Ook single?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: Ook single?

Berichtdoor toppie » 11 apr 2011 05:18

Mortlach schreef:
meribel schreef:heel veel succes met je zoektocht! zal vast wel lukken immers op elk potje past een dekseltje ( ik dacht, laat ik de categorie dooddoeners even uit de kast trekken.. :) )


hè ja, en dan ook nog 'jouw tijd komt nog wel' en 'er zijn meer vissen in de zee!' dan zijn we weer compleet, :wink: of zijn er nog meer?


Geduld wordt beloond.
Ouwe bokken lusten ook nog steeds een groen blaadje.

Maar eh JHM, eens worden alle roodharige/blondines/brunettes helemaal grijs of wit....
Dan moet je wel nog steeds van die persoon houden.
Nee, ik ben afgekapt op uiterlijk schoon, zulke personen weten te goed dat ze goed in de "markt" liggen.
Die breken je hart alleen maar, voor je het weet sta je weer aan de kant. (spreekt uit ervaring)

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Ook single?

Berichtdoor JHM » 11 apr 2011 06:55

Toppie, ik ben het helemaal met je eens. Maar een leuke uitstraling kan al een hoop doen. En ik ben er wel achter dat ik toch binnen de kerk een vrouw zoek. Het is lastig als je gelovig bent en je partner is dat niet. Mensen die gelovig zijn staan vaak toch anders in het leven.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Ook single?

Berichtdoor meribel » 11 apr 2011 08:47

Mortlach schreef:
meribel schreef:heel veel succes met je zoektocht! zal vast wel lukken immers op elk potje past een dekseltje ( ik dacht, laat ik de categorie dooddoeners even uit de kast trekken.. :) )


hè ja, en dan ook nog 'jouw tijd komt nog wel' en 'er zijn meer vissen in de zee!' dan zijn we weer compleet, :wink: of zijn er nog meer?


vrouwen, je kan beter kippen houwen.. ( of is dat iets voor in het huwelijk? )

Gebruikersavatar
Africa
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 dec 2010 17:32
Locatie: Somewhere

Re: Ook single?

Berichtdoor Africa » 11 apr 2011 19:44

JHM schreef:Ik ben ook single, 28 jaar. Zijn hier nog leuke vrijgezelle dames, trefwoorden:

- Brunette (stijl haar of een lekkere bos krullen)
- Leuke lach
- Verzorgd uiterlijk
- Vrouwelijk
- Mooie handen
- Slank (niet tenger)

Nou kom maar op met al die reacties \:D/

:mrgreen:

Ooit had ik ook een lijstje, alleen dan voor een jongen/man. Maar daar zaten wel nog een aantal innerlijkheden bij. :P
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ook single?

Berichtdoor Mortlach » 11 apr 2011 20:57

Africa schreef:Ooit had ik ook een lijstje, alleen dan voor een jongen/man. Maar daar zaten wel nog een aantal innerlijkheden bij. :P


Ach, je moest eens weten hoe een groot gedeelte van verliefdheid simpelweg wordt bepaald door de geur van de ander.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Rienuku

Re: Ook single?

Berichtdoor Rienuku » 11 apr 2011 21:10

meribel schreef:
Mortlach schreef:
meribel schreef:heel veel succes met je zoektocht! zal vast wel lukken immers op elk potje past een dekseltje ( ik dacht, laat ik de categorie dooddoeners even uit de kast trekken.. :) )


hè ja, en dan ook nog 'jouw tijd komt nog wel' en 'er zijn meer vissen in de zee!' dan zijn we weer compleet, :wink: of zijn er nog meer?


vrouwen, je kan beter kippen houwen.. ( of is dat iets voor in het huwelijk? )


Géén hand vol, maar een land vol (die hoor ik hier nog wel eens voorbij komen)

Enne....
Ook dames met mooie bruine krullen, mooie handen, en tenger.(en die 'kerkelijk'zijn) Kunnen erg vervelend zijn... (noem eens een paar eigenschappen als: oneerlijk, achterbaks, kattig etc)

Oké uiterlijk speelt een rol, maar als je daarnaast niet samen door één deur kan. Geef me dan maar (in mijn geval) een man die uiterlijk iets minder gezegend is, en van binnen een hart van goud heeft!

*ik heb gezegd* ;)

Gebruikersavatar
Africa
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 dec 2010 17:32
Locatie: Somewhere

Re: Ook single?

Berichtdoor Africa » 12 apr 2011 21:28

Rienuku schreef:Oké uiterlijk speelt een rol, maar als je daarnaast niet samen door één deur kan. Geef me dan maar (in mijn geval) een man die uiterlijk iets minder gezegend is, en van binnen een hart van goud heeft!

*ik heb gezegd* ;)


Amen!
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Ook single?

Berichtdoor mw » 12 apr 2011 21:32

Africa schreef:
Rienuku schreef:Oké uiterlijk speelt een rol, maar als je daarnaast niet samen door één deur kan. Geef me dan maar (in mijn geval) een man die uiterlijk iets minder gezegend is, en van binnen een hart van goud heeft!

*ik heb gezegd* ;)


Amen!


we zijn het met zn allen aardig eens :mrgreen:

@JHM: als je een vrouw zoetk in de kerk, waarom staat het dan niet tussen je eisen?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Ook single?

Berichtdoor JHM » 12 apr 2011 21:46

Mortlach schreef: Ach, je moest eens weten hoe een groot gedeelte van verliefdheid simpelweg wordt bepaald door de geur van de ander.


Laat ik nou praktisch het hele jaar verkouden zijn omdat ik heel de dag de airco aan heb in de auto :-k

mw schreef:@JHM: als je een vrouw zoetk in de kerk, waarom staat het dan niet tussen je eisen?


Ok, ik heb me niet goed verwoord. Het mag ook van buiten de kerk zijn. Maar prettig is het als ze ook christen is. En als het liefde op het eerste gezicht is en ze is nog niet bekend met het geloof. Dan kan ik haar natuurlijk altijd bekend maken met het geloof, nog mooier zelfs.

Lucas 15:7 Ik zeg u: zo zal er in de hemel meer vreugde zijn over één zondaar die tot inkeer komt dan over negenennegentig rechtvaardigen die geen inkeer nodig hebben.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mohamed

Re: Ook single?

Berichtdoor mohamed » 15 apr 2011 23:03

Zo is het maar net JHM! Hopelijk tref je dan wel een vrouw die open staat voor een pittig gesprekje over religie! :lol:

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Ook single?

Berichtdoor mw » 16 apr 2011 11:42

Natuurlijk is de bijbelstekst die je aanhaald waar, maar geen grond om een relatie met een ongelovige goed te keuren. Een relatie is niet bedoeld voor evangelisatie. Elders in de bijbel is is Paulus heel duidelijk over het aangaan van een relatie met een ongelovige.

En wat ik eigelijk helemaal niet snap is dat je eerst kijkt naar het uiterlijk, dan moet je aanstaan en vevolgens 'moet' zij maar gelovig worden.

Maar dat ik het niet snap komt misschien omdat ik zelf er heel stellig in ben: niet gelovig/geen kerkgang/ niet op 1 lijn zijn wat betreft het geloof betekent voor mij automatisch geen relatie. Wellicht ben ik misschien wat te stellig...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Ook single?

Berichtdoor JHM » 16 apr 2011 13:47

mohamed schreef:Zo is het maar net JHM! Hopelijk tref je dan wel een vrouw die open staat voor een pittig gesprekje over religie! :lol:


Dat hoop ik ook Mohamed, maar ik ben dan ook opzoek naar een pittige vrouw :lol:

mw schreef:Natuurlijk is de bijbelstekst die je aanhaald waar, maar geen grond om een relatie met een ongelovige goed te keuren. Een relatie is niet bedoeld voor evangelisatie. Elders in de bijbel is is Paulus heel duidelijk over het aangaan van een relatie met een ongelovige.

En wat ik eigelijk helemaal niet snap is dat je eerst kijkt naar het uiterlijk, dan moet je aanstaan en vevolgens 'moet' zij maar gelovig worden.

Maar dat ik het niet snap komt misschien omdat ik zelf er heel stellig in ben: niet gelovig/geen kerkgang/ niet op 1 lijn zijn wat betreft het geloof betekent voor mij automatisch geen relatie. Wellicht ben ik misschien wat te stellig...


Laten we vooropstellen dat innerlijk belangrijker is dan uiterlijk. Maar als ik thuiskomt wil ik wel denken ''kijk daar zit me kanjer''. Of als ze lacht dat het me verwarmd. En hoe kom jij er zo bij dat ze maar gelovig moet worden? Ik zal niemand iets verplichten. Maar het is voor mij geen optie om met een ongelovige die niet gelovig wilt worden een relatie aan te gaan. Ik vind het fijn om met mijn partner over God te kunnen praten. Ik hou zielsveel van God. Om samen te bidden voor het eten. Om samen naar een zonsondergang te kunnen kijken en de heer te danken voor al het mooist dat ons geschonken is. En al is het maar om het belang van kinderen (als die mij gegund zijn) tijdens de opvoeding gelovig op te voeden.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mohamed

Re: Ook single?

Berichtdoor mohamed » 18 apr 2011 16:03

mw schreef:Maar dat ik het niet snap komt misschien omdat ik zelf er heel stellig in ben: niet gelovig/geen kerkgang/ niet op 1 lijn zijn wat betreft het geloof betekent voor mij automatisch geen relatie. Wellicht ben ik misschien wat te stellig...

Misschien wel, maar je weet wat je wilt! :lol:

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Ook single?

Berichtdoor mw » 18 apr 2011 22:19

@JHM: dat ze maar gelovig moet worden haal ik uit je posting. Je vind het nog mooier als je haar bekend kunt maken met het geloof. Maar wellicht lees ik iets wat er niet staat. Maar goed, ik geloof dat ik je ondertussen aardig begrijp wat jij bedoelt. Dat ik begrijp waarom je zo denkt is een ander verhaal :wink:

@Mohamed: hou het er maar op dat ik weet waar ik voor sta :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

mohamed

Re: Ook single?

Berichtdoor mohamed » 19 apr 2011 10:24

JHM schreef:Laten we vooropstellen dat innerlijk belangrijker is dan uiterlijk. Maar als ik thuiskomt wil ik wel denken ''kijk daar zit me kanjer''.

Een mooie vrouw in huis willen opsluiten is als een lamp onder je bed zetten. ;)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten