.
Maar we zien wel hoor hoe het allemaal loopt als het kindje onrustig is/wordt heb je dat snel genoeg door lijkt mij.


@AJL hoe was de echo gisteren?

@Jannoek dat is wel heel apart gisteren niks aan de hand en vanmorgen ineens een buurmeisje! Was de buurvrouw al uitgerekend of niet?
Fijn dat alles goed was in het ziekenhuis! Hebben ze het nog over inleiden gehad of laten ze je gewoon doorlopen?

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor lammetje » 21 apr 2011 13:28

Het is per kind verschillend ja. En als de ene het vast heeft en er komt nog meer bezoek wordt het vaak 'doorgegeven' zonder dat je daar als ouders 'inspraak' in hebt. natuurlijk kun je er wat van zeggen maar dat doe je gewoon niet snel omdat men het vaak verwacht, de baby vast houden hoort bij kraambezoek. Nou daar ben ik het niet mee eens :wink:

Maar de eerste had er meer last van dan de tweede, eerste bevalling was ook zwaarder.

Nu komt er op het kaartje: bezoek graag in de kraamweek of op zaterdag: en dan 2 weken later. Tis vakantietijd en ik heb geen zin om maanden met bezoek te zitten. Op zo'n kraammiddag is het toch minder vanzelfsprekend om de baby vast te houden volgens mij. En bij de derde komt er toch minder bezoek... :lol:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor MissF » 21 apr 2011 14:37

Over vasthouden: zoiets hoef je denk ik niet van tevoren te beslissen. Als het goed voelt om mensen die dat willen ons kindje vast te laten houden, dan is dat prima, heb ik het gevoel dat ik dat niet wil, dan lekker niet. het is ons kind hoor, en ik volg daarin gewoon mijn gevoel. Bij Jurian had ik niet het gevoel dat niemand hem vast mocht houden. Wel vraag ik altijd of iemand het wil, ik geef nooit zomaar mijn kindje aan iemand. Ik heb zelf weinig met het vasthouden van baby's van een ander, al was het wel heel bijzonder toen ik het zoontje van mijn vriendin voor het eerst vasthield, maar verder...neuh, hoeft voor mij niet.
En ik geloof zeker dat het voor een baby helemaal niet fijn is. het heeft 9 maanden in mama's buik gezwommen, warm, veilig, en dan komt het er al uit in een koude wereld waar het opeens honger kent en pijn enzo, en dan wordt het ook nog eens van hand tot hand gegeven. als ik het heel nuchter bekijk vind ik het niet nodig om ons kindje aan anderen te geven, maargoed, soms vermoed ik ook wel eens dat hoe makkelijker je zelf bent, hoe makkelijk je kindje is, in veel gevallen tenminste!!! Dat is dus niet altijd zo, hoor!

Goed idee om dat op het kaartje te zetten, Lammetje, van de bezoektijden.Dat wilde ik dus ook, maar de vakanties beginnen hier vroeg, dus als het kindje al rond de uitgerekende datum geboren wordt, dan zitten we een paar weken later eerst met begin vakantie, dan zijn we een week lang erg druk met de vakantie bijbel week waar we allebei in zitten, en dan gaan we 2 weken op vakantie. Dus dan zou het pas eind augustus worden, en dat vind ik wel erg laat.
Dus mijn man wint hierin, en we zetten er dus niks op ;)

Tjongejonge, vandaag weer 3 mensen die commentaar op mijn buik geven. En ik snap er niks van, want ik vind het zelf zo meevallen en hij zit zo niet in de weg, dat ik me afvraag waarom andere mensen het zo dik vinden, en denken dat ik er zoveel last van heb :D Wel zegt iedereen dattie mooi is, en dat het veel mooier is dan toen bij Jurian, dus da's wel weer lief ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Jannoek » 21 apr 2011 16:00

@ liefie ze hebben nu niks over inleiden gezegd. Ik laat het ook maar gewoon over me heen komen...
Ze was vandaag uitgerekend maar ging er vanuit dat ik eerst zou bevallen. :mrgreen: Ze waren nog geen half uur thuis gisteren toen de vliezen braken, en toen is het allemaal heel snel gegaan!

Hier vraagt ook iedereen of ik er geen last van heb met zo'n toeter. Valt me zelf eigenlijk wel mee. Alleen nu m'n voeten is niet grappig, en het slechte slapen ook niet. Verder vermaak ik me nog prima :)


Hier komt ook op het kaartje dat we bezoek fijn vinden, maar het liefst in de kraamtijd, of op datum X (ongeveer 6 weken na de uitgerekende datum houden we het voorlopig op).
Doordat we veel familie en vrienden van ver hebben, en ik geen zin heb in een half jaar kraamvisite, hoop ik dat we dat op deze manier een beetje kunnen sturen.. ;-)
En wat vasthouden betreft: van hand tot hand vind ik ook niks, maar verder heb ik er nog niet over nagedacht en doe ik op dat moment gewoon wat m'n gevoel aangeeft.
Vrienden van ons hadden vorig jaar hun zoontje op een groot kussen op bed liggen, zag er heel schattig uit, en dan houdt ook niemand het vast. Mocht in zijn geval ook niet, vanwege de hersenschudding die hij had door de vacuümpomp... Zoiets lijkt me ook wel prima :)

@ AJL hopelijk was je echo goed en lezen we hier snel goed nieuws!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor liefie » 21 apr 2011 16:10

@Jannoek Zo dat is echt een voorspoedige bevalling! Daar teken ik voor :D Ik heb ook absoluut geen last van mijn buik voelt voor mij ook niet zwaar aan. Ik heb wel sinds vanmiddag last van tintelende voeten maar ja is ook niet zo gek met dit weer (zo lekker in een koud voetenbadje)
Moet jij nu elke week op controle? Of is dat nog later in de zwangerschap?

Wij zetten alleen op het kaartje voor bezoek graag bellen bijna alle familie/vrienden woont wel in de buurt dus dat is wel fijn.

@Parkiet is het nog een beetje vol te houden?

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Em. » 21 apr 2011 16:25

Wij hadden ook op het kaartje staan: graag bellen voor bezoek.
Achteraf was dat heel prettig, want ik kon in de kraamtijd max. 1/2 uur bezoek achter elkaar aan. Langer trok ik gewoon niet. Een paar weken later kon ik er meer van genieten. Dus ja, eea hangt ook af van hoe je je na de bevalling voelt. Doordat iedereen belde konden we het gewoon zelf sturen, wel makkelijk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Evelien » 21 apr 2011 17:31

Ik kom uit een vrij grote familie (7 broers zussen waarvan er 1 in het buitenland woont) mijn man komt uit een gezin van 5 kinderen. Allemaal met aanhang en kinderen. Plus onze vrienden en kenissen. Ik denk dat wij het ook gewoon op het kaartje gaan zetten dat ze moeten bellen voor een afspraak. Als het net zo gaat als bij m'n schoonzus [-( . Dat zou ik niet trekken. Maar dat komt ook omdat m'n schoonzus geen schoonfamilie heeft (die heeft ze wel maar die wonen allemaal in afrika). Tegen de kraamtijd zie ik best wel tegenop. :oops: We zullen het gaan meemaken.


Hier gaat het redelijk. De energie heb ik nog steeds niet terug. En slaap s'middags zeker nog wel een uurtje of 1,5. Echt wel balen.
Na onze vakantie gaan we op zoek naar meubeltjes voor de babykamer.

k Heb even geen puf en energie om op iedereen te reageren (komt misschien nog wel).

En nu ga ik snel eten.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Sophie77 » 21 apr 2011 19:18

'k Hoop voor je dat je snel wat meer energie krijgt, Evelien!

Bij de laatste twee kids hebben wij ook op het kaartje gezet dat we graag van tevoren een belletje kregen; dan kun je het nog een beetje sturen. Bij de tweeling kregen we zóveel bezoek tegelijk dat ik er 's nachts gewoon niet van kon slapen, dat was echt niet prettig.

J.A.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 393
Lid geworden op: 07 mei 2010 10:08

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor J.A. » 21 apr 2011 20:18

Gefeliciteerd nieuwe zwangeren! Goede zwangerschap toegewenst!

Tegen vocht vasthouden kan je 2x per dag een kopje brandnetelthee drinken,
dat is vochtafdrijvend!

Een baby van de 1 naar de ander laten gaan, dat vind ik zelf niet fijn... :oops:
Veel teveel prikkels waar je s´avonds en s´nachts mee zit,
dat merk ik nu nog aan de kinderen als ze een drukke dag gehad hebben duurd het langer
voor ze slapen en rustig worden, het lijkt me logisch dat dat bij een pasgeboren baby ook zo is!

Evelien, de tabletten van de Mama/lijn van Davitamon vond ik erg goed werken tegen moeheid enzo,
misschien heb jij er ook baat bij :)

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor elvira (gast) » 22 apr 2011 11:54

Hier hebben we duidelijk laten weten dat we pas later aan kraambezoek toe zouden zijn (behalve de grootouders dan). Misschien raar, maar ik heb niets met de Nederlandse gewoonte dat Jan en alleman maar aanbelt en de baby meteen op schoot wil hebben.

(Hmm, nu ik dit zo opschrijf, klinkt het misschien een tikkeltje heftig, maar ik had een keizersnede, in Duitsland is er geen kraamhulp, mijn man moest heel erg oppassen ivm zijn ziekte, etc. Rust, regelmaat en aan elkaar wennen kwam daardoor voor ons op de eerste plaats. In Duitsland vindt men dat overigens ook volledig normaal. Daar vraagt men pas na 2-3 weken of ze misschien een keertje langs mogen komen... ideaal!)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6344
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor ajl » 22 apr 2011 12:29

Echo was hier goed, althans voor zover ze kunnen zien. Een heel klein ienieminie mensje met handjes, voetjes en al enorm spartelend....erg leuk om te zien. Over 3 weken weer een echo, kijk er nu al naar uit.

Ik vind kraambezoek eigenlijk helemaal niet leuk :oops: , heb de eerste weken genoeg aan mijzelf. Gelukkig komen er toch minder mensen bij een derde.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor elvira (gast) » 22 apr 2011 12:34

@ajl: oohh, ben je zwanger? Wat leuk! Gefeliciteerd! (helemaal gemist, sorry! :oops: )
Fijn dat de echo zo leuk was!
En ik vind dat je dat rustig mag zeggen, hoor, dat je dat kraambezoek niet echt leuk vindt...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Evelien » 22 apr 2011 13:59

ajl schreef:Echo was hier goed, althans voor zover ze kunnen zien. Een heel klein ienieminie mensje met handjes, voetjes en al enorm spartelend....erg leuk om te zien. Over 3 weken weer een echo, kijk er nu al naar uit.

Ik vind kraambezoek eigenlijk helemaal niet leuk :oops: , heb de eerste weken genoeg aan mijzelf. Gelukkig komen er toch minder mensen bij een derde.



Wij bellen zowieso altijd eerst voor we bij een van de familie (broers/zussen) op kraambezoek gaan. En maken dan een afspraak. Lijkt me toch wel logisch? On aangekondigd bezoek kan van mij wel een pittige reactie verwachten. :oops:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor MissF » 22 apr 2011 14:25

Hier was er niemand die zomaar kwam, er werd altijd even gebeld. Daarom zou dat voor mij niet op een kaartje hoeven.
Toen mijn vriendin belde dat hun zoontje geboren was, vroeg ze meteen of wij als vriendinnen meteen die avond even langs wilden komen. Dat vond ik zo gaaf :D Zo wist ik ook waar ik aan toe was, en het was wel heel speciaal om het al zo snel te zien.
Ik vond al die kraamvisite ook niet super, maar liever allemaal in de eerste week dan nog een lange nasleep. In die eerste week lig ik toch ervoor, er is een kraamverzorgster, hulp van mijn moeder en zusje. Daarna wilde ik alles weer gewoon hebben, gewoon ons gezinnetje, ons ritme, ons leven, en niet al die mensen die avond aan avond er nog 'indringen'. Maargoed, we zien het deze keer wel weer. Misschien vind ik het deze keer fantastisch, voel ik me misschien ook veel beter en geniet ik er meer van.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Evelien » 22 apr 2011 14:31

Hier zullen heel wat mensen on aangekondigd langs komen (vooral s.familie). Ze moesten in het begin heel erg wennen aan mij. Ik ben iemand die niet zo snel op dr mondje is gevallen (kan soms best pittig reageren).

Maar goed we zullen zien hoe het gaat lopen.

Als mijn man nog bij z'n huidige baas werkt dan is hij wel wat meer in de buurt dat is wel lekker. Maar het ziet er naar uit dat hij heel waarschijnlijk iets dichterbij huis komt te werken maar dan wel 5 dagen op kantoor moet zitten.


Vanochtend de kleine gevoelt. Ik denk uh? was dat voor gevoel. Echt zo gaaf.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten