En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

Berichtdoor Gerdien B. » 12 apr 2011 12:23

Ik vind het erg dat er gelijk weer zoveel conclusies worden getrokken.
Een schietspel leidt niet per definitie gelijk tot geweld in de omgeving. Er zijn er velen die spel en realiteit heel goed kunnen scheiden. Gelukkig maar.
Aangaande een psychische test voor wapens, daarmee kan je echt niet alles dicht timmeren. Agenten worden enorm gescreend op psyche e.d. en moet je kijken tot wat voor daad vorig jaar nog een politieagent toe gekomen is. Hij zat zelfs op een afdeling waarbij je juist enorm stabiel moest wezen. het zegt misschien iets een test maar niet alles. Daarbij kan je ook niet zeggen eens suïcidaal geweest, je blijft het altijd dus nooit meer een wapen in huis. Wat denk je wat ze met een mes aan kunnen richten als iemand dat echt wil?

Een depressie is inderdaad geen oorzaak van een slechte opvoeding. Om conclusies neer te gaan leggen dat zijn ouders dit of dat hadden moeten doen is erg makkelijk. Wij weten niet wat er achter een voordeur allemaal schuil gaat. Misschien hebben zijn ouders hem wel gesmeekt de wapens weg te doen, maar luisterde hij niet, misschien wisten zij niet eens van de wapens af. ouders hebben niet altijd vat op hun kind van 24. Die maakt eigen keuzes en hooguit dat ouders er in kunnen adviseren. Laat deze mensen alsjeblieft met rust en wees er voor ze, bid voor ze! Daar hebben ze veel meer aan.

Het is erg als je op deze manier je kind verliest, wetende dat hij vele anderen mee heeft genomen in zijn daad, veel mensen veel verdriet heeft gedaan, mensen getraumatiseerd heeft voor de rest van hun leven. Ik hoop dat zij de kracht mogen ontvangen om dit te kunnen dragen en verwerken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

Berichtdoor TheKeimpe » 12 apr 2011 13:19

Ook het RD maakte zich gisteren schuldig aan een zeer akelige speculatie door een zogenoemde deskundige. Het commentaar vond ik beter, dat wees naar de eerste zeven dagen van de vrienden van Job. Toen deden zij iets waar de omgeving (in dat geval Job) steun aan had. Bij iemand zitten, en zwijgen.

Al dat geklets over oorzaken, maatregelen, blablabla, als dat nu eens een paar maanden wacht. Laat de politie in stilte haar werk doen, evenals de pastorale en psychische hulpdiensten.

Helaas, zo werkt het niet in onze hyperige samenleving. Laten we fijn met elkaar speculeren en vooral dramatiseren om te vertellen hoe erg het wel niet allemaal is. Zorg dat je medium als eerste de meeste tranen trekt, dat is goed voor de verkoopcijfers.
Soms zou je terugverlangen naar het niet-digitale tijdperk.

Riska

Re: En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

Berichtdoor Riska » 12 apr 2011 13:39

Die jongen was ziek. Punt uit.
Inderdaad - en dat geeft Stikvoort al toe - zijn er fouten gemaakt bij het toekennen van een wapenvergunning.Hij heeft niet voor niets de zaak in handen elegd van de Rijksrecherche, opdat niemand kan zeggen dat de politie dat in de doofpot stopt.

Suggesties dat een scheiding de oorzaak is, of een kerkleer is buiten je boekje gaan.
Ik ben moderator van een forum van partners of ouders van psychisch zieke mensen.
Het is mij inmiddels een raadsel dat er niet meer ongelukken gebeuren ook in gezinnen.
Partners, ouders, die nog steeds niet gehoord worden door de GGZ, door psychiaters. Immers als de psychisch zieke bij een arts komt, is er niks aan de hand, het gaat goed, dus...
Maar er wordt totaal niet geluisterd naar de meest nabije mensen.

Alphen is een buitengewoon trieste gebeurtenis. Maar geef niemand, niemand de schuld.
Laat men onderzoek doen naar hoe die jongen aan zijn wapens kwam, hoe het kan dat, ondanks een opname in een psychiatrische inrichting, hij toch een vergunning had.
Pas als alles onderzocht is mag er - wellicht, want wie zijn wij als buitenstaanders - gezegd worden, geoordeeld worden wat of wie schuldig is.

Nu kunnen wij maar één ding doen: bidden voor de slachtoffers, de naasten van die slachtoffers EN bidden voor de ouders van de dader...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

Berichtdoor JeeWee » 12 apr 2011 15:22

...knip...

Er waren en zijn nog steeds heel veel mensen die er komen praten, uithuilen, stil voor zich uit kijken.
Ik ben er de afgelopen dagen meerdere malen naar toe gelopen.
Bijzonder hoe de sfeer is. Je hoort niet zoveel verwijten.
Je hoort en merkt vooral verdriet. We kunnen het niet bevatten. Er wordt opvallend veel medeleven getoond met de ouders van de dader.
Het is goed om daar te zijn.
Ik kan de moed nog niet opbrengen om naar binnen te gaan en bij de kassa over de plek heen stapppen waar Tristan op z'n knieën ging zitten en zich zelf door het hoofd schoot, nadat hij een spoor van dood en verderf had achter gelaten.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

Berichtdoor schaapje » 12 apr 2011 15:33

...knip...

Ben heel erg blij JeeWee om te horen dat de ouders van Tristen zo gesteund worden.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

Berichtdoor toppie » 12 apr 2011 20:01

Ons nichtje is ook ternauwernood met haar kleine kindje aan de dood ontsnapt.
Achter haar werd een mevrouw geraakt, welke direct overleed aan haar verwondingen.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

Berichtdoor Gerdien B. » 12 apr 2011 20:08

Hoe gaat het nu met haar en haar kindje?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

Berichtdoor jip_86 » 12 apr 2011 20:17

hak, tak, hak, tak
hup weg ermee. Wees toch eens aardig voor elkaar!

Samanthi

Re: En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

Berichtdoor Samanthi » 12 apr 2011 20:30

@Toppie
Fijn dat je nicht en haar kindje niet geraakt zijn, maar wel verschrikkelijk om zoiets voor je ogen te zien gebeuren.
Ik wens iedereen die er mee te maken heeft veel sterkte toe,

@ook jij Jee Wee, ik snap heel goed dat je moeite blijft houden met die plek. Heel veel sterkte met het verwerken van hetgeen je meegemaakt hebt.

Moeilijk voor ouders familie en vrienden

@Boer ook jij kan een depressie of psychose krijgen, dat is gekomen door de zondenval, bovendien: Mattheüs 15 : 19 Want uit het hart komen voort kwaadaardige overwegingen, alle moord, overspel, ontucht, diefstal, valse getuigenissen, lasteringen.
Dan zouden jij en ik ook tot zo'n daad kunnen komen.

Deze ouders hebben levenslang, verdriet om hun kind en veroordelingen van mensen.
Laten onze gebeden voor hen zijn.

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

Berichtdoor toppie » 12 apr 2011 20:40

Nichtje en kindje zijn erg van streek, nog steeds.
Het is afschuwelijk als je de dader met een geweer op je af ziet komen, je denkt echt terecht dat je laatste ogenblikken zijn aangebroken.

Riska

Re: En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

Berichtdoor Riska » 12 apr 2011 20:58

toppie schreef:Nichtje en kindje zijn erg van streek, nog steeds.
Het is afschuwelijk als je de dader met een geweer op je af ziet komen, je denkt echt terecht dat je laatste ogenblikken zijn aangebroken.
Dat zal nog wel even duren. Dat staat op je netvlies. En ze zijn hun gevoel van veiligheid kwijt!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

Berichtdoor JeeWee » 13 apr 2011 09:01

Ik kan het niet opbrengen om terug te gaan naar de Ridderhof om daar als van ouds mijn boodschappen weer te doen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

Berichtdoor Gerdien B. » 13 apr 2011 09:17

Dat is ook heel begrijpelijk. Neem de tijd die je er voor nodig hebt en ga er niet heen omdat anderen vinden dat het tijd is om verder te gaan. Het zal voor heel veel mensen moeilijk wezen om daar weer 'normaal' hun boodschappen te gaan halen. Het is niet meer wat het geweest is. Ik vind het dapper dat er al weer mensen aan het werk zijn daar. Voor deze mensen zal het ook heel moeilijk wezen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

Berichtdoor JeeWee » 13 apr 2011 09:27

In het RD een bijzonder verhaal van onze bloemenman, waarvan we lang dachten dat hij was doodgeschoten.

Lees het HIER
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

Berichtdoor Gerdien B. » 13 apr 2011 09:38

Mooi artikel.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten