Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor toppie » 09 apr 2011 09:59

schelpje3 schreef:Als iemand continue overal het gif uitzuigt en mensen verwijt dat ze dingen zeggen die ze helemaal niet zeggen, is de lol er al snel af.
Lees ALLE postings maar, dan zie je het zelf.
Succes, als jij toch verder wilt.


Zoveel als jij post ik op lange na niet, maar volg inderdaad diverse discussies waaronder deze.
Ik deel de mening van schelpje3, voor mij is de lol er ook al gauw af als ik me steeds moet verdedigen over dingen die ik niet gezegd of zeker zo niet bedoeld heb.
Bepaalde mensen nemen altijd als uitgaanspunt hun eigen mening en blijven die intimiderend vasthouden, zonder eens te proberen echt naar een ander te luisteren.
Natuurlijk zullen zij deze laatste zin gebruiken om mij mee om mijn oren te slaan, het zij zo.
Mensen die mij beter kennen weten dat ik juist altijd geneigd ben mijn mening bij te stellen als tijdens een discussie blijkt dat de ander ook waardevolle elementen probeert over te brengen.

Een bij zal altijd zoeken naar nectar om er honing van te maken, een wesp maakt er vergif van.
Aangezien ik letterlijk en figuurlijk allergisch ben voor wespesteken, trek ik me ook terug als op deze wijze gediscuseerd moet worden.
Voor een normale, zinvolle en inhoudelijke discussie blijf ik uiteraard openstaan.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor meribel » 09 apr 2011 19:44

toppie schreef:
schelpje3 schreef:Als iemand continue overal het gif uitzuigt en mensen verwijt dat ze dingen zeggen die ze helemaal niet zeggen, is de lol er al snel af.
Lees ALLE postings maar, dan zie je het zelf.
Succes, als jij toch verder wilt.


Zoveel als jij post ik op lange na niet, maar volg inderdaad diverse discussies waaronder deze.
Ik deel de mening van schelpje3, voor mij is de lol er ook al gauw af als ik me steeds moet verdedigen over dingen die ik niet gezegd of zeker zo niet bedoeld heb.
Bepaalde mensen nemen altijd als uitgaanspunt hun eigen mening en blijven die intimiderend vasthouden, zonder eens te proberen echt naar een ander te luisteren.
Natuurlijk zullen zij deze laatste zin gebruiken om mij mee om mijn oren te slaan, het zij zo.
Mensen die mij beter kennen weten dat ik juist altijd geneigd ben mijn mening bij te stellen als tijdens een discussie blijkt dat de ander ook waardevolle elementen probeert over te brengen.

Een bij zal altijd zoeken naar nectar om er honing van te maken, een wesp maakt er vergif van.
Aangezien ik letterlijk en figuurlijk allergisch ben voor wespesteken, trek ik me ook terug als op deze wijze gediscuseerd moet worden.
Voor een normale, zinvolle en inhoudelijke discussie blijf ik uiteraard openstaan.


nav van laatste zin van jou wil ik hier weer een poging doen om op een discussie te komen, hoe zie jij( of iemand anders ) homoseksualiteit, als iets dat aangeboren is of als iets dat door omstandigheden in de jeugd is ontstaan, zal maar zeggen een verkeerde gerichtheid die dus ook weer "terug te vormen " is?
zelf vind ik het lastig, omdat er op hersenscans al te zien is of iemand homo is of niet denk ik dat het aangeboren is, maar als ik romeinen 1 lees komt het meer op mij over als een straf: Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor toppie » 11 apr 2011 05:34

Mijn mening over homofilie is helemaal niet belangrijk!

Ik weet dat het een aangeboren iets kan zijn, maar ook dat het door omstandigheden in je jeugd kan zijn ontstaan.
Verschillende mensen in mijn omgeving zijn toch getrouwd met een vrouw.
Sommigen hebben zelfs kinderen gekregen en dragen hun homofilie als een verborgen kruis.
Toch mogen ze ervaren dat de Heere in hun gezin veel vreugde en saamhorigheid schenkt.

De Heere straft de zonde, zoals Hij elke zonde straft.
Ook elke zonde tegen het 5e gebod, ook de zonde tegen het 9e gebod, enz.
Pedofilie staat ook niet expleciet in de Bijbel verboden, toch voelen we allemaal aan dat dit niet kan.
God vraagt van ons te strijden tegen de zonde, niet de zonde in de ogen van de mensen, maar de zonde in de Heilige ogen van God.
Gisteren heb ik gehoord in een lijdenspreek; Christus wijst het zwaard af, niet de lijdensbeker.
Wij zwaaien allemaal met het zwaard van onze tong, vlammende kritiek, eigengerechtigheid, hoogmoed, egoisme, geld, welvaart, enz.
Maar God leert ons alleen door verzoening van het bloed van Zijn zoon offerbereidheid, zelfverloochening, zachtmoedigheid.
Dan hebben we niets meer nodig dan Christus alleen en zullen we alles wat ons aftrekt van God van harte haten en laten!
Dan volgen we Hem onvoorwaardelijk en lopen niet meer voorop met onze invulling over de weg die Christus in onze ogen moet wandelen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Mortlach » 11 apr 2011 09:28

meribel schreef:nav van laatste zin van jou wil ik hier weer een poging doen om op een discussie te komen, hoe zie jij( of iemand anders ) homoseksualiteit, als iets dat aangeboren is of als iets dat door omstandigheden in de jeugd is ontstaan, zal maar zeggen een verkeerde gerichtheid die dus ook weer "terug te vormen " is?


Aangeboren. Van een homo is net zo min een hetero te maken als andersom. Daarbij lijken er ook aanwijzingen te zijn in de genetica. Een homo heeft een significant grotere kans een homoseksuele oom te hebben dan een een hetero.

zelf vind ik het lastig, omdat er op hersenscans al te zien is of iemand homo is of niet denk ik dat het aangeboren is, maar als ik romeinen 1 lees komt het meer op mij over als een straf: Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.


In de tijd van de Bijbel konden ze nog geen hersenscans maken, dus er is een klein kansje dat de Bijbel hier misschien niet fout, maar dan toch niet volledig is. Sowieso is homoseksualiteit als straf van God iets waar je zelden iets over hoort ook in dit soort gesprekken. Blijkbaar is dat toch een gedachte die maar voor heel weinig mensen behulpzaam is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Cathy » 11 apr 2011 15:55

Is er nog iemand naar de jaarlijkse studiedag van RefoAnders geweest in Barneveld?
Zo, ja hoe was dat?
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 11 apr 2011 17:07

Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Cathy » 11 apr 2011 19:13

Bedankt. In het ND kon ik niets vinden. Misschien komt er van de week nog iets.
Het wegblijven van kandidaat Kommerie illustreerde dan helaas het 'de andere kant uitkijken' van de kerkeraden... ](*,)
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 11 apr 2011 20:02

Het is uiteraard niet goed te praten, als kerkenraden 'de andere kant uitkijken'.
Maar ik begrijp het wel. Ook ik heb op huisbezoek ervaren hoe oprecht moeilijk kerkenraden het hier mee hebben. Het is bijna een soort wanhoopskreet: "we weten er zo weinig van af".

Want als je in het pastoraat daadwerkelijk homo's tegenkomt, wordt het anders. Dan helpen de kant en klare oplossingen niet meer. Dan krijgt homoseksualiteit een gezicht: een gemeentelid met vragen, met pijn...

In mijn kerkenraad die toch uit 25 man bestaat, komt het nooit aan de orde. Iedereen gaat het uit de weg, gewoon omdat ze er geen raad mee weten. De meesten kennen ook geen homo's...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor toppie » 12 apr 2011 20:08

JeeWee schreef:Het is uiteraard niet goed te praten, als kerkenraden 'de andere kant uitkijken'.
Maar ik begrijp het wel. Ook ik heb op huisbezoek ervaren hoe oprecht moeilijk kerkenraden het hier mee hebben. Het is bijna een soort wanhoopskreet: "we weten er zo weinig van af".

Want als je in het pastoraat daadwerkelijk homo's tegenkomt, wordt het anders. Dan helpen de kant en klare oplossingen niet meer. Dan krijgt homoseksualiteit een gezicht: een gemeentelid met vragen, met pijn...

In mijn kerkenraad die toch uit 25 man bestaat, komt het nooit aan de orde. Iedereen gaat het uit de weg, gewoon omdat ze er geen raad mee weten. De meesten kennen ook geen homo's...


Daar word ik nu heel verdrietig van, als ik dat lees.

Oke, als je er dan geen raad mee weet benoem dat dan.
Dat neemt een hoop spanning weg en weet de andere partij ook waar hij aan toe is.

Maar het uit de weg gaan, omdat je er geen raad mee weet....ach, hoe vaak zie je dat ook niet gebeuren als iemand kanker heeft?
Dan mijden ook veel mensen het contact, wat juist ook zo noodzakelijk is, net als voor een ieder ander met nood in zijn/haar hart en leven.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 17 mei 2011 22:33

Niet alleen de forummers schieten snel in een kramp als er weer eens een topic is waarin homoseksualiteit aan de orde komt.

Ook moderatoren weten er wat van...
In elk topic wordt om de haverklap afgeweken van het topicwam. zelf. Geen probleem.
Maar zodra er een topic ook maar iets met homoseksualiteit te maken heeft weet de moderator de zaak niet in goeie banen te leiden, maar gooit gewoon de boel op slot... Nu was er weer een topic over Jan-Kees de Jager die uit de kast kwam. Hup, dicht die handel.

Moeilijk hè, praten over dit onderwerp...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2282
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Speedy » 17 mei 2011 22:35

JeeWee schreef:Niet alleen de forummers schieten snel in een kramp als er weer eens een topic is waarin homoseksualiteit aan de orde komt.

Ook moderatoren weten er wat van...
In elk topic wordt om de haverklap afgeweken van het topicwam. zelf. Geen probleem.
Maar zodra er een topic ook maar iets met homoseksualiteit te maken heeft weet de moderator de zaak niet in goeie banen te leiden, maar gooit gewoon de boel op slot... Nu was er weer een topic over Jan-Kees de Jager die uit de kast kwam. Hup, dicht die handel.

Moeilijk hè, praten over dit onderwerp...


Hou toch op man. Het topic ging al lang niet meer over minister de jager maar over uitspraken die je al in tig topics terug vind. Ga hier dan verder met posten en schuif het niet af op de moderators. Trouwens jij ging ook op de off topic postings in. Dus haal die boter van je hoofd.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 17 mei 2011 22:57

Heb je daar even gelijk in!
Maar het gekke is dat de meest idiote topics alle kanten op zwermen en nooit op slot gaan, maar zodra het over homoseksualiteit gaat, gaat het mis.
Een paar figuren weten dan een topic weer zo in de war te schoppen da het op slot gaat.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor RogierV » 18 mei 2011 11:17

Blijkbaar mag je ook niet zeggen dat Jezus nog NOOIT wat over homos heeft gemeld, beetje censuur achtig.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 18 mei 2011 11:42

Waarom eindeloos over doorpraten ? Wat is de zin daarvan ?
De meeste mensen namen als kennisgeving aan dat minister de Jager homo is. Misschien vermoedde men dit al ? Ik heb geen idee.
Maar om nu met iedere "uit de kast komer" een nieuw topic te openen, lijkt mij tamelijk overbodig.
De voorstanders blijven voorstanders en de tegenstanders ook.
Dus.... :D

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor RogierV » 18 mei 2011 11:44

Schelp heb trouwens helemaal gelijk ook.
Die man zat al zover in de kast dat ie bijna in Narnia terechtkwam.

Ik ben blij dat die last van zijn schouders is. ZAl ie zichzelf ook een stuk prettiger bij voelen denk ik.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten