*Annet* schreef:Dochterlief had rare uitslag op haar benen die niet overging. Vrijdag ff langs de huisarts en die zei dat ze gordelroos heeft. Uur later was ze opgenomen op de kinderafdeling van het ziekenhuis. In quarantaine nog wel. Ging me melden bij de balie, was nog niet uitgesproken of werd al naar buiten gestuurd met mijn kleine meid. Ze was een gevaar aldaar. Werden we opgehaald door iemand in een mexicaanse griep uitvoering en door de achteruitgang een kamertje binnen. Allerlei onderzoeken gehad en met een kuur 's middags naar huis.
Ja waterpokken, gordelroos en dat soort ziektes, willen ze niet hebben in het ziekenhuis. Je bent een gevaar voor mensen met een zwakke afweer.
1 van mijn kinderen was een keer net opgenomen in het ziekenhuis en kreeg "toevallig" net een uitbraak van waterpokken. Hij werd met natte lakens over zich heen door de gangen naar de quarantaine afdeling vervoerd. Als ik bij hem vandaan kwam, moest ik me ontsmetten, de vuile was in een vuilniszak, met daarover nog eentje, daarover nog eentje, linea recta naar huis.