welke music soort vind jij duivels/slecht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Petra777
Luitenant
Luitenant

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Petra777 » 24 mar 2011 11:49

Sophielo schreef:Anyways ik vind alle muziek wel oke op Nederlandstalig na.

hmm zou dat dat dan wel door de duivel zijn ingegeven ;)?
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 04 apr 2011 19:48

Gezien het doorgaans bedroevende niveau zou je het haast denken.

Ik had van 't weekend overigens een optreden met mijn black metalband. Dat ging h-a-r-d. Onze drummer is sowieso een bizar goede drummer. Zo'n kerel die zich kan meten met Portnoy, George Kolias, et cetera, maar die er gewoon niet zijn werk van wil maken en dus niet bekend wil worden. In de scene in de States is hij overigens wel geliefd.

Ik sta regelmatig verbaasd naar 'm te kijken. Ik speel best een aardig partijtje basgitaar, maar als hij vol gas geeft, springen bij de nagels van mijn vingers of zelfs de vingers van mijn handen. ;) (Ik speel niet met plectrum, dat verklaart ook al iets.)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 apr 2011 20:24

Kris schreef:Gezien het doorgaans bedroevende niveau zou je het haast denken.

Ik had van 't weekend overigens een optreden met mijn black metalband. Dat ging h-a-r-d. Onze drummer is sowieso een bizar goede drummer. Zo'n kerel die zich kan meten met Portnoy, George Kolias, et cetera, maar die er gewoon niet zijn werk van wil maken en dus niet bekend wil worden. In de scene in de States is hij overigens wel geliefd.

Ik sta regelmatig verbaasd naar 'm te kijken. Ik speel best een aardig partijtje basgitaar, maar als hij vol gas geeft, springen bij de nagels van mijn vingers of zelfs de vingers van mijn handen. ;) (Ik speel niet met plectrum, dat verklaart ook al iets.)

Zit jij niet op een verkeerd forum :?:

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 04 apr 2011 21:09

omdat hij in een black metal band zit?

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 04 apr 2011 21:33

Hij zit i.i.g. in het goede topic 8)
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

HaveMercy
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor HaveMercy » 05 apr 2011 20:47

George Kolias is bizar goed! Maar jouw verhaal vraagt natuurlijk wel om een Youtube linkje!

schelpje3 schreef:Zit jij niet op een verkeerd forum :?:

Uitkijken, ik denk dat hij bijt, je weet maar nooit met van die Black Metal gasten. Hélemaal van God los, drugs en sex! Okey, ik was sarcastisch, zal het ermaar even bijzeggen
"I thought you could control life, but it's not like that. There are things you can't control."

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 apr 2011 21:16

HaveMercy schreef:

George Kolias is bizar goed! Maar jouw verhaal vraagt natuurlijk wel om een Youtube linkje!

schelpje3 schreef:Zit jij niet op een verkeerd forum :?:

Uitkijken, ik denk dat hij bijt, je weet maar nooit met van die Black Metal gasten. Hélemaal van God los, drugs en sex! Okey, ik was sarcastisch, zal het ermaar even bijzeggen

De topic titel houd een vraag in, dus mag je je mening geven. Die heb ik eerder al gegeven, maar als deze topic maar door blijft gaan over black metal en andere herrie, vraag ik me in alle oprechtheid af of je daar een REFOwebforum voor nodig hebt :? Ik neem aan dat er zat andere fora zijn, waar je deze "liefhebberij" kan delen met gelijkgezinden. Ik vind dit heel uitdagend om het hier te doen en snap ook niet dat het getolereerd wordt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 apr 2011 08:50

Ach, het topic is toch: Welke muziek vind je slecht. Logisch dat het dan over black metal gaat ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 28 apr 2011 21:00

en nederlandstalig ;). Uiteindelijk is het inderdaad logisch om bij black metal uit te komen,
vind het zelf wel leuk dat liefhebbers daarvan ook hun zegje doen. Juist als het 'refo's' zijn,
omdat dit juist de insteek van het topic is. Op seculiere fora ga ik er niet vanuit dat er mensen
zijn die wat voor muzieksoort dan ook duivels vinden.

Ik vermoed dat je zelfs opwekking duivels kunt vinden, omdat het vaak toch een erg éénzijdig beeld van
God kan geven.....

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 29 apr 2011 19:56

Petra777 schreef:Ik vermoed dat je zelfs opwekking duivels kunt vinden, omdat het vaak toch een erg éénzijdig beeld van
God kan geven.....

Je slaat de spijker op zijn kop! Het is beslist niet mijn mening, maar ik heb hem meer dan eens horen verkondigen.
Sterker nog, nog gekker: je kunt beter naar René Froger of Marco Borsato luisteren dan naar iemand als Keith Green...

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 29 apr 2011 21:16

TheKeimpe schreef:Je slaat de spijker op zijn kop! Het is beslist niet mijn mening, maar ik heb hem meer dan eens horen verkondigen.
Sterker nog, nog gekker: je kunt beter naar René Froger of Marco Borsato luisteren dan naar iemand als Keith Green...

Omdat je dan tenminste weet dat het 'slecht' is? Het is overigens ook niet mijn mening, maar ik denk dat ik me wel in kan leven in de bijbehorende argumenten...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 02 mei 2011 14:09

Petra777 schreef:[ quote="TheKeimpe"]
Je slaat de spijker op zijn kop! Het is beslist niet mijn mening, maar ik heb hem meer dan eens horen verkondigen.
Sterker nog, nog gekker: je kunt beter naar René Froger of Marco Borsato luisteren dan naar iemand als Keith Green...[/quote ]

Omdat je dan tenminste weet dat het 'slecht' is? Het is overigens ook niet mijn mening, maar ik denk dat ik me wel in kan leven in de bijbehorende argumenten...

Ze zijn zo hypocriet als de ... Een gesprek is met dergelijke mensen niet mogelijk. Ik heb het meer dan eens geprobeerd.
Het meest ergerlijke argument: "Je weet zelf ook wel waarom Keith Green verkeerd is, maar je overschreeuwt het..." Nu ja, argument...

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 02 mei 2011 15:48

Ik begrijp je nog niet helemaal... vinden deze mensen ook echt dat je beter naar Marco Borsato kan luisteren dan naar Keith Green?

Keith Green schrijft naar mijn mening erg mooie muziek en ook christelijk, dus ik begrijp het sowieso niet.
Uiteindelijk zou je dus kunnen zeggen dat alle muziek duivels is, op psalmen na....

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 mei 2011 11:38

Petra777 schreef:Uiteindelijk zou je dus kunnen zeggen dat alle muziek duivels is, op psalmen na....

Oei oei, echt waar? Wat vreselijk beperkend.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 03 mei 2011 11:43

niet mijn persoonlijke mening, maar tegen alles is wel iets in te brengen, wat het slecht maakt en
dan waarschijnlijk door de duivel ingegeven om ons gelovigen bij God weg te halen dan wel een
te eenzijdig beeld van God te geven.

Ik zelf blijf van mening dat een muzieksoort niet in zichzelf slecht dan wel duivels kan zijn. Of ik wil
dat graag vinden omdat ik ook graag naar andere muziek luister, dat zou natuurlijk ook nog kunnen.

Terug naar “Archief”